Sabtu, 26 September 2015

Selamatkan Najib ~ Tun M..!


Tun M hanya mahu rakyat Malaysia menyelamatkan Najib..! menyelamatkan Najib dari dicemuh..! dihina..! di salahguna..! di hanyutkan..!

NAJIB.

1. Saya telah bekerja keras untuk menjadikan Najib Perdana Menteri Malaysia.

2. Tetapi sekarang saya mahu dia disingkirkan, meletak jawatan daripada menjadi Perdana Menteri.

3. Ia bukan hal peribadi.

4. Ia adalah kerana dia telah gagal teruk sebagai Perdana Menteri.

5. Daripada awal lagi saya perhatikan perkara-perkara salah yang dia lakukan.

6. Kita telah merdeka semenjak 1957. Kita sepatutnya dapat mentadbir negara kita sendiri. Sesungguhnya kita telah pun berbuat demikian selama beberapa dekad sebelum Najib, dan kita telah melakukannya dengan cemerlang.

7. Tetapi Najib melantik beberapa pegawai British sebagai penasihatnya.

8. Najib telah melantik ramai perunding asing untuk menasihatinya bagaimana mentadbir negara.

9. Orang-orang ini melibatkan kos berbilion-bilion ringgit tetapi nasihat mereka secara amnya tidak baik untuk negara ini. Mereka tidak tahu apa-apa tentang politik, ekonomi dan sensitivi Malaysia. Akibatnya pembangunan Malaysia lembab dan bangsa-bangsa berada dalam keadaan menentang satu sama lain.

10. Kerajaan di bawah pimpinan Najib menjadi sangat tidak popular. Walaupun memberi banyak wang kepada rakyat, mereka menolak beliau dalam Pilihan Raya 2013. Prestasi beliau lebih buruk daripada Abdullah, yang juga telah ditolak oleh rakyat. Orang Cina menolaknya sama sekali walaupun beliau mengisytiharkan dirinya sebagai saudara mereka.

11. Dia menimbulkan kemarahan kakitangan awam dengan menubuhkan Pemandu untuk mengambil alih tugas EPU. Kakitangan Pemandu yang bukannya pegawai Kerajaan telah dibayar gaji yang tinggi, jauh lebih tinggi mengatasi Skim Gaji Kerajaan. Begitu marah, sebilangan pejawat awam sebaik sahaja bersara mereka telah menyertai parti pembangkang dan bertanding sebagai calon pembangkang, sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

12. Pertumbuhan ekonomi jatuh di bawah paras pertumbuhan ekonomi Filipina dan Indonesia.

13. Mata wang telah susut dan harga saham susut dengan teruk mengakibatkan masalah untuk perniagaan, pengimport dan pengeksport. Kos sara hidup meningkat terutama selepas GST.

14. Kemudian datangnya pula skandal 1MDB. Suatu dana yang sama sekali tidak perlu telah diwujudkan yang akan dibiayai oleh pinjaman yang besar. Kerajaan telah memberi satu juta Ringgit sebagai modal tetapi 1MDB (1Malaysia Development Berhad) telah meminjam 42 bilion Ringgit daripada pasaran. Ia membayar faedah yang tinggi sebanyak 5.9% dan memberikan komisen 10% kepada Goldman Sachs. Kerajaan tidak pernah meminjam begitu banyak atau membayar kadar yang begitu tinggi itu.

15. 1MDB membeli loji kuasa elektrik pada harga lebih tinggi daripada harga pasaran. Ia juga membeli/mengambilalih hutang piutang syarikat-syarikat janakuasa. Jumlah kos adalah 18 bilion Ringgit. 1MDB kehilangan begitu banyak wang sehingga ia tidak boleh membayar faedah ke atas pinjaman.

16. 1MDB membeli tanah Kerajaan pada 60 Ringgit kaki persegi sedangkan harga sebenarnya adalah lebih daripada RM3,000 kaki persegi. Dengan menilai semula tanah itu sebanyak 50 kali ganda, ia mendakwa asetnya adalah lebih besar daripada hutangnya. Ini adalah seperti menjual permit import yang didapati secara percuma daripada Kerajaan.

17. Kemudian 1MDB telah menyertai perniagaan yang mencurigakan dengan Petro Saudi sebagai rakan usaha sama. Ia membayar USD1 Bilion bagi saham 40 peratus miliknya itu. Enam bulan kemudian usaha sama ini telah dibubarkan. Akan tetapi USD1 Bilion itu bersama dengan USD700 juta yang lain telah ditukar menjadi pinjaman kepada Petro Saudi. Wang ini kini telah lesap.

18. Satu-satunya aset yang dipunyai oleh 1MDB sekarang adalah loji kuasa dan tanah di Kuala Lumpur. Lebih daripada RM20 Bilion daripada 42 Bilion ringgit itu tidak dapat dikesan atau dihitung.

19. Kemudian tiba-tiba Wall Street Journal melaporkan bahawa Najib mempunyai USD700 juta dalam akaun peribadinya di Bank Arab-Malaysia (bersamaan RM2.6 bilion pada masa itu).

20. Tidak ada PM Malaysia atau Presiden UMNO yang boleh mempunyai wang sebanyak itu. Semua sumbangan kepada UMNO biasanya diterima dan dibankkan oleh Bendahari UMNO. Semua aset diletakkan di bawah nama tiga pemegang amanah.

21. Tidak pernah dalam sejarah UMNO terdapat lebih daripada RM250 juta secara tunai. Semua aset lain adalah dalam bentuk saham, tanah dan bangunan. Presiden adalah bertanggungjawab untuk menyerahkan semua sumbangan kepada Bendahari untuk perbankan. Presiden tidak pernah menyimpan wang UMNO atau wang didermakan kepada UMNO, untuk pilihan raya misalnya, di dalam akaun peribadinya. Tiada peruntukan untuk akaun UMNO dikendalikan oleh Presiden.

