Selasa, 24 Februari 2015

Anwar Hilang Kelayakan Wakil Rakyat Hari Ini..!


BN jangan pulak kecut telor..! Lawan..! Berita terbit semalam..!

Isnin 23 Feb. KUALA LUMPUR: Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim secara automatik akan hilang kelayakan sebagai anggota parlimen mulai esok, berikutan parti itu tetap dengan keputusan untuk tidak memohon pengampunan Diraja bagi pembebasannya.

Perkembangan terbaharu itu memberi isyarat jelas bahawa pilihan raya kecil Permatang Pauh hampir pasti diadakan kerana kerusi Parlimen Permatang Pauh yang disandang Anwar mungkin diisytiharkan "secara rasmi kosong" tidak lama lagi.

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli memberitahu media hari ini bahawa PKR tidak akan memohon pengampunan Diraja bagi pembebasan Anwar, sambil menambah bahawa tiada arahan daripada ketua pembangkang itu untuk berbuat demikian.

Hari ini adalah hari terakhir bagi Anwar untuk mengemukakan permohonan bagi pengampunan daripada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Penyandang kerusi Permatang Pauh itu mempunyai tempoh 14 hari bermula dari tarikh dia disabitkan kesalahan dan dihukum penjara kerana meliwat, untuk memfailkan petisyen bagi pengampunan tetapi setakat ini, Anwar tidak mengambil apa-apa langkah ke arah itu.

Mahkamah Persekutuan pada 10 Feb lepas, menolak rayuan Anwar terhadap sabitan dan hukuman penjara kerana meliwat bekas pembantunya, Saiful Bahari Azlan pada 2008, dan mengekalkan hukuman penjara lima tahun.

Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia sebelum ini, berkata pihaknya hanya akan memaklumkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai kekosongan kerusi parlimen Permatang Pauh, sebaik sahaja tempoh Anwar hilang kelayakan sebagai anggota parlimen berkuat kuasa.

Di bawah Fasal 4 Perkara 48 Perlembagaan Persekutuan, Anwar hilang  kelayakan sebagai anggota parlimen hanya berkuat kuasa selepas 14 hari dari tarikh dia disabitkan kesalahan dan dijatuhi hukuman, iaitu esok.

Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya Pusat PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail ketika dihubungi Bernama menyifatkan pengumuman Rafizi itu isyarat jelas kepada jentera parti untuk turun padang dan bekerja lebih keras bagi memastikan kemenangan parti berkenaan di kawasan tersebut.

Katanya ini kali keenam PKR bertanding di Permatang Pauh sejak pilihan raya umum 1999 apabila presiden parti Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, memenangi kerusi tersebut, selain beberapa pilihan raya kecil bagi kerusi dewan undangan negeri di kawasan parlimen berkenaan.

"Jentera parti sentiasa bersiap sedia sepanjang masa dan kita akan mula berkampung minggu ini," katanya, yang menolak desas-desus bakal menjadi calon parti itu bagi pilihan raya kecil tersebut.



Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Perancangan gagal. Ingatkan nak lari ke luar negara. Ingatkan nak merayu dan mengaku salah.

    Ingatkan boleh sambung habiskan duit rakyat tanpa dibongkar. Ingatkan boleh jalan2. Ingatkan boleh cuci rambut beribu2 x de siapa kacau.

    Fening parti syaiutan yang dekenali.

    Sumbat satu timbul beribu2 pejuang.

    BalasPadam
  2. Kalau dah salah meliwat, terima ajelah hukuman....

    Kenapa degil sgt....

    Yg lain kat luar nak bela peliwat ni apa hal???? dah gila meroyan ke???

    Bodoh betul!!! tak kan hari hari nak cuci taik Anwar yg dilepaskan merata rata...

    Dia sibuk enjoy meliwat orang lain, yang korang pulak duk cuci taik taik dia yg bersepah tu.....insaf dan bertaubatlah

    BalasPadam
  3. "Sumbat satu timbul beribu2 pejuang"....elok sgtlah tu, Bodoh punya statement....

    BalasPadam
  4. Wahai penyokong yang sanggup membiarkan kelakuan hubungan sejenis yang telah dilaknat Allah SWT. Berbaliklah kepada al-Quran yg mengisahkan Kaum Lut yang telah dibinasakan olehj Allah SWT. Cuba tanya diri kita sendiri. Jika aku tidak percaya dengan kisah umat Nabi Lut yang dihapuskan dari muka bumi itu akibat amalan sex songsang mereka, bagaimana akedah dan keimanan kita kepada kalam Allah?..... Ini bukan isu politik.......ini sudah melibatkan akidah......

    BalasPadam