Jumaat, 27 Mac 2015

Nak Sangat..!


Nak sangat kena tangkap kan..! ambik ko..! lagi bagus kalau kena liwat dengan pesalah dalam lokap tu..! baru dia tau..! atau dia sebenarnya merindu..! auu..! auu..!


Lu Fikir La Sendiri!!!

KUALA LUMPUR: Penahanan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd Rafizi Ramli pada Jumaat dilakukan kerana tindakannya mengeluarkan surat mengarahkan penyokong parti itu untuk mengadakan himpunan haram #KitaLawan pada Sabtu, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Menurutnya, Rafizi ditahan pada petang Jumaat dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi untuk disoal siasat mengikut Akta Hasutan 1948.

“Rafizi mengeluarkan surat arahan kepada penyokong-penyokongnya supaya keluar beramai-ramai untuk membebaskan (Datuk Seri) Anwar Ibrahim.

“Surat terbuka seperti ini membawa pelbagai makna. Adakah dia (Rafizi) mengarahkan orang-orang dia untuk pecahkan penjara untuk keluarkan Anwar?

“Ia akan memberi pelbagai kefahaman kepada orang yang tidak faham. Jadi, kita panggil dan tahan Rafizi untuk kita siasat sejauh mana surat ini telah diedarkan.

“Kita juga ingin tahu apakah reaksi-reaksi pengikutnya terhadap arahan untuk membebaskan Anwar,” katanya pada sidang media selepas majlis pelancaran Alumni Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) – Polis Diraja Malaysia (PDRM) di sini, Jumaat.

Khalid memberitahu, tindakan Rafizi amat berbahaya dan polis tidak akan membenarkan ianya berlaku.

“Sekali lagi saya ingin mengingatkan bahawa apa juga surat-surat atau arahan yang dikeluarkan dan boleh menimbulkan kekecohan, kita akan ambil tindakan,” katanya.

Penahanan Rafizi pada Jumaat merupakan yang kedua dalam bulan ini berhubung penganjuran perhimpunan #KitaLawan.

Kali pertama Ahli Parlimen Pandan itu ditahan pada 10 Mac lalu berikutan himpunan #KitaLawan yang diadakan pada 7 Mac.

6 ulasan:

  1. Apa yg bangga sangat?

    Kerajaan Melayu tak sekejam Pol Pot , Mao Zedong.

    Kena tangkap bekan sampai kena ketuk kepala dgn tukul besi dan organ dalaman dijual..

    Paling kuat pun makan nasik dgn telur. Makanan orang kampong yg dianggap makanan anjing oleh Theresa Cock

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      Padam
  2. kah kah kah kiok28 Mac 2015 1:10 PG

    Bagi puak2 dalam PakatanHaram ni bila kena tangkap bergari masuk lokap akan menambahkan lagi saham atau value di mata para penyokongnya. Seboleh-bolehnya mereka berdoa untuk ditangkap dan dipenjara. Sebab itu le mereka kerap buat demo & merusuh walaupun atas alasan remeh & melucukan. Ini semua mainan politik orang yang dah tak laku & tak ada modal nak menarik penyokong. Lihatlah betapa bangganya si Rafusi muka bapok tu mengangkat tangan bergarinya.. kah kah kah.. politik bangang yang diamalkan mereka membuatkan para penyokong pun turut sama jadi bengong.. kah kah kah!

    BalasPadam
  3. CONGRATULATIONS !
    Fighting for a stupid course..

    BalasPadam
  4. Soalannya, mengapa ramai lagi orang yang tak kena tangkap macam Rafuzi tu?

    Jawapannya, kerana orang lain tak kelentong, tak buat fitnah, tak menghasut, tak buat provoke, tak keluarkan surat arahan bodoh dan menghormati undang-undang!

    BalasPadam
  5. jangan takut tak lama kena tahan lepas soal siasat bebas bangakan! nanti buat lagi kena tangkap lagi tangan bergari lagi bangakan .makin ramai sokong makin ramai simpati itu le kemahuan depa ..polis plak tak da keja asaik tangkap lepas tangkap lepas ...kita semoa dah bosan leeee

    BalasPadam