Rabu, 7 September 2016

HOT ~ Siapa Terdesak & Siapa Pula Tersedak..!


Bukan main lagi para balaci@macai mengutuk, menghentam dan memaki hamun pertemuan dua insan di atas ni..! Seolah olah perbuatan tersebut berdosa besar dan wajar dikutuk..! Tak semena mena pencacai mendapat dosa kering..!

Apakah pertemuan 2 insan yang bersalam salaman..! 2 orang manusia yang bersilaturahim..! 2 orang muslim yang bermusuh didalam politik selama hampir 20 tahun berbaik seperti mana yang dianjurkan oleh agama merupakan satu dosa besar?

Inilah bahananya apabila amalan sayangkan najib ~ dedak dedak kan..!  telah menjadi amalan dan zikir harian..! Soal asas tidak lagi menjadi pegangan..!

Apakah pertemuan dua insan ini lebih hina dan kotor dari pertemuan Najib dengan Nethanyahu pemimpin yahudi di bawah ni..


Pada waktu itu para pemakan dedak tak pulak mengutuk pertemuan tersebut..! 

Bertemu dengan musuh Islam yang nyata dan terang disebutkan di dalam Al Quran tak pulak meletup seperti mana yang yang ditunjukkan oleh macai@balaci sepanjang 2 hari ini..! Kenapa?

Walhal kalau mendengar ucapan Najib didalam persidangan PBB sebelum itu memang tak nak langsung berkawan, bersalam dan bertemu muka dengan pemimpin yahudi tu..! 

Tapi rakyat faham..! rakyat dan dunia yang waras boleh menerima pertemuan Najib dengan Nethanyahu tersebut dalam konteks yang lebih luas..! Tak perlu terjerit pekik..! tak perlu histeria..!


TERSEDAK

Sebenarnya pertemuan diatas telah menyebabkan para penjilat termasuk bos mereka yang dijilat tersentak..!

Tersentak kerana tahu bahawa hubungan kedua tokoh negara ini pasti akan menyimpul ikatan yang lebih jitu dan padu serta memberikan harapan baru rakyat agar terus bersatu untuk menolak UMNO dan BN Najib..!

Ianya merupakan satu tamparan yang sememangnya meninggalkan parut kepada Najib dan sekutunya..!

Maka, didendang lah lagu bahawa Tun M melakukan pengkhianatan tertinggi di alam ini..!

Apakah semasa mendepani isu Anwar dahulu..Tun M bersendiri? tentu tidak..! Tun M disokong oleh sebahagian besar rakyat termasuk lah Najib dan para pemakan dedak..! 

Kenapa? kerana rakyat melihat, membaca, menilai dan membuat perhitungan bahawa kebenaran berpihak kepada Tun M..! Segala bukti dan alasan kukuh telah menyebabkan rakyat membuat pilihan dalam PRU 1999..! 

Tak tahu pulak kalau Najib dan sekutunya termasuk para macai pemakan dedak menyokong Tun M tanpa menggunakan sedikit pun akal fikiran..! Menyokong tanpa membuat tafsiran akan apa yang sedang negara hadapi ketika itu..!

Menyokong Tun M dengan cara mengampu dan membabi buta bukan cara rakyat Malaysia..! tapi mungkin cara Najib dan sekutu waktu itu..! 

Namun kalau dilihat cara balaci@macai pemakan dedak menyokong Najib hari ini mungkin inilah modul dan standart yang telah diguna pakai sewaktu mereka mendepani isu reformasi ketika itu..! Patut la lutut mereka lebih berharga dari kepala..!



TERDESAK

Apa yang dibuktikan oleh Tun M dan Anwar diatas ialah contoh kematangan politik pemimpin besar negara..! Mereka meletakkan kepentingan rakyat dan negara lebih utama dari kepentingan peribadi..!

Mereka berdua tahu dan merasai denyut nadi rakyat yang cukup terdesak dengan hambatan hidup masa kini..! Mereka juga cukup memahami masaalah yang sedang melanda kepimpinan negara hari ini..! Mereka mengambil tanggungjawab bersama untuk membenteras skandal yang telah pun menjatuhkan maruah rakyat dan negara Malaysia yang kita semua cintai..!

Negara ini hak kita semua..! hak rakyat Malaysia..! bukan hak sesetengah pihak yang berjaya di dedak dedakkan oleh kepimpinan yang sedang bergelut untuk melepaskan diri dari semua masaalah dan skandal yang mereka hadapi..!

