Isnin, 16 Februari 2015

Pemimpin UMNO Tak Suka Dengar Ni..!


Setuju dengan kenyataan ni..!

'Terus teranglah Umno Kelantan takut'

Jika Umno masih lagi sebuah parti politik, maka Umno mesti bertanding di pilihan raya kecil (PRK) DUN Cempaka, kecualilah Umno Kelantan sudah jadi NGO.

Sebagai parti politik, berilah seribu alasan sekali pun,prinsipnya mesti bertanding.

Alasan memberi tumpuan kepada banjir adalah kelakar sebab kerana banjir besar baru-baru inilah lagi kuat alasan Umno kena bertanding.

Kena pada masanya untuk menyedarkan pengundi, bila datang banjir besar atau mushibah, siapa dan parti mana yang mampu membela dan berkhidmat pada rakyat.

Bukankah berkhidmat itu perkara utama dalam perjuangan politik. Maka PRK di DUN Cempaka, Umno boleh bukti siapa mampu berkhidmat pada rakyat.

Jangan bersifat hipokrit. Baik cakap terus terang, Umno Kelantan tidak bertanding kerana takut kalah.

Budak pun boleh faham. Program bantuan banjir boleh diteruskan di tempat banjir terlibat dan PRK terus bertanding, baru dikata parti Umno hebat sepanjang zaman.

Pengaruh peribadi Nik Aziz

Kalah menang perkara biasa. Arwah TGNA (Tuan Guru Nik Aziz) menang DUN Cempaka bukan kerana PAS kuat semata-mata.

Ia kerana pengaruh peribadi arwah TGNA. Sekarang TGNA sudah tiada. Maka Umno mesti uji PRK DUN Cempaka.

Masalah banjir Umno selesaikan. PAS pun beria mahu kerjasama dengan Umno atas nama banjir, sebab PAS tak mampu maka serah pada Umno dan kerajaan pusat.

Kerjasama untuk perpaduan Melayu atau ummah dengan Umno, dengan angkuh PAS tolak.

Jika nak jumpa dan sekadar bincang pun, muka orang Umno akan diludah.

Maka banjir Umno urus dan kerusi dalam dewan beri pada PAS secara percuma. Baiknya Tok Pa (Datuk Seri Mustapha Mohamed).

Apa kata Tok Pa dan Umno Kelantan dibubar dan semua masuk PAS atau jadi NGO kerana perlu tumpu pada banjir sebab Kelantan ada banjir setiap tahun.

Umno jadi badan politik kebajikan dan PAS benar-benar parti politik. Ini pandangan ikhlas saya.


DATUK IBRAHIM ALI presiden kumpulan pendesak Melayu PERKASA.
Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Mu gi tandingla berehim! Kecek banyok sajo! Gi tanding nuh! Ore letok calon lain di pasir mas mu nok tanding jugok. Pah kaloh perah!

    BalasPadam
  2. Sori...kali ni aku tak setuju ngan pandangan Tok Him. Tidak bertanding kat Dun Cempaka (dan mungkin kat Parlimen Permatang Pauh barangkali) bukan sebagai tindakan yang pengecut atau takut kalah. Kedua-dua kerusi berkenaan confirm UMNO/BN akan kalah. Ini kerana kerusi-kerusi adalah kerusi warisan atau dipusakai secara turun-temurun.

    Lagipun kerajaan dah berbelanja jutaan, malah berbilion ringgit khas untuk pembangunan semula pasca banjir. Kenapa kita perlu membazirkan berjuta lagi duit rakyat semata-mata untuk memenuhi nafsu serakah kita untuk merebut kerusi yang mustahil untuk kita rampas. Pada masa yang sama, pembiayaan untuk pilihanraya yang dijimatkan, boleh digunakan untuk perkara yang lebih penting dan lebih utama.

    Untuk Dun Cempaka, melihat kepada bilangan orang ramai yang mengiringi jenazah Allahyarham Datuk Nik Aziz, dah cukup menggambarkan setakat mana sokongan terhadap calon BN. Janganlah nak membuang masa dan membuang duit. Tak ada faedah pun pada rakyat. Saya khuatir jika PRK diadakan berkemungkinan akan mengundang tindakan yang lebih agresif lebih-lebih lagi kepada pentaksub Allahyarham Datuk Nik Aziz. Ini akan menyebabkan orang Islam bermasam muka dan bermusuhan semata-mata kerana politik.

    Bagi Parlimen Permatang Pauh pulak, saya melihat biarlah kerusi berkenaan diisi oleh oleh keluarga Anwar Ibrahim sendiri kerana mereka adalah lebih layak. Lagipun Permatang Pauh sememangnya adalah kerusi untuk keluarga Anwar Ibrahim yang paling selamat. Biarlah andai mereka nak mewariskan kerusi Permatang Pauh untuk generasi Anwar secara turun-temurun. Lagipun kerusi tu memang hak keluarga Anwar Ibrahim dari dulu sampai sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagilah apa2 alasanpun, tapi tak bertanding di dun chempaka dan parlimen p.pauh menunjukkan umno penakut, tak ads telor dan paling mengharukan BODOH!. Selepas berhempas pulas setelkan banjir di kelantan, utk bertandingpun tak berani. Elok jadikan umno sebagai ngo, perkasa jd parti politik.