22. Najib dan isterinya terkenal dengan gaya hidup yang mewah. Jelas sekali jutaan telah dibelanjakan untuk pertunangan dan pelbagai majlis perkahwinan di Malaysia dan Kazakhstan. Anak tiri Najib membelanjakan ratusan juta dolar membeli hartanah di London, New York dan California. Beliau juga membiayai pembikinan filem Hollywood, “The Wolf of Wall Street” dengan perbelanjaan melebihi USD100 juta.

23. Dengan gaji Najib sebagai Perdana Menteri, adalah mustahil baginya untuk membelanjakan jutaan ringgit bagi semua ini. Ada satu kenyataan oleh PMO yang mendakwa bahawa wang bagi harta-harta luar negara dan filem itu telah diwarisi. Adalah mustahil bagi Tun Razak, atau Haji Noah atau bapa Rosmah untuk memiliki dan mewariskan ratusan juta Ringgit. Malah mereka tidak dikenali sebagai jutawan pun. Adik beradik Najib menafikan dakwaan itu.

24. Jadi dari mana datangnya wang itu? Najib mendakwa 2.6 bilion Ringgit itu telah didermakan kepadanya oleh seorang Arab. Ini tidak masuk akal. Tiada siapa yang pernah memberikan wang sebanyak itu kepada sesiapa. Dan Najib tidak dapat membuktikan bahawa orang Arab itu telah memberinya wang.

25. Dan dengan itu sebuah pasukan petugas khas yang terdiri daripada Peguam Negara, Pesuruhjaya Pencegahan Rasuah, Gabenor Bank Negara dan Ketua Polis Negara telah ditubuhkan untuk menyiasat punca RM2.6 bilion berada dalam akaun peribadi Najib di Bank Arab-Malaysia.

26. Jawatankuasa Kira-Kira Dewan Rakyat juga sedang menyiasat apa yang berlaku kepada RM 42 bilion Ringgit yang dipinjam oleh 1MDB. Begitu juga Ketua Audit Negara.

27. Tiba-tiba Najib memecat Peguam Negara dengan mendakwa dia sakit. Peguam Negara menafikan beliau sakit. Tidak ada sijil oleh doktor membuktikan dia sakit. Najib tidak mempunyai hak untuk mendakwa bahawa Peguam Negara sedang sakit.

28. Pada masa yang sama, ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah dikatakan telah pergi bercuti. Gabenor Bank Negara membisu. Kemudian dia menyatakan dia takut ditangkap.

29. Dua daripada ahli-ahli Kerajaan PAC dilantik Timbalan Menteri dan dua lagi diberi pekerjaan lain. Mereka tidak dapat meneruskan kerja-kerja mereka sebagai ahli PAC. PAC adalah tanpa seorang Pengerusi dan siasatan 1MDB telah berhenti.

30. Dua anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah telah ditangkap, dibebaskan dan dipindahkan ke Pejabat Perdana Menteri. Selepas komplen dibuat mereka telah dipindahkan semula ke Suruhanjaya.

31. Penolong Ketua Cawangan Khas telah dipindahkan keluar. Beliau kemudian membuat kenyataan yang keras terhadap pemindahannya.

32. Orang yang bercakap mengenai 1MDB dan 2.6 bilion ringgit dalam akaun Najib, atau melaporkan mengenainya telah ditangkap, pasport mereka dirampas dan diancam oleh polis dengan soal siasat. Ianya seolah-olah sebarang soalan mengenai 1MDB dan Najib 2.6 bilion merupakan tindakan untuk melemahkan demokrasi dan menjatuhkan Kerajaan yang dipilih dengan betul. Orang boleh ditahan sehingga 28 hari tanpa perbicaraan di bawah undang-undang baru yang bertujuan untuk mencegah tindakan keganasan. Bercakap tentang 1MDB dan RM2.6 bilion kepunyaan Najib seolah-olah merupakan tindakan keganasan. Najib lupa bahawa beliau sendiri terlibat dalam penyingkiran pemimpin terdahulu yang juga dipilih secara demokrasi.

33. Kemudian datangnya sesuatu yang menggemparkan. Al Jazeera menayangkan kisah pembunuhan gadis Mongolia Altantuya. Adalah jelas daripada kisah itu bahawa Najib mempunyai kaitan dengan pembunuhan itu.

34. Ramai rakyat Malaysia tidak mahu mempercayainya. Tetapi orang di seluruh dunia mempercayai cerita itu. Ia telah menjadi satu skandal antarabangsa. Ia telah memalukan Malaysia. Di mana-mana sahaja sesiapa pergi, ada yang bertanya, “Apa yang telah berlaku kepada Malaysia”.

35. Di antara 1MDB, 2.6 bilion ringgit dalam akaun peribadi Najib dan pembunuhan Altantuya, nama baik Malaysia benar-benar rosak. Tidak pernah sebelum ini, Malaysia menjadi begitu hina oleh Perdana Menterinya sendiri. Tidak pernah orang memandang rendah negara ini. Tidak pernah sebelum ini rakyat Malaysia begitu malu dengan negara mereka.

36. Najib telah membayar orang untuk menunjuk perasaan di jalan-jalan untuk menyokong beliau. Dengan sewenangnya beliau juga mengharamkan usaha orang-orang tunjuk perasaan bagi memecatnya.

37. Untuk mata wang dan ekonomi pulih, Najib mesti berhenti menjadi Perdana Menteri Malaysia. Rakyat Malaysia mesti menuntut penyingkiran Najib. Ianya sesuatu yang amat demokratik untuk menuntut penyingkiran beliau. Tindakan yang diambil beliau untuk menahan seseorang untuk mengadakan perhimpunan untuk menuntut penyingkiran beliau adalah apa yang tidak demokratik dan bercanggah dengan undang-undang negara ini.

