Ahad, 11 September 2016

BERSATU ~ Ombak Selatan Bermula..!


Secara rasmi ianya sudah bermula namun secara senyap ianya sudah pun dimuktamadkan oleh ramai lagi pemimpin dan ahli UMNO..! Tsunami bakal terjadi..! Tunggu ler..!

2 veteran Umno Johor keluar parti

Dua veteran Umno Johor yakni Pengerusi Tetap Umno Gelang Patah, Datuk Baharom Abdul Ghani dan Timbalan Ketua Umno bahagian Kulai, Datuk Tosrin Jarvanti keluar dari parti Melayu itu, hari ini.
Kedua-dua mereka telah mengumumkan peletakan jawatannya daripada parti semasa semasa mesyuarat perwakilan bahagian masing-masing awal hari ini.
"Ku istihar keluar dari menjadi ahli Umno semasa berucap sebagai Pengerusi Tetap di Mesyuarat Perwakilan Umno Gelang Patah pada 10 September 2016," jelas Baharom Abdul Ghani yang disiarkan di laman Facebook milik beliau.
Baharom adalah pengasas Umno bahagian Gelang Patah yang ditubuhkan pada tahun 1994 dan merupakan ahli dewan undangan negeri (ADUN) antara tempoh 1995 hingga 2004.
" Umno sekarang bukan lagi parti orang Melayu tapi sudah jadi parti milik Datuk Seri Najib Razak yang tidak boleh diselamatkan lagi, " kata beliau dalam catatannya.
Dalam petikan video memaparkan ucapan beliau, Baharom memberitahu perwakilan kepimpinan Umno enggan menerima realiti dan Najib disifatkan punca kepada semua masalah parti.
Sementara itu, Tosrin mengumumkan keluar parti dengan mengembalikan bendera Umno kepada ketua Umno bahagian Kulai.
"Inilah bendera yang saya pertahankan selama 49 tahun tetapi hari ini saya dengan rela hati kembalikan bendera ini kepada ketua bahagian saya dengan mesej kepada semua ketua Umno bahagian untuk menjaga Umno baik-baik untuk orang Melayu," kata Tosrin.
Hanya yang mahu mempertahankan Jho Low sahaja yang akan kekal didalam UMNO..! 
Lu Fikir La Sendiri!!!

52 ulasan:

  1. Terbaiikk semoga jadi ikutan yg lain..fobia mohd najib dengar orang sebut BERSATU..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaik kejadahnya. Yg sign deklarasi rakyat tajaan mamak kerala pun termengah-mengah nak dpt sejuta. Ini baru dua tiga ekor masuk parti bunga dah kira 'terbaiikk'... setahun akan datang parti ni sama taraf dengan parti kuali je. Dipandang sepi akhirnya...

      Padam
  2. Kah kah… keluar dua ekor caii tua jer pun admin takbor
    Nama tak pernah dengar udah dekat mau masuk kubor
    Elok lah kalau keluar, nak gi mengundi pun mata kabor
    Yang cegas cerdik takkan mau terima gabung penjubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai, kekuatan diukur dari bertambahnya bilangan ahli dan bukannya kemerosotan ahli.

      Bermula dari kecil, semangat untuk menyelamatkan negara terus berkobar.

      Silent majority adalah penentu sama ada Kerajaan sekarang masih mampu bertahan pada PRU 14 nanti.

      Golongan silet majority adalah kebanyakannya adalah dari generasi x dan y yang terdedah dengan media sosial dan tak mudah untuk ditipu.

      Saya berpendapat UMNO yang diterajui Najib bakal tersungkur di PRU 14 nanti.

      Padam
    2. Saya juga berpendapat, pembangkang tetap sebagai pembangkang selepas PRU14 nanti

      Padam
  3. Mana dah pergii habis cai-cai bingai Matdey labu kundor
    Tak kan lah dah dekat 8.00 pagi cai belum bangun tidor
    Bagus lah cai-cai tidak juah lagii dan kotey mula kendor
    Bila dah menyedari siapa benar cai-cai semua berundor

    BalasPadam
  4. Orang lama meluat dan akhirnya cabut..
    Najib mula naik kecut..
    Kening berkerut fikiran serabut..
    Pencacai pulak tak henti2 mencarut..

    Kuang kuang kuang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pencacai dah meroyan bro..hahaha

      Padam
  5. Sebelum subuh dah bangun dari tidur..
    Cari rezeki halal selepas sahur..
    Si penyonglap adakah boleh tidur..
    Pencacai pulak tak dapat dedak confirm kebulur..

