Ahad, 20 September 2015

Baca Komen..!


Memalam ni elok baca komen terpilih ni..!

Sudah sampai masanya semua NGO dan orang perseorangan yang menentang penyelewengan Najib mengenai isu 1MDB serta isu USD 700 juta a.k.a. RM 2.63 bilion di dalam akaun persendirian Najib membuat laporan polis di seluruh negara. 

Para NGO, para blogger, para orang perseorangan terutama kategori pemimpin yang sayangkan negara perlu bekerjasama untuk membuat laporan polis di seluruh balai polis, di seluruh Ibu Pejabat Polis Daerah, di seluruh Ibu Pejabat Polis Kontinjen, serta laporan polis di Bukit Aman mendesak supaya Najib dan kuncu-kuncunya di dalam jemaah kabinet, di dalam SRC, di dalam Ihsan Perdana, di dalam Gandingan Mentari disiasat dengan menyeluruh. 

Selama ini mungkin kurangnya laporan polis dibuat menyebabkan Najib dan para balaci belaan serta kuncu-kuncu mengambil kesempatan untuk menidakkan undang-undang-undang, jika beratus laporan polis dibuat di seluruh negara, sekurang-kurangnya satu laporan polis di setiap balai polis, di setiap IPK, di setiap IPD, di Bukit Aman, maka Najib dan kuncu-kuncu serta balaci belaan dan pecacai bayaran tidak akan dapat elakkan diri lagi. 

Laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah, laporan kepada Biro Pengaduan Awam, memorandum kepada Peguam Negara, memorandum kepada Ketua Hakim Negara, malahan memorandum kepada Majlis Raja-Raja perlu diusahakan untuk membolehkan kes melibatkan Najib dan kuncu-kuncunya itu disiasat secara menyeluruh tanpa dolak dalih lagi. 

Sampai bila isu ini nak dibiarkan tergantung tak tentu hala? Dengan pihak berkuasa sendiri tak memainkan peranan, malahan lebih memalukan ada pihak berkuasa seperti Ketua Polis Negara sendiri seperti barua belaan atau balaci bayaran yang menjadi tukang bela Najib dan sentiasa mencari jalan untuk halang Najib dari disiasat, apa semuanya ini? 

Dah macam cerita dalam filem Hindustan dan filem Tamil pula keadaan negara ini sekarang ini, apabila menteri korup membeli para pegawai tinggi kerajaan untuk melindungi segala penyelewengan menteri korup itu. 

Sedarlah semua, kuasa rakyat diperlukan untuk menyelesaikan hal ini disamping doa kepada Allah Taala Tuhan Semesta Alam untuk membongkar hijab mengenai isu yang menjadi fitnah serta perpecahan kepada rakyat negara ini selama ini. 

Salam ikhlas, salam perjuangan A Ba Ta daripada, 

Abu Bakar

Baca satu lagi..!

Apa kaitan DAP dengan duit RM2.6 Bilion yang masuk dalam akaun peribadi Najib?

Najib kata duit tu derma untuk UMNO tapi tak tercatat dalam penyata kewangan UMNO tahun 2013.

Salah DAP ke tu? 
(saya bukan sokong DAP, jauh sekali. Cuma nak tahu kenapa parti pro komunis tu pulak yg dikaitkan dgn perbincangan pasal skandal 1mdb ni)

Zahid, Ahmad Maslan dan Kaprawi kata derma tu untuk kerajaan Malaysia tapi tak diberi kepada perbendaharaan Negara, siap masuk dalam akaun peribadi lagi. 

Adakah ini juga salah DAP?

Dalam Islam, kalau seseorang tu bersalah dia mesti dihukum. Jangan nak tutup kesalahan dia dengan mengaitkan orang kafir pulak. 

Saya teringat kes khalwat Mat Sabu dengan Normah tahun 90'an dulu.

Menurut fakta mahkamah, semasa ditangkap, Mat Sabu yg buka pintu bilik hotel dalam keadaan memakai singlet dan sarong pelikat. Bersamanya dalam bilik hanyalah Normah.

Makna kata, sebelum pintu bilik hotel dibuka, mereka hanya berdua dalam bilik tu. 
Makna kata, khalwat telah berlaku.

Tapi reaksi pemimpin PAS ialah, Mat Sabu diperangkap. Ia satu sabotaj.

Fakta diketepikan, semata-mata nak bela pemimpinnya (yang sekarang dah tikam PAS terang-terangan).

Ikutlah ajaran Rasulullah!