38. Saya menyeru semua rakyat Malaysia untuk menuntut Najib membenarkan siasatan terhadapnya yang akan dijalankan oleh orang-orang bebas yang tidak dilantik olehnya. Najib mesti membenarkan proses undang-undang berjalan. Jika didapati bahawa dia telah melakukan kesalahan dia perlu didesak untuk
meletakkan jawatan.

39. Hanya dengan pengundurannya sebagai Perdana Menteri Malaysia barulah ekonomi akan pulih, nilai ringgit akan meningkat, dan kos sara hidup akan turun. Hanya selepas penyingkirannya rakyat Malaysia akan mampu berdiri semula.


Tak gitu???

Lu Fikir La Sendiri!!!

127 ulasan:

  1. Setuju & sokong sepenuh hati, jiwa & raga. Pendapat bernas dari tokoh Negarawan Terulung dalam sejarah negara. A True World Class Statesman indeed...!!;

    BalasPadam
  2. Mahathir selalu cakap, Najib kena turun, baru ekonomi Malaysia akan naik semula dan ringgit akan naik semula....

    Betul ke???? Dia faham ekonomi tak??? ada 120 negara mengalami penurunan matawang berbanding US sekarang ni

    Malaysia agak ketara sebab bergantung pada minyak dan komoditi yg sekarang kedua duanya harga turun, dan jugak rakan dagangan Malaysia yg terbesar iaitu China, yg ekonomi nya pun jatuh dan matawang China yg diturunka nilai...sebab tu Malaysia terkesan dgn byk. Ditambah buruk lagi dengan kadar faedah di Amerika yg akan dinaikkan...semua ni meneyebabkan nilai ringgit jatuh berbanding US..

    semua ni diluar kawalan kita...

    memang faktor 1MDB juga menyumbang, tapi ianya lebih kepada persepsi...

    Persepsi buruk yg diberitakan yg bertujuan untuk merosakkan lebih teruk lagi eknomi Malaysia....tak ada satu pun dakwaan yg dibuat keatas 1 MDB yg telah dibuktikan...semuanya hanyalah berita yg tak sahih dan tak masuk akal. Blogger yg jadi agen yahudi di Malaysia pun menyumbang kepada persepsi buruk....


    Kesimpulannya bukan Najib yg patut turun, Tun M yg patut berhenti bercakap sebab mulut longkang dialah mencemar nama baik 1MDB....masih ingat tak bila dia kata 42 billion hilang/lesap????? .....inilah statement yg paling celaka yg keluar dari mulut longkang dia...

    Tun M perlu berhenti bercakap/menulis, insya Allah krisis ekonomi boleh reda sedikit.
    Yg pasti ada 3 faktor luaran diluar kawalan kita....itu kita kena terus berdoa agar harga minyak & komoditi kembali stabil dan ekonomi china kembali rancak....

    Saya yakin, dengan doa doa jemaah haji kita di tanah suci yg sentiasa mendoakan kesejhateraan dan keamanan negara Malaysia, akan dimakbulkan oleh Allah...Amin

    Ya Allah kau selamatkan negara Malaysia dan berilah hidayah kepada pemimpinnya ....Amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko merepek apa nii setann...kata ko bodoh marah..tpi mmg bangang pn..najib dh byk bawa masalh pada rakyat..kau jee buta tuli..ProOO00ootTt kt muka nek tempoyak

      Padam
    2. Nek Bongkok nih memang dah Bongok!!!! Tun M yang kamu kata tak paham economy?????

      Kamu nih lah lebih bongok sepuluh ribu kali bongok dari yang terbongok sebab apa yang kamu tulis pun meraban terus....nak hujah ilmiah dengan kamu pun buang angin je, pun membazir!

      Padam
    3. Pemimpin yg menyusahkan rakyat bukan pemimpin hebat.Diktator

      Padam
    4. anon 400ptg@nek tempoyak...bijak nyer berckp...tp ade x negara luar jempot nek tempoyak berucap kt simposium dowg?... tun m wlpon x tau psl ekonomi mcm yg nek tempoyak claim..byk dpt jemputan dr luar negara utk buat ucapan... ank cina mkn pengat, sendri mau igt...adioss

      Padam
    5. nek.....cucu nak creeetttt muka diorang. ahhh.....dah terlepas nek...lega rasanya. pendapat dia jer betul.
      jambatan bengkok tu kalau siap....ekonomi pasti pulih. kah kah kah......

      Padam
  3. So far ada ke dakwaan tentang 1MDB yg dibuktikan di mahkahmah???


    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodolah kau nii...kan pasukan penyiasat 1mdb najib dh bubar...malah ada yg dpt jDi mnteri...tu sbb tkde pendakwaan..

      Padam
    2. Bertaubatlah chai ternakan najib 4.01, macam mana nak dibuktikan di mahkamah? Pasukan penyiasat dah dibubarkan.....siapa bubarkan? Kerajaan Najib.

      Berani ko tabur berita palsu ye....ini fitnah, semberono taip, akhirat nanti jawab!

      Padam
    3. 12:24
      Mungkin kau ni gen y. Sesape yg hidup era tun razak, tun hussein onn faham sgt dgn tun m.

      Padam
  4. Kalo Tun M ckp slps Najib turun, kentut rakyat semua pasti wangi...pun ada yg percaya kerana terlampau agungkan sgt Tun M dan si admin pun dakwa "ya...kentut sy wangi skrg, bagaimana pula anda??".

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf..sekadar bertanya..adakah saudara/i nii macai mohd najib..? Cuba ko hidu kentot ahjib dgn rosmah...pasti wangi..prOotT arghh leganya

      Padam
    2. Maaf...sekadar menjawab Ted manoff...adakah saudara/i nii macai Tun M..?
      Cuba ko suroh Tun M tulis dlm Che.det...pasti ko org pertama yg komen "hmmm...wangi". "Kata2 Tun benar belaka dan xprnh silap".

