Khamis, 21 Januari 2016

1MDB ~ Penjelasan Berani..!


Tak potong..! tak edit..!

Komen dari artikel Fitnah Sarawak Report..! boleh baca di sini.

Layan...

Intipati yang sarawak report ingin sampaikan adalah seperti berikut.;

1.adakah AG menyesal dengan tawaran pekerjaan nya?
2.bekas AG di bersara awalkan oleh najib.
3.mengambil atau mencuri wang KWAP dan memasukkan ke akaun peribadi najib.
4.mengikut sumber, tidak kurang 37 kertas tuduhan keatas najib oleh sprm berkaitan kes SRC.
5.AG mohd apandi sedar, ahli tertinggi umno mengetahui hal ini.

Kes morais

6.AG telah melakukan pembohongan berhubung kes morais.
7.kevin morais adalah pendakwaraya untuk sprm.
8.AG menyatakan kevin morais tidak mempunyai sebarang peranan SPRM berhubung kes SRC.
9.hakikatnya kevin morais adalah pendakwaraya utama kes ini.
10.adalah dipercayai, kevin morais adalah pemberi maklumat dan sumber kepada kertas tuduhan terhadap najib.
11.sebelum diculik, kevin morais telah menghantar kandungan laptop berhubung siasatan beliau kepada orang kepercayaan beliau.
12.terpulang kepada pihak berkuasa untuk melakukan tindakan selanjutnya.
13.jika tiada tindakan pihak berkuasa, maklumat kevin morais ini akan disiarkan.
14.Pihak AG Dan cawangan khas, diketahui sedang berusaha untuk mendapatkan semula dokumen2 kepunyaan kevin morais ini.
15.bukti dokumen kevin morais menunjukkan bagaimana penyata bank menunjukan 42 juta telah dimasukkan ke akaun peribadi najib dan telah dibelanjakan, di joli sakan oleh najib dan rosmah.
16.bukti menunjukkan, 4 billion (bukan juta) telah diambil dari KWAP oleh SRC seterusnya 42 juta telah dilesapkan melalui syarikat peranta yang dikawal selia nik faisal dan shamsul anwar.
17.najib menyatakan duit rakyat ini tidak dibelanjakan untuk tujuan peribadi.
18.walaubagaimanapun SR menunjukkan terdapat bukti najib telah berbelanja sakan hasil dari wang (kepunyaan rakyat) tersebut.
19.bukti yang ada menyebabkan najib dan punahsihatnya menghadapi kesukaran untuk mengawal skandal ini kerana ianya melibatkan bank dan negara asing.

Bersambung....

Bersambung;

Intipati yang sarawak report ingin sampaikan adalah seperti berikut.;

Ianya bukan RM 2.6 billion, tetapi RM 4 billion.!

20.masalah AG bermula apabila fail dan bukti sprm telah sampai kemeja AG pada hari natal.
21.selain dari 37 pertuduhan sprm terhadap najib, terdapat isu dimana sejumlah wang yang besar telah dibayar berasingan melalui akaun bank pesisir luar negara ke dalam akaun peribadi najib.
22.SR dan WSJ telah mengeluarkan artikal dan butiran terperinci berkemaan dengan pembayaran melalui entiti bernama Tanore Finance Corp. Sebelum PRU yang lalu.
23.SR juga telah memberi butiran terperinci bagaimana wang memssuki akaun peribadi najib melalui falcon bank sehari selepas goldman sachs menerbitkan bond raksasa berjumlah USD 3 billion.
24.rekod menunjukkan wang hasil dari terbitan bond ini telah hilang dan lesap dan pengerusi aabar telah dibuang kerja sejurus skandal 1mdb ini.
25.seperti yang telah diketahui oleh ahli2 tertinggi umno, wang 2.6 billion ini adalah sebahagian dari jumlah yang lebih besar telah masuk ke dalam akaun peribadi najib pada sekitar tahun
2011.
26.seperti yang telah ditunjuk oleh SR, TERDAPA sekurang kurangnya dua set pembayaran lagi bernilai berbillion billion ringgit.
27.kebanyakan wang ini seperti didakwa najib adalah digunakan untuk PRU yang lalu, tetapi TIDAK digunakan, sebaliknya majoriti wang ini dipindahkan ke akaun peribadi najib di singapura sejurus selepas PRU yang lalu dan akaun KL najib terus ditutup.
28.fakta ini diketahui oleh ahli2 tertinggi umno.
29.wang ini telah diadu domba oleh najib bahawasanya ianya adalah derma dari pak arab gila dan konon nya juga adalah kebiasaan pak arab gila mana tah, memberi derma berbillion billion kepada ahli politik negara sahabat.
30.bukan sahaja derma peribadi untuk tujuan politik ini tidak sah, cara wang ini masuk ke akaun peribadi najib juga telah melanggar undang2.
31.ternyata ahli2 tertinggi umno ini tidak bersetuju cara perompakan harta negara oleh najib ini, hakikatnya ianya tidak boleh dikembalikan.
32.sumber dalaman umno menyatakan, kesemua ahli tertinggi umno mengetahuinya malah, najib bukan sahaja mengambil 2.6 billion, ianya adalah 4 billion dan lebih lagi.