Nabi pernah cakap, kalau Fatimah (puteri baginda) yg mencuri, dia sendiri yg akan potong tangan Fatimah.

Kalau Najib atau 1mdb tak buat salah, buktikan dengan dokumen, dengan bukti sahih. Bukan dengan air liur.

Menyembur nyembur air liur sebab masyuk beb..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

33 ulasan:

  1. Tak malu ka dengan negara luar , buat report polis , polis buat bodoh buat tak tahu sebab takut Rosmah ,tapi bila dah tak ada tempat nak mengadu kita report dekat tempat lain , dengan serta merta kita kena tangkap , sebab takut Rosmah sebab nanti cerita habis terkeluar jadi rakyat ini apa ,beruk sarkas ka , apa punya kerajaan boleh buat cerita kartoon .

    BalasPadam
  2. wah kah kah kih kih..

    roslan othman nama pon bodoh, sebanggang bolgger banggang..

    penat dah nak menulis roslan, penat dah, tapi orang hamlau macam kau nak spin... kau kata haramjaddah ... pukimak.. cukuplah. di situ.

    aku tak rugi apa apa pon,

    BalasPadam
    Balasan
    1. 949..ape yg dah ngko untung??!!.. untung meniaga ketum ker??!!..Pengomen Tetap Tisu Jamban

      Padam
    2. Chai 9.49, memanglah tak rugi apa pun, lu dan blogger diupah diternak najib, dibayar tetap oleh najib dan pengampu2nya.

      Yang rugi,

      Adalah rakyat marhaen, dimana mereka terpaksa membayar melalui cukai seperti GST, kepada kerajaan Najib dan pak menteri pengampu beliau.

      Semuanya berpunca dari tidak cekap, tidak amanah, penyelewengan dan salahguna kuasa pentadbiran Najib dan pengampu2 beliau.

      Najib letak jawatan bersama sama pengampu beliau dan gantilah dengan ahli umno yang lain!

      Tak rugi , selagi umno masih berkuasa , sebelum umno dikuburkan selepas PRU.

      Padam
  3. Pendapat aku, aku sokong saranannya supaya rakyat bangkit bertindak dlm skop undang2 yg dibenarkan.
    Masalahnya, jika aduan/repot yg sebelum2 ini pun masih tidak diambil tindakan bagaimana dgn aduan yg bakal mendatang?

    Najib sampai sekarang masih belum dipanggil atau diminta tampil utk beri keterangan.

    Kedua, ahli2 Umno yg keliru, bosan,marah, benci dgn Najib diminta tidak bertindak mengkhianati parti tetapi mengambil langkah2 positif dan bermaruah.

    Sudah sampai masanya rasa tidak puashati ini disampaikan dlm mesyuarat tergempar/luarbiasa yg dibuat sekarang tanpa perlu menunggu pusingan mesyuarat agung tahun hadapan.
    Keadaan semakin genting, kerosakkan dan kemusnahan terus berlaku angkara Najib dan juak2 pengampunya.
    Terbaru, isu perkauman ditiup oleh Jamal ikan bakar, situasi yg hanya akan mereggang hubungan baik dan keharmonian antara kaum yg dipupuk selama ini.
    Cina2 DAP dan puak2 liberal menyerang, menghina Islam terang2an adalah bersebab.

    Siapa yg meruntuhkan benteng terakhir perpaduan bangsa dan agama.
    Siapa yg merobohkan kubu keselamatan, keharmonian dan kesejahteraan negara.
    NAJIB!!!!!.
    Kenapa dimansuhkan ISA sedangkan negara2 seperti Singapura dan Amerika Syarikat sendiri masih mempertahankan ISA dan Akta Patriotnya.
    Bukti2 menunjukkan, sejak tahun 70an hingga tahun 2000, Cina2 DAP dan puak liberal bedebah ni tak berani pun nak berdemo, hina Islam dan org2 Melayu.
    Mereka sgt takut ISA tetapi sentiasa mendesak akta ini dimansuhkan.
    Orang mengantuk disorong bantal.
    Najib khianat kpd rakyatnya. Hinaan dan cercaan berterusan, api perkauman marak ditiup.
    Asakan utk mengembalikan ISA telah berbunyi tetapi bunyinya sgt layu kerana ia cuma usul tercorot dlm 14 perkara yg terkandung dlm resolusi si Baju Merah.

