Selasa, 8 September 2015

Pecat Saipudin Bukan Muhyiddin..!


Kalau pemimpin UMNO benar benar mahu menguatkan UMNO..! mahu meletakkan UMNO kembali ke landasan perjuangan yang sebenar maka wajib la para pembesar UMNO memecat Saifudin di atas tu..! 

Bukan lantik dia duduk dalam MKPN lepas tu boleh belasah UMNO, orang melayu dan kerajaan dengan kepala lutut liberalnya..! kesamarataan, buang Akta Hasutan, menyokong pembangkang secara terang terangan..!

Kenapa Najib simpan? kenapa Najib kekalkan? kenapa Najib lantik? kenapa Najib tak gantung? kenapa Najib tak pecat? Kenapa para pengampu dalam MT tak pernah bawa nama barua ni untuk diadili oleh MT?

Jangan salahguna kuasa..! sesungguhnya kuasa yang kamu sangka itu adalah amanah besar bangsa demi agama untuk menjaga negara..!

Jangan double standart..! hanya kerana Saipudin tidak pernah berselisih dan mengecam Najib maka si pengkhianat ini dibiarkan didalam UMNO malah mendapat makan darinya..!

Jangan hanya tahu menghukum dan menjadi pak turut atas kehendak seseorang..! Kamu akan dipertanggungjawabkan atas apa yang kamu kerjakan..! 

UMNO parti bangsa Melayu bukan parti seseorang..! bukan parti pak turut..!

Umno akan bertambah lemah sekiranya spekulasi pemecatan timbalan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden parti Datuk Seri Shafie Apdal menjadi kenyataan esok, kata Tan Sri Sanusi Junid.
Bekas setiausaha agung Umno yang pernah memegang jawatan sebagai menteri besar Kedah ketikaTun Dr Mahathir Mohamad masih perdana menteri itu berkata keadaan akan menjadi lebih buruk sekiranya perkara berkenaan benar-benar berlaku.
"Umno akan menjadi bertambah lemah kerana setiap tokoh mempunyai pengikut, penyokong, sahabat dan saudara mara," katanya kepada The Malaysian Insider semalam.
"Apatah lagi pemecatan itu, jika berlaku, adalah kerana perbezaan pendapat. Bererti yang tinggal hanya 'yes man',” katanya.
Beliau yang pernah menjadi anggota Kabinet Dr Mahathir berkata, apa saja boleh berlaku dalam keadaan pelbagai isu melanda parti Melayu terbesar itu.
"Semuanya bergantung kepada spekulasi kepentingan dan pemikiran sekitar rancangan pewarisan kepimpinan," katanya.
Sekiranya benar ada pemecatan yang berlaku dalam masa terdekat ini, Sanusi berkata pemimpin Umno tidak berfikir panjang dalam membuat keputusan.
"Ini bermakna pemimpin Umno sekarang takut kepada tokoh ini.
"Ia juga bererti pemimpin tidak ada strategi jangka panjang dan yang ada hanya 'panic management'," katanya yang pernah menjadi naib presiden Umno.
Semalam, satu perjumpaan khas dengan Biro Politik Umno diadakan sebagai persediaan sebelum menghadapi mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) pada 9 September.
Mesyuarat tersebut dipengerusikan sendiri Datuk Seri Najib Razak selaku presiden Umno.
Sebelum ini tersebar di media sosial kononnya Muhyiddin dan Shafie akan dipecat pada 9 September.
Selain itu, Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir turut dikatakan bakal dipecat.
Bagaimanapun, Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishamuddin Hussien menafikan dan menyifatkannya sebagai spekulasi semata-mata.
Saufudin dibiarkan kerana pandai makan 2 mangkuk..! Pudin tidak berdosa kerana pandai menjilat kedua dua lobang..!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. PARTI PAS SUDAH MEMBERSIHKAN KESEMUA PUAK ANWARINAS DALAM PAS...KINI GILIRAN UMNO PULA MEMBERSIHKAN SEMUA PUAK ANWARINAA DALAM PARTI UMNO DAN
    KERAJAAN...TIADA MAKNA PERPADUAN MELAYU
    SEKIRANYA PUAK ANWARINAS YG DITAJA ANJING
    YAHUDI MASIH BERKRLIARAN DALAM UMNO DAN
    KERAJAAN...HAPUSKAN PUAK LIBRAL DAN PLURAL
    INI TERLEBIH DAHULU SEBLUM KESATUAN PAS
    DAN UMNO BERGABUNG....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cari tokoh utk ganti KJ,nanti kalau dia jadi boss Umno lagi teruk dari Anwarinas.Umno akan jadi lebih liberal dari GHB.Hati-hati.

      Padam
  2. Najib jika pecat muhyidin hanya akan melemahkan lagi sokongan rakyat terhadap umno dan bn.

    Pada masa ini reputasi najib adalah amat buruk sekali...samada najib ingin percaya beliau tidak bersalah hakikatnya dimata majoriti rakyat reputasi beliau sudah pun tercalar.

    Jika najib tidak percaya kenyataan ini, beliau boleh sahaja adakan tinjauan umum di terajui oleh badan bebas, boleh ambil dari universiti tempatan atau luar negara jepun korea dsb nya.

    Jika Najib masih lagi tidak percaya dan yakin sokongan rakyat masih berpihak kepada beliau, lakukan 'snap election' seperti mana lee hsien loong singapura lakukan.

    Lebih lama najib berada diatas, enggan berundur, yang terkena kesannya adalah umno, golongan pengampu beliau boleh lah bersara awal, kerana sayang rakyat terhadap umno bertukar menjadi marah dan benci.

    Jika Najib sayangkan dan ingin selamatkan umno, lakukan yang terbaik untuk ayahanda tun razak, lakukan untuk diri sendiri, lakukan untuk alif ba ta...

    Dato seri Najib perlu berundur, sila letak jawatan!

    BalasPadam
  3. najib takkan pecat or gantung penasihat liberal dia ni

    BalasPadam
  4. Pecat tak tp gantung yes..ko pecat mereka najib...ko cari penyakit..kot blh rosmeldamah blh p shopping pakai jet kerajaan..satgi dua dua hangpa dok kapit anwar kat sel sungai buluh..abg jib sel satu anwar sel dua romeldamah sel tiga..pasal pa plak..sb..bila pecat tsmy n co....separuh ahli umno akan pangkah pembangkang..bila gomen hang kalah..gomen baru buka kes hang...masa tu baru tau langit dok kat mana..cmfirm umno kalah..

    BalasPadam
  5. Pecat tak tp gantung yes..ko pecat mereka najib...ko cari penyakit..kot blh rosmeldamah blh p shopping pakai jet kerajaan..satgi dua dua hangpa dok kapit anwar kat sel sungai buluh..abg jib sel satu anwar sel dua romeldamah sel tiga..pasal pa plak..sb..bila pecat tsmy n co....separuh ahli umno akan pangkah pembangkang..bila gomen hang kalah..gomen baru buka kes hang...masa tu baru tau langit dok kat mana..cmfirm umno kalah..

    BalasPadam