Jumaat, 6 Mac 2015

MH 370 ~ Cukup Cukup La Di Perbodoh..!


Kalau pun bodoh..! tapi cukup cukup la diperbodoh..! Sempena ulangtahun pertama kejadian kehilangan pesawat MH370 maka puak barat sudah pun menyediakan dokumentarinya dengan menyalahkan pilot kita seorang Melayu Islam..! 

Boleh baca dan tengok video tu di sini.

MH370: Henti Salahkan Adik Saya - Kakak Kapten Zaharie


Kapten Zaharie Ahmad Shah.
PETALING JAYA: Kakak kapten pesawat penerbangan Malaysia (MAS) MH370, Zaharie Ahmad Shah meminta orang ramai supaya berhenti menyalahkan adiknya sebagai dalang kehilangan pesawat tersebut yang masih kekal misteri sehingga hari ini.
Kakak sulung Zaharie, Sakinab Shah berkata ahli keluarganya tidak akan berhenti berdoa agar misteri kehilangan pesawat tersebut terungkai tidak lama lagi.

"Seperti apa yang berlaku sehingga hari ini, tiada bukti nyata untuk ditunjukkan, tiada siapa, sama ada anda ahli politik, saintis, pakar penerbangan, penyiasat kemalangan pesawat, juruterbang, juruterbang bersara, media atau sesiapa sahaja... tiada siapa dikalangan anda ada hak untuk menyalahkan Kapten Zaharie Ahmad Shah atas kehilangan pesawat tersebut," katanya dalam satu kenyataan menjelang ulang tahun setahun kehilangan MH370.

Sakinab Shah berkata, orang ramai mungkin tidak mempunyai perasaan dengan mempercayai berita tidak benar yang didakwa media bahawa Zaharie menghadapi masalah rumah tangga dan sedang dalam proses penceraian.

Katanya, walaupun terdapat banyak komen membina yang dihargai, segelintir media seperti serigala kelaparan memutarbelitkan fakta mengenai kehilangan pesawat itu.

"Meluat. Pada satu ketika, kami mengeluarkan surat peguam kepada beberapa agensi media tempatan supaya menghentikan khabar angin tersebut," katanya yang kali terakhir bertemu Zaharie dua minggu sebelum kejadian itu.

Sakinab berkata Zaharie adalah seorang yang penyayang, berfikiran terbuka dan sanggup menghulurkan bantuan apabila diperlukan.

"Kehadirannya pada majlis bersama keluarga tidak pernah menghampakan. Dia selalu dicari oleh kakak, abang, sepupu dan anak saudara... seorang lelaki yang berintegriti. Beliau adalah seorang adik yang murah hati dan bapa saudara yang tidak pernah lokek memberikan buah tangan apabila pulang dari luar negara," katanya.

Zaharie, 53, yang sudah berkahwin dikurniakan tiga orang anak dan seorang cucu.

Pesawat MH370, dengan 239 orang di atas kapal dalam perjalanan ke Beijing dilaporkan hilang kira-kira sejam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Pesawat tersebut dipercayai berakhir di Lautan Hindi.
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. C N A (Channel News Asia) esok pada jam 11 pagi dan malam akan menayangkan reaksi kemarahan keluarga penumpang Cina pesawat MH 370. Seorang pemuda Cina bersama yang lain mengetuai yang lain beramai-ramai menjerit mampus mereka akan menuntut kehendak mereka.

    Kata ketua Cina keparat ini;
    “Kami akan menyerang Malaysian Airlines ;
    Kami akan menyerang kerajaan Malaysia dan
    Kami akan menyerang ketenteraan Malaysia.”

    Itulah yang diancam oleh pemuda pengkhianat ini dalam rancangan C N A.

    Adakah ini suatu provokasi Singapura vavi menggunakan keluarga mangsa pesawat warga Cina menghasut kebencian kerajaan Malaysia?
    Adakah ini suatu hasutan dari Pakatan Rakyat menggunakan keluarga mangsa pesawat warga Cina menghasut kerajaan Malaysia?

    Begitu keparat manusia berhati binatang ini menghentam kerajaan memburukkan kerajaan Malaysia .

    Kita tunggukan rancangan yang akan ditayangkan oleh C N A ini.

    BalasPadam
  2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    BalasPadam