Selasa, 24 Februari 2015

Betul Ke Kenyataan Rosmah Ni..!


Sampai sekarang masih tergaru garu kepala yang tak gatal..! betul ke..! takkan la dandan rambut pun sampai bayar banyak tu..! Apapun ianya sudah menjadi viral dan bahan belasahan pembangkang keatas UMNO dan BN..! 

Rosmah kena nafikan ni..! Tapi jangan la pulak jawab dia simpan duit dari kecil untuk dandan rambut..!

Isteri kepada perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor melahirkan kebimbangan tiadanya kawalan bagi caj perkhidmatan di rumah menyebabkan peniaga mengambil kesempatan menaikkan harga.
Yang Di‎pertua Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri (Bakti) berkata,  ketika ini, caj perkhidmatan di rumah seperti khidmat tempahan baju, solekan dan pendandan rambut mengenakan harga yang sangat tinggi dan tidak masuk akal.
Kebimbangan itu diluahkan Rosmah ketika dalam program cukai barangan dan perkhidmatan (GST) bersama Bakti apabila mendakwa terpaksa membayar RM1,200 setiap kali menggunakan khidmat pendandan rambut.
"Sekarang ini bila saya nak warnakan rambut dekat rumah, dia (peniaga) dah caj RM1,200, amboi mahalnya.
"Bila kita tanya dia (peniaga) cakap dekat kedai caj berlainan, yang ini mahal sebab 'home service' (perkhidmatan rumah) ini yang anda (Putrajaya) harus teliti," katanya pada majlis penerangan GST Bakti di Bangunan Sri Hasmah di Petaling Jaya, hari ini.

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Lu fikir la sendiri pemimpin be end dan kroninyer.

    Yang pun seruper je perangai. Boros dan Mewah.

    BalasPadam
  2. Kalo bertudung lg jimat...cuma beli tudung n pakai sendiri...xkan mahal ye x..
    Tu antara kebaikan pakai tudung..

    BalasPadam
  3. tudung untuk vvip or seleberiti berharga rm600 - rm 1500, kalau tak caya gi tinjau kat araini

    BalasPadam
  4. mana ada jimat, kalau beli tudung kat pasar malam jimat le. tapi tak kan isteri pm nak beli kat pasar malam. gi tinjau tudung kat araini rm 600 - rm 1500 le...

    BalasPadam
  5. Sebab tu lah kita ni manusia..mana perfect 100%..kekadang dlm nak menjaga tutur kata akan ada tersilap. Jadi secara tak sedar bolih menunjukkan kebodohan sendiri walaupun pada asalnya cuba nak prihatin. Jadi Rosnah patut ikut langkah tun rahah, allahyarhamah tun suhaillah, tun hasmah..duduk rumah, jgn ganggu pemerintahan Najib..kalau nak bercakap hal hal kebajikan sudah..jgn lah kerja yg sepatutnya dibuat menteri awak ambil alih..baru tak kena hentam. Pernah kita kita dengar orang hentam tun hasmah, tun raha dan tun suhailah? Fikir fikir la.

    BalasPadam
  6. VVIP DAN SELEBRITI LER yang jadikan harga tudung tu tinggi... jangan salahkan rakyat biasa.

    BalasPadam
  7. Kalau Rosmah nampak rambut pun Najib tak tegor...kita ni siapalah...rasanya bukan rosmah tak tau..komen rakyat dalam media sosial....jgn putus semangat...wanita lain perlu pakai tudung...supaya indeks pematuhan syariah kita dapat 99%.....

    BalasPadam
  8. Kah2x. Agak2nya berapa indeks digunakan waktu keagungan Islam dulu.

    Lawak tul menteri be end dan uztaz2 pembodeknyer.

    BalasPadam
  9. sumbernya dari malaysianinsider... erm.. dah berkali-kali tulis artikel luar dari konteks tu. Nak percaya 100% ke?

    BalasPadam
  10. cer bagi dari sumber akhbar lain lak.. ade ke??

    BalasPadam
  11. "Home servis bro plus extra++" & rambut banyak kutu

    next mampus la BN..kerana FLOM ni

    BalasPadam
  12. Selalu naik jet atau kereta mewah.

    Tak bbleh aku nak bayang pemimpin be nd/kroni/sedara mara kena naik bas atau naik proton saga nak pegi kl. Bila be end mampus nantila..

    Hu.. Hu..

    BalasPadam