Jumaat, 18 September 2015

3 Juta Laa..!



Apa la penganjur ni kata 300 ribu..! 3 juta sebenarnya..! Cuba tengok yang berdiri berbaju hitam tu..! Nak sampai kesana pun dah hampir 1 Juta 250 ribu..! Macam mana boleh kata 300k?

Gambar dari belakang pulak..


Nampak abam kamera baju hitam tu? kan dari belakang ni boleh nampak padang penuh  hampir 3 juta lebih..! Apa pulak 300 ribu?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak mempunyai sejuta penyokong di belakangnya seperti yang dibuktikan oleh perhimpunan baju merah semalam.
Pengerusi Gabungan NGO Melayu Datuk Jamal Md Yunos mendakwa sejuta penyokong itu ialah orang ramai yang memakai baju merah tetapi menurutnya tidak berkumpul bersama 300,000 peserta lain di Kuala Lumpur.
"Sasaran satu juta yang tak bersama dengan kita, yang tidak dapat hadir, sudah jadi kenyataan.
"Ramai tidak dapat masuk ke Padang Merbok. Mesej bahawa 300,000 orang Melayu berbaju merah semalam ini merupakan pendukung kepada demokrasi negara.
"Mereka yang memberi mandat kepada Najib sebagai perdana menteri dan mereka ialah suara rakyat yang menyokong beliau dan barisan kepimpinan," katanya dalam sidang medianya hari ini.
Bagaimanapun polis menganggarkan seramai 50,000 peserta menyertai perhimpunan tersebut di Padang Merbok.
Ramai tak boleh masuk..!
Masuk mana? Macam mana la Najib tak hanyut..! kena nyanyi jer hari hari..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. kah..kah..kah meroyaann lg... same mcm KD jugakkk..

    istighfar byk2 lah...

    tp bagus jgk.. lg banyak entry meroyan lg kuat sokongan pd PM Pahlawan Bugis..

    Pahlawan Bugis tak perlu guna ISA atau SB.. guna keikhlasan hati je.. pening kepala PR n mamakuti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fuyohhhh lagi kuat tu...kalo kuat buat apa tangguh pemilihan ada brani ke? Wakakakaka ni jangan lupa backup Jibon dkt facebook tau.

      Padam
  2. Polis salah, baju merah kena saman polis kerana tak pandai kira. Rasanya lebih dari 3 juta, inilah cerita maharaja dgn baju barunya. Asalkan najib dan gengnya gembira, kita biarkan, mungkin mereka pandai kira macam 2.6.

    BalasPadam
  3. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    TENGOK GAMBAR kat sini pulak:

    http://sensecredaccountability.blogspot.my/2015/09/apabila-niat-murni-untuk-perjuangan.html

    KAH!KAH!KAH!

    HANGET KENCING orang OENYANGAK TOKEY Ikan Bakar tuh.. KAH!KAH!KAH!

    Wallahualam..

    BalasPadam
  4. Perhimpunan syok sendiri..KAHKAHKAH..kenapa tak diadakan pertandingan berak beramai_ramai..? Pertandingan bakar ikan pn ok juga..KAHKAHKAH..prOtT kt muka nek tempoyak

    BalasPadam
  5. Mentaliti macai Najib dan Bossnya iaitu Jibon macam keanak anakan macam budak2 kecik dok banding2 kan sokongan dengan jumlah peserta! Aku masih teringat sampai sekarang majlis makan malam bersama kaum cina sebelum malam Pru13....jumlah yang hadir kononnya 50k mesti Jibon kembang juboq punya bangga kaum cina sokong dia...ku sangkakan panas sampai kepetang rupanya hujan ditengah hari...Jibon dengan perasaan malu dan marahnya akibat ditipu oleh kaum cina berkata 'tsunami cina' ingat ke dah insaf.....rupa2nya baru2 ni dia bagi free tanglong lagi tak serik2 sungguh Jibon ni wakakakakaka

    BalasPadam
  6. tak caya gambo,ada video,bkn takda..meroyan ler tu..sakit mata..

    BalasPadam
  7. Buduh punya blog

    BalasPadam
  8. Salam,
    Nama aku zul..aku tak kisah pon ratusan ribu or puluhan ribu yg diperkatakan... yang penting kenapa aku kesana...
    1. Kalimah allah dipermainkan
    2. Azan diperkotak katik kan
    3. Ayat al quran dijadikan hujah sekerat2 oleh pemumpin cina DAP
    4.ulama dan pemimpin islam melayu di injak2
    5. Raja2 melayu si perlekehkan sedangkan itulah benteng terakhir islam melayu di malaysia ini.

    Aku dtg dengan suka rela yg dikatakan oleh segelintir blogger n melayu yg mengatakan Kami BODOH...kerana dtg situ utk menyokong PM..aku teringat falsafah TUN "setia...setia jugak tapi jgn setia sgt" aku rasa yg kebanyakkan hadir bukan kesana bukan sokong TUN or Najib or Hadi..yg datang sana kerana Islam melayu.dan pemimpin nya dihina..cuma memasing ada penyokongnya...

