Sabtu, 28 Mac 2015

HOT ~ Ahli Parlimen Tampin Berpesta..!


Siapa tak kenal Ahli Parlimen Tampin Dato' Seri Shaziman Abu Mansor..! Bekas Menteri yang ditawarkan jawatan tapi menolaknya..! kenapa? Orang politik yang mengenali beliau tahu kenapa Shaziman menolak jawatan Menteri walau dipujuk supaya menerima tawaran tersebut..! Cerita tu kita buka di chapter yang lain..!

Bagi sesetengah pemimpin muda yang sebaya dengan Shaziman pasti sudah meniarap mencium kaki Najib jika ditawarkan jawatan sebegitu..! Itu orang lain dan bukannya Shaziman..! Ramai pemimpin tahu bahawa Shaziman bukannya penyapu yang suka mengampu..! Bagi sesetengah pemimpin Shaziman bermulut laser..! 

Berterus terang..! Itu la sikap dan disiplin yang diamalkan oleh Ketua UMNO Bahagian Tampin yang juga Ahli Parlimen Tampin bagi penggal ke 4. Mungkin tak ramai mengetahui bahawa rekod Shaziman bertanding sejak 1999, 2004, 2008 hingga 2013 menunjukkan peningkatan undi dari 21.944, 23.936, 24.022 dan 29.390 undi. 

Dalam keadaan orang lain menunjukkan kemerosotan undi dan BN sendiri dari 140 kerusi hanya mampu bertahan dengan 133 kerusi...Shaziman mampu meningkatkan undi..! kenapa? kerana sikap berterus terang yang ada pada dirinya menyebabkan rakyat Tampin menyenangi style kepimpinan beliau.

Contoh terbaru bagaimana Shaziman yang memang sentiasa berada di padang rakyat menjadikan aktiviti menangkap ikan sebagai pesta di kawasan pilihanraya beliau.




Sikap sebegini sebenarnya yang perlu ada bagi setiap wakil rakyat Barisan Nasional terutamanya wakil rakyat UMNO..! Bukan sahaja bijak dan tangkas beraksi sebagai Menteri dan Ahli Parlimen tapi juga sentiasa bersikap realistik..! authentic..! tulen dan tidak berpura pura apabila mendampingi rakyat..! 

UMNO dan Barisan Nasional sebenarnya memerlukan lebih ramai Shaziman Abu Mansor dalam barisan kepimpinannya agar parti dan kerajaan sentiasa segar dan dekat dihati pengundi dan rakyat..! 

Bersikap benar..dalam situasi sebenar akan membuahkan hasil penerimaan yang sebenar..!

Jangan hipokrit..! kata orang kampung den...jangan jadi bangang..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Tu khairy tgh tangkap ikan ke?????hidup pemuda umno!!!!!puihhhh

    BalasPadam
  2. Bila Islam di perkotak katikkan mana ketua Pemuda/Puteri....Bila Perlembagaan dicabar mana ketua pemuda/ puteri....bila DS Najib di fitnah mana ketua pemuda/puteri.....bila badan kehakiman dikutuk mana ketua pemuda/puteri....MUJUR ADA AZLINA DAN AZIZ...Terus terang kami katakan kami tak harap dan percaya langsung kat ketua pemuda ?puteri.....Percayalah bahawa mereka ini akan beralih kepada pembangkang sekiranya kedudukan 50:50...Glamour aja lebih....CUBA CHEK AHLI PARLIMEN BELIA....KEBANYAKAN SIAPA....ANAK SIAPA.....ORANG SIAPA......KEPADA DS NAJIB JANGAN LENA....SEDARLAH SIKIT ...ORANG SEKELILING DS TU KEBANYAKKANNYA NAK MELINGKUKAN DS.

    BalasPadam
  3. Lagi satu bila pilih calun tanya dulu rakyat kawasan terbabit SIAPA YANG MEREKA HENDAK ,Bukan siapa yg PM hendak atau mana mana pemimpin lain mau,Dan paling penting jgn letak calun payung terjun.Kalau ini boleh di ikuti insya Allah UMNO akan kembali menggegar!

    BalasPadam