    Kuang kuang kuang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kih kih kih… cai 7.45/7.50/7.59 budak hingusan cacing
      Meroyan pedih di hatii sepertii terhiiris sembilu runcing
      Biikin lawak bodoh kitorang gelak bagai nak terkencing
      Gatal jubor juga nak berpantun tapi serupa taik kucing

      Padam
  6. Dua harii lepas ada cai tak tau ntah darii mana usul asal
    Kejora tidak ganggu dia tetapi dia gatal jubor carii pasal
    Kena tiibai lanyak ganyang terus caii itu resah menyesal
    Malam tu tak dapat tidor termenung je kat atas bangsal

    BalasPadam
  7. Salam pada semua melayu muslim dalam umno dan pembaca blog yang budiman,

    Bangun pagi saya terpanggil untuk cuba bertanya ISU-ISU ini pada anda.....

    1. Umno melayu islam tak suka DAP sebab mereka CINA, kafir, anti melayu, anti islam

    ● ADAKAH MCA, MIC, GERAKAN (PARTI MALAYA) PRS, SPDP, SUPP (PARTI SARAWAK) PBS, LDP (PARTI SABAH) MAJORITINYA KAFIR,ANTI MELAYU, ANTI ISLAM....?

    ● ADAKAH INDIVIDU BERNAMA JHO LOW, CASSEY TANG, JASMINE LOO, ERIC TANG KAFIR?6

    ● JIKA CINA ITU KAFIR, ANTI ISLAM, ANTI MELAYU, PERNAHKAH ANDA FIKIR MENGAPA NAJIB TAK SEGAN SILU MINTA PERTOLONGAN NEGARA CINA YANG KAFIR, SAH ANTI ISLAM?

    2. Umno kata US campurtangan demokrasi malaysis melalui tindakan saman sivil DOJ

    ● SAPA BERIYA2 RASA MEGAH DAN GEMBIRA BILA DAPAT MAIN GOLF BERSAMA PRESIDEN US??????
    ● SAPA RASA GEMBIRA KONONNYA PREDIDEN US PUJI MALAYSIA KERANA BERJAYA KEKANG PERGERAKAN ISIS?????

    To me, umno malays who alleged they are superior muslims are having confused minds, cannot differentiate between reality and fantasy, truth and falsity, facts and fictions.

    Najib says he did not steal but admitted to receiving money in his personal account. He says the money are donations when it is clearly money laundered.

    Zahid cannot differentiate between a white lie and a simple truth when he allegedly met the donor and later on donors....

    Rahman, salleh, nazri and many others cannot separate loyalty and DEDAKed loyalty.

    Mat 3.85 and shahrir become muted after swallowing DEDAKed millions.

    If BERSATU can take advantage of these confusions...insyaAllah the party can lead and win.

    Wallahuaklam










    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah timbul juga si Othaman penyamar menipu
      Itu je ler bahan copy & paste diia guna melalut merapu
      Macam admin le Matdey mestii dijilat jubor dan diampu
      Kalu nak menegak benang basah otak jadii jumud tepu

      Padam
  8. Bagus la berambus cepat2... era reforbasi dulu lagi ramau berambus.. setakat 2 orang tak de maknanya berombak.... berombak pala otak medey kah kah kah kah.... sapa ulamak dlm BERSATU budak maza kot .. nnti ulamak BERSATU kuar patwa hukum bersatu dan bersekongkol dng pluralist murtad.. DAP komunis evanglist...Syiah ..LGBT.. GAY ... mungkin ulamak dikalangan COMANGO dan Marina Gereja kah kah kah kah.....

    BalasPadam
  9. Konon berpantun tapi pernyataan orang gila
    Konon berbahasa melayu berterabur tak der makna
    Konon mereka perjuangkan bangsa agama dan negara
    Merapu gila sapa nak dengar sampah mereka?

    Konon berjaya patah hujah berfakta
    Konon yang dah kalah tak tidur lena
    Konon mereka hebat hebat belaka
    Pernahkah orang gila mengaku gila?