Bersambung di masa akan datang...tertakluk juga kepada galakan pencacai najib.
  1. Bersambung;

    Intitpati yang Sarawak Report ingin sampaikan adalah;

    Permainan telah tamat, tetapi adakah Najib memahaminya?

    32.masalah ini menjadi sukar dikawal dan dibendung, di sebalik bertopengkan perpaduan UMNO dan pasukan perhubungan awam najib tanpa henti2 mencanangkan `Krisis 1mdb telah tamat’, ceramah tersembunyi telah dijalankan oleh peringkat tertinggi di beberapa lokasi sejak Tahun Baru ini.
    33. "Penampilan awam diteruskan”, satu sumber dalaman memberitahu SR, disebalik penampilan najib dan rosmah di majlis mewah dan sebagainya, Rosmah masih bertekad untuk tidak melepaskan apa yang telah beliau miliki, terdapat rundingan di Tokyo dan Dubai, Najib tahu permainan ini telah tamat, tetapi beliau tidak menghargai realiti keadaan sitiuasi yang dihadapi. Beliau seperti mayat bergerak, tetapi masih cuba untuk berunding dengan memberi syarat jaminan semua wang rakyat dicuri ini dibenarkan dibawa keluar! Yang lain tidak bersetuju. "
    34.Terdapat faktor-faktor lain memanjangkan tempoh hayat Najib sebagai perdana menteri. Ahli tertinggi UMNO mungkin bersetuju bahawa dia perlu melepaskan jawatan, tetapi pada masa yang sama bercakaran sesama mereka siapakah yang layak untuk menjadi Perdana Menteri yang baru . Zahid telah menegaskan bahawa dia bertujuan untuk mengambil alih jawatan ini. Namun, pihak lain menyatakan Zahid dilantik dan dinaikkan pangkat oleh Najib menggantikan Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin. Proses perlantikan yang sah adalah melalui perhimpunan UMNO dan dipilih oleh ahli UMNO.
    35.Mengikut Perlembagaan UMNO proses amalan tradisi yang sepatutnya dalam memilih pengganti Najib sepatutnya adalah timbalan presiden iaitu Muhyidin Yasin dan bukan Zahid Hamidi. Oleh itu hujah-hujah dan persoalannya adalah jika sekiranya Najib letak jawatan, siapakah yang akan mengganti beliau dan apakah syarat-syarat yang diletakkan oleh Najib.

    Tiada tempat untuk bersembunyi!

    36. Antara punca utama proses Najib lambat meletak jawatan adalah isu kesalahan jenayah yang telah beliau lakukan. Menurut sumber dalaman, PM najib tahu permainan telah tamat. Dengan keadaan ekonomi negara jatuh merundum dan negara terjerat dengan skandal rasuah dari peringkat atasan hingga ke bawah, Najib tidak nampak hasil yang akan diperolehi dengan hanya duduk dan memerhati untuk menang pilihan raya akan datang.

    Bersambung....
    BalasPadam
  2. bersambung...