    BalasPadam
  4. salam sehati sejiwa turunkan najib....kita bnyk berckp dlm blog...depa apa kesah..no action talk only...admin tlg buat kerangka repot..buat standard report kat pdrm sprm etc....elok ngo yg buat ...org perseorangan ni bkn tk mau tp tiada kekuatan..draft kat kerangka report n gunapakai yg satu..ngo ngo yg nk najib undor bawa ahli p report....panggil press...bkn nk jatuh kerajaan..bkn anti melayu tp sayangkan kerajaan sb kalau najib stay sampai pru..kerajaan melayu akn tumbang..

    BalasPadam
  5. salam sehati sejiwa turunkan najib....kita bnyk berckp dlm blog...depa apa kesah..no action talk only...admin tlg buat kerangka repot..buat standard report kat pdrm sprm etc....elok ngo yg buat ...org perseorangan ni bkn tk mau tp tiada kekuatan..draft kat kerangka report n gunapakai yg satu..ngo ngo yg nk najib undor bawa ahli p report....panggil press...bkn nk jatuh kerajaan..bkn anti melayu tp sayangkan kerajaan sb kalau najib stay sampai pru..kerajaan melayu akn tumbang..

    BalasPadam
  6. mamaq kutty mati terbeliak la mata kali ni hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. anon 20 sept 2015 1039ptg... takot ko jer yg mati bediri nt... komen cm da x de bnda nk di spin dah.... byk sgt mkn najis najib n rosmah kew...

      Padam
    2. 1039 silap silap ngko yg mampos dulu sebelom TDM.. jgn POYO sgt...

      Padam
    3. Tampa nama 10:39 adalah spesi musibat yg dilahirkan sebagai bayi buangan yg tidak dikenalpasti identitinya. Dia membesar & terbiar di jalanan tanpa nama, didikan, adab & sopan. Bahasa kesat/carut lambang keperibadiannya. Padan pulak bekerja untuk penipu, pembohong, penyamun, pengecut, pengkhianat, dayus, pemeras rakyat dgn GST.

      Padam
  7. Yg jatuhkan bn dan kerjaan umno adalah tun m dan penyokongnya. Tun m ada agenda peribadinya, jgn mudah tertipu kerana memuja. Adalah lg bijak diajak pas bergabung dan disusun semula pentadbiran...pasti kaum dan parti lain xleh buat apa2. Jatuh najib, naik yg lain pun, umno tetap terbelah 2, pas sendirian, pan dan pkr xleh harap. Wsj, sr tu diupah oleh tgn2 ghaib. Jgn ghairah...nnt melayu yg rugi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. anda ckp ape nie anon 1044.... anda ckp cm amat maslan jerr....

      Padam
    2. Ye lah anon 11.23
      Jgn hina sgt org. Gst tu bagus, ahmad maslan xbagus dlm penyampaiannya.
      Kalo pakatan perintah, gst tetap diteruskan dan harga akan lebih rendah. Sbb apa? Peniaga2 ni akan sahut seruan kerajaan waktu itu. Bukan ke anwar dan piji dh ckp dulu, kalo pakatan perintah mereka akn ikut sistem gst. Ilham ni dr mereka juga tp asalkan bn buat, memang sengaja digagalkan. Itu pun org kita xleh baca.

      Padam
    3. ..'itu pun org kita xleh baca..'.huhh??!!.. 'org kita' yg sengal membaca tu ah jib gor dan barisan kabinet angguknya.

      Padam
    4. Ke mereka yg memuja Tun?

      Padam
    5. Chai ternakan najib 10.44,

      Memang benar tun mahathir ada agenda peribadi, iaitu minta najib letak jawatan dan berundur.

      Kerana apa?

      Semuanya berpunca dari tidak cekap, tidak amanah, penyelewengan dan salahguna kuasa pentadbiran Najib dan pengampu2 beliau.

      Padam
  8. padan muka, FBI sudah mula masuk campur..Najib dan kuncunya boleh sack FBI..kah..kah..kah..Obama! pls help me...kah..kah..kah...

    BalasPadam
  9. hehe bodoh sungguh barua mamak kutty sekoq ni
    fbi konon.. awat tak pi nyorok kat u.s embassy
    aljuburi dulu lari kedutaan turkey tau hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak lama lagi adalah org tu & geng2 yg nyorok kat embassy tu, ikut stail al-jubs..
      maklumlah "konspirasi"...kan? kan?
      mungkin embassy arab yg bagi "derma" tu kot...kan? kan?
      blehlah sedare ikut sekali...hehe..