Atas tanggungjawab itu mereka berdua dan semua rakyat Malaysia menyedari, memahami dan mengakui bahawa lanskap politik perlu bertukar dan kebijaksanaan perlu menjadi asas dalam setiap tindakan..!

Inilah halus dan seninya politik..! Dalam politik tiada kawan sepanjang hayat ~ tiada musuh sepanjang zaman..!

Ambil contoh ~ Kalau benarlah Najib didapati bersalah..! Kalau benarlah Najib didakwa dan dijatuhkan hukuman..! Jangan heran kalau 20 tahun dari sekarang Muhyiddin akan bertemu Najib di Mahkamah bersalam dan bersilaturahim kerana BERSATU dan sepakat untuk menentang kebejatan dan kemungkaran kepimpinan yang boleh memudaratkan negara ketika itu..! 

Itu lah hebatnya politik..! tapi ianya hanya terpakai kepada mereka yang hebat hebat belaka..! bukan budak budak hingusan yang sekadar menjadi balaci@macai pemakan dedak pemimpin bacul berkepentingan diri..! 

Tapi...sebagaimana wujudnya pemimpin hebat di setiap zaman pasti wujud juga balaci@macai pemakan dedak yang seiring dengan zamannya..! Nak diapakan..!

Cuma terpulang kepada kita..! Nak jadi pemimpin hebat  dengan penyokongnya yang berani lagi bijaksana..! 

ATAU 

Sekadar nak jadi pemimpin bacul berlindung disebalik kuasa dengan barisan balaci pemakan dedak yang hanya menjilat semata mata???

Lu Fikir La Sendiri!!!


73 ulasan:

  1. Eloklah Putera M ni jadi Madey tunggangan punya kuda
    Mau carii orang lebih penakut dari admin ini tentu tiada
    Memang penakut manusia yang tak cukup ilmu di dada
    Berani bawa keluar posting ini tunggu bila isu jadi reda

    BalasPadam
    Balasan
    1. Langit media kafir tak akan runtuh kalau mahazal bersalaman dengan insan yang pernah dizalimi. Namun langit berkenaan akan runtuh kalau tangan Melayu bersalaman dengan tangan Pas. Tak caya? Bolehlah try! Kik kik kik

      Padam
  2. Doakan semoga Allah sentiasa melindungi Tun yang dikasihi....BERSATU.

    BalasPadam
  3. Memanglah kedua Tun Mahathir dan Anwar tidak sebut apa2 mengenai gabungan parti ke apa ke, Tun pula hanya tekankan kehadiran beliau hanya untuk beri sokongan kepada tindakan Anwar menentang MKN ... TAPI apapun usaha ke arah persepakatan antara keduanya harus bermula dengan langkah pertama iaitu BERTEMU DAN BERDAMAI.

    Kemudian cari TITIK PERSAMAAN.  Dan itu berlaku semalam !


    Apapun sama2 kita nantikan perkembangan seterusnya  .....


    PS - Najib memang hebat ! Tanpa faktor Najib, kita tidak terfikir yang kedua Tun Mahathir dan Anwar boleh bersepakat semalam hehehe ...

    BalasPadam
  4. Ada tak jika dibanding Matdey Melayu yang lebih hina
    Demi kuasa sanggup peluk cium kominis punya China
    Demi kuasa sanggup melutut dengan peliwat penzina
    Tidak akan ada lagi Melayu sebangsat Madey durjana

    BalasPadam
    Balasan
    1. dosa kering

      Padam
    2. Jing Jibo dah tak larat nak krang komen. Main re-cycle komen dia yg lama. Copy paste aje le, Jing. Kerana gitu, aku pun nak copy paste utk maloman pembaca blog ini yg baru masuk -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    3. Sapalah awak jika dibandingkan dengan jasa tun mahathir dan ds anwar terhadap negara malaysia.

      Lagi najib pun tak ada jasa pada rakyat dan negara kecuali merompak duit 1mdb dan src dan membebankan rakyat dengan cukai gst.

      Padam
  5. =================================
    Bukan blog ni saja, blog lain pun kitorang kena hadir
    Jadi, tak mahulah dekat sini je masa banyak terbazir
    Kalu ada buktii Najib salah terus aku sokong Mahadir
    Kalau tiidak ada maka korang semua inii babi khinzir
    =================================

    BalasPadam
    Balasan
    1. Binatang ini nak bukti?