    37. Menurut sumber dalaman itu lagi "Dia mahu letak jawatan, tetapi dia terperangkap" "Beliau telah meruntuhkan ekonomi negara dan mempunyai tuduhan yang sedang dihadapinya, walaubagaimanapun beliau masih berharap apabila meletak jawatan dan membawa sekali harta kepunyaan rakyat dan negara".
    38. Ramai pihak ingin melihat Najib dan Rosmah, kedua-duanya dipenjarakan. Lagipun, wang dalam akaun beku Rosmah sendiri berada di ibu negara juga persoalan beratus-ratus juta yang tidak dapat diperjelaskan, termasuk cerita2 berhubungan dengan pemberian kontrak kepada kroni dan eksploitasi wang rakyat.
    39. Namun 'Pasangan Pertama' ini bukan sahaja melepak dengan kekebalan imuniti yang mereka miliki, mereka juga sedang mencari laluan selamat di luar negara dan rundingan yang sedang berlansung dengan rakan serta kroni mereka, mereka juga mahu menyimpan wang milik rakyat!
    40. Panglima perang Najib yang tidak bersependapat,bersetuju dengan Rosmah telah mendapati diri mereka menjadi mangsa dengan penganaiyaan,kejian,tohmahan,maki hamun dari blogger yang diupah amat mahal oleh Rosmah, iaitu Raja Petra Kamarudin yang berpangkalan di UK, tindakan balas ini dikenakan kepada sesiapa yang menetang beliau.
    41. Kebuntuan diperkukuhkan lagi dengan fakta bahawa Najib mengalami kekurangan sokongan yang membimbangkan dari negara asing yang sanggup mengambil beliau sebagai suaka politik.Turki telah menolak permintaan suaka politik najib dan pelbagai negara-negara Timur Tengah yang lain juga gagal untuk memberikan jawapan kepada permintaan beliau.
    42. Kazakhstan pula bukan sebenarnya jenis negara yang digemari serta ingin Rosmah duduki. Selain itu, Besan mereka dianggap sebagai orang yang tidak dialu alukan oleh pihak berkuasa negara mereka sendiri.
    43. Disebalik pembentangan bajet oleh Najib yang suram, penyemakan semula bajet 2016 jelas menunjukkan kegagalan,kegawatan ekonomi di bawah penyeliaan dan pentadbiran beliau. Terdapat tanda-tanda jelas keadaan dimana `gunung berapi’ bakal meletus, apabila ia berlaku, proses najib meletak jawatan akan tiba dengan cepat.

    bersambung...
    BalasPadam
  3. bersambung...

    44. Namun, disebalik semua tekanan yang dihadapi, sumber dalaman memberitahu SR, Najib menjadi mangsa kepada setiap tekanan tuntutan politik dan kewangan dari kroni2 dan punahsihat2 beliau. Perdana Menteri yang ‘tercedera dalam pertempuran’ tidak boleh mengatakan ‘tidak’ kepada sesiapa dan pihak yang ‘mengambil kesempatan’ dari kecederaan yang beliau hadapi, kerana dia cuba untuk mendapatkan dan meraih simpati dan sokongan.
    45. Sumber dalaman menambah "Mereka yang datang berjumpa Najib hanya inginkan kontrak dan kemudian apabila ianya tidak mencukupi mereka datang kembali dengan memberi rasuah, Mereka memakan saki baki bangkai yang masih tinggal, ekonomi Malaysia telah rosak, manakala Najib cuba untuk berada di pejabat untuk tempoh lanjutan, sedikit lama lagi"

    46.Walaupun PM najib mula membuka sedikit maklumat rundingan sulit tentang bagaimana untuk mencari jalan selamat dan keluar, apa yang pasti ianya tidak boleh, tidak ada jalan untuk kembali.
    47.Tetapi, bagaimana perkara ini mencapai penamatnya, pengakhirannya, diselesaikan dan apa yang akan berlaku kepada Najib selepas ini, selagi empangan belum pecah, gunung berapi belum meletup ianya masih permainan tekaan untuk orang politik pihak tertinggi umno….mengikut sumber dalaman yang bercakap kepada Sarawak Report.

    sekian-penutup.

    Arul tengah kena kandar ke?
    Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. tanpa nama bin ada nama.

    Kalau baca kisah dongeng ini hebat betul la najib.

