Rabu, 16 September 2015

Menteri Tak Setuju Perhimpunan Esok Jika..!



Ada tak 3 juta ?

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman berkata beliau menyokong 'Himpunan Rakyat Bersatu' sekiranya himpunan itu bertujuan untuk mengeratkan perpaduan rakyat Malaysia, namun jika ia bertujuan untuk membalas tindakan Bersih 4.0, maka ia tidak boleh diterima.

"Himpunan Bersih 4.0 telah diharamkan dan saya percaya Himpunan Rakyat Bersatu harus mempunyai satu objektif iaitu mengenai perpaduan dan meraikan Hari Malaysia, namun jika ia sebaliknya ia juga perlu diharamkan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dalam pada itu, Anifah berkata, tidak ada salahnya untuk mereka memakai baju merah pada Hari Malaysia jika ia adalah untuk meraikan Hari Malaysia dan mewakili perpaduan di kalangan semua kaum.

"Namun kalau dipakai hanya untuk mencetuskan provokasi ianya salah.

"Hari Malaysia tidak boleh menyemai kebencian kaum, politik mahupun agama. Kita mesti menerima maksud sebenar Hari Malaysia. Hari Malaysia adalah untuk semua rakyat Malaysia menunjukkan kecintaan kepada negara dan tidak kearah mewujudkan kebencian atau ketuanan kaum," katanya lagi.

Mengulas lanjut, Anifah berharap 'Himpunan Rakyat Bersatu' akan mengambil kira objektif untuk menyemai perpaduan rakyat, cintakan negara dan bukan tentang kebencian.

"Walau bagaimanapun jika sebaliknya,  saya percaya perhimpunan tersebut tidak boleh diadakan dan ia akan mencemarkan sambutan hari yang penting yang mana semua rakyat Malaysia harus mempunyai hak untuk meraikan dengan cara yang gembira dan aman," katanya.


Bukan sahaja parti komponen tak setuju malah Menteri UMNO pun tak setuju..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Berapa banyak RM yg lebur kali nii...? Baru nk kenal RAKYAT...prOtTt

    BalasPadam
  2. Blogger Jahanam Anak Haram gagal lagi, esok perhimpunan aman pasti akan berlangsung.

    Haramjaddah macam kau memang species yang malang sial, banggang pukimak haramjaddah, nanti banyak lagi pukimak babi lahir dari keturunan pukimak kau..

    agaknya Mak kau bohsia ker pelacur kot..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf..sekadar bertanya..adakah saudara\i ni macai mohd najib..? Atau balaci jamal ikn bakar yg dh bankrap tuu..? PrOoTt arghh leganya

      Padam
    2. Annon331....p kedai beli cermin..tgk wajah anda...islam tk ajar utk maki hamun org...kalu blogger ni buat fitnah je apa ke...apa hak anda utk maki ...hamun...bagai....adakah anda nk menunjukkan taraf keimanan anda...ruginya islam ada umat begini...

      Padam
    3. Maaf sekadar betanya juga.
      selain macai(apa tu) yang sedara cakap kat atas ni, orang lain yang common2, boleh tak hantar komen2 yang cam kat tas tu? Ke orang najajib jer yang boleh? orang biasa2 pon boleh kan?

      Padam
    4. byk lahh tue dpt duit derma dr najib ngn rosmah...kalu dr jamal kne kencing laah luuu...wakakakA

      Padam
  3. meh cucu creeeeettttt kat muka ted. ahhh lega.....kena setepek......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah ini nek tempoyak? Tk meroyan lagi kee..? Yahudilh..bangkai babilh..kapir dajal bagai..prOotT

      Padam
    2. Saya sangat setuju dengan Anifah Aman

      Padam