      “Bodoh sangat le kamu tak tahu apa itu bukti, tak mahu google makna nya, keras kepala asyik jeritkan takda bukti apekebenda.

      Ini dia makna bukti:

      Kamus DBP, Bukti: keterangan yang nyata, dalil, saksi, tanda

      bukti = evidence

      Oxford English Dictionary, Evidence:

      1. clearness, obviousness
      2. indication, sign, testimony, facts making for a conclusion
      3. information tending to establish fact, statements, proofs admissible as testimony in court
      4. serve to indicate, attest

      Dari apa yang dah keluar di berita di dalam dan di luar negara sejak meletup nya skandal Najib, dari Hansard atau rekod testimony kapada PAC di Parlimen, dan dari 136 pages of 1MDB DoJ report and lawsuits, kepala hotak kamu kempis kalau tak habis habis soalkan bukti. Bodoh, bangang, tongong, bahalul, baghal.

      Aku akan keluarkan komen ini setiap kali kamu keluarkan soal bukti.”

      Padam
    2. Sdr kena tahu bezakan bukti dgn tuduhan.
      Tuduhan bukan bermakna bersalah.
      Saya bagi satu contoh mudah.
      Anda dituduh mencuri (bukan red handed). Polis tangkap. Anda dibicarakan. Oleh kerana tidak cukup bukti, anda dibebaskan. Itu bermakna anda tidak bersalah.

      Jadi, tuduhan dan bukti adalah dua perkara berbeza.

      Untuk dikata bersalah tidak cukup dengan tuduhan sahaja.

      Padam
    3. Bodoh bangang lagi kamu Jing Jibo 200 PTG.

      Tiada siapa di komen atas tuh cakap pasal tuduhan.

      Kamu sebut di 1239 PTG "buktii Najib salah". Mana ada bukti Najib salah selagi belom ada bicara mahkamah.

      Tapi bukti dia "buat salah" banyak ada. Macam dah di kata di komen di atas itu.

      Kamu sekolah mana dulu? Sekolah di Timbuktu ke?

      Padam
    4. System perundangan di Amerika tidak perlukan saudara pertikaikan, saudara.begitu juga di Switzerland...di Singapore...di London...di Hong Kong...sebab itu bukan Hukum Hudud ala PAS...dimana bagi DoJ, Najib hanya "kacang putih"...tunggu masa saja...when he will be hunted like Nazi war criminals...no place to hide...they have very long arms of law...as money laundering is an extremely serious offence both internationally as well as in the US...so Najib will end up like the other pariahs... Saddam Hussein...Ghadafi...Noriega...and many more...

      But, I pray that Donald Trump will be the next President of the US...he need our prayers...to clean up Islamic terrorism and its web of illegal money laundering activities around the world...so we all can live in peace.

      Padam
    5. 2:28 PTG,

      More recent case - DoJ brought to US court (and succeeded) the former PM of Ukraine on misappropriation of state funds and money laundering in 2o14 -

      The Yale Law Journal

      American Prosecutors as Democracy Promoters: Prosecuting Corrupt Foreign Officials in U.S. Courts

      Matthew J. Spence
      114 Yale L.J. 1185 (2005)

      On June 3, 2004, a jury in a San Francisco federal court convicted former Ukrainian Prime Minister Pavel Lazarenko of twenty-nine counts of money laundering, wire fraud, interstate transportation of stolen property (ITSP), and conspiracy.

      The jury found that Lazarenko stole tens of millions of dollars from the Ukrainian people, which he then concealed in U.S. banks. For only the second time in history, a foreign head of government had been successfully prosecuted in the United States.

      A leader of a foreign country was convicted in a U.S. court in part for breaking his own country's laws. The U.S. offenses with which Lazarenko was charged criminalize transactions involving money obtained from an underlying illegal act. While these underlying criminal activities typically occur within the United States, Lazarenko stole property and committed extortion within Ukraine. Nevertheless, the district court instructed the jury that it could find him guilty of violating U.S. laws against money laundering, wire fraud, ITSP, and conspiracy if it found that his activities in Ukraine violated Ukrainian law.

      In effect, the U.S. government helped Ukraine enforce its own laws where Ukrainian courts had failed. Although Lazarenko's corruption was well known in Ukraine, at the time his own country's courts and prosecutors lacked the independence to convict such a powerful political figure.

      Padam
    6. Anon 12:39 PTG Cybetrompah Mulot dubur pengeluar taik.

