Ahad, 6 September 2015

Khabar Angin Dalam Negara..!


Rakyat dah jelak..! dah muak..! Sebelum ni pun semuanya bermula dengan khabar angin...!

Khabar angin duit masuk ke akaun peribadi..! khabar angin duit masuk sebanyak 2600 juta..! khabar angin pecat Tan Sri Muhyiddin..! Khabar angin pecat AG..! khabar angin buang itu..! serbu ini..! Akhirnya semua khabar angin tu benar..!

Malaysia ni kecik..! yang bergoyang tu selalunya betul..!

Sumber dalaman berpendapat tiada alasan kukuh untuk memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatannya sebagai Timbalan Presiden Umno apabila majlis tertinggi parti itu bermesyuarat 9 September ini.
Difahamkan Muhyiddin yang pulang dari Australia beberapa hari lalu mengadakan mesyuarat dengan penyokongnya bagi membincangkan kemungkinan pada mesyuarat Majlis Tertinggi Umno Rabu ini.
Ia adalah mesyuarat pertama badan tertinggi Umno itu sejak presiden mereka melakukan rombakan kabinet menyaksikan Muhyiddin dan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal disingkirkan kerana lantang menyoal cara perdana menteri menguruskan skandal 1MDB.
Sumber yang rapat dengan Muhyiddin berkata, mereka melihat pelbagai kemungkinan dan enggan mengambil mudah perkembangan yang berlaku, termasuk kemungkinan bekas timbalan perdana menteri itu dipecat kerana ucapannya yang boleh dianggap bertentangan dengan presiden.
"Tiada dimaklumkan sebarang agenda mengenai itu (memecat Muhyiddin). Bagaimanapun, kami tidak mahu memandang ringan sebarang kemungkinan," katanya.
Sudah ada krisis keyakinan
Muhyiddin dan Mohd Shafie - Naib Presiden Umno - dipecat daripada jawatan kabinet pada 29 Julai lalu.
Awal minggu ini tersebar khabar di media sosial kononnya Muhyiddin dan Mohd Shafie akan disingkirkan daripada Umno.
Turut tersenarai dalam 'khabar' itu ialah Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Aziz Sheikh Fadzir, bekas Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said dan bekas Exco Perak, Datuk Hamidah Osman.
Timbalan Pengerusi Tetap Umno Tan Sri Mohamed Aziz yang juga Speaker Dewan Undangan Negeri Johor turut menyatakan kebimbangannya terhadap mesyuarat MT Umno Rabu ini.
Bagaimanapun, seorang ahli akademik di sebuah universiti awam berpedapat, tiada tindakan akan dikenakan terhadap Muhyiddin dan Mohd Shafie kerana ketika ini sudah ada banyak rasa kurang senang di kalangan ahli Umno.
"Parti itu sendiri menghadapi krisis keyakinan dan tidak selesa dengan presidennya. Memecat dua pemimpin tinggi Umno akan menambah kebencian lagi, terutama selepas BERSIH 4," katanya yang enggan didedahkan identitinya.
Bercakap kepada Malaysiakini, ahli akademik itu berkata penyingkiran Muhyiddin tidak diterima baik oleh Umno Johor.
"Tambahan pula Tun Dr Mahathir Mohamad masih popular dalam Umno dan beliau sendiri menyeru Najib berundur," katanya.
Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. sbtu tajudin abdul rahman sudah membayang kn di mesyuarat bahgian di gajah di mana zahid lebih bagus kalu mnyandang jwatan timbalan presiden....pk2 laa tuan2 n puan2....apa nasib yg akn menimpa tsmy dn dssa.....clue n que da ada

    BalasPadam
  2. Ini semua ta¡¡K..kenapa najib sendiri tak pecat diri sendiri..? Erkk..: ProOO00ootTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko ni dah kenyang makan taik kot..dl politik.mana ada diri sendiri nak pecat diri sendiri...ko sekolah tak...org makan nasik ko makan taik babi....patutla bodoh...

      Padam
    2. Percaya lah, Najib tak kan turun punya. Dia sanggup nak musnahkan UMNO demi untuk menyelamatkan dirinya daripada diambil tindakan kerana pecah amanah dan rasuah.....

      Padam
    3. Kolhberg Steven...fuyyyoo pandai betul yahudi ni tulis melayu..

      Padam
    4. creeeeeetttttt....nak sikit ?

