Jumaat, 18 September 2015

Himpunan Ampu Najib..!


Bukan perhimpunan Melayu..! perhimpunan menyokong Najib..patut ler bertompok tompok..! kira macam ungkapan tu...sayang bertompok tompok ~ benci merata rata..!

Beberapa pemimpin akar umbi Umno melihat himpunan ‘baju merah’ yang berlangsung pada Rabu lebih kepada mempertahankan kuasa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan bukannya maruah kaum Melayu.
Bercakap kepada The Malaysian Insider semalam mereka berkata, perhimpunan itu dianjurkan penyokong setia Najib untuk menunjukkan presiden Umno berkenaan masih mendapat sokongan ahli parti.
"Pada masa sama himpunan itu juga mahu mencari kambing hitam untuk masalah yang timbul kebelakangan ini.
"Najib dan konco-konconya terdesak untuk mencari pesalah dan kambing hitam berkaitan isu yang timbul," kata ahli Umno Cawangan Keliang, Hulu Selangor Moohamad Faizal Abdul Raub merujuk kepada serangan terhadap DAP dan kaum Cina secara umumnya.
Najib berdepan krisis keyakinan dan kepercayaan disebabkan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan terbaru berkaitan derma RM2.6 bilion mengakibatkan ramai ahli Umno sendiri berpaling daripadanya.
Najib juga dikritik badan anti rasuah asing pada forum Anti Rasuah Antarabangsa di Putrajaya yang dihadiri 1,000 peserta dari 30 negara.
Faizal berkata, isu dihadapi Umno pada ketika ini disebabkan kelemahan kepimpinan Najib dan skandal kewangan dihadapinya.
Penganjur himpunan mengatakan ia dianjurkan sebagai reaksi balas terhadap perhimpunan Bersih 4 yang diadakan di Dataran Merdeka selepas beberapa peserta dilihat memijak gambar Najib dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Aktivis Umno dari Pokok Sena, Ramli Yunos bersetuju dengan Faizal himpunan baju merah bertujuan mempertahankan Najib di mana pimpinan yang hadir diketahui adalah penyokongnya seperti Datuk Ahmad Maslan dan Tan Sri Annuar Musa.
"NGO (pertubuhan bukan kerajaan) yang hadiri juga dipimpin parti dan yang friendly Barisan Nasional.
"Malah mereka ini juga yang menyokong kepimpinan Najib walaupun himpunan tersebut disulami dengan isu bangsa dan kepentingan Melayu," kata Ramli.
Ramli berkata, tidak dinafikan lagi sememangnya himpunan itu dihadiri dari kalangan Umno sendiri dan ia boleh dilihat daripada ucapan pemimpin yang hadir semasa himpunan baju merah itu.
Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan antara pemimpin parti itu yang paling awal tiba untuk menyertai perhimpunan 'baju merah'. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 September, 2015.

Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan antara pemimpin parti itu yang paling awal tiba untuk menyertai perhimpunan 'baju merah'. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 September, 2015.

Ahli Umno Tenggara Asrul Esreen Mohd Salleh pula mengatakan himpunan yang berlangsung semalam seolah-olah mahu menunjukkan Najib yang berdepan krisis dalam partinya masih mempunyai sokongan kuat walhal hakikatnya akar umbi sudah tidak lagi mempercayainya.