      Bukak mulot jer menghina, maki hamun orang!!

      Takot dengan kehadiran Bersatu pon jangan la sampai cakap pakai dubur!!!

      Padam
  6. Ulasan yang cukup hebat dan lengkap.Syabas P.Merdeka.

    BalasPadam
  7. Gigil lutut lagi Najib dan puak nya. Belom ada sefahaman yang nyata atau persetujuan nak hentam Najib di PRU14, dah menggeletar dia dan puak nya.

    BalasPadam
  8. Kalau lah Tun & Anwar duduk berbincang cara2 nak gulingkan Najib di PRU14, pengsan si Najib kot.

    Najib nak harapkan kerjasama dgn PAS pun tak tenu apa lagi. Di laporkan RM90 juta di beri kpd PAS pun belom ada tanda2 yang boleh di pegang menunjukkan PAS setuju berkerja sama.

    Maka naik lah semangat Parti Pribumi Bersatu. Begitu ramai penyokong Bersatu faham bahawa Tun berbual dgn Anwar sebab Anwar bantah National Security Council apekebende nya bermakna dua pihak itu akan berganding bahu nak gulingkan Najib di PRU14.

    Aku rasa mereka menang. Najib akan lingkup.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana tak nya - di PRU13, Tun tak begitu lantang kata kata dan gerak geri nya tak mahukan Najib. Ha nya Anwar saja yang lawan Najib. Itu pun Najib dah kalah undi popular. Di kasi Tsunami Cina dan dapat keputusan yang paling buruk dlm sejarah Umno.

      Di PRU14, Tun M berganding bahu dengan Anwar. Kalau sepentas, mesti terguling Najib. Gomen baru mesti heret dia ke mahkamah. Kot dia siap packing sebelom PRU14 mula. Di masa itu kena awasi gerak geri dia.

      Padam
  9. Inilah titik pertemuan yang sangat besar maknanya dan yang memang UMNO jangka dan UMNO nanti-nantikan.

    Titik pertemuan ini adalah jauh lebih bermakna dari pertemuan Mahathir-Kiat Siang yang terdahulu.

    Alhamdulillah…Allah permudahkan segala urusan UMNO.
    Tidak perlu lagi untuk UMNO bertungkus lumus berkempen seperti mana yang terpaksa dibuat ketika menentang PAS atau PKR dahulu bagi memenangi hati pengundi Melayu. Biar orang Melayu sahaja yang membuat penilaian kepada gabungan ‘si penganiaya & si teraniaya’ ini.

    Gabungan ini sebenarnya hanya mengharap sokongan pengundi2 China bagi menjatuhkan UMNO melalui DAP. Dan sudah pasti orang2 China tidak akan mahu melepaskan peluang ini untuk menangguk di air keruh. Inilah masa yang ditunggu mereka, peluang untuk menumbangkan kerajaan Melayu yang telah lama berkuasa. Apabila Melayu berpecah, puak China pasti tidak mengundi BN kerana mereka memang mengharapkan UMNO tumbang. Dan jika ditakdirkan BN tumbang, maka akan lebih ramailah nanti menteri-menteri kabinet dari kalangan ‘ca ya nun alif’. Apakah kita yakin orang Melayu akan pasti jadi perdana menteri ketika itu?

    Sedarilah orang-orang Melayu, jangan jadi Pak Kadok, menang sorak kampong tergadai. Maka sedarilah wahai orang2 Melayu, jangan gadai bumi Melayu tercinta ini hanya kerana retorik dan emosi.

    Dan kita yakin orang-orang Melayu akan tersentak dengan gabungan ini dan mula berfikir. Mereka akan mula memikirkan nasib bangsa, anak cucu cicit untuk jangka waktu yang amat panjang lagi. Sudah tentu orang-orang Melayu tidak akan merelakan gabungan ini hidup panjang.

    Kita juga mengharapkan gabungan pembangkang ini tidak terhenti separuh jalan. Biar berterusan, tidak perlu UMNO bersusah payah membunuh PKR atau ‘Bersatu”. Mereka sedang menggali kubur sendiri, terutamanya ‘Bersatu’ yang baru bernyawa-nyawa ikan. Kita hanya perlu bersiap dengan taklin sahaja.

    Talkin untuk PKR-Bersatu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cakap besar dan takbur nampak nya Anjing Jibo nih. Nak tembak pasal prospek PM bukan Melayu pulak. Cukup kudut dan karut punya pemikiran. Tak sedorkan bahawa hampir kesemua Cina dah kata PM di negara ini akan sentiasa orang Melayu.