    Kau kata kau menang tak akan ke mana
    Orang gila mana tahu tujuan dan hala
    Yang haram dibedal tak erti dosa
    Layak menetap di hospital bahagia

    Tick tock tick tock

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah.. cai bingai 8.14 teringin jugak buka mulut
      Entah apa ke benda biol cai bahalol ni meraban melalut
      Kemain konon bukak silat gayong tapii nyata silat pulut
      Inii je taraf macai Madey penderhaka pencetus kemelut

      Padam
  10. Setiap parti àdo ulamak tersendiri..
    UMNO..... Ramai ulamak dio
    PAS... Pun ramai ulamak dio
    Dua dua parti dah mula cari kata sepakat

    PAN....Persatuan Ulamak Mesia(baca Syiah)
    PAK....aljubori 4cm...Bedul Amin kuliah bilik otel 2 pagi(baca pluralist murtad)
    BERSATU... masih kosong.. nnti ulamak tu akan kuar fatwa bersatu dng pluralist murtad...Syiah..DAP komunis lgbt gay liberalist... fatwa jahanam medey akan datang

    maklum la tanpa ulamak penipu dan ulamak yg melacurkan islam susah nk dapat kan sokongan org melayu islam... biasa la pengkhianat penjajah yahuďiini akan jual slogan yg lunak2 utk osncing otg islam... tunggu jer nnti akan kuar Slogan2 yg lunak uyk pancing org Islam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pernahkah orang gila mengaku gila?
      Keris Berayon dan juga Kejora
      Pernahkah orang tak siuman kata mereka gila?
      Konon Pahlawan dok hospital bahagia

      Semua orang tak betul kecuali kejora
      Orang yang gila begitu karektornya
      Ditakdir najib masuk penjara
      Kejora ketawa dalam hospital bahagia




      Padam
    2. Kah kah kah cai 9.51 ni, berguling-guling kitorang gelak
      Tengok orang pantun dia pun jadi gatal jubor rasa galak
      Tapii merenyeh bunyi auw auw bagai bapok kain diselak
      Jadi ayam berak kapor asal bercita mau jadi ayam jalak

      Padam
  11. Untuk sementara kiitorang undur diri dulu ucap bye bye
    Ramai sibok tolong orang rumah mau beli rempah cabai
    Sila ler terus komen cai gabungan cikai-ciput-cibor-cibai
    Tunggu himpun banyak2 komen cai sekali ganyang tibai

    BalasPadam
  12. Akan muncul ulamak tahap longkang dlm parti Bersatu nnti utk mrnghalalkan persekongkolan dng pluralist murtad. ..syiah ...Komunis DAP evangelical. .lgbt..gay.. utk tuan penjajah yahufi mereka nnti... ulamak longkang pun dah bersatu dlm pakatan pengkhianat ini..

    BalasPadam
  13. Komen dari puak cai pembangkang pasti ada umpat keji
    Sebab itu kitorang mau kasi cai hancor itu kitorang janji
    Tapii sekarang sibok le sikit dengan persiapan Raya Haji
    Lepas raya nanti lagii teruk lunyai kitorang ganyang taji

    BalasPadam
  14. Ombak ke ombak rindu muhyiddin. Nak mula ombak bawa nika gee masuk ppbm

    BalasPadam
    Balasan
    1. cucu tok selampit11 September 2016 9:54 PG

      RPK CKP ROSMAH ADA DITEMPAT ALTUNYA DIBUNUH!MACAI TAK PERCAYA PULAK!NIKA INI MACAI CAYA PULAK!SEJAK JADI MACAI NAJIB RPK DAH BELI PUB HASIL DEDAK DARI NAJIB!

      Padam
  15. Assalam..tunggu piliharaya..tak sabar rasanya..yg pembodek..aku doakan korang akan mendapat pembalasan sesuai di akhirat nanti..walaupun apa AGAMA dalam dunia tidak akan menghalalkan apa yang kau buat..memusnahkan masa Hadapan Rakyat Malaysia hanya kerana secebis dedak..

    BalasPadam
  16. Kami pun tunggu PRU ni... tak sabar dah ni... ULAMAK LONGKANG kamu nak humban dlm lubang jàmban....
    ulamak longkang dah ada dlm PKR pluralist murtad.. PAN ulamak kafir syiah... terbaru tunggu sapa ulamak BERSATU... semua ulamak longkang yg jadi barua dan talibarut penjajah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kihkih..kita tgk saja sapa yang dihumban dalam lubang jamban..silap mohd najib yg dihumban..prOoTt

      Padam
  17. tugas berat tetapi amat crucial ia lah utk menggerak kan setiap relawan membanting tulang utk membantu mendaftar ahli sebanyak mungkin.

    ibu 'pejabat tetap' dgn segala kemudahan perlu d adakan.