Asrul turut mempertikaikan tujuan sebenar himpunan baju merah itu dengan menyifatkan mesej yang cuba disampaikan tidak jelas.
"Motifnya tidak jelas, adakah ia untuk orang Melayu atau untuk Najib? Atau adakah untuk Jamal (Datuk Jamal Mohd Yunus) yang merupakan penganjur himpunan tersebut?" katanya.
Beliau juga menganggap himpunan itu sebagai tidak berfaedah, sebaliknya berkata jika mahu menunjukkan kekuatan sebenar kaum Melayu lebih baik berkumpul di masjid sembahyang berjemaah.
Himpunan baju merah semalam dianjurkan kumpulan silat Melayu, Pesaka dan disokong beberapa pemimpin Umno dan NGO Melayu, adalah penegasan terhadap dominan kaum tersebut.
Walaupun ia berjalan dengan aman di Padang Merbok, terdapat unsur provokasi berbau perkauman dengan poster dan kain rentang semasa himpunan berlangsung.
Malah, peserta himpunan juga melalui kawasan yang dilarang pihak berkuasa iaitu di Plaza Low Yat dan kekecohan juga tercetus di Jalan Petaling apabila sekumpulan peserta bertempur dengan polis sehingga meriam air terpaksa digunakan.
Dalam himpunan tersebut, pemimpin NGO dan Umno menggesa supaya maruah kaum Melayu dipertahankan dan menyerang parti lawan, DAP kerana mencabar kesabaran orang Melayu.
Namun, Faizal menyifatkan hujah-hujah berbau perkauman tanpa fakta sudah tidak laku dan berupaya untuk mempengaruhi sentimen orang Melayu, sebaliknya penyokong Umno mahu semua persoalan dijawab dengan fakta dan angka.
"Gen Y sekarang nak cakap guna fact and figure. Mereka tidak mahu ada pusing-pusing," katanya.
Pengampu@penjilat jer rupanya..! Patut la komponen BN tolak..! 
Kesian pakcik makcik yang tertipu..!
Tipah tertipu..!

Lu FIkir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. Dah cakap dari awal dah.
    Tapi bila duit bersuara, inilah jadinya.
    Marah kat Cina DAP hina Islam dan Melayu buat apa?
    Kenapa mereka berani serang kita.
    Siapa yg memandai2 mansuhkan ISA?

    Tahun2 70-an sampai awal 2000, Cina2 DAP ni berani ke berhimpun buat demo, caci maki Islam dan Melayu?

    Akai tak dak masing2?
    Dah senang2 carik makan, beribadat,melancong dlm negeri, sekarang nak ajak bermusuh2an antara kaum pulak.

    Jamal ni, kalau ada ISA boleh sumbat terus dia ke Kamunting, biar dia join Tony Pua, Eric, Mat Sabu, tangkap semua kepala yg mengapi2kan perkauman ni.

    Maruah Melayu mesti dibangunkan seiring dgn keimanan dan ketakwaan kpd Allah.

    Maruah Melayu bukan digunakan utk nak ampu bodek Najib atau penjilat2nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru sekali melayu kumpul dah ckp mcm ni.. 4 kali dap kumpul sokong kit siang xnak bising...klu xsokong pun diam n buat benda lain blh tak? Dlm tak sedar ko pun jilat bontot kit siang..sampah tul..

      Padam
    2. Ahaii
      Mak bapak ko tak ada ke...sampai letak tanpa nama.
      Kumpul2lah lagi tunjukkan Melayu makin bodoh dibuat Jamal ngan Najib.
      Aku berhujah dgn fakta bukan dgn emosi, ko bukan baca betul2 pun.

      Aku tak pernah dan tak akan sokong DAP komunis yg dah bunuh ahli keluarga aku. Kalau nak ikut, aku sepatutnya yg duduk berucap atas pentas kemarin.
      Aku terima semua tu takdir Allah. Namun Dia juga kurniakan kita akal utk berfikir.
      Kalau ikut kronologi lepas Bersih 4.0, nampak sgt Jamal, Rahman Dahlan, Ahmad Maslan, Zahid etc ,nampak sangat mereka nak guna himpunan ini utk nak promote diri supaya jadi somebody di sisi Najib.

      Buat homework sikit bro, media2 kerajaan /pembangkang bersepah simpan kronologi himpunan ni dari mula.
      Mula2 nama himpunan ni himpunan maruah melayu, dah siap poster nak mandi darah dah, lepas tu tukar himpunan melayu bersatu, lepas tu jadi himpunan rakyat bersatu pulak.
      Terbuka kpd semua rakyat, tapi langsung tak ada sambutan daripada kaum lain.
      Tak malu ke. Namanya himpunan rakyat, agak2 Malaysia ni ada satu kaum aje ke.
      Jadilah makhluk Allah yg berakal, jangan minum air kencing Jamal ngan Najib sudah!!!!! .

      Padam
    3. pencacai jibby mana reti buat kajian!! dorng jenis pengikut yang menjilat kuat sampai bodoh!!

