Sabtu, 21 Februari 2015

Ini Soal Maruah Negara..!


Apa tindakan Wisma Putra? Sudah ke dihantar bantahan dan kutukan ke atas syarikat khabar berkenaan di Australia yang menyiarkan artikel diatas? Apa tindakan susulan? Apa tindakan Menteri Luar kita? Mana kata kata kecaman keatas kebebasan akhbar yang membuat fitnah,  biadap dan menghina kedaulatan sebuah negara?

Takkan ni pun nak masuk dalam mesyuarat kabinet dahulu..! takkan ni pun nak di bincang dan dihalusi lagi..! takkan ni pun nak tunggu Najib bercakap dan menjawab 'totally rubbish'..!

Ini soal kedaulatan dan maruah negara..! Saman akhbar ni..! Takkan semuanya mabuk yamseng..!

Lu Fikir La Sendir!!!

12 ulasan:

  1. Nak hantar surat bantahan buat apa kalau betul apa yang dicetak.Akhbar Australia tidak akan suka-suka cetak tanpa fakta bukan macam akhbar Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo ko muslim, adakah ko percaya sebuah akhbar dari negara bukan islam akan cerita yg.baik dan benar tentang negara islam?

      kalau semua akhbar kat malaysia tak benar, so..where you from?

      Padam
  2. Masa mahyuddin bil alih PM malaysia....semua yg betkaitan anwar...sepol...sirul...rosmah...1MDB...akan terhapus....buka lembaran baru mrnuju wawasan baru untuk malaysia....rakyat muak dng kes anwar...sirul ďan altantuya.....rekayasa bohong semua tu......malaysua perlu PM baru..nafas baru untuk ekonomi yg lebih kukuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agreed, time to open a new page. Better still start over again, FRESH from all the mess from Badawi which gets even worst with Najib.

      Padam
    2. Tanpa Nama21 Februari 2015 4:21 PTG

      aku sangat bersetuju dengan pendapat kamu. nampaknya selagi Najib menjadi PM selagi itulah masaalah akan bertambah. elok kiranya Najib berundur untuk sekurang kurangnya memberi keredaan kepada keadaan dan lagi tidak ditambahkan kerosakan kepada negara.

      Padam
  3. Tak takut tony abbot ugut ke yang negara dia dah bnyak keluar suit banyak cari mh370????hehe.....berhenti lah kau najib!!!!!sekarang bukan zaman lelaki budiman!!!!sekarang zaman serang Dan serang!!!!!Ada paham?

    BalasPadam
  4. Suruh hishamuddin ke australia laa...ini sibuk pasal IS...bincang ngan myanmar pulak tu...apa buta ke.....myanmar bela org islam ke...tembak adale..nak kata bodoh tapi ada ijazah...mana lagi bahaya IS atau laporan dlm akhbar tersebut...sapa nak g syria lantaklah...mati pun tak susahkan kita...baik2 IS tak beri perhatian pada Msia...sebab di provok oleh hisham..alih alih kita dalam radar mereka....

    BalasPadam
  5. fakta apanyaaa..letak gambar pun salah..langsung tak kredibel paper tu...

    BalasPadam
  6. Malaysia ni dah kena masuk era baru iaitu kepimpinan muka baru yang bersifat total revamp..Takde masalah jika parti-parti yang ada dikekalkan tapi muka-muka lama kenalah keluar segera. Cukup-cukuplah sebab perjuangan mereka ni banyak didorong oleh perasaan dendam peribadi berbanding kepentingan negara.

    Pemimpin dinosour sebegini menjadikan hala tuju kita amat sukar untuk merancang masa depan. Lihatlah wajah-wajh generasi muda kita yang menjadi mangsa...

    Dalam keadaan sekarang, akibat kelemahan bangsa kita bertegas dan berani membawa perubahan hakiki, golongan bukan Melayu mara ke depan begitu pantas menggunakan apa juga kuasa yang mereka ada atas nama keadilan sosial dan arus globalisasi.

    Bangsa kita menjadi bangsat, bertuankan kafir kerana ekonomi menjadi hak mereka dan kini menuju kepada kuasa politik..

    Sampai bila? Sedarkah kita?

    BalasPadam
  7. Bangsa kita menjadi bangsat...
    inilah hadiah th diberi tenku semasa Nak merdeka dulu.

    BalasPadam
  8. Tak payah org lain. Najib buat satu call ke pm ostilia. Minta penjelasan dan tindakan munasabah dr kerajaan ostolia terhadap akhbar tersebut. Kecualilah apa yg ditulis dlm akhbar tersebut benar. Tapi, inilah pm yg kita ada hari ini. Sama ada kurang idea, kurang cerdik, kurang nafsu, kurang punahsihat atau kurang akal. Kita memerlukan pm yg cekap, cepat, pantas, efektif, bijak, tegas dan bukan pondan. Adakah dengan membiarkan isu2 bodoh begini akan mengangkat najib sebagai pm paling hebat di malaysia? Tolonglah najib, lembikmu menyakitkan hati rakyat, tahu tak?

    BalasPadam
  9. Buang najib jauh2..kasi cepat tiukar pm sblum malaysia tersungkur

    BalasPadam