Khamis, 3 September 2015

Berhenti La Menjilat Mengampu..!


'Hidup susah...mati pun susah' kata apek @ alias congo dalam filem Madu 3..!

Tapi nak hidup senang rupanya mudah mutakhir ini..! Dalam berpolitik ramai rupanya yang dah malas nak berfikir, malas nak menegakkan kebenaran..! tapi lebih kepada ampuan demi ampuan..!

Jika boleh baru lah di cap sebagai pengampu atau penjilat..!

Walaupun masih terkejut beruk dengan perhimpunan ratusan ribu bersih maka para pengampu@penjilat pun mengatur startegi untuk mencari untung..! untung diri..! untung peribadi..!

Maka di laporkan...
Himpunan satu juta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan diadakan pada Oktober ini untuk mengatasi jumlah peserta perhimpunan Bersih 4. Jamal berkata, beliau sangat yakin dapat mengatasi jumlah peserta yang berkumpul di Dataran Merdeka bagi bersih 4. sumber
Kerana apa? kerana nak atasi bersih4 jer rupanya..! 
Lagi katanya..
Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, beliau teruja dengan himpunan sejuta menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak yang dirancang diadakan pada Oktober ini.
Katanya, himpunan itu boleh menunjukkan bahawa ramai rakyat Malaysia yang menyokong kerajaan dan kepemimpinan Najib.
“Saya dengar ratusan ribu akan keluar dan ini kita akan tengok, kita nak tunjukkan bahawa suara di Malaysia ini juga ramai yang sokong kerajaan dan kepimpinan Perdana Menteri,” katanya dalam sidang media selepas Majlis Pelaksaan Pengasingan Sisa Pepejal di Punca pada Selasa.
Pengarah Strategik Komunikasi Barisan Nasional (BN) itu berharap agar tiada mana-mana pihak yang menentang perhimpunan itu kerana ia hak demokrasi rakyat negara ini.
Kerana apa? kerana nak tunjukkan sokongan kepada Najib..! kenapa nak tunjuk sokongan? tentu lah nak beta perhimpunan Bersih 4 tu juga kan..! Mula goyang dan mengakui baahwa sokongan rakyat kepada Najib dah merosot kot..!
Mula mula oktober sekarang diberitakan nak dibuat 16 September..! Sebab tu Polis KL semalam melaporkan bahawa setakat semalam tiada permohonan permit perhimpunan dibuat pada 16 september depan..!
Rahman pun kata kat atas tu bahawa jangan ada pihak jelous sebab ianya demokrasi rakyat negara ini..! Tapi kenapa kecoh sangat apabila baju kuning buat tempohari?
Budak Jamal dan Rahman ni pun lupa bahawa Najib telah menggelar para pendemo sebagai..
"Kerana itulah kita menolak sebarang bentuk demonstrasi jalanan yang boleh mengganggu-gugat ketenteraman awam dan hanya menyusahkan rakyat, kerana ia tidak langsung mencerminkan kematangan, bahkan ia bukanlah sebagai saluran yang betul untuk menyuarakan pandangan dalam sebuah negara demokrasi," kata Najib.
UMNO Bahagian bahagian sudah diminta untuk menghantar peserta..! Berapa juta lagi nak belanja? nak buat apa membazir? Puak ni betul betul dah kelam kabut..! jangan ada yang bagi cadangan berendam dalam paya untuk menunjukkan sokongan kepada Najib sudah ler..! 
Sepatutnya para pengampu@penjilat ni turun ke kawasan masing masing dan bertemu rakyat..! jangan hanya tahu berkokok didepan ahli sahaja..! pergi pasar awam..! pergi duduk ditengah masyarakat..! dengar apa yang rakyat risaukan..! Kalau berani menjawab..jawap..! kalau tak berani hantar orang yang boleh menjawab..! 
Dari situ aturkan program yang meyentuh rakyat dan pengundi..! bukan buat kerja syok sesama sendiri!!!
Yang pasti akan berhabis duit berjuta juta..! yang pasti ada pihak yang dapat untung..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

36 ulasan:

  1. Kenapa Blogger Banggang Mamak Zmbie Kg Pisang Macai Mahathir mamakkutty haramjaddah penyokong, pebdokong Cina Dapigs tetiba gabra bila melayu pulak nak demo?

    Kata dulang paku serpih kata orang blogger pukimak yg lebih.

    Berhentilah blogger banggang drp menjilat air liur basi mahathir mamakkuty haramjadah pundekwan dulu..ok ker tak?