      Padam
    3. 4.12...takde siapa yang agungkan tun M, dia hanya wakili suara rakyat yang hari ini di zalimi.

      6.35...rakyat marhaen bekerja secara sukarela, ko diupah oleh najib dan sekutunya, berraubatlah chai.

      Padam
  5. he just bullshit .. nothing more ����

    BalasPadam
    Balasan
    1. To najib, the rakyat ask you to step down...whats the problem?

      Padam
  6. Semasa pertemuan dgn ahli Umno di PWTC bulan Jun yg lalu.dia kata beri saya tempoh 6 bulan utk selesai kes 1MDB. Makna nya memang 1MDB bermasalah dgn beban hutang yg banyak. Sekarang apa sudah jadi dgn siasatan Polis. Mula2 macam nak rak, geledah sana sini, sekarang siasatan terbantut. Apa sudah jadi? Kenapa tak terus kan siasatan. Ada tiga mangkok hayun sedang menyorok, apakah SPRM serious mencari 3 ekor ni. SPRM kata 2.6b duit dari penderma, itu je. Apakah ada unsur2 rasuah, tak ada detail langsung. Bukti yg paling nyata ialah duit dari Pulau Cayman dikatakan sudah dibawa balik dan disimpan diSpura, Najib sendiri cakap dan CEO 1MDB kata dia melihat sendiri duit itu. Kemudian Najib kata ianya dalam bentuk unit. Bullshitttttt. semua ni.

    BalasPadam
  7. YANG BERBUNYI KAT BLOG NI SEMUA PEMUJA DAN PENJILAT MADEY. MACAM DIORANG SELALU CAKAP PADA PENYOKONG NAJIB. 2X5 JER. MADEY KECIK ATI. JAMBATAN BENGKOK TAK SIAP2. DIA NAK TENGOK SANGAT SIAP SEBELUM DIA PERGI.
    PENJILAT MARAHHHHH.....???

    BalasPadam
  8. Seman Kadok kata dia cabar Kejora aku nak tergelak
    Ada telor ker orang tua ganyut ni cuba kain kita selak
    Tak tau renti hanjeng tua si Matdey nii aota menyalak
    Tak sedar dirii tua macam orang muda pula dia galak

    BalasPadam
  9. Si Seman tua tu boleh dengar je le dia punya sembang
    Merata blog dia ni merayap si Tun tu taja dan sumbang
    Selongkar blog buat copy paste iitu dia punya lambang
    Orang tua ni tak payah tumbuk le sergah pun tumbang

    BalasPadam
  10. Wak Seman ni berlakon garang macam singa
    Kita sergah dia kat blog Parpu terpinga-pinga
    Kejora dah sekolahkan dia sampai ternganga
    Jumpa kat aku si tua nii aku nak jentik telinga

    BalasPadam
  11. Wak Seman inii jenis tua kutuk tidak sedar diri
    Dia ni hanjeng pencacai Tun mamak Malabari
    Tengah malam bahan copy paste rata dia cari
    Kini berlengkar membuta le sampai tengahari

    BalasPadam
  12. Dia cakap cabar Kejora itu Seman biawak
    Alahai si tua kutuk ni cuba nak buat lawak
    Diri sendiri pun dia tak mampu nak bawak
    Teringiin sangat nak pulas telinga ini Wak

    BalasPadam
  13. Seman Kadok ni cuba mahu main wayang
    Konon hebat cabar Kejora dia mau tayang
    Nak jalan pun terhegeh terhoyong-hayang
    Tak perlu nak tibai hembus pun melayang

    BalasPadam
  14. Wak Seman Kadok perasan rasa diri dia tu hebat
    Nak jadi penderhaka ler konon lagak Hang Jebat
    Tapi udah tertiarap bontot dia Geng Kejora sebat
    Udah tak boleh menaip mungkin kehabisan obat

    BalasPadam
  15. Wak Seman Kadok mulut kemain celupar
    Konon dia cabar Kejora nak bikin gempar
    Kalu jumpa muka dia aku nak cap selipar
    Tua lembik tak sampai hati mahu tampar

    BalasPadam
  16. Dah diam sepi Seman Kadok taik palat
    Dengan si matdey dia mudah diperalat
    Sembang besar serupa ler pandai silat
    Sekalii Kejora sergah dia terkulat-kulat

    BalasPadam
  17. Mana dia sudah nyah Seman Kadok puaka
    Udah tengahari tidak nampak kelibat muka
    Dengan kerajaan dia mau jadi penderhaka
    Tak tau sedar diri dah nyanyuk tua bangka

    BalasPadam
  18. Wak Seman dah jadi bapok meenachi
    Batang pelir dah sentap tinggal seinci
    Lidah jadi kelu mulut dia pula terkunci
    Tak jawab sepatah walau dimaki caci

    BalasPadam
  19. Mana Seman Kadok 26 September3.41 petang
    Kat posting pasal Khairudin kemain dia lantang
    Kita cabar dia kini langsung tidak berani datang
    Amik ngko orang tua dah tersungkur terlentang

    BalasPadam
  20. Memang Wak Seman ni suka guna bahasa nista
    Menghina caci orang suka hati ni Wak apa cerita
    Sabtu 26 September 12.35 ptg dia cari sengketa
    Anak gampang tak cukup bulan dikata dekat kita

    BalasPadam
  21. Apa ler nak jadi dengan Wak Seman sundal
    Ulang bahan copy paste je dia punya modal
    Udah tua kerepot masih perasan diri handal
    Tapi tak tahan cabut lari Geng Kejora bedal

    BalasPadam
  22. hang tecekik telo bugis ke anon oiiit...meroyan gila khinzir nmpk nyer

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 12.01 ptg tolong jangan masuk campur
      Itu Wak Seman Kaduk kita mau kasii gempur
      Biar dia lembik lunyai jadii ayam berak kapur
      Kalau ngko ganggu nanti ngko pulak kelupur

