Khamis, 12 Februari 2015

Ayam Positif Ke Positif Ayam ..!


Barang apanya? Setuju apanya? Masa terdekat bila? Pilihan pengguna yang mana?

Kalau kita cakap nanti ada la yang kata kita anti Menteri ni..! tapi kalau sekadar membuat kenyataan sebegini ianya bukan jawapan kepada apa yang rakyat mahu dan nantikan selama ini..!

Sebut lah pemborong mana..! pembekal barang apa yang dah bersetuju untuk menurunkan harga barang..! Senaraikan harga dan nama barangan yang dipersetujui..! 

Letak harga asas atau harga terendah yang pengguna mampu miliki..! Macam mana pulak dengan pengilang???

KPDNKK perlu keluarkan kadar harga patut atau kadar harga munasabah bagi penjual untuk menjual barang kepada pembeli..!

Dengan cara itu baru lah rakyat ada rujukan untuk menentukan harga barangan yang dijual diatas, dibawah, ditengah atau di awang awangan harga yang telah digaris pandukan..!

Secara langsung rakyat dapat membuat aduan jika terdapat harga yang melampau dan mencekik darah rakyat..! 

Waktu itu kalau ada pun penguatkuasa KPDNKK yang sengaja mahu tunjuk mereka bekerja kan lebih mudah untuk membuat pemantauan..! Itu pun kalau buat kerja laa..!

Setakat nak keluar kenyataan hasil positif..hasil positif..! apa yang positif..! Takkan sekarang masih lagi terkial kial nak mengambil tindakan..! Sampai bila nak berbincang..!!!

Kita cakap macam ni pun ada ler yang nak marah tu..! bongok..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


6 ulasan:

  1. antara barang yang disebut ialah skru, rantai dan tiub basikal, paku payung dan mancis. menteri tersebut akan menambahkan lagi senarai barang2 yang dah dipersetujui untuk diturunkan harga. (jangan percaya, aku nak bagi korang gelak je. ntah apa2 la menteri ni).

    BalasPadam
  2. Ulang skali lagi. Yang ada dlam kepimpinan bee nd = pak lawok yg buat2 lawok sambil menghabiskan harta Melayu.

    Dan gedebe2 yg buat gedebe depan penyokong sendiri atau dlm dewan.

    BalasPadam
  3. Hasan malek ni dari mana eh..Macam mana bolih dari menteri..kalau jumpa Rosnah siap cium tangan lagi. Itu yg dia tahu ampu bodek saja..kerja? Macam sial..cakap entah apa apa..sepatutnya rakyat mendesak supaya menteri ini letak jawatan...sebab tak mampu untuk menjaga kepentingan rakyat...Macam ni ke taraf menteri BN???

    BalasPadam
  4. Cara paling baik, di Melaka, mereka buat pasar(saja tak nak sebut bunyi omputih sbb bodoh melayu untuk menaikkan imej B.Kebangsaan, otak masih di simpan di poket belakang)berdekatan pejabat2 kerajaan dengan harga terbaik. Sayang nya jika tidak silap, sebulan sekali, setiap hari selasa sahaja.

    Cuba bayangkan jika di buat menyeluruh + pasar tani melibatkan pengguna kaki tangan kerajaan. Impak nya sudah tentu juga menyeluruh ! Maka kuasa pengguna akan terserlah dan berjaya.

    Pelik pulak, DS Ismail Sabri hanya jaga Pasar Tani jer....

    BalasPadam
  5. Sepatutnya hasan malek..tetapi menteri ni lembab..nak kena tunggu arahan rosmah dulu..sebab bila jumpa siap cium tangan..rambut dah putih tapi lagak macam budak...menteri BN yg paling tak berkualiti inilah dia...HASAN MALIK..
    orang dok heboh mengenai harga barang naik..mana dia pergi dan apa peranan serta tanggungjawab dia..minggu depan baru nak buat perjumpaan. Menteri ni patut kita desak supaya berundur..tak relevan langsung.

    BalasPadam
  6. ONGKILI HERO NEGARA SEBAB:

    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.
    DAH TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK.

    HASAN MALIK PUN HERO NEGARA KALAU SURUH SI LIOW (PRESIDEN MCA) HENTIKAN RETORIK DAN GEMBELING TENAGA TURUNKAN HARGA BARANG.
    SATU HATI MAAA....

    BalasPadam