      Padam
  2. Melayu dah lemah dah berpecah ke 4 kelompok. Yahudi dah berjaya pecah belah kan PAS, sekarang Yahudi ingin jatuhkan pemimpin Melayu

    BalasPadam
    Balasan
    1. melayu dah lama berpecah bkn baru lagi!!

      Padam
  3. Himpunan Bersih ampu siapa...LKS....LGE...Anugay...

    BalasPadam
  4. SALAH MELAYU ADALAH ADANYA MELAYU YANG SUKA MELEMAHKAN MELAYU...BILA MELAYU DIAM KATA PONDAN DAN BACUL...BILA MELAYU BANGKIT..DAN BERSUARA .MELAYU AKAN DIKATAKAN RASIS ...MELAYU INILAH YANG MUDAH DIUMPAN OLEH TAIKO CHINA MACAM TONY PHUA DAN RONNY LIM. CUMA DENGAN SEBOTOL ARAK DAN CANDU MEREKA AKAN IKUT APA SAJA CAKAP CHINA DAP ITU.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engkau merepek apa ni setannnn...tu bkn perhimpunan org melayu..tpi nk ampu najib..tolong jgn bebal mcm mat maselan ok..?

      Padam
    2. ted manoff,

      Engkau jangan Pukimak Haramjaddah celaka sangat. Apa kau keluar ikot lubang Bontot Mak kau ker yg panggil orang setan.

      Mana kau belajar, mamakkutty haramjaddah mahathir pukimak sial celaka yg ajar kau ker.

      Aku pergi dan dengar ucapan Ngo yg berucap, Kau jangan nak CELAKAKAN orang lain sama macam diri kau yang celaka.

      Mak dan Bapak kau memamng pukimak haramjaddah llahirkan kau anak haram ..

      Kalau kau nak jadi macai mahathir Celaka, kau jadi pukimak dia cukup, jangan nak panggil orang setan.

      apa kau Iblis laknatullah ker lahabau sial kau ted manoff

      Padam
    3. Maaf..sekadar bertanya adakah saudara/i ni macai mohd najib..mohon pencerahan..prOotT arghh leganya

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  5. Puiihhhh perhimpuan budak sekolah pagi isnin lagi ramai kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. masyaallah, blog nie kalau nak menulis tak payaha pakai otak.

      yang komen pon macam haram jaddah, pukimak celaka.

      memang layak dapat maki-makian kalau dah Red Bean Army.

      LUU MAA CII BAI

      Padam
  6. Blog jinggo pun gelak tengok puak2 Jibon ni menipu...mcm mana ada orang kata 250k sedangkan polis punya anggaran 30k ja wakakaka

    http://jinggo-fotopages.blogspot.my/2015/09/bagaimanakah-kejayaan-himpunan-rakyat.html?m=1

    BalasPadam
  7. haa haa haa..

    Red bean Army meroyan merapu merepek tak sudah sudah..

    sampai nak mampus pon meroyan merapu merepek lagi.

    woooi, penganjur akan buat himpunan 2.0 di Penang...

    Red Bean Army, hang pie balik Penang siap sedia..

    Kami akan datang lagi ramai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sapa red bean army???penjilat jibby sama pukimak dengan red bean army!!

      Padam
    2. Datang naik bas ke? Tak yah...wat susah mak cik2 yang dah tua nk berjalan pulak nati...wakakaka

      Padam
  8. ikut mung la blogger! brasa sedap gak tulih la nok tulih gapo pun! LU PIKIRLAH SENDIRI!!! oppppssss...

    BalasPadam
  9. Antara tuntutan himpunan adalah kembalikn ISA yg digadaii oleh najib. Jika najib xnak kembalikan?. Kumpulan baju merah nak buat apa?. Terus sokong ke?

    BalasPadam
  10. bloger ni maksum.....buat la citer....zaman dah sampai kepenghujung. pengikut dajjal berkeliaran......

    BalasPadam
  11. najib n kak mah bukan calang calang orang..depa kena pakai duit banyak..rakyat jangan nak dengki kat depa..depa banyak berjasa kat negara..kita kena ucap syabas kat peserta perhimpunan merah yg mempertahankan najib n kak mah..gpun depa ni pandai menabung dari kecik..tu yang duit depa banyak dalam bank..rakyat malaysia perlu mencontohi peribadi mulia najib n kak mah.

    BalasPadam