      Padam
  23. Seman tua habis modal bagai kelapa tinggal mayang
    Diia jenis dayus bacul satu keturunan nenek moyang
    Tak berani keluar takut Geng Kejora lanyak ganyang
    Berlengkar jer kat tempat tidur macam babi kenyang

    BalasPadam
  24. Seman Kadok nii sekadar boleh cakap tinggi
    Tapi minggu lepas dia kena rapat Kejora bagi
    Blog si Parpukari dia tak berani melintas lagi
    Di sini pun tak berani muncul sejak tadi pagi

    BalasPadam
  25. Mana Wak Seman nii hari tu kemain brutal
    Dah tengahari pun masih lagi peluk bantal
    Atau pun sedang tunggu giliran di hospital
    Tak kan tetiba je Wak ni kena sakit mental

    BalasPadam
  26. Wak Seman hati jahat busuk serupa longkang
    Dah mula terpengaruh dengan pembangkang
    Bagi dia semua betul tingakan Tun Pedukang
    Sepi je agaknya udah mamphos terbongkang

    BalasPadam
  27. Wak Seman tak muncul lagi bila Kejora serbu
    Tak kan le takut bersembunyi dalam kelambu
    Mungkin dah mamphos tercekik tulang lembu
    Atau tenat kat hospiital tersedut udara jerebu

    BalasPadam
  28. Seman Kadok ni jiwa udah tak lagi tenteram
    Tidak berani keluar walau hati sangat geram
    Cakap megah konon dia dulu makan garam
    Tapii pondan bacul ini dajal tua anak haram

    BalasPadam
  29. Kejora betul punya tibaii Wak Seman hati busuk
    Teruk sekalii itu orang tua kena tunjal dan tusuk
    Mengamuk sampaii ke petang bagaikan dirasuk
    Habis macai Tun M pucat tak berani nak masuk

    BalasPadam
  30. Wak Seman cuba menikam dari belakang
    Kejora elak dan hantaam dia terkangkang
    WakSeman apa lagi lari le lintang pukang
    Habiis berselerak geng mamak tongkang

    BalasPadam
  31. Wak Seman nak buat lagak haram jadah
    Tuduh keji orang sesuka hati main redah
    Sekali Kejora masuk muka dia kita ludah
    Kini sedar ler sikit langit tinggi ke rendah

    BalasPadam
  32. Wak Seman memang kakii auta kelentong
    Asyik hentam kerajaan tak tau dek untung
    Tapi udah sepi mungkin mati sakit jantung
    Atau pun udah bunuh diri mati tergantung

    BalasPadam
  33. Wak Seman anti-kerajaan sepanjang hayat
    Mungkin kini udah tamat dia punya riwayat
    Kisah orang tua ni akan tinggal jadi hikayat
    Al-Fatehah untuk dia kita sedekahkan ayat

    BalasPadam
  34. Chai kat atas lu ada sakit mental ke?

    BalasPadam
  35. Kalau setakat statement merapu, bahasa kest, mencarut, pergi buat blog sendiri la.

    Berhujahlah dgn fakta bukan macam budak tadika.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adzzam mau berlagak tunjuk pandai
      Tapi dungu bingai hanya taraf kaldai
      Awas nanti Kejora marii landa badai
      Tak pasal-pasal nanti awak tersadai

      Padam
    2. Kalau takat melalak mcm kaldai apa aku kesah.
      Tengok cara kau menulis pun dah tau ni jenis budak2 baru nak idup.

      Kejora ka, Menora ka, siapa pun korang aku takkan tergugat sedikit pun.

      Korang tak ada inti, cuma bahasa kesat dan mencarut dan yg kau carut2kan pun kepunyaan mak dan ayah kau orang punya jugak. So simple.

      Kalau kau benar2 seorang Islam dan berbangsa Melayu kau pasti tahu, SIAPA yg paling menggentarkan aku.

      Kalau korang berani la sangat, pergi la serang blog Kadirjasin, Che Det, Shabudin,Sakmongkol dsb.
      Nak gak tengok, korang terkincit2 ke tak.
      Sorry la ye, ini last aku nak layan korang budak2 baru nak idup.
      Bukan takut, tapi memang takut kalau2 penyakit kurang matang korang berjangkit kat aku.
      Apa2 pun aku maafkan korang yg kutuk dan hina aku.
      Tapi aku mintak sangat, kalau korang ni betul2 jantan la sangat, group Kejora yg ditakuti la sangat, pakai la nama sendiri, jangan jadi bacul duduk belakang nama Mak Enon....kerana bagi aku ini lagak samseng2 dlm filem Tamil.

      Alaa bro, kalau lebih2 komen pun bukan kena hukum gantung atau hukum pancung.
      Ok aaa...aku banyak lagi benda nak urus.
      Ni saja nak bakar korang je....salam persahabatan sesama Melayu.
      Asalamualikum utk sesama Islam.