    LAGU PATRIOTIC yg melambangkan perjuangan parti perlu d gubah.

    web page serta majalah n akhbar harian perlu juga d ujudkan segera.

    tabung utk mengumpul dana harus juga d mulakan agar ahli n dermawan yg berhajat utk membantu bolih mula menderma.

    tanpa pengorbanan penyokong relawan d peringakat akar umbi, saya khuatir ia nya akan menjadi parti elite yg akan menjadi 'non starter'

    selamat berparti !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. CADANGAN LIRIK LAGU PATRIOTAIK UNTUK BERSATU:

      Inii lah parti kita untuk puak kecewa nama dia Bersatu
      Kita sekarang inii tahap nyawa ikan marii tolong bantu
      Pengerusii kita si Madey makin sehari mati makin kutu
      Tak boleh nak harap presiden si Muydin playboy hantu

      Chorus:

      Kalau nak harap timbalan boboi botak tak tau apa satu
      Bingai bapok tak reti tepis bedilan lawan bagai kelkatu
      Pukulan dari pihak lawan pula semakin padu padat jitu
      Itu lah kiita merayu sangat dengan cai-cai kepala batu

      Padam
    2. saya hormati cadangan serta lirik lagu. itu hak sdr.

      d harap sdr tolong nyanyi kan n upload d u tube.

      kita tengok saja respon nya.

      dlm masa yg sama pengubah lagu patriotic yg sealiran dgn perjuangan BERSATU d galak juga mengupload versi mereka.

      sebagai contoh lirik lagu ' ini lah barisan kita' serta music nya bolih d buat sebagai panduan.

      selamat bernyanyi.

      Padam
    3. sdr Rahman jpc, pembetulan rangkap 1 baris 3:

      Pengerusi kita si Matdey makin sehari makin mati kutu

      Padam
  18. Sekarang 2016... semua yg kabur sudah jelas.. yg samar sudah terang silau menyilau... semua pengkhianat dan barua talibarut panjajah sudah bersatu... mereka teridri dari barua pemimpin utama barua pengikut dan barua NGO pengkhianat dan barua ulamak upahan penjajah yg ditugaskan utk melacurkan islam akidah dan iman umat islam... semua barua ini perlu dihancurkan...

    BalasPadam
  19. Putera M tiada pilihan lain selain darii bermegah takbor
    Kalu tidak, kebulor ler dedak si Matdey tidak lagii tabor
    Tak sabar rasa tunggu PRU14 mahu lihat Bersatu lebor
    Gambar atas tu sebijik Matdey keling Nuat cucok jubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peel binatang Cybertrompah UMNOnok!!!

      Maki Hamun Caci hina firnah orang tak habis2.

      Bagos teroskan... semakin benci orang pada Parti Aliff Mim Nun wau... Sarkis daa... sebab perbuatan keji kau!!!

      Padam
  20. Matdey jadi biol kelam kabut ibarat Keling mabok samsu
    Tak berjaya dia punya fiitnah tohmahan 1MDB punya isu
    Udah sembah Gone End komiinis pun Bersatu masih lesu
    Minta tolong si Nuat penjubor, lobang taik pemuas nafsu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hina Cina Hina India Hina Bangsa sendiri tak abis2.

      Cina India dah tak terima Parti Rasuah UMNO... Melayu pulak da berpecah.. Timbol Bersatu betamvah UMNO pecah.. Tambah lagi dgn perangai Cybertrooper upahan UMNO yg mcm binatang.. Semakin parah lah Parti Rasuah UMNOnok Parti Sarkis!!!

      Padam
    2. 11.37, ko tak baca ke Zam Mydin kata Madey binatang
      Nuat peliiwat yang dia humban ke penjara kini ditatang
      Orang yang dia hina keji dulu dia mahu jadikan bintang
      Bodoh malas membaca mudah ler kena tibai terlentang

      Padam
  21. BERSATU ditubuhkan untuk apa sbenarnya..? Selain dari jadi barua prnjajah sambil melacurkan kesucian agama Islam akidah dan iman.....apa tujuan BERSATU ditubuhkan...? Nak jaga kroni dan anak beranak utk bertambah kaya raya.. nak selamat kan Malaysia dari apa... bangkrap...smpi la ni x bsngkrap2 pun... srmua drmi hasutan penjajah.. dengki.. irihati.. dendam kesumat tak sudah2.. demi tuan penjajah srmata mata.... 2 barua pengkhianat barsatu untuk jahanamkan islam dari berkembang pesat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untok apa sekali pon iti bukan hak kau tapi hak pengundi!!

      Untuk memenangi hati pengundi bukan dgn cara kau yg tak bermaruah memaki hamun dan menghina orang!!

      Pengundi da bijak mengundi mengikut fakta.