    Beruntung masyarakat malaysia kerana kisah2 penglipurlara ini cukup sesuai utk mereka yg kaki spin dan kerjanya asyik nak musnahkan kerajaan.

    Lepas ini tak perlu risau kita akan bina kerajaan yg hakimnya pakar spin dari blogger tersohor.

    Pendakwaraya pula pakarsembang kedai kopi tersohor kat kedai mamak.

    Polis pula aku cadangkan ambil ja mana2 kaki putar alam dikalangan peminat blogger..

    Amacam setuju tak?

    kita panggil negara kita lepas ni negara jin bertendang....dah tak perlu sistem kerajaan yg ada tau...anak2 tak payah belajar dah cukup dengar kisah penglipurlara dah jadi HAKIM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam jawapan Najib kepada pihak mahkamah dalam pengurusan mediasi saman Najib terhadap Tun Dr. Ling Leong Sik, Najib mengaku bahawa wang RM 42 juta dari SRC masuk ke dalam akaun peribadinya tetapi tidak mengetahui wang itu masuk melalui 2 perantara iaitu Gandingan Mentari dan Ihsan Perdana, tetapi hakikatnya Najib sendiri mengaku dia menerima wang RM 42 juta dari anak syarikat milik Kementerian Kewangan iaitu SRC International.

      Semoga perkara ini dapat memberikan kesedaran bahawa memang Najib ambil wang milik negara, wang milik SRC International adalah wang milik negara, kerana SRC International adalah milik Kementerian Kewangan Diperbadankan, sebab itulah Najib terkial-kial takut nak saman Tun Dr. Ling Leong Sik sebelum ini, dan sebab itulah Najib sampai sudah lebih 20 Selasa sejak bulan Julai 2015 hingga sekarang ini tidak menyaman The Wall Street Journal, sebab memang Najib ambil wang negara.

      Lihat ini: http://www.themalaysianinsider.com/.../najib-akui-rm42...

      Lepas ni kita tengoklah apakah Bashah Boboi, Mahdzir Khalid, dan kuncu-kuncu yang buat sidang media petang semalam akan lakukan selepas terdedah bahawa Najib memang ambil wang negara sebagaimana dalam jawapan kepada mahkamah dalam kes saman antara beliau dan Tun Dr. Ling Leong Sik sebelum ini.

      Apakah Bashah Boboi dan kuncu-kuncu akan mengadakan sidang media supaya Datuk Seri Mohd Najib meletak jawatan kerana ambil wang negara? Malahan Lembaga Disiplin UMNO, selepas mengetahui perkara ini, apakah akan ambil tindakan terhadap perbuatan Najib yang mencemarkan maruah UMNO dan melakukan perkara yang bertentangan dengan peraturan parti serta melanggar perundangan negara ini?

      Kita tengoklah wayang apa pula yang nak main lepas ni, semalam wayang mereka nak tekan Datuk Seri Mukhriz supaya letak jawatan, tup tup alih-alih malam tadi beribu rakyat Kedah membanjiri perkarangan Ibu Pejabat UMNO Negeri Kedah memberikan sokongan kepada Datuk Seri Mukhriz sebagai Menteri Besar Kedah dan menentang sebarang percubaan Bashah Boboi dan kuncu-kuncu yang mahu merampas jawatan Menteri Besar Kedah.

      Hari ni pula terbongkar kes Najib mengaku ambil wang dari SRC International sebanyak RM 42 juta, selain mengaku menerima wang RM 2.6 bilion, tapi tak tahulah siapa pendermanya, sampai sekarang Najib tak berani nak jelaskan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Tanpa Nama21 Januari 2016 12:23 PTG, apa yang kau merapu ni, sebenarnya apa yang dibuat oleh Najib itulah yang salah dan bermasalah, ambil wang sampai berbilion masuk akaun sendiri, lepas tu ambil wang dari syarikat yang merupakan anak syarikat kementerian keangan sampai berpuluh juta, kononnya derma kepada UMNO, tapi tak ada satu sen pun wang itu diserahkan kepada akaun UMNO, malahant ada pun bukti perbelanajaan wang itu untuk UMNO, sebab tak ada senarai perbelanjaan, tak ada resit perbelanjaan, setakat tabur air liur kata wang itu digunakan untuk kepentingan UMNO, bukti tak ada, apa semua ni?

