Sabtu, 30 Januari 2016

Ini Namanya Hembusan Dedak..!


Tindakan puak pemakan dedak dilihat terlalu terdesak@tersedak apabila cuba melagakan Muhyiddin dengan Mukhriz..! Pemakan dedak cuba menggambarkan bahawa Muhyiddin dan Shafie sudah bersekongkol dengan mereka untuk menolak Mukhriz..!

Hakikatnya jika Muhyiddin dan Shafie bersilat sekalipun diatas meja keputusan penjilat@pengampu yang ramai didalam tu tetap akan mengangguk tanda taat dan setia tanpa berbelah bagi kepada maharaja lawak mereka..!

Buat apa buang masa dan tenaga? biarkan luncai terjun dengan labu labunya..! Biarkan..!
Blog pro Datuk Seri Najib Razak, MYKMU.NET mendakwa, Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin langsung tidak membantah cadangan pengguguran Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO, semalam.
Memetik laporan blog itu, seorang Ahli MT berkata, mesyuarat semalam menerima keputusan untuk menggantikan Menteri Besar Kedah dan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah tanpa bantahan.
“Timbalan Presiden juga tidak membantah walaupun diketahui beliau dan Mukhriz dalam satu kumpulan yang tidak berpuas hati dengan Perdana Menteri.”
Ahli MT yang tidak dinamakan dalam blog itu mengesahkan Mukhriz tidak dijemput ke mesyuarat kerana salah satu agenda mesyuarat ialah membincangkan kedudukan Mukhriz sebagai Menteri Besar dan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri.
Seorang lagi sekutu rapat Mukhriz, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Apdal tidak hadir dalam mesyuarat semalam.
Sementara itu, tindakan Muhyiddin dan Shafie ini boleh dilihat sebagai satu perubahan dalaman UMNO yang mengukuhkan kedudukan Najib Razak dan melemahkan kem Mahathir Mohamad.
Namun terdapat maklumat, Muhyidddin akur kerana beliau sendiri mengetahui masalah dalam pentadbiran Kedah dan UMNO Kedah di bawah Mukhriz.
Gitulah modus operandi mereka untuk meyakinkan kuda belang yang sedia terhangguk hangguk..! Sedangkan semua rakyat Malaysia tahu dan masih ingat bagaimana Raja Petra ni bersungguh sungguh mengutuk dan mencela Najib dan isterinya satu ketika dulu..!
Sekarang kenapa pulak bertukar?
Lu Fikir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. PPM,

    Keep it up Dude, kasi panas terus chicken-feeder and the lickers...yang tukang beri dan yang makan dedak nih terusan berlagak gangster!

    Jap lagi nek tempoyak sembelit mencarut lagi, kalau tidak jelmaan dia yang mari.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yes ! kasi panas sampai masak. Negara asing dah meluat.

      http://www.utusan.com.my/berita/nasional/1mdb-peguam-negara-sedia-bekerjasama-dengan-switzerland-1.185134

      Padam
  2. Kalau dah begitu pulangkan balik kedudukan Tsmy n dssa...ada berani

    BalasPadam
  3. yAA. Kembalikan jawatan mereka yang tidak kira siapa yang mana telah dipecat tanpa perikemanusiaan semata-mata atas dasar hendak mengetahui kebenaran.. Adakah si Perawan Bugis masih ada ball untuk berlawan atas padang sama rata...

    BalasPadam
  4. Tsmy tu lembam laa patutpun dia digugurkan.aku tk naklah cakap dipecat kerana nampak kasarlah.

    BalasPadam
  5. Kesian sungguh dengan Putera Merdeka ni makin bercelaru fikirannya semenjak najib didapati tidak bersalah dalam isu RM2.6 billion.Bawak mengucaplah kawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biase laa bro orang tua jiwa kacau..

      Padam
    2. Pita masih panjang. wayang belum tamat.
      ular kenyang tidur melingkar.
      http://www.utusan.com.my/berita/nasional/1mdb-peguam-negara-sedia-bekerjasama-dengan-switzerland-1.185134

      Padam
    3. Perut kenyang sehingga buta akal. sudah terang lagi bersuluh 1MDB kantoi berulang-ulang.

      Padam
    4. Sejujurnya Awak percaya ke???

      Padam
  6. Itu tandanya Mukriz bukan orang Mahyuddin seperti yang mereka war-warkan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodek Tsmy pulak... Ada apa2 ke?...nak beralih kem ke...jam bimbang banyak lg duit pm berbelion lg tu

      Padam
    2. Lembam pun Najib takut ke?.... Kan dia suka orang Yg Lembam mcm kabinet dapornya...

      Padam
  7. Jebon in action. Mana boleh percaya. Idris Haron kata mesyuarat tak bincang pun tentang Mukhriz. Siap video dalam jinggo fotopages yang dah disekat. Idris kata Presiden cuma srbut dalam ucapan aluannya sahaja. Sampai habis mesyuarat pun tidak bincang hal Mukhriz dan Kedah. Jebon makan dedak sejak zaman Khir Toyo. Tak heran dia dah rasa terlebih bijak dan terlebih maklumat. Nama pun Jebon.

    BalasPadam