      Padam
    2. 1130.. PENYAPU sungguh balaci tisu jamban ah jib gor ni..
      3 ekor yg di cari SPRM, yg menyorok menikus tu ape cerr??!!.. PENYAPU kalo sembang berabuk abuk!!...

      Padam
  10. aku rasa Najib & kuncu2nya sudah cuak, FBI sudah masuk campur, tulah suruh siasat,buat2 siasat lepas tu tergantung, last2 kena siasat. Pergi lah main golf dgn Obama...

    BalasPadam
  11. hehe kalau betul dia ada info yg sgt berguna untuk fbi sudah tentu kedutaan amrika dah bawak dia masuk.. tak payah lari pintu belakang gi subang airport naik jet la.. ini semua auta keling yg didalangi mamak kutty tua kutok.. hehe..

    BalasPadam
  12. nak selamatkan UMNO, selamat kan Rosmah dulu lepas tu Najib...kah..kah..kah...

    BalasPadam
  13. hehe kalau betul dia ada info yg sgt berguna untuk fbi sudah tentu kedutaan amrika dah bawak dia masuk.. tak payah lari pintu belakang gi subang airport naik jet la.. ini semua auta keling yg didalangi mamak kutty tua kutok.. hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ooo tua kutuk....yang konon pahlawan bugis berani sgt smp mesyuarat parti sendiri pun ikut pintu belakang apa crita??? Dari #nothing2hide kepada #everything2hide

      Dasar pahlawan pondan...penyokong pun ikut sama..cuma tambah bebal..best kan kena kencing dgn ajib gor...belum cukup lencun lagi tu.... Kah kah kah

      Padam
  14. Malu nya aku satu dunia tahu, tak payah nak keluar negara, silap haribulan kena tangkap dgn interpol. Ada berani nak golf dgn Obama? Tulah sendiri cari penyakit..Cash is King...

    BalasPadam
  15. Allah maha mengetahui niat hati seseorang. jika pemimpin berniat serong kerana wang dan kuasa, terjadilah seperti anwar ibrahim, terbuka segala aibnya hingga merengkok di dalam penjara. Begitu juga seperti najib razak, Allah menyukarkan urusannya, walaupun himpunan doa telah mengAminkannya.
    Hasrat ingin menubuhkan gagasan 1malaysia selepas menang pru13 tidak direstui Allah sebab hati niat lain, mulut kata lain, fikiran pun ke lain.
    Menjelang pru13, semasa kempen hingga tamat pru13, najib dengan kroninya telah melupakan barisan nasioanal sekali gus membelakangkan umno yang diterajuinya. Laungan 1malaysia, sokong najib semasa kempen pru13 amatlah memualkan. Dalam keghairahan meraih populariti dirinya sendiri, akhirnya najib dengan slogan 1malaysia telah gagal mendapatkan 2/3 kerusi sekali gus BN kurang undi popular berbanding pembangkang.
    Kini baru orang melayu sedari akan hikmah Allah disebalik kegagalan tersebut. Kepimpinan Najib memimpin negara semakin celaru tiada hala tuju sebenarnya. Mulut kata sayang umno sayang melayu tetapi niat hati nak tubuh gagasan 1malaysia sebab bn dan umno sudah tak laku.. fikiran pula ala presiden obama.. semua perkara dalam negara diberi jenama 1malaysia hingga meluat rakyat dibuatnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Punca sumber duit hutang pun dah salah dari sisi agama. Sudahlah riba yg menjahanamkan negara, berurusan dan pinjam duit yahudi laknat pula. Kekejaman & perbuatan melampau yahudi dlm urusan terlarang riba telah Allah jelas & mengingatkan kita dalam kitab Injil & Al Quran. Terkutuklah kamu Najib & Rosmah......!!!!

      Padam
  16. 7.31 mulut najib kata sayang umno tapi hati nak songlap duit dan harta rakyat, negara.

    Kita lihat lifestle najib dan rosmah sudahlah, kapalterbang kerajaan baru, bersosial dengan orang kaya, di kapal mewah dan rosmah suka bershopping, berkawan dengan emas dan permata, mengadakan perkahwinan mewah untuk anaknya.

    BalasPadam
  17. A Samad Said kata silat untuk pertunjukan di hari majlis kahwin saja.Bukan bolih mempertahankan negara pun,baju merah ghairah sangat apa hal .Orang berperang sekarang pakai senjatapi,zaman kerajaan melaka pun tewas kat penjajah sebab pakai silat.. Ali rustam dah ketinggalan zaman

    BalasPadam