      Sedarlah negara ini ada undang-undang, peraturan kewangan persatuan pun ada undang-undang, etika sebagai penjawat awam pun ada undang-undang, Najib tu Perdana Menteri, dia adalah penjawat awam, kerana gaji Najib sebagai Perdana Menteri dibayar oleh kerajaan.

      Kalau Najib langgar undang-undang sesuka hatinya, redah segala undang-undang tanpa mempedulikan apa-apa, itu sudah menunjukkan teladan yang sangat buruk, Najib yang membuat undang-undang di parlimen, tetapi dia pula yang melanggar undang-undang itu, sekarang ni Najib yang mengamalkan hukum rimba, buat ikut suka tanpa pedulikan peraturan kerana rasa bangga diri kononnya dia adalah Perdana Menteri, ada jawatan besar, kuasa besar, pangkat besar, semua ni jenis pelingkup sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Pembetulan:

      Tanpa Nama21 Januari 2016 12:23 PTG, apa yang kau merapu ni, sebenarnya apa yang dibuat oleh Najib itulah yang salah dan bermasalah, ambil wang sampai berbilion masuk akaun sendiri, lepas tu ambil wang dari syarikat yang merupakan anak syarikat kementerian kewangan sampai berpuluh juta, kononnya derma kepada UMNO, tapi tak ada satu sen pun wang itu diserahkan kepada akaun UMNO, malahan tak ada pun bukti perbelanajaan wang itu untuk UMNO, sebab tak ada senarai perbelanjaan, tak ada resit perbelanjaan, setakat tabur air liur kata wang itu digunakan untuk kepentingan UMNO, bukti tak ada, apa semua ni?

      Sedarlah negara ini ada undang-undang, peraturan kewangan persatuan pun ada undang-undang, etika sebagai penjawat awam pun ada undang-undang, Najib tu Perdana Menteri, dia adalah penjawat awam, kerana gaji Najib sebagai Perdana Menteri dibayar oleh kerajaan.

      Kalau Najib langgar undang-undang sesuka hatinya, redah segala undang-undang tanpa mempedulikan apa-apa, itu sudah menunjukkan teladan yang sangat buruk, Najib yang membuat undang-undang di parlimen, tetapi dia pula yang melanggar undang-undang itu, sekarang ni Najib yang mengamalkan hukum rimba, buat ikut suka tanpa pedulikan peraturan kerana rasa bangga diri kononnya dia adalah Perdana Menteri, ada jawatan besar, kuasa besar, pangkat besar, semua ni jenis pelingkup sahajalah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  2. Alahai nek tempoyak..

    Mencarut jer kerja ko nie..

    BalasPadam
  3. OI si anon BANGKAI BABI RASIS ANTI-ISLAM/MELAYU, jangan lu nak MENYAMAQlah oi si PENAKUT! Si PENYAMUN Madey-ANAK BERANAK GADAI Tanah Melayu, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kami ni kat PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL TAMAK-PENYAMUN, tak pula lu TERLOLONG aaahhh - sampaikan PETRONAS yg. diBINA dgn. PENAT-LELAH oleh Ayahanda YAB PM kami, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN, YAB Almarhum Tun Razak TERCINTA kami pun, habis diROMPAK si Tokey-Tokey LANUN-LANUN ni akibat si Madey serta ANAK-BERANAK dia!

    lu manyak sedap itu JILAT JUBOQ BABI JIJIK kitSIAL/gong eng/kok/todi puaKA/BABIga aaahhhh?!! Lu manyak sedap aahh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/gong eng; sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?!

    Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – TAK KEJADAHnya ni?!

    Jadi, baik PI MAMPOS lu punya ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

    BalasPadam
  4. Eh ehhh siapa kentut ne...
    Ted ke..?
    La..... bau tempoyak rupanya.
    Awat bau lain macam je.
    Bau tahi pun ada.. bau macam bangkai babi pun ada.

    Tok neeek bau apa ne?

    BalasPadam
  5. Nek tempoyak...bertaubatlah selagi masih boleh menghirup udara Dan seterusnya pergi lah buat rawatan mental tu.

    BalasPadam