    Lebih baik blogger banggang tulis pasal Anak Bapak Mukhriz yg boddoh tak tahu tadbir negeri letak jawatan.

    Anak bapak sibodoh mukhriz tak der idea nak bangunkan Kedah?

    Blogger banggang tak nak bantu promote ker nak tunggu kena bayar baru nak promote? Ker nak jilat kepala botak mukhriz yg licin boleh senang nak spin...jgn tak spin...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahaiii

      Bila la nak hilang mimpi ngeri Tun ni dari tidur kau
      Ini zaman Najib bukan zaman Tun, msngkuk...
      Eh silap zaman RM. !!

      Padam
    2. aii mara nmpak x) lilek arr apa yg dia taip ada btoinya gak..najib reti ka nk tadbir negara ni?? yg aku tau dia reti dengaq nasihat dr konco2 dia ada la.. DAPigs mmg niat nk srh melayu2 dusyum sama sendiri sbb depa tau org melayu ni kalau politik mesti nk pulun kuasa secara peribadi.. yup mukhriz mmg lemah tadbir negeri kedah..sbb mukhriz silap time daa,la ni bkn zaman pak dia lg.. najib n konco2 dia bek turun la sbb buat beban kat umno ja.. roger n out..

      Padam
    3. ANON 12;00 PTG ni jenis Mak Satu Bapak Beribu!!!

      Padam
    4. Patutnya Jamal Sekinchan dan juak-juak belaan Najib yang lain adakan perhimpunan besar-besaran di Pusat Konvensyen Putrajaya untuk mendesak supaya Jose Ugaz ni dihalau dari Malaysia kerana membangkitkan isu skandal jenayah Najib ini.

      Malahan Jamal Sekinchan bersama Rahman dan Keruak Kota Belud serta Shahrir Johor Bahru perlu mendesak pihak polis supaya membatalkan Persidangan Anti Rasuah Peringkat Antarabangsa ini sebagai protes terhadap ucapan oleh Ketua Transparency International ini dan ucapan oleh wakil dari Kenya, dari Afrika Selatan, dari Norway, malahan wakil dari Parlimen Eropah yang mengkritik Najib yang menyalahgunakan kuasa untk memanipulasi siasatan terhadap kes skandal jenayah Najib itu.

      Adakah berani buat sedemikian?

      Malahan boleh upah Ali Tinju dan Rani Kulup untuk menggelupur di pintu dewan persidangan supaya boleh digunakan oleh Khalid Abu Bakar Ketua Polis Negara sebagai alasan untuk membatalkan program berkenaan dengan alasan 'faktor keselamatan'.

      Blah la para pecacai Najib dah gila, dengan Najib pun dah wayar putus, bila layar dikembangkan, sauh dilabuhkan, pantang nakhoda dan anak kapal berbalik haluan konon, walaupun layah dan kembang, tapi sauh dah dilabuhkan ke dalam laut, nak belayar macam mana?

      Kalau ketua bengong, anak buah pun bengong jugalah.

      Sedarlah semua.

      Padam
    5. Ahaiii pak abu
      Nape x bg salam
      Dah round2 bloh mykemut 2
      Aku malas nak layan budak baru nak idup tu

      Padam
    6. Anon 12:00 ..adalah Macai Penyapu Tetap Dan Berpencen Najib Bapok Penasihat Beratus.

      Memaki hamun.TDM/Mukriz dapat menenangkan jiwa kacaunya yg 24 jam terprogram punggung najib/rosmah.

      Menjilat jilat dan menyodot nyodot telo/punggung najib/rosmah adalah satu kebanggaan buat si anon 12:00....

      Padam
    7. Alahai Tanpa Nama3 September 2015 12:00 PTG....

      Gaya bahasa ko mmg nampak sgt samaada nek tempoyak atau seperguruan ngan nek tempoyak....senang cite pencacai penjilat juboq najib la...btui kn?

      Padam
  2. Mak oiii...begini perangai. Buruk nya mulut! Dah biasa boss pun apa kurangnya.ye tak? Hina caci maki ni biasa....malang jadi manusia!

    BalasPadam
  3. Ini jenis bloger penjilat ponggong cina. Dapat habuan sekupang dua kupang dah sanggup hina melayu. pi mampuih lah lu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini jenis komentar (tanpa nama 12.13) penjilat ponggong cina. Dapat habuan sekupang dua kupang dah sanggup hina melayu. pi mampuih lah lu

      Padam
  4. MELAYU OH MELAYU KALAU BERPOLITIK SANGAT HEBAT, HERO SEMALAYA, MAKI,CACI, HINA MEGHINA SEMUA KELUAR....TIDAK DAPAT KAWAL EMOSI, JANJI PUAS....PUIIHHHHH.....