    Aku org UMNO dan aku yakin Setiap Pemimpin Umno akan menerima hakikat dan bertanggungjawap diatas kepentingan Islam dan melayu..sepertu TUN turun dari Presiden Pak Lah Turun adalah kerana akhirnya parti lebih Utama.. cuba kita cari jawapan kena tunku abdul rahman turun dari presiden...onn jafar husin onn paklah n tun mahathir..

    Berbalik kepada puluh ribu or ratusan ribu yg di panggil bodoh...kerana hadir ker perhimpunan itu..
    Bagi aku mudah..adakah selama ini pemimpin ulama melayu tidak menegur Cina DAP ini..adakah bila di tegur mereka dgr..malah makin riak lagi ada... biarlah koang rasa luluhan ribu ini BODOH.. kerana aku yakin yg puluhan ribu yg hadir ini akan pertahankan alif ba ta utk kamu... supaya anak kami tak kencing dikubur kamu.dimasa akan dtg...

    Kalo rasa bloger ini satu perjuangan... tapi mengharapkan org lain buat tindakkan.. what a shmae of you... dan kena ingat action batter than word..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang bodoh tu melayu sendiri sebab gatai tangan p mansuhkan Isa bila cina lahanat hina islam hina melayu baru nak melompat eh nak salahkan cina buat melayu sendiri yang bodoh ada kuasa semua benda nak dimansuh nama Allah pun nak dijual naaib baik akta hasutan ada lagi tu pun jenoh orang melayu nak bersuara baru gabra tak jadi mansuh lepas tu nak buat tunjuk hero....sendiri nak mansuh lepas tu sendiri batalkan podahhhh

      Padam
    2. Ahaii
      Betul tu bro.
      Ni fakta ISA.
      Diperkenal tahun 1960 oleh penasihat British antara intipatinya adalah utk mengekang fahaman komunis, anasir2 subersif, mengekal perpaduan kaum, mencegah hasutan ke atas agama dan budaya sesuatu kaum serta memelihara kesejahteraan dan keselamatan negara.

      DAP melengkapi semua perlanggaran akta tersebut tetapi mereka sgt takut dgn ISA.
      Sehinggalah,... Malam 15Sept 2011, Najib dgn bangga dan bodoh sombongnya meruntuhkan benteng terakhir perpaduan kaum dan maruah agama dgn MEMANSUHKAN ISA.

      Selepas runtuhhnya kubu inilah, DAP dan puak2 sekular dan liberal bertali arus menyerang dan menghina Islam dan org Melayu.
      Tahun2 70an hingga 2000, puak2 bedebah ni semua kecut dgn ISA.

      Kpd Unknown...tunjukkan jati diri anda org Melayu Islam, emak ayah dah bagi nama, gunakanlah anugerah org tua tu. Jangan takut2 berselindung, kalau kena tangkap pun bukan kena hukum gantung.
      Tapi aku sedih, Unknown nampaknya dikelirukan dan dikencing oleh Jamal dan adikong2 Najib.

      Padam
  9. Anon 2.14 pm aku zeck dan ahli umno juga tapi aku rasa kau memang kaki ampu,najib dah rosakkan parti umno dah x keramat lagi,dah berkubur pun umno.rosak melayu saperti anda

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo ada perasaan rasa ok tu la bro... moga dipermudahkan segala urusan... mungkin ko ahli umno.... tapi aku org umno... "setia... setia jugak tapi jgn setia sgt " falsafah tun mahathir.... yg aku pegang..

      Padam
  10. TAHNIAH KERANA MEMPERKECILKAN PERJUANGAN BANGSA MELAYU...KALAU KAMU BUKAN MELAYU DENGAN MENGGUNAKAN NAMA MELAYU....TAPI INGAT BILA MELAYU MULA BANGKIT....KAMU PASTI AKAN SAKIT...BILA MELAYU MELATAH...KAMU PASTI PARAH...BILA GEMA MELAYU BERTAKBIR.....PASTI....PASTI RASA BENCI KAMU AKAN CAIR....ALLAHU AKBAR

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala poyo lah jangan nak guna nama melayu la mengaku ja la tu perhimpunan untuk najib puihhh

      Padam
  11. goBLOGer ni baru keluar dari kain bini. kan dah cakap duduk diam diam......

    BalasPadam
  12. Tolong jangan guna kalimah allahu akhbar sewenang-wenangnya. Tengok baju merah, caci, maki, marah polis, kutuk cina dan terus laung allahu akhbar. Memalukan islam. Himpun kerana nak sokong najib, teruskan, jangan memalukan islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cina petik ayat Quran ko tutup mata,bwk penyapu ko tutup mata,buat kacau kat tempat mlayu meniaga ko tutup mata..kurap sdara seislam ko bkn main ko sebut..ko jgn ngaku islam ah mcm ni..pi la jd cina..

      Padam