      Padam
    3. Alahai Adzzam tua nyanyuk bikin kelakar
      Ingat kitorang ni ikan ke ngko mau bakar
      Anak kucing diganggu lagikan mencakar
      Iniikan pula kitorang pahlawan pendekar

      Padam
    4. Tok Adzzam tak usah ler sembang deras
      Kitorang ni cerdik le tok bukan tak waras
      Tok nak jadi hero apa kote dah tak keras
      Membebel berleter menghabiskan beras

      Padam
    5. Adzzam tua nii boleh tahan juga celupar
      Agaknya dengan Wak Seman dia ni ipar
      Sama Kejora dia cuba pula nak gempar
      Kalu dekat si tua ni dah kena penampar

      Padam
    6. Adzzam tua ni fikir dia tu cukup buas
      Tapi kinii bertemu buku dengan ruas
      Dapat lanyak dia Kejora cukup puas
      Esok mesti dia nii kencing tak lawas

      Padam
    7. Adzzam tua main terkam tak ketentuan
      Dia tak selidiki dahulu siapa nak lawan
      Ibarat tak de kerja jolok sarang tabuan
      Terima ler pak cik ngko punya habuan

      Padam
    8. Aduhai komen Kejora kemain banyak
      Mereka bagaikan gajah turun minyak
      Teruk betul Pak Adzzam tua dilanyak
      Sehari dua ni mesti tidur tak nyenyak

      Padam
  36. Matdey nampaknya macam dah mati akal
    Hujah dari para macai pun makin dangkal
    Geng macai bagai sudah kehabisan bekal
    Nampaknya D.S Najib akan berjaya kekal

    BalasPadam
  37. Hoi Adzzam pehal ngko ni banyak lemak
    Cara komen tu nko ni macai Tun mamak
    Nko sendirii tu pun komen hanya semak
    Berleter jer yang ko tau serupa pukimak

    BalasPadam
  38. DS Najib pergi luar negara ok jer selamat
    Matdey suka buat kecoh mau bikin gamat
    Tak kan tak sedar Tuhan dah kasi alamat
    Dia je yang tahu siap Dia nak beri rahmat

    BalasPadam
  39. Hoii Adzzam rezeki jangan tolak bala usah cari
    Geng Kejora ni dah lama ujud bukan ler sehari
    Biasanya kita gi mengamuk kat blog Parpukari
    Pasal tu le Wak Seman belah ke sini cabut lari

    BalasPadam
  40. Geng Kejora ni penyokong bukan ler khadam
    Kami cekap dengan pantun madah gurindam
    Asal jumpa je musuh kami akan terus godam
    Kes lama pun kita tibai jika ada rasa dendam

    BalasPadam
  41. Saya orang melayu islam malaysia timur di mana tiada UMNO. Kami hidup aman damai.... alhamdulillah

    Saya melihat melayu islam di malaya dan 2 orang sabah rahman dahlan dan salleh keruak telah hilang pedoman...tak dapat membeza antara kaca dan permata, realiti dan fantasi, fakta dan auta, kebenaran dan kepalsuan.

    We have lost respect for najib though not explicitly expressed out by our state leaders. Our state has own objective.

    You may condemn mahathir and belittling his 22 years as premier but the facts remain he is a respectable leader all over domestically and or internationally.

    Pro najib called for evidences of "crimes committed" by najib viz 1MDB/RM2.6 bil donation. Let me tell you, can a disbanded task force complete theinvestigation? Can a "disturbed PAC" complete its investigation? If you cannot answer that..... shoot yourself in the balls. Remember we have a representative in PAC.....he talks when he goes home after every meeting :)

    Cuba orang malaya, salleh and rahman guna otak.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai Matdey 6.30 ptg nie nampak otak dia bahaya
      Duduk dalam hutan berkawan beruk ngan buaya
      Dia sendiri pun tak dapat beza gelap dan cahaya
      Ada ke kita di semenanjung dikata orang Malaya

      Padam
  42. Cai cai najib pi berambus kat blog lain,langsung x de faedah duduk kat dlm blog ni.menyampah dgn tulisan maki hamun mcm otak udang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai matdey 6.32 ptg meraban ni apa ke jadah
      Duduk aman elok-elok jangan nak cari padah
      Ikut suka kami ler nak pantun ke atau madah
      Yang ngko kat sini tu pun tak der apa pekdah

      Padam
  43. Geng Kejora pasal berhujah memang petah
    Prinsip kami membujur lalu melintang patah
    Udah ramai musuh yang kamii makan ratah
    Sebab itu Wak Seman dah kurang melatah

    BalasPadam
  44. Pak Adzzam tua langkah masuk mau tunjuk hebat
    Tapi pak cik tua nii haprak sekadar sembang lebat
    Terloncat le si tua ni bontot dia Geng Kejora sebat
    Tak nampak kelibat lagi mungkin dia pegi berubat

    BalasPadam
  45. Pak Adzzam tua awalnya semangat berkobar
    Tetapi silap besar le Geng Kejora dia gi cabar
    Kini dia dah cabut larii tak dengar lagi khabar
    Agak nyer berselimut ketar dalam kain gebar

    BalasPadam
  46. Pak Adzzam tua ingin cari publisiti murah
    Dah mati pucuk pun mahu tunjuk ghairah
    Silap besar ler dia bagi Kejora naik darah
    Kener dua tiga biji dah jadi tak tentu arah

    BalasPadam
  47. Pak Adzzam tua tak sedar dirii kubor melambai
    Meraban membebel je dia serupa 'maa cee bai'
    Tapi dah belah cabut Geng Kejora hentam tibai
    Tak berani muncul lagi ini bahalol tua pak lebai

    BalasPadam
  48. Pak Adzzam tua bangka fikir dia terer sangat
    Pijak gelanggang je terus dia nii kena sengat
    Kini orang tua cabuk nii sedang sejuk hangat
    Pelir pun makin sentap dah habiis semangat

    BalasPadam
  49. Udah ramai puak musuh Kejora kasi binasa
    Tetiba je Adzzam tua mari nak tunjuk kuasa
    Dah berani sangat dia kini ambik le ko rasa
    Baru le lebai tua ni diam sedikit reti bahasa

    BalasPadam
  50. Adzzam tua tersasul masuk ke mari sesat
    Siapa Kejora dia tak pernah dahulu siasat
    Kini ambik ler dah diherdik bagai bangsat
    Habis sentap le batang pelir bawah pusat

    BalasPadam
  51. Pak Adzam tua sengaja mahu cari bala
    Konon Islam tapi tak kisah dosa pahala
    Sekali angkatan Geng Kejora mari tala
    Kecut dia tak berani lagi angkat kepala

