Ahad, 8 Februari 2015

Soi Lek Marah Tiong Lai Tak Keras..!


Semua orang tahu Chua punya memang keras..! walaupun kekerasan yang chua miliki dibantu dengan video tapi jelas chua punya boleh keras..! dek kerana adik chua yang keras tu la...chua terus keras mengeras dari arus politik negara hari ini..!

Dasar bangsa bangsat ni memang begitu..! tak cukup Ketua Pemuda MCA menunjukkan kebangsatannya..! Chua pun turut terpanggil untuk memberitahu dunia bahawa dia juga spesis bangsat yang masih lagi boleh mengeras..!

Itu yang sebok menyalak...

Soi Lek: Pendirian Tiong Lai 'lembik'

Bekas presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek kecewa kerana penggantinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai gagal bertindak tegas terhadap menteri Umno yang mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman.

Bercakap kepada Malaysiakini, Chua berkata Liow sepatutnya lebih tegas dalam menegur Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Ditanya jika beliau turut hampa dengan reaksi pejabat perdana menteri berkenaan perkara itu, Chua menjawab: "Saya lebih kecewa dengan presiden saya".

Jelasnya, Liow tidak wajar membiarkan pemimpin muda seperti Ketua Pemuda MCA, Senator Chong Sin Woon menggalas tugas untuk berhadapan dengan seorang menteri kabinet.

"Dia terlalu muda untuk mengendalikan perkara ini," katanya.

"Liow sepatutnya memberikan kenyataan yang keras. Orang mengharapkan beliau menyatakan perkara itu (kenyataan Ismail) sebagai salah.

"Perkara ini tak perlu tunggu dibincangkan di peringkat kabinet. Ia perkara mudah dan bukan intelektual pun," katanya.

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. hoi chua, kamu tu pening ke apa? lupakah kamu, pemimpin cina yang jadi menteri tu sebenarnya dengan belas ehsan umno je. kalau tidak, melepek le cina2 mca yang macam tikus mondok. ada hati nak sound menteri umno konon, kerusi yg presiden mca duduk tupun umno yang sedekah. dah tuapun bodoh. lepas pikir pelacur, baru nak pikir kaumnya.

    BalasPadam
  2. Hoiiii...Chua babi ko pikir ko sapa...tua tua nak mampus dah..ada hati nak tegur menteri UMNO lagi...kau memang Cina bangsat yang tidak tahu di untung....pii laaa...dengan pelacur pelacur ko tu...duduk diam diam daripada ko nak buka mulut...puiiiiii.....

    BalasPadam
  3. anak dia jadi timbalan menteri pun atas ehsan semata-mata. kalau ikutkan janji yang chua soi lek sendiri rangka dahulu, memang mca tak ada dalam kabinet. mca masuk kabinet pun atas keputusan liow tiong lai sebagai presiden. mungkin dia dah tak dapat supply ubat keras dia dari tiong lai maka dia terjerit-jerit macam tu sekali.

    BalasPadam
  4. Chua PORN Lek....

    BalasPadam
  5. Setahu saya, MCA lebih cauvinis di bawah Soi Lok. Semua "berpindah" menyokong Dap di sebabkan "gaya nya" menyokong pembangkang...

    Presiden MCA dan Ketua Pemuda / Wanita nya mesti lebih bertanggung jawab jika ingin pulihkan MCA dari segegrasi yang di cipta oleh dua orang pendominasi nya sebelum ini.

    BalasPadam
  6. Keras? Tinggallah beberapa cina(berlakon jer nak dapat projek) yg sokong amano.

    Pangkah tetap PAKATAN. Hu..Hu..

    BalasPadam