      Padam
    2. Aiks..sjk bile plak seat permatang pauh tu warisan trun tmurun fmly anwar...??? Klako plak komen nih...BN lwn ttp lwn...klh mng jgn kire..prmatang pauh seat prlimen..PRU 13 maj undi anwar pon mnurun brbnding PRU 12..BN ade pluang mng d Permatang Pauh..jgn biarkn saki baki kluarge anwr jd yb..diorg bkn pmmpin tp pncacai jek...!

      TIPAH KOTA KEMUNING

      Padam
  3. ANON 3:10,

    Biar betul sekarang dah ada lak KERUSI WARISAN TURUN TEMURUN....dah ada dalam pelembagaan ke??????????????

    Jangan terlalu CONFORM BN akan kalah jika bertanding di kerusi tersebut....INGAT RODA ITU BULAT.....KITA BUKAN SENTIASA BERADA DIATAS......ALLAH YANG LEBIH MAHA MENGETAHUI.......

    BalasPadam
  4. Bn umno mmg kecut..tengok la berapa popularity..

    Dah bebbilion habis tolong Kelantan masa banjir..

    Manusia yg tolong sukarela pun kena maki sgn org Kelantan..

    Kali ni tengok mcm mana kenang jasa..TV3 tak payah masuk campor..TV3 bodek melampau sampai tak ada orang mau tengok lagi.

    BalasPadam
  5. Klu x bertanding d Dun Chempaka...
    Jgn sesekali bertanding kt Permatang Pauh
    Juga lain kerusi klu ada kematian...
    Elok bubar jer UMNO dan BN

    Bergegar ckp ttg demokrasi
    Tp bg alasan mcm2 x mau bertanding
    Bertanding saja
    Jgn nafikan hak pengundi !!

    Ingat mcm main bola ka..
    Kalah menang dlm pilihanraya bergantung pd undi
    Bkn bergantung pd skil mcm main bola...

    Apa jua alasan.. sila tolak ketepi
    Dlm demokrasi.. klu dah kerusi kosong, wajib adakan pemilihan...
    dlm demokrasi.. x wujud kem sapa2.. x wujud hak keluarga sapa2..

    Klu dikata.. umno x boleh menang sbb rmi yg hadir masa TGNA meninggal
    mcmn pula kehadiran dlm ceramah keluarga peliwat ? Brp puluh ribu hadir?
    Pki otak skitlah...

    Duit adalah hak rakyat
    Undi jug adalah hak rakyat
    Jgn BANGANG sgt


    Mat Umno Pendang

    BalasPadam
  6. UMNO sudah jadi macam pembangkang di era Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak, Tun Hussein Onn, dan Tun Dr. Mahathir, kalau dulu masa pimpinan kepimpinan Tunku Abdul Rahman hingga Tun Dr. Mahathir, pembangkang takut nak bertanding sebab takut kalah, sekarang beralih pula, Barisan Nasional pula yang jadi takut kepada pembangkang. Najib dan kepimpinan Barisan Nasional tak kira dari UMNO ke, dari MCA ke, dari MIC ke, dari parti komponen lain ke semua sudah dilanda sindrom takut tak bertempat.

    Jika Barisan Nasional tak mau bertanding di DUN Chempaka, maka Barisan Nasional juga jangan bertanding di Permatang Pauh, malahan di Pilihanraya Negeri Sarawak nanti, juga tarik diri biarkan pembangkang menang dan menguasai Sarawak tanpa sebarang tentangan, malahan dalam PRU 14 nanti juga jangan letak calon lawan Pakatan Rakyat, beri menang percuma sahaja.

    Inilah taraf dan maruah diri pimpinan atasan Barisan Nasional yang sangat hina hingga takut tak bertempat.

    BalasPadam
  7. KATA PARTI ISLAM TAPI PERANGAI MACAM YAHUDI. SIA2 AJE NIK AZIZ AJAR MEREKA JADI MANUSIA TAPI JADI ......

    BalasPadam
  8. Umano mana ada takut.

    Lihat Melayu dan Islam ditangga tercorot. Mereka masih terus memerintah.

    Pemimpin kaya raya. Rakyat terus brimm

    X takut pun kena marah dengan Melayu.. hu..hu..

    BalasPadam
  9. Saya dah linkkan blog hebat tuan di blog saya. Mohon sudi kiranya tuan linkkan blog saya www.tekookopi.blogspot.com di blog tuan..terima kasih.

    BalasPadam