      Padam
  3. The n of N....mhkin bole brrkau kerana mereka ada agenda tersendiri..bkn nk kukohkan parti tetapi lbh kpd hanya mengukohkan kedudukan 3 org sahaja.....dgn memecat maupun merehatkan individu atau individu- individu tertentu walaupun blh menghangat senario dlm parti dilihat sbg suatu perkara yg kecil kerana kebiasaannya umno panas sekejao sahaja..bak kata TDM...MELAYU MUDAH LUPA...apa yg lbh penting ialah survival 3 org sahaja..at watever cost...agenda ini perlu dilaksana utk memastikan berlaku kelangsungan suatu dinasti dlm umno...percaya lah...kerana isu yg melanda kini yg boheh merobek kegemilangan umno sbg parti yg memerintah pun dipandang ringan walau ia melibatkan seluruh rakyat dan negara pun blh di abaikan dan diremehkan..ini kan pula isu dlm parti...so TSMY...DSSA...bersedialah..ajan ada hulubalang upahan yg akan menumbok meja utk menyokong segala usul berkaitan kerana lafaz telahpun terucap di pasir salak...thesee guys couldnt care less about the survival of the majority...jika ini berlaku dan parti ranap...kita tk perlu nk sibok buat postmortem..kerana puncanya ...cukup jelas...again saya qoute...kelemahan musuh adalah kekuatan kita sudah tidak blh di gunapakai kerana majority voters r not members of any party...they r symphatizer sahaja.atas pagar..inilah perjuangan yg ada kini dlm umno...perjuangan utk mencari peluang..kiblat mereka fulus..hidup mereka fulus..mati mereka juga fulus..malang bg generasi akan dtg kena pemimpin hari ini tiada perjuangan tulen.saya sayang umno...kpd Allah sy berserah...

    BalasPadam
  4. The n of N....mhkin bole brrkau kerana mereka ada agenda tersendiri..bkn nk kukohkan parti tetapi lbh kpd hanya mengukohkan kedudukan 3 org sahaja.....dgn memecat maupun merehatkan individu atau individu- individu tertentu walaupun blh menghangat senario dlm parti dilihat sbg suatu perkara yg kecil kerana kebiasaannya umno panas sekejao sahaja..bak kata TDM...MELAYU MUDAH LUPA...apa yg lbh penting ialah survival 3 org sahaja..at watever cost...agenda ini perlu dilaksana utk memastikan berlaku kelangsungan suatu dinasti dlm umno...percaya lah...kerana isu yg melanda kini yg boheh merobek kegemilangan umno sbg parti yg memerintah pun dipandang ringan walau ia melibatkan seluruh rakyat dan negara pun blh di abaikan dan diremehkan..ini kan pula isu dlm parti...so TSMY...DSSA...bersedialah..ajan ada hulubalang upahan yg akan menumbok meja utk menyokong segala usul berkaitan kerana lafaz telahpun terucap di pasir salak...thesee guys couldnt care less about the survival of the majority...jika ini berlaku dan parti ranap...kita tk perlu nk sibok buat postmortem..kerana puncanya ...cukup jelas...again saya qoute...kelemahan musuh adalah kekuatan kita sudah tidak blh di gunapakai kerana majority voters r not members of any party...they r symphatizer sahaja.atas pagar..inilah perjuangan yg ada kini dlm umno...perjuangan utk mencari peluang..kiblat mereka fulus..hidup mereka fulus..mati mereka juga fulus..malang bg generasi akan dtg kena pemimpin hari ini tiada perjuangan tulen.saya sayang umno...kpd Allah sy berserah...

    BalasPadam
  5. Terasa ingin menendang muka Najib dan Zahid yang bersikap bukan lebih sudu dari kuah, tapi dah jadi lebih kawah dari kuah dah sekarang ni, mempergunakan UMNO untuk sorokkan skandal Najib dan kuncu-kuncunya lepas tu memperbuat UMNO seperti harta mak bapak Najib sekeluarga pula.

    Inilah golongan bangsat yang menjahanamkan parti, harap jawatan sahaja sebagai Presiden, tapi perangai bangsat macam haram jadah sahajalah.

    Jika Tan Sri Muhyiddin dan 6 orang lagi dalam senarai yang disyaki untuk disingkirkan itu dipecat atau digantung keahliah, Najib dan Zahid serta kuncu-kuncu bersiap sedialah dengan kebangkitan ahli-ahli UMNO yang akan membuat protes dan berkemungkinan perhimpunan besar-besaran untuk menumbangkan Najib dan Zahid serta kuncu-kuncu itu.

    Di seluruh negara majoriti ahli UMNO sudah panas hati dengan tindakan penghinaan oleh Najib dan kuncu-kuncunya terhadap Tan Sri Muhyiddin serta Tun Dr. Mahathir.

    Najib dan Zahid jangan ingat kedudukan mereka sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri maka rakyat akan mengikut segala nafsu serakah mereka itu.