    BalasPadam
  52. Mana dah hilang barua Adzzam tua bangka
    Semalam dia lagak samseng serupa celaka
    Sembang lebat kemain inii orang tua puaka
    Kejora kasi ajar tak berani dia angkat muka

    BalasPadam
  53. Adzzam tua mau tunjuk lagak silap tempat
    Tak sedar diri tua kutuk dagang merempat
    Sebaliknya penyepak penampar dia dapat
    Kejora dah taji orang tua ni terduduk rapat

    BalasPadam
  54. Manaa Adzzam Adzzam hitam si burung gagak
    Dah tua bangka rupanya ingatkan muda segak
    Lain kali kalu ko nak cabar orang tu agak-agak
    Kena Kejora balun dia dah tak berani berlagak

    BalasPadam
  55. Kahkahkah
    Atuk tumpang gelak ye budak2.
    Ambik tuala lap hingus tu dah meleleh masuk mulut.

    Sesekali nyakat budak2 terhibur jugak.

    BalasPadam
  56. Pak Adzzam tua dah resah ke hulu ke hilir
    Geng Kejora tibai balun lanyak bergilir-gilir
    Air mata orang tua nii udah mula mengalir
    Puas dia uli tidak mahu keras batang pelir

    BalasPadam
  57. Pak Adzam tua pelir dia itam macam kicap
    Tapii tak mahu keras walau digosok lancap
    Betobat ler atuk sebelum malekat mari cap
    Sembahyang dan banyak bawa mengucap

    BalasPadam
  58. Alhamdulillaah Adzzam tua udah balik ke asal
    Di dalam hatii penuh rasa insaf dan menyesal
    Dia rasa silap dengan Kejora pergi carii pasal
    Duduk besedih diurut pelir kat dalam bangsal

    BalasPadam
  59. Dua tiga hari ini Pak Adzzam anggap satu sejarah
    Seumur idup belum pernah dia kena beginii parah
    Ganggu Kejora memang tak cukup mentekedarah
    Tapi dibuat lawak jugak walau di hatii amat marah

    BalasPadam
  60. Mana dia udah cabut larii Adzzam tua durjana
    Tak sedar dirii dah tua buat perangai tak guna
    Pepatah ada kata akibat mulut badan merana
    Terkedu ler si tua nii urut batang kepala bana

    BalasPadam
  61. Dah terus menghilang Adzzam tua keparat
    Mahu lawan geng Kejora dia udah tak larat
    Kena tibai bontot dan belakang dia berbirat
    Mengelupor le macam babi utan kena jerat

    BalasPadam
  62. Pak Adzzam tua bersembunyi macam kelawar
    Makan minum tak berselera semua rasa tawar
    Agaknya si tua ni dah terkencing dalam seluar
    Tunggu salin pampers dulu baru ler dia keluar

    BalasPadam
  63. Adzzam tua awal bagai anjing menyalak
    Tapi kinii dah kecut takut tidak lagi galak
    Penuh air kencing kalau kain dia diselak
    Kah kah kah kali inii aku betul nak gelak

    BalasPadam
  64. Si Adzzam tua dah belah angkat kaki
    Tak berani keluar walau dicerca maki
    Kote dia sentap habis tak rupa lelaki
    Tinggal tundun je le nak serupa puki

    BalasPadam
  65. Kahkahkah
    Nyakat lg bio jd biol bebudak ni

    BalasPadam
  66. Kitorang ni ada Melayu Jawa Bugis Banjar
    Dah lembik lunyai Adzzam tua nii kita ajar
    Pecut lari orang tua ni walau kita tak kejar
    Biar sampai dia demam bengkak kelenjar

    BalasPadam
  67. Pak Adzzam tua agaknya lahir tahun siput
    Pelir kontot bulu pelir pun ada le sejemput
    Ingin jadii hero jalan pun terhegeh semput
    Tak sedar dirii tu tua tulang pun dah reput

    BalasPadam
  68. Si Adzzam tua teruk sekalii diganyang
    Dia keturunan penakut nenek moyang
    Bagaikan kelapa dah tiinggal mayang
    Tergolek jer dia macam babi kenyang

    BalasPadam
  69. Pak Adzzam tua kini menyesal tak sudah
    Tidak disangka dia akan terima ini padah
    Dia kena cerca maki hamun herdik ludah
    Diri dah jadii ibarat bangsat haram jadah

    BalasPadam
  70. Pak Adzzam tua tak lagi tenteram
    Serangan Kejora menderu deram
    Walaupun dia dulu makan garam
    Tapi dilanyak seperti anak haram

    BalasPadam
  71. Pak Adzzam tua dilanyak bertubi-tubi
    Kejora lenyek dia semacam tapai ubi
    Kini udah menyorok macam labi-labi
    Tak melawan pun walau digelar babi

    BalasPadam
  72. Seumur hidup Pak Adzzam tak penah sangka
    Menempuh penghinaan yang sebegini celaka
    Geng Kejora dah lempar tahi dia punya muka
    Menyesal dengan Kejora dia cari malapetaka

    BalasPadam
  73. Pak Adzzam tua kini betul risau gelisah
    Dengan Kejora dia dah silap cari susah
    Mana tidak nyer teruk dilanyak belasah
    Air kencing mengalir tilam habis basah

    BalasPadam
  74. Kalau le si Adzzam tua ni dapat aku bersua
    Mau rompong mulut dia nii jadi macam gua
    Tapi mesti dia lari punya itu dajal orang tua
    Tak jawab pun walau dipanggil babii barua

    BalasPadam
  75. Kejora tibai si Adzzam sampai kelam
    Pak Adzzam lihat gelap seluruh alam
    Kotey pun udah sentot masuk dalam
    Tak dapat melancap le dia ini malam

    BalasPadam
  76. Pak Adzzam langsung tak pernah jangka
    Dapat nasib malang dekat PutraMerdeka
    Dia ganggu Kejora dapat sedih dan duka
    Diseksa dera rasa macam duduk neraka

