Selasa, 8 September 2015

Nilai Perjuangan Dalam UMNO..!


Nilai ahli kepada pemimpin UMNO..!
Nilai pemimpin kepada ahli UMNO..!
Nilai pemimpin kepada pemimpin UMNO..!

Itu baru sahaja Ali Rustam melepaskan jawatan sebagai Ketua Menteri walaupun masih bergelar Ketua bahagian UMNO dan bertaraf Senator..!

Kalau tiada jawatan???

Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. Baguslah tu..nak ajar erti redha, ikhlas dan bersyukur...sekurang2nya dipanggil datang..kena terima hakikat Inna Allah Ha 'ala Kulli Syain Kodir....kena juga tengok bawah arah rumput, jangan dongak atas tengok bendera ja..sekali kita diatas tak mustahil kita dibawah..kena belajar erti Redha: menerima segalal ketetapan yang telah tertulis diluh mahfuz...bukannya engkar seperti Iblis..so yang engkar tulah pengikut Iblis..Hang Tuah sanggup memilih taat daripada derhaka wpn dia tahu Sultan tu zalim kerana dia memahami erti amanah dan Redha..bila orang dah amanah, Allah bagi dia pedoman dan suluhan bahawa kedurhakaan akan membawa keburukan wpn ada melihat kederhakaan itu kebaikan kerana sudah disaluti oleh sifat amarah dan terburu-buru sebagaimana dialami oleh Jebat..wallahualam. Kembalilah ke arah siratul mustaqim...

    BalasPadam
  2. Nilai dan adab kemelayuan semakin layu dalam umno sejak parti keramat ni mula dipenuhi oleh pencuri ,penyangak,penyamun dan penjenayah ..Juga oleh puak ekstrimis

    BalasPadam
  3. Jelas, Ali Rustam berjiwa besar dan tinggi budi pekerti. Terbukti, beliau memahami dan arif erti 'membalas budi'.
    Semasa menjadi pemimpin, ahli2 bersatu menyokong beliau. Kini beliau pula membalas budi dengan menyokong pemimpin baru. Pemimpin macam ini akan kekal di segani dikenang sepanjang hayat.

    BUkan macam Mahathir, apabila tak dapat yg dikehendaki, apabila kemahuannya tak dituruti, sanggup bersekutu dgn kuasa asing, sanggup menyokong cina2 pendatang, sanggup memfitnah mereka-reka cerita, asalkan dendam nya menumbangkan PM melayu tercapai.
    Busuk punya orang. Gila LEGASI. Tak tahu malu.
    Cakap tak serupa bikin. Sebijik macam keling.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ker anon 10.23..?!

      apa yg ko tulis ini mungkin jg adalah satu fitnah..

      Padam
    2. Kesian aku tengok tok ali dlm gambar ni...cukup aku menyampah tengok gambar dato raof, bukan main besau lg perut..

      Padam
    3. Kalau Tun M tak majukan Malaysia dulu ni, mintak maaflah mungkin Malaysia tak sehebat macam sekarang ni. Pemimpin sekarang sebenarnya sedang enjoy segala kekayaan negara yang telah dihasilkn oleh Tun. Sedar2lah kalau nak kutuk Tun M tu ye!

      Padam
    4. kah..kah..kah...tok ali kopiden menang parlimen...boleh jadi menteri persekutuan....buang nama exco senior..letak deris last2 minit..org sibuk memperkuatkan umno untuk pilihanraya..dia sibuk jumpa jibby untuk naikkan deris...takut2 nanti kuncu2 dia di melaka mati tak makan...akhirnya jadi lebai malang..yg dikejar tak dapat,yg dikendong terlepas..

      Padam
  4. Masih adakah UMNO ???.

    BalasPadam
  5. umno dah jd lombong...untuk pemimpin2 nya... bkn utk mmperjuangkn hak rakyat dn negara@ 2.8 juta ahli nya...yg 0.2 lg tue pemimpin x pyh laa kira psl dowg dpt hasil nya

    BalasPadam
  6. betul ah 10.23 ckp tu,mamak tu mula melalak sejak jembatan dia kena kensel,zaman najib lak tak disambung smula..ipp2 milik cina yg tidak diperbahrui kontraknye..tewasnye francis yeoh dlm tender ipp generasi baru kpd 1mdb..siasat sapa kontraktor2 petender2 ni anda akan nampak suara2 yg menyalak bersama madey..tolong ah jgn jd bengap k

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan teruk lg macai bapok meracau racau..hmmm

      Padam
  7. PRU14 nanti najib dan zahid pulak pegang bunga manggar...barulah tau rupanya rakyat benci kat depa.