      Cara tak Bermaruah mcm kau menamvah kebencian orang pada parti UMNO kau yg dipimimpin oleh ketia kau yg sudah terbukti penyeleweng Khazanah Rakyat!!!

      Nasib kau lah Parti UMNO!!
      BAPSK tungkus lumus tubuh Parti!!
      Anak tungkus Lumus jahanamkan Parti!!

      Padam
    2. Semua nampak parti Muydin Nika ni tiada arah hala tuju
      Hoyong hayang tak ubah bagai lelayang tak betul teraju
      Berseliindung di sebalik si Madey negarawan punya baju
      Perbodoh rakyat konon sebab dia sorang negara ni maju

      Padam
    3. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    4. Kalau TUN N perbodohkan rakyat memang nyatalah yang kau tu bodoh sebab TUN M sudah memerintah kau selama 22 tahun. Dan kau jadi bodoh selama 22 tahun.

      Hujjah kau menambahkan lagi kebodohan kau!!

      Jgn lupa TUN M bersara bukan dikalahkan.

      ONCE A CHAMPION IS ALWAYS A CHAMPION!!!

      TUN M IS THE BEST!!

      Padam
    5. Kenapa Ted 11.55 tetiba jer nak jadii resah tersinggong
      Apa cai Ted anjing ni udah tiada tulang nak digonggong
      Terima kasih ler Ted ko kasii dekat Kejora bola tangong
      Kalu jemu, Ted buka seluar suruh Nuat tutoh ponggong

      Padam
    6. Tak hanis2 mencarot.

      Anak hasil Mak Bapak salah Sontot.

      Kahkahkahkah...

      Padam
    7. Anon 12:11 PTG hasil didikan Parti Rasuah Betpemimpin penyeleweng khazanah rakyat 1MDB.

      UMNO Parti Sarkis
      Pengikot2nya Badot

      Padam
  22. Ada seorang bernama kejora,
    Katanya berpantun tapi macam orang gila
    Bahasa berterabur kurang siuman namanya
    Ssshhh dok diam2 hospital bahagia

    Kejora kata dia lah satu2nya pahlawan
    Pahlawan ini dedak makanan harian
    Tiap2 hari terserlah ketidaksiuman
    Orang gila memang tempatnya tg rambutan

    Kesian kejora berbicara dengan kutukan
    Dia ingat orang lain semuanya kebodohan
    Tak sedar dirinya penghuni tg rambutan
    Bagi kejora dan mereka kurang siuman

    Kejora tahukah erti bercakap sopan?
    Kalau mengerti mengapakan lempar cacian?
    Hanya orang tak siuman berlaku sedemikian
    Trade mark mereka penghuni tg rambutan

    Selamat Hari Raya Korban wahai kejora
    Makanlah dedak selagi masih ada
    Kami sokong Blog putera merdeka
    Sehingga najib masuk penjara

    Tik tok tik tok kejora terdengar
    Tandanya dentuman tak lama lagi tiba
    Wahai kejora bangun dan sedar
    Najib ke penjara kejora entah kemana

    Hahaha ........bye bye kejora. Kurangkan gila anda supaya senang berbicar.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kih kih kih… siaann cai bingai 1.04 biol nenek kebayan
      Oghang Peghak kater miker nii banyok telan deghoyan
      Pasti cai bingai ni tidak tidor malam meraban meroyan
      Tak per lah, nanti ke Hospital Bahagia kalu tak dilayan

      Padam
    2. 1.14,

      Sah terbukti anda gila
      Hanya orang gila tahu hospital bahagia
      Terlalu banyak dedak haram dimakannya
      Tak siuman itulah kejora gila namanya

      Padam
  23. UMNO bukan parti orang melayu. UMNO sekarang adalah parti najib juga Untuk Macai Najib Only

    BalasPadam
  24. Kejora jing nama yang satu
    Bahasanya buruk lagaknya hantu
    Dalam mulutnya masukkan sepatu
    Buang tebiat tak lama dah waktu

    Hari hari dia mencarut
    Otak sikit letak kat lutut
    Tak ada mata tak ada perut
    Terlampau mencarut mulutnya herot

    Dulu Tg Rambutan dia penghuni
    Tujuh tahun dikurung digari
    Menjerit malam hingga kepagi
    Sebab mintak bini tak kasi..



    BalasPadam
  25. Ramai lagi yang akan menyusul. Kecuali yang ada kepentingan, nakkan projek utk mengkayakan diri. Itulah Untuk Macai Najib Only

    BalasPadam