Khamis, 10 September 2015

Ish...Jangan Bising La..!


Sudah lah..! jangan ungkit ungkit lagi la..! Kan satu dunia dah tahu itu hanya roti canai..! roti kosong..! bukan roti telur..!

Kelibat Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak yang tidak kelihatan di perkarangan ibu pejabat parti di Menara Dato' Onn, Kuala Lumpur hari ini, sebelum dan selepas mesyuarat Majlis Tertinggi, menimbulkan pelbagai tanggapan di kalangan akar umbi, kata seorang ahli parti.
Kecewa dengan perkara itu, ahli Umno Kedah Datuk Seri Zaienal Abidin Omar berkata, kejadian ini yang pertama berlaku dalam sejarah parti.
"Pelbagai tanggapan timbul apabila perdana menteri tidak masuk dan keluar dari pintu utama Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) seperti kelazimannya.
"Ramai ahli Umno, rakyat dan media tertunggu-tunggu," katanya kepada The Malaysian Insider, menyifatkan tindakan Najib hanya menampakkan ‘ketakutan’ dalam dirinya. 
Zaienal membandingkan keadaan itu dengan 3 pemimpin lain - Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin, Naib Presiden Datuk Mohd Shafie Apdal dan ahli MT Datuk Mukhriz Mahathir - yang hadir di depan orang ramai dan menerima sambutan hangat daripada mereka.
"Apabila 3 tokoh - Muhyiddin, Shafie dan Mukhriz - mendapat tepukan gemuruh, presiden yang mewakili 3 juta ahli Umno 'dinampakkan' perasaan takut dan tidak yakin beliau berdepan ahli," katanya.
Perdana menteri hari ini tidak kelihatan di perkarangan bangunan ibu pejabat tersebut dan dipercayai menggunakan pintu belakang.
Keadaan itu berbeza dengan pimpinan Umno lain seperti 3 pemimpin yang sebelum ini dispekulasi akan dipecat hari ini, serta naib presiden yang juga Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, yang menggunakan laluan pintu depan menghadiri mesyuarat tersebut. 
Sebok la..! Ini pun satu lagi sebok..!!!
Bekas anggota Wanita Umno Anina Saadudin hari ini mengambil kesempatan menyindir presiden parti itu kerana hadir ke mesyuarat Umno di ibu negara melalui pintu belakang.
Sekumpulan penyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sejak awal petang tadi berkumpul di bangunan Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika terdapat ura-ura timbalan presiden mereka akan dipecat.
Spekulasi itu bagaimanapun meleset kemudiannya.
“Apa yang lebih menghairankan adalah Datuk Seri Najib takut untuk memasuki ibu pejabat Umno melalui pintu hadapan.
“Beliau telah dibawa masuk melalui pintu belakang seperti seorang yang ketakutan,” katanya yang dipecat kerana menyaman Najib dalam isu derma RM2.6 bilion ke akaun peribadi perdana menteri.
Menulis dalam Facebooknya, Anina berkata manusia hanya perlu berasa takut jika berbuat salah dengan menyamakan ia dengan tindakan Najib yang didakwanya "lari" dari menghadiri program Nothing To Hide.
Anina turut menyoal Najib bagaimana beliau boleh takut berdepan dengan ahli Umno yang menunggu kehadiran pemimpin Umno di pintu depan bangunan yang menempatkan ibu pejabat Umno.
"Saya ingin tegaskan bahawa DSN (Datuk Seri Najib) tidak perlu takut kepada ahli-ahli Umno kerana mereka bukanlah 'isteri' DSN.
"Sebaliknya, mereka adalah ahli-ahli Umno yang DSN sedang pimpin.
"Adakah DSN juga memasuki Sri Perdana melalui pintu belakang? soal Anina.
Cukup la tu..! biar la dia nak masuk ikut pintu depan ke belakang ke..! lalu tingkap ke lalu lobang ke..! 
Sebagai pemimpin ulung dunia tentu sudah mendapat nasihat dan pandangan dari para penasihat bahawa laluan depan semalam tu tak selamat..! Demi keselamatan..!

Nasib baik tak dapat nasihat supaya tak datang mesyuarat...! Kalau tak datang semalam tentu kena lantik orang lain mempengerusikan mesyuarat kan?
ish..ish..ish..Tak gitu???
Lu Fikir La Sendiri!!!

15 ulasan:

  1. Begitulah..pahlawan bugis..kenapa tak masuk melalui tingkap..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pahlawan x de telur..dah rosak lunyai dek bigmama

      Padam
  2. Najib dah mmg bodoh. Penasihat lg double bodoh.