    BalasPadam
  77. Pak Adzzam tua dah tak berani berbalah
    Takut dengan Kejora dia pecut lari belah
    Baru dia tahu kita dah betul kasi sekolah
    Kesian le juga dia dah tunduk mengalah

    BalasPadam
  78. Mana tak keluar ni si Adzzam hanjeng kurap
    Geng Kejora udah tibai dia nah hai berderap
    Kesiian dia tertonggeng tersungkur tertiarap
    Takut le agaknya kini bersembunyi terperap

    BalasPadam
  79. Adzzam kena smash seperti bola tanggung
    Terkedu betul dia kepala dah tak panggung
    Dia mengaku orang tua tapi bodoh bingung
    Mungkin dia ni budak baru setahun jagung

    BalasPadam
  80. Kahkah Adzzam dajal dah cabut lari
    Dia dah hilang terus tak dapat dicari
    Derita ditanggung sakit tidak terperi
    Agaknya dah telan racun bunuh diri

    BalasPadam
  81. Kejora tak hentii terus serang dan serbu
    Si Adzzam jadi seperti ikan masuk bubu
    Kinii dia udah sembunyi dalam kelambu
    Sudah sepi terus ini si tua bodoh lembu

    BalasPadam
  82. Teruk betul Pak Adzzam tua ni Kejora sakat
    Dia dah terkencing habis basah kain pelikat
    Napas orang tua tu udah jadi tersekat-sekat
    Mungkin dia udah terbayang rupa maklekat

    BalasPadam
  83. Wah Kejora betul punya tala dan sasar
    Hinggakan dalam kain mereka nii kisar
    Pak Adzzam tua terus risau dan gusar
    Lepas ini tobat dia tak sembang besar

    BalasPadam
  84. Kahkahkah
    Panjangnya madah sampai naik biol dah budak ni

    BalasPadam
  85. Pak Adzzam tua udah belah pecut
    Memang si tua nii dasar pengecut
    Seluar dia Kejora sudah kasi lucut
    Pelir dah lembik tak boleh pancut

    BalasPadam
  86. Pak Adzzam dibalun sampai urat kejang
    Kejora tak berhenti terus sepak terajang
    Kain dipakai pun udah terlucut telanjang
    Kotey jadii sentot tak mahu lagi panjang

    BalasPadam
  87. Kesian le juga Adzzam si tua songsang
    Batang pelir lembik hidup sepii gersang
    Punya le dia ni penakut serupa musang
    Tahan je macam tumbuk batang pisang

    BalasPadam
  88. Adzzam tua jadi macam mabuk candu
    Kena makin hamun melopong terkedu
    Maruah habis hilang tinggal le sesudu
    Agak nya sekarang menangis tersedu

    BalasPadam
  89. SiAdzzam kena ajar dengan bebudak
    Pak cik nii dihantam sampai tersedak
    Pelir dia kena jentik jubor kena radak
    Terus cabut lari le si tua pekak badak

    BalasPadam
  90. Adzzam tua diri pun tak larat mahu bawak
    Tapii cuba mau lagak buas serupa biawak
    Kena tibai tertonggeng tersangat le lawak
    Bala yang dicari sendiri tanggung le awak

    BalasPadam
  91. Adzzam tua ternganga dahi berkerut
    Dengan Kejora dia betul kecut perut
    Mana tak nya asyik kena maki carut
    Diam terkedu ler batang peliir diurut

    BalasPadam
  92. Dah sepii terus Adzzam kepala dongga
    Memang si tua ni tewas kita udah duga
    Kesian pelir diuli tidak mahu keras juga
    Dekat dunia ni dia sudah hilang syurga

    BalasPadam
  93. Geng Kejora ramai bukan hanya seorang
    Semuanya terlatih serta bijak mengarang
    Secara berkumpulan mereka menyerang
    Dah kecut perut le si Adzzam memerang

    BalasPadam
  94. Adzzam tua kini menangis meratap
    Marah pun juga sambil gigi diketap
    Telur dia Geng Kejora jentik rentap
    Batang peliir pun ikut sama sentap

    BalasPadam
  95. Hmmmm
    Nak sakat lg la..
    Kahkahkah

    BalasPadam
  96. Adzzam tua ni udah teruk Geng Kejora bagi
    Dia kena penyepak penampor bersepai gigi
    Kini si tua keparat ni sudah tidak keluar lagi
    Lepas ni tobat dia tak mau lagi cakap tinggi

    BalasPadam
  97. Pak Adzzam tua ibarat demam tak kebah
    Udah sentot pelir ini tua lahanat bedebah
    Kejora balun tibai sampai tumbang rebah
    Kita nak ajar sampai dia melutut sembah

    BalasPadam
  98. Hidup si Adzzam babi nii kini sangat perit
    Geng Kejora tibaii sampai keluar taik cirit
    Pelir dia lembik mati pucuk batin menjerit
    Setakat menjilat je le kalu dia diberi burit

    BalasPadam
  99. Siaan Adzzam tua kote dah tak lincah
    Lembik juga walau tonton video lucah
    Tidak naik walau dekat burit dia acah
    Hentak kepala kat tiang le kasi pecah

    BalasPadam
  100. Kahkahkah
    Dah penat?
    Satu komen je?
    Lap ingus tu dulu nnt masuk mulut.

    BalasPadam
  101. Kitorang sibok ler banyak kerja lain
    Pak Adzzam kote tu jangan le main
    Melancap kote ke berangan romen
    Lap kotey tu air kencing kena kain


    BalasPadam
  102. Si Adzzam ibarat rumah nak runtuh
    Apa daya dah lembik batang butuh
    Tidak naik juga walau siapa sentuh
    Tonggeng jubor le bagi orang tutuh

    BalasPadam