Jumaat, 18 September 2015

Semua Boleh Jadi Hero..!


Zaman sekarang ni...kaki tipu, kaki bedal dana kerajaan pun boleh anjur perhimpunan..! pendek kata semua boleh jadi hero..! hero zero..!

KUALA LUMPUR:Timbalan Pengerusi Barisan Nasional, Tan Sri Muhyiddin Yassin menasihati supaya cetusan unsur perkauman yang mula ditunjukkan kini perlu dihentikan segera bagi memgelakkan ianya menganggugugat keharmonian negara.
“Ia tidak boleh dipandang ringan dan jika berlarutan akan menerbitkan sifat perkauman yang menebal yang menyebabkan mereka saling mencurigai antara satu sama lain,” katanya memetik laporan Sinar harian.
Tambahnya lagi ianya tambah buruk apabila sentimen ini ditimbulkan oleh pemimpin politik yang seolah-olah beraksi sebagai seorang ‘Hero’.
“Lebih memburukkan keadaan kerana sentimen ini dibuat oleh pemimpin politik yang mahu berlagak seperti hero, sedangkan tindakan itu telah membuatkan rakyat berasa takut serta tidak selama berada dalam negara ini,” katanya ketika berucap pada program Membara Jasamu Dikenang, Umno Bahagian Pagoh 2015, Dewan Geliga Gersik, hari ini.
Beliau turut menegaskan bahawa ianya tidak boleh dipandang ringan dan jika ianya berlarutan akan menimbulkan sifat perkauman yang menebal.
Ujarnya, sebagai sebuah negara yang sudah lama merdeka perkara tersebut tidak seharusnya berlaku kerana Malaysia didiami oleh berbilang kaum.
Lu Fikir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. Datuk jamal...atas dasar apa malaon sekor ni dpt gelaran datuk...apa jasanya..? Nk jadi hero konon...hero tamil bolehlah..KAHKAHKAH...prOotT

    BalasPadam
  2. Jamal ikan bakar dapat habuan nya ......

    Tetapi syabas kepada yang menghadiri perhimpunan ini kerana majoriti tidak sokong najib!

    BalasPadam
  3. redha jer la......

    BalasPadam
  4. Apa korang merepek

    BalasPadam
  5. hang meroyan tak habih lagi ka machai Kuti Mamak?
    Hang tak patut ckp mcm tu sbb apa..nnt Mahathey terase..sbb 22 tahun kerja dia bedal berbillion wang negara..

    bail out mcm2.. tk larat nk ulang crita.. yg aku ingt bonus tabung haji jd mangsa.. terjun dr 11% ke 3.5%.. gilo mahathir rompak tnpa segan silu.. kunun nk selamatkan ekonomi...1998 ceeh...madey2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macai PEMYAPU..ngko punya meroyan meracau ..ngko tak perasan pulak!!..ini mengigau malam pun sebut nama TDM..alahaiii!!..

      Padam
    2. anon 1057....selamat tak ekonomi negara ats tindakkn tdm? kalu x selamat da lme malaysia bankrupt da....ade otak guna laaa...jgn nk mnta derma jerr...mkn tue bia la menjana minda bkn jd najis smua nye

      Padam
  6. Jangan hina orang,sekarang dia dah jadi hiro.Semangat Melayu sudah meningkat kerana baju merah,ada yang mengakui semangat mereka terus bertukar sebaik saja melilit kepala mereka dgn kain merah.Pembangkang sudah kehilangan senjata yg selama ini mereka gunakan untuk menarik penyokong ,kerana Jamal sudah pula menggunakan senjata yg sama.Kelebihan mereka sudah lesap.Demo akan di balas dgn demo.Tahun 1997,Anwar berjaya menyelamatkan marwah beliau dengan demonstrasai Gerkan Reformasi,dan 1999 Umno hampir tumbang kerana gelombang gGerakan Reformasi.Mahathir pun sanggup terkinja-kinja dalam Bersih 4 ,keran mahu menggunakan demonstrasi jalanan utk menjatuhkan Najib,ludah kahak hijau belaiu sendiri sanggup beliau jilat,itu lah keberkesanan demonstrasi.Dan sekarang Jamal sudah memulakannya,dengan permulaan yg hebat.Tahniah Jamal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.16,

      Dah, dah, dah soh najib pergi tidur celah kain penguin tu.

      Padam
  7. muhidin ni patutnya cakap kat cina bangsat mcm tu... kalau beranilah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau depa buat namanya hak asasi, tapi kalau melayu buat namanya rasis.

      Padam
    2. Kalau depa buat namanya hak asasi, tapi kalau melayu buat namanya rasis.

      Padam
    3. Kalau depa buat namanya hak asasi, tapi kalau melayu buat namanya rasis.

      Padam
  8. Oh ye,nak bagi tahu penyokong mahahtir yg sedang nak termuntah meloya pada Jamanl.Kalau Jamal di katakan tidak hebat,di zaman Gerakan Reformasi dulu,kami pun hanya di ketuai oleh Nasir yg jauh lebih tidak hebat,tapi PRU 1999 Mahahtir dan Umno hampir lungkup gara-gara Gerakan Reformasi kami di Jalan Kebun ,Jalan TAR/Sogo.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau hampir lingkup cmne tdm blh menang pru dgn majoriti 2/3...cer cite..cer cite...huhuhu

      Padam
  9. ade jgk geng kali liwat komen kt sni...adoiiiirt...proot ke cirit nie...

    BalasPadam
  10. Zaman madey lain.dulu kt kg. bagi anak ayam 30 ekor sorang,bagi dedak,buat hedroponik,bagi krusus kambing,cendawan,bagai.
    org sekarang klu bagi cmtu dia gelakkan.zaman najib,bagi brim.sendiri buat projek.beli kambing,beli ayam,tanam sayur kt umah,dn yg paling hebat,tanam kebencian n fitnah guna duit brim dgn berlumba2 beli h/p baru n canggih. lu fikir ler sendiri.

    BalasPadam
  11. 12.23

    BRIM tu duit rosmah dan najib ke?

    BalasPadam
  12. Musuh kamu sbnrnya adalah si penganjur Bersih tu. Jgnlah nk berlembut lagi...dah kena hina bangsa, agama pun masih nk fikir bertolak ansur. Psl terlampau bertolakansur lah org lain dh pijak kepala sampai dh bg kuasa ekonomi 70% skrg dah nk kuasa pulak.
    Skrg adalah zaman kebangkitan islam...balik lah pada agama..kamu akan fhm.

    BalasPadam
  13. 12.52,

    Kenapa najib tidak lakukan dan sponsor perhimpunan bersatu semasa bersih 1, 2 dan 3?

    Ini sebabnya;

    Kerana kedudukan beliau sebagai PM sedang terancam.

    Kenapa beliau merasa terharu?

    Kerana beliau syok sendiri merasakan rakyat menyokong beliau.

    Pada hakikatnya;

    Rakyat berhimpun membantah memprotes hinaan dan cercaan yang diterima oleh orang melayu dan bumiputra.

    Hakikatnya juga;

    90% yang menghadiri perhimpunan ini, Mereka hanyalah memprotes membantah sikap kaum cina ini dan tidak sekali kali tidak ada kena mengena atau sebarang hubung kait dengan PM najib!

    Sedarlah chai2 dan pengampu najib.

    Dah dah dah chai semua, soh najib pergi sembunyi celah kain penguin tu.

    BalasPadam