    BalasPadam
  3. Keselamatan negara dah teruk sampai PM kita tak boleh hadir di banyak tempat. Kita rakyat biasa lagikah susah, kita nak keluar ikut pintu mana untuk atasi gst, duit mengecut dll.

    BalasPadam
  4. Setiap detik berjalan..Najis semakin dekat ke penghujung jalan tapi masih degil walaupun sesak bernafas dalam Lumpur.

    BalasPadam
  5. Beribu2 tania Beribu2 tania, Najib berjaya

    BalasPadam
  6. Pahlawan bugis lari ikut lorong tikus!

    LORONG TIKUS!!!

    BalasPadam
  7. asyik ambik nasihat punahsihat...ni lah akibatnya, sendir,oleh buat keputusan, baik kewangan, ekonomi, keselamatan, pelajaran dan sebagainya....semua najib ikut telunjuk punahsihat dan rosmah.

    harap najib boleh buat keputusan paling ulung untuk dirinya dan jangan dengar lagi dari punahsihat dan rosmah!

    iaitu

    LETAK JAWATAN!!!!

    BalasPadam
  8. Soalan cepumas..apa beza pn ainina srikandi mahsuri..langkawi dgn najib pahlawan bugis.....
    Teman baru cukor hingga botak..sbg niat kerana tsmy dan rakan rakan masih berada di kangan pembuat dasar.umno.
    Satu lg ..teman nk tgu bila tsnsri khalid igp roti canai kosong nk tangkap n siasat Tdm..kalu dia tgkap Tdm..nk cukur apa plak..ada brani ke igp roti canai kosong..nk interogate Tdm..... ke..Tdm nk intetogate igp...ha ha ha..kalu brani ..sila kan..

    BalasPadam
  9. Soalan cepumas..apa beza pn ainina srikandi mahsuri..langkawi dgn najib pahlawan bugis.....
    Teman baru cukor hingga botak..sbg niat kerana tsmy dan rakan rakan masih berada di kangan pembuat dasar.umno.
    Satu lg ..teman nk tgu bila tsnsri khalid igp roti canai kosong nk tangkap n siasat Tdm..kalu dia tgkap Tdm..nk cukur apa plak..ada brani ke igp roti canai kosong..nk interogate Tdm..... ke..Tdm nk intetogate igp...ha ha ha..kalu brani ..sila kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9/9 merupakan detik memualkan dlm sejarah Umno.
      Nampaknya MT Umno lebih menumpukan usaha menyelamat dan menjulang Najib daripada memikirkan apakah kesudahan survival Umno dan BN.
      Mesyuarat kali ini telah dijinakkan dan dimenangi oleh Najib kerana berjaya mematahkan tengkuk dan taring TSMY utk terus tunduk kpdnya.
      Harapan ahli Umno dan rakyat Malaysia utk melihat perubahan dlm Umno rupa2nya hanya disungguhi dgn kata2 keramat ...saya totok Umno.
      Apa lagi harapan rakyat Malaysia, perjuangan TSMY nampaknya lebih kpd mempertahankan jawatan daripada menegakkan kebenaran.

      Mengapa TSMY begitu takut dipecat/ digugurkan jika perjuangan itu nanti akan brrjaya membersihkan maruah rakyat, agama dan negara yang semakin tercemar oleh perbuatan curang Najib.

      Apakah TSMY sedar, kedudukkannya sekarang tidak memberi impak yg kuat, tak ubah seperti melukut tepi gantang.

      Kepada Najib,suara Mahyudin hanya bunyi2 kipas tua yg lupa diletak minyak.

      Najib akan terus mendabik dada berselepangkan keegoan yg semakin tinggi.

      Padam
    2. Saya bertanggapan positif bahawa TSMY hanya taat & setia pada parti...dan harap2 begitulah. Sekiranya tidak, beliau juga akan menerima padah kutukan & cemuhan atas pengkhianatannya. Kelibat Najis semalam keluar masuk ikut pintu belakang petanda kegelabahan dia berdepan dgn wartawan dan kekeciwaannya tidak mampu memecat Muhyddin, Syafie Afdal & Mukhriz Nahathir.

      Padam
  10. asyik berbalah....cer baca luahan hati warga melayu singapore kat blog kl chronicle. dah baca guna otak....
    dap cuma tunggu peluang jer melayu berpecah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni pon satu ngok.... kalu layar di kembangkn...sauh di labuh kn mne x pecah kapal... tue perumpamaan jerr tau

      Padam
    2. MEMANG TAK ADE OTAK.....

      Padam