Rabu, 18 Februari 2015

HOT ~ Cina Ni Bikin Yang Tak Bersunat Gatal Ponggong..!


Layan..

KUALA LUMPUR: “Peliknya, khutbah itu ditujukan kepada orang Islam, kenapa yang tidak bersunat gatal punggung,” soal penceramah kontroversi, Dr Ridhuan Tee Abdullah apabila wujud individu yang mempersoalkan khutbah Jumaat diterbitkan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), baru-baru ini.
Menurutnya, individu tersebut yang digelar sebagai wakil rakyat kiasu Pulau Pinang sebagai seorang yang jahil apabila mempertikaikan khutbah JAIS, bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah”, sedangkan dia tidak begitu arif dan pakar dalam hal tersebut.
“Inilah akibatnya apabila si jahil berbicara dalam bidang bukan kepakarannya. Pakar pun, kadangkala kalah juga, bila berada di mahkamah (ICJ).
"Pendek kata, kalau kail panjang sejengkal, jangan lautan hendak diduga. Malu dan boleh merosakkan akidah.
“Belum pun isu rogol reda, tiba-tiba wakil rakyat ultra kiasu Pulau Pinang membuat kenyataan rogol dengan mengaitkan khutbah Jumaat JAIS dua minggu lalu,” katanya menerusi tulisannya berjudul ‘Bila Si Jahil Berbicara’ dalam akhbar Sinar Harian, hari ini.
Jumaat lalu, JAIS menerusi khutbahnya menyatakan wanita Muslim wajib menutup aurat untuk mengelak daripada diganggu secara fizikal atau mental, mengelak fitnah, pandangan jahat dan perkara buruk.
Tambah kenyataan tersebut menyatakan kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat.
Susulan itu, Exco wanita Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik khutbah Jumaat JAIS dengan menyatakan mesej khutbah itu memberi maklumat yang tidak tepat mengenai isu rogol dengan menyalahkan mangsa rogol dan ia menunjukkan sikap berat sebelah sebagai lelaki dalam kepimpinan Islam.
“Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan,” katanya.
Mengulas lanjut mengenai perkara tersebut, Ridhuan yang juga pensyarah Penyelidikan Produk dan Ketamadunan Islam, UniSZA menyatakan ultra kiasu itu (Chong) tidak berfikir secara rasional sebelum melontarkan kenyataannya.
Malah, Ridhuan turut mempersoalkan sesetengah pihak yang ‘membisu’ tanpa mengambil sebarang tindakan kepada Chong.
“Kepada yang faham, sudah tentu kita akan berkata, bahawa khutbah tersebut mahu mengangkat martabat wanita. Peliknya, kenapa MCA, Gerakan dan lain-lain diam membisu? Tidak pula dituduh wanita putih ini rasis?
“Kena pada kita, rasis belaka. Kena kepada mereka, itu namanya hak,” ujarnya lagi.
Bagaimanapun, Ridhuan tidak menolak jaminan bahawa tidak menutup aurat merupakan faktor wanita lebih menjadi mangsa rogol tetapi Islam lebih mengambil langkah mencegah.
“Memanglah tutup aurat bukan jaminan untuk kena rogol. Perogol tidak memilih mangsa.
"Agama kami lebih kepada mengambil langkah pencegahan. Jika ditakdirkan ramai yang tutup aurat kena rogol. Itu sudah takdir.
“Saya tidak nafikan wanita bangsa saya (Cina) kurang kena rogol. Kebanyakan mereka lakukan seks atas dasar suka sama suka meskipun belum mendaftarkan perkahwinan.
"Suka, teruskan, tidak suka tinggalkan. Itulah yang berlaku kepada saudara mara saya. Sebab itu tidak ada istilah rogol,” katanya.
Kaki sundal memang tak kisah..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. TQ DR REDHUAN.. SUARA ANDA LEBIH PADU MENJAWAB ISU SEBEGINI BERBANDING DENGAN ULAMA MALAYSIA

    BalasPadam
  2. Chong Eng ni siapa ? Ugama apa dia ? Kalau bkn islam buat apa kita layan dia.. Dah semestinya dia tak tahu apa-apa pun tentang Islam dan hukomnya. Umpama tin kosong yg bunyinya kuat menyakitkan telinga saja.. Bagi org kafir yg berminat dgn Islam perlu lah kita layan sebaiknya.

    BalasPadam
  3. Apa kena mengena gambar betina dengan artikel ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab bontot betina tu tengah gatal....

      Padam