Rabu, 23 September 2015

AG Cuma Reti Buat Kerja Ni Jer Ke..!


Banyak lagi kes yang melibatkan 1MDB dan isu derma yang kusut masai tidak berkesudahan..! Apa jadi dengan hasil laporan dari Bank Negara? apa jadi dengan hasil siasatan SPRM? Apa sudahnya dengan keputusan badan penyiasat yang dibubarkan? Takkan hilang begitu sahaja???

Pejabat Peguam Negara (AG) memfailkan notis rayuan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam susulan keputusan mahkamah itu membatalkan keputusan kerajaan menggantung The Edge Financial Daily dan The Edge Financial Weekly.
Pejabat itu juga memohon pengangguhan pelaksanaan keputusan Hakim Datuk Asmabi Mohamad pada Isnin, yang membatalkan keputusan Kementerian Dalam Negeri untuk menggantung penerbitan itu.
Peguam Kanan Persekutuan Alice Loke mengesahkan permohonan itu difailkan tetapi tiada tarikh ditetapkan.
Peguam The Edge Communications Sdn Bhd, Raja Eileen Soraya Raja Aman, yang bersana ketua barisan peguam Darryl Goon, mengesahkan bahawa firma Raja Darryl and Loh menerima notis rayuan dan pemohonan penangguhan pelaksanaan kuputusan itu.

"Tiada tarikh ditetapkan tetapi biasanya (permohonan) penangguhan akan didengar terlebih dahulu," kata Raja Eileen Soraya ketika dihubungi Malaysiakini.
Kementerian itu mengeluarkan arahan penggantungan selama tiga bulan terhadap kedua-dua akhbar kewangan itu bermula 27 Julai.
Ia ekoran akhbar tersebut lantang mengkritik isu firma pelaburan 1MDB.
Apa AG baru ni buat? buat buat bodoh atau memang bodoh???
Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Memang baghlal bin bahlol......kut

    BalasPadam
  2. Biar fbi yg siasat. Nak tunggu ag baru mmg tak jalan. Sama2 kita doa rumah2 harga juta2 di amerika tu yg dibeli oleh anak si polan tu atas nama syarikat yg tak wujud dpt dikembalikan kpd rakyat msia. Baru dia tahu langit rasa nak runtuh.

    BalasPadam
  3. Kat US tu anak rosmah bro..mmg masak lar mama..

    BalasPadam
  4. goBLOGer dah kena jangkit anjing gila......

    BalasPadam
  5. bkn awk ke yg kne anon7.19pg

    BalasPadam