    BalasPadam
  8. Patutnya esok Ahli Majlis Tertinggi UMNO membuat keputusan untuk memecat Najib dari UMNO, bukannya memecat Tan Sri Muhyiddin dan lain-lain pemimpin UMNO yang tak buat salah.

    Dalam isu kemelut dalam UMNO, yang buat hal adalah Najib, apa kejadahnya kerana nak menyokong segala kesalahan Najib maka ramai pemimpin lain yang tak ada kena mengena dijadikan korban pula?

    Kita tengoklah esok apakah majoriti Ahli Majlis Tertinggi UMNO masih punya otak dan akal fikiran atau jenis manusia berotak lembu dan bodoh piang yang hanya menjadi penjilat yang lebih hina dari seekor lembu.

    Kalau Najib dipecat kerana dia adalah punca segala masalah kepada UMNO, kepada Barisan Nasional, kepada kerajaan dan kepada negara ini selama ini, maka ahli UMNO jenis manusia berotak dan berakal fikiran.

    Kalau majoriti Ahli Majlis Tertinggi UMNO tidak memecat Najib, tapi memecat pemimpin UMNO yang lain yang tak buat salah, maka Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu adalah golongan bodoh, kerana nak bela kesalahan, habis diainaya orang yang tak bersalah pula.

    Kita lihatlah esok, siapa golongan yang berotak dan berakal fikiran dalam Ahli Majlis Tertinggi UMNO, dan kita lihatlah juga siapakah Ahli Majlis Tertinggi yang berotak lembu, bodo piang yang menjadi barua belaan.

    Walau apa pun, Ahli Majlis Tertinggi UMNO esok perlu sedar bahawa keputusan dalam mesyuarat itu adalah keputusan melibatkan kelangsungan parti, kalau buat keputusan yang salah, maka koranglah pengkhianat parti.

    Maka kepada ahli UMNO sekalian, kalau korang semua menyokong para pemimpin berotak lembu dan bodo piang, maka teruskanlah.

    Kalau ahli UMNO yang nak pertahankan parti yang mempunyai pemikiran manusia yang berakal, tentu akan ada penentangan terhadap kepimpinan penyamun yang diketuai oleh Najib itu.

    Ahli UMNO boleh pilih, nak menjadi manusia berakal dengan membela kebenaran atau nak jadi si bodoh hanya menjadi pak turut hinggakan benda salah di depan mata pun dia sokong kata betul juga.

    Pilihlah apa yang ahli UMNO suka, kerana kepimpinan UMNO yang dikuasai oleh ketua penyamun Najib dan kuncu-kuncu sudah tidak pedulikan apa yang akan berlaku kepada parti, bagi mereka parti hanya untuk dipergunakan selagi mereka masih punya masa untuk merompak harta negara, tak tahulah kalau ahli UMNO rela diperbodohkan oleh Najib ketua penyamun dan kuncu-kuncunya.

    Saya berharap tulisan saya ini diviralkan ke semua blog, semua facebook, e-mel atau dicetak dan disebarkan di seluruh negara untuk dijadikan pilihan oleh ahli-ahli UMNO yang selama ini kelihatan macam tunggul membiarkan apa sahaja yang dibuat oleh Najib tanpa sebarang tentangan dari mereka, kecuali adalah sebahagiannya yang lantang menentang Najib.

    Sedarlah semua.

    Ikhlas dari,

    Abu Bakar.

    BalasPadam
  9. eloklah tu....dibawah kementerian tsmy dulu banyak ternak guru2 dan kakitangan pembangkang. betapa lama agaknya nak membersihkan kementerian ini dari virus ini. kena redha jer ke.......

    BalasPadam
  10. sapa aje nak viralkan,buang masa saje..dulu madey pun gunakan MT pecat anwar,musa itam,dsbgnye,dulu madey pun kebal kerana MT dibelakang dia..dulu madey pun tangguhkan pemilihan,malah zaman dia lah yg memulakan trend 2 jawatan tertinggi tak dipertandingkan..padahal masa tu rakyat berguling2 dijalanan suruh dia letak jawatan..ada dia letak ? takda joe..takda..nasib dulu ah zaman dia takda fb wasap,klu lg truk dia kena pasal perwaja,pasal bail-out mirzan,tajudin ramli,duit hangus kat forex..berpuluh billion smua tu nilai..

    BalasPadam
  11. anon1.15ptg...agak2 nyee awk ni branak taun bile ekk.... kalu stakat dengar cite org, x pyh ckp lahhh bt malu jerrr

    BalasPadam