    Jangan terkejutlah kalau Najib dibaling telur busuk dan dibaling batu seperti askar Israel oleh ahli-ahli UMNO sendiri.

    Walau apa pun, kelak bukan Tan Sri Muhyiddn dan 6 orang lain yang dirancang untuk diainaya oleh Najib yang akan tersingkir, tapi Najib dan kuncu-kuncu yang akan tersingkir dan dipecat dari parti.

    Gelombang di seluruh negara makin memuncak, Najib boleh buat keputusan untuk pecat orang itu dan orang ini, tapi ahli-ahli UMNO yang setiap pada parti boleh buat keputusan untuk berhimpun di hadapan Sri Perdana dan menuntut pemecatan Najib dan kuncu-kuncunya.

    Sedarlah semua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu bakar, awak nak tendang dengan sebelah kaki ye? sya pulak kalau boleh dengan dua belah kaki.... he he he!!!

      Padam
    2. Aku gembira Muhyiddin dan kuncu2nya dipecat dan dinyah dari UMNO. Kau ingat Muhyiddin baik ke. Kita orang Johor tahu siapa dia. Berapa banyak tanah kerajaan dipindah milik pada Cina masa jadi MB dengan dasar penswastaan.

      Padam
    3. Oohh yer ker??..ish ish ish..bukan main bangang lg komen anon 7:46

      Padam
  6. Khabar anginnya DAP akan berkuasa selepas PRU 14 nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dengar khabarnya DAP akan berkuasa selepas PRU 14 jika Najib masih menjadi Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri sehingga hari pengundi pada PRU 14 disebabkan rakyat dah tak boleh terima pengkhianat, perasuah, serta penyelewengan seperti Najib ini menjadi pemimpin.

      Sedarlah semua.

      Padam
    2. Stuju dgn abu bakar

      Padam
    3. bkn dgr kabar lg da en abu bakar..mmg benar pon.....tektikal najib utk pru 14 adalah nk bli haji hadi utk br satu dgn pas..

      Padam
  7. Walau kita nak menafikan sekuat mana sekalipun, rasuah tetap sudah berlaku. Bukan sedikit, RM2.6B sememangnya adalah rasuah yang diambil oleh Najib. Duit tersebut bukan untuk parti atau negara, tapi atas kapasiti peribadi. Diburukkan lagi, apabila wang tersebut telah mengalir keluar pula ke akaun peribadinya di Singapura, Kalau masih ada yang secara jujurnya mengakui bahawa ianya bukan rasuah, terpulanglah kepada penilaian sendiri. Rasanya kita mempunyai IQ untuk menilai sendiri. Semua itu tidak penting. Apa yang lebih penting, kita mesti lebih bertanggungjawab kepada parti, tidak sepatutnya UMNO terpalit dengan rasuah yang mengakibatkan imej parti terjejas teruk. Kalau kita masih lagi di tahap penafian sedangkan satu dunia sudah membuat kesimpulan berdasarkan bukti-bukti sahih. Apakah kita rasa UMNO masih dapat bertahan dalam PRU akan datang. Kenapa UMNO perlu dikorbankan hanya kerana kepentingan seorang individu yang sepatutnya bertanggungjawab dengan apa yang sudah dilakukan. Individu yang sanggup memecat sesiapa saja walaupun tidak bersalah hanya untuk mempertahankan kelangsungan politiknya sendiri. Apakah sebegini rendah tahap perjuangan UMNO yang kita laung-laungkan selama ni. Kalau kita juga berjuang untuk individu tertentu, apa bezanya UMNO dgn PKR dgn Anwarnya, DAP dgn Kit Siangnya dan PAS dgn Nik Aziznya. Bila Anwar masuk penjara, PKR sudah lemah. Bila Nik Aziz meninggal, PAS juga sudah lemah. Fikir-fikirkanlah wahai ahli UMNO, siapa sebenarnya pengkhianat UMNO. Yang mempertahankan perasuah atau yang mempertahankan prinsip-prinsip UMNO yang tidak bersekongkol dengan pemimpin yang mengamalkan Rasuah?

    BalasPadam
  8. kita smua kne igt...najib n zahid adalah 1 team yg ditubuhkn oleh anwar ibrahim..iaitu team wawasan....x mustahil najib dn zahid ketepikn tsmy n dssa....dlm pd itu zahid sedang rencam utk ketepikn najib utk dia pula berkuasa...perhatikan laah msg yg di beri oleh tajudin rahman di kg gajah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ngape bising2....tsny kan dah redha....tak kan masih lagi terkilan lagi. redha jer la.....

      Padam
    2. ..tsny tu saper??.. pak tiri laki mak ngko ker..

      Padam