Rabu, 18 Februari 2015

Hakim Tak Cabut..!


Siapa kata Ketua Hakim cabut..!

Baca dan fahamkan..

PUTRAJAYA - Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria berkata, beliau tidak beredar meninggalkan bilik mahkamah bila Datuk Seri Anwar Ibrahim melancarkan 'serangan' terhadap beliau dan empat hakim lain yang mengekalkan sabitan sodominya Selasa lepas.
   
"Pendekatan saya mudah. Bila saya rasa ia tidak adil, saya hanya beredar. Kami boleh tangguhkan perbicaraan dan itu yang saya lakukan. Menangguhkan perbicaraan.
   
"Saya 'bukan cabut'", kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.
 
 "Saya tangguhkan perbicaraan untuk menenangkan suasana," kata Arifin, dan menyatakan beliau tidak mendengar apa yang diperkatakan Anwar pada hari itu.
   
Ditanya sama ada beliau ada berasa hati dengan Anwar, Arifin menjawab beliau tidak menyimpan "perasaan" terhadap sesiapa dan beliau menjalankan tugasnya
dengan penuh ikhlas.
   
Tentang sama ada akan diambil prosiding komital terhadap Anwar berikutan kenyataannya mengenai badan kehakiman semasa mitigasi pada 10 Feb, Arifin berkata tidak ada komen, dan menegaskan itu hal lain dan beliau tidak tahu.

Pada 10 Februari lalu, Arifin dan empat hakim lain yang membicarakan rayuan Anwar terhadap sabitan sodominya beredar meninggalkan bilik Mahkamah Persekutuan bila pemimpin pembangkang itu menyelar mereka dari kandang tertuduh, menuduh mereka bersekongkol dengan tuan politik mereka.
   
Beberapa minit kemudian, hakim-hakim itu masuk semula ke bilik mahkamah dan menyampaikan keputusan mereka terhadap rayuan Anwar mengenai hukumannya, mengekalkan hukuman penjara lima tahun kerana meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008.
   
Awal hari itu, Mahkamah Persekutuan menolak rayuan terakhir Anwar terhadap sabitannya.

Pasal belalai Anwar yang mengenjut dan kerap cabut mencabut la satu negara ribut..!

Kuda belang faham ke ni..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Power betulah Anuwar ni...hakim pun boleh termasuk buah pelir...kena kutuk cakap tak dengar...kalau orang biasa buat mcm tu...mampos kena tambah hukuman penjara dengan alasan ...masih tidak serik dengan kejahatan yg di buat...butolah hakim...

    BalasPadam