    BalasPadam
  5. United Madey National Organisation (UMNO)

    BalasPadam
    Balasan
    1. gabenor johor???!!!

      gabenor jamban kampong adalah!!

      Padam
    2. United Mai-duit-ka Najib Organisation

      Padam
    3. Ahaiiii

      Famousnya Tun ...dah ada parti sendiri

      Gabenor Johor jadi pencacai angkat najis aje la
      Johor takkan jadi republik

      Padam
    4. Huhh???!!!..KELDAI pun bole jadi gabenor??!!..johor pulak tu...

      Padam
  6. Duit najib swiss bank dah bekukan. Mana najib nak cari duit bayar pendemo, cetak tshirt, duit mkn minum, duit transport, duit banner 'i love pm'. Jgn lupa akaun najib di singapore pun sudah dibekukan. Najib is zero without cash....haha.

    Bersih lain cerita. Orang sanggup beli tshirt dan turun ke jalan sebab meluat dgn najib. Haha.....Allah maha mendengar dan maha adil....setiap doa rakyat.

    BalasPadam
  7. Seperti kata Jakarta Post....symtom2 yg ada pd najib sekarang, sama seperti presiden lama Indonesia yg sudah dijatuhkan.

    Selepas ni korang tengok najib tidak akan dipandang di luar negara. Najib akan malu sendiri akibat dari kedegilan dan ketamakkan sendiri. Kita tunggu ajelah masanya bila najib buat pengumuman letak jawatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa pulak symtom yg ada pada Mahathir,Jakarta Post tak tulis ke?.Tak lama dahhh.

      Padam
    2. Simptom pada Tanpa Nama3 September 2015 1:13 PTG adalah simptom penjilat dan pecacai tegar yang bermentalitikan CASH IS KING.

      Padam
    3. Entah ... pasal apa plak Jakarta Post nak tulis/sebut symptom yg ada pada Tun M? PM kan si boogees Najib!

      Padam
  8. 'Selepas layar sudah dikembangkan, apabila sauh sudah dilabuhkan'......kapal lanun najib yg sarat dgn duit sedang berpusing2. Tunggu masa tenggelam.

    BalasPadam
  9. selepas 22tahun layar berkembang....kini sauh telah dilabuhkan....apa lagi madey maukan. tak cukup lagi 22tahun. oppss sorry....nanti macai marah....
    agak2 kalau tsmy jadi pm....perkara yang sama terjadi tak ? semasa jadi mb pun tanah johor pun.......
    lepas tu pm baru kita undi tak percaya pulak? begitulah seterusnya....lagi dan lagi dan lagi....
    entahlah serabut kepala. rakyat jugak jadi mangsa. macai sibuk jaga bos.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pi jilat pungkok najib tu....dah melelh air taik die...cepattt...kang x masyuk bulan nie...hahhaahha

      Padam
    2. ko pun cepat jilat air pungkoq madey tu....nanti tak sempat pulak....

      Padam
    3. Aii anon anon 3:30..terasa nampakkkk...

      Padam
    4. awak pun terasa gak.....

      Padam
    5. Sikit pun tak jadi kudis lar anon 4:19 ..ahaks..

      Padam
    6. sape berkudis sape bernanah....

      Padam
    7. Yg berkudis cai jibby sauh di labuh, yg bernanah - jibby tggu masa nak belayar...huhuhuhuhuhu!!!

      Padam
    8. bukan bapak mudah lupa ke nak belayar....dah penat....dah senja.....

      Padam
    9. Bapak SJKC .. tak penat..tapi akan dibelayarkan walau sauh di labuh..ahaks..bring it on cai jibby

      Padam
  10. Cuma ada satu perbezaan di antara perhimpunan UMNO dengan Bersih, mereka yang datang ke Bukit Bintang ini nanti adalah di UPAH!!!

    alfie

    BalasPadam
  11. Nak himpun 1 juta bukannya payah...
    Buat kerahan...suruh kakitangan kerajaan dan pelajar turun (wajibkan)...
    Beri pula ganjaran (duit minyak) RM500 seorang...
    Baru RM500 juta @ RM0.5B...ada lagi baki RM2.1B....

    BalasPadam