      Ini ada lah tanda panic puak Najib lagi.

      Padam
    2. Kata-kata puak China itu bukan satu perjanjian yang tertulis. Mereka sekarang ini minority. Kata-kata itu akan berubah bila mereka semakin ramai dalam cabinet.

      Sedangkan mereka sedikit pun mereka tidak mahu menerima Islam menjadi agama rasmi Negara. Mereka tidak mahu identity agamma tercatat pada kad pengenalan. Mereka tidak mahu tilisan jawi digunakan sebagai tanda jalan atau bangunan.
      Apakah maknanya itu?

      Padam
    3. Tak usah cakap pasal Cina nak itu ini lah, Jing 2:10 PTG. Najib dah beri apa yang Cina DAP nak. Termasuk buang ISA yang membendong kegiatan DAP anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Dahtu, buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Ketuanan Melyau, hak dan kepentingan Melayu yang tertera dalam Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan negara, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.

      Padam
    4. 2:10 PTG,

      Tambah kpd komen 2:23 PTG, Najib yang khianat dan dengki bangsa Melayu -

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membiming peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di buang, pronto.

      Padam
  10. Suatu pembaharuan

    ...reunion di mahkamah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa ada terfikir begitu. Punya geliga Tun M. Pergi ke mahkamah atas alasan nak dengar bicara saman Anwar terhadap Najib buat undang2 Majlis Keselamatan yang di bantah ramai rakyat. Yang Tun M sendiri tak setuju.

      Dalam pada itu, dia "kebetulan terjumpa" Anwar. Menyinga si Najib dan kuncu kuncu nya. Biarkan, biarkan.

      Padam
    2. Najib lambat 1 hari. Kalau dia dulu jumpa Anwar dah lain cerita.

      Wakakaka...

      Padam
  11. dlm politik tiada musuh kekal jika ujud kepentingsn bersama.
    (there is no permanent enemy if there exist a common interest)

    kpd tun m n ds anwar musuh bersama mereka yg juga akan menjadi musuh rakyat marhaen dlm masa terdekat ini ia lah najib/rosmah.

    ini lah yg merunsingkan UMNO/BN jika dua kekuatan ini mampu d satu kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bermusuh dgn tuduhan meliwat hingga terperosok dlm penjara?

      Padam
  12. Tun - cerdik, bijak, smart, cool.

    Najib - nangis bawah ketiak borosmah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha, dengar khabar ketiak busuk bukan main lagi.

      Hormone anti- tua tak masuk anti-busuk.

      Padam
    2. Betol Tu!!!

      TUN kalau bukak mulot jer semua facts and cool bukan macam Geng Jibo dan macai2 dan socai2 nya bermulot berbau taik...

      Bila Tun bukak mulot jer UMNO dan geromblannya semua kelam kabut dan tentu arah teros jadi jadi Alif Mim Nun Wau... SARKIS Daaa.....!!!

      Kahkahkahkah....

      Padam
  13. Bila ditanya pasal pertemuan ini Matdey balas:‘awat?’
    Malu ler kalau nak cakap parti Bersatu sedang gawat
    Aku nak cadangkan gabungan ini dinamakan LotWat
    Iaitu gabungan padu partii pembelot dengan peliwat

    BalasPadam
  14. Rakyat tercengang, siapa liwat siapa; paling penting siapa yang jilat siapa dan siapa yang jilat kahak sendiri. Yg pasti drama serupa tidak akan berlaku di saluran CCTV.

    BalasPadam
  15. Dii awal pertemuan mereka berdua terasa agak kekok
    Tetapi Nuar masih megah walau dalam jel merengkok
    Matdey bengang dan kata: ‘aku punya besaq di takok’
    Nuar terus jawab:‘aku punya lagi panjang & bengkok’

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu dah rasa ke Anwar 'punya lagi panjang & bengkok’?

      Sebelom aritu penjara dia masuk?

      Padam
  16. Matdey tahu kalau bersendirian Bersatu akan terkubor
    Terpaksa le juga minta tolong kakii tutuh lubang jubor
    Tetapi kita yakin gabungan ini sekejap saja akan lebor
    Sekali dengan si kominis akan jadii dalca punya bubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu makan dalca punya bubor selepas kena tutuh lubang jubor

      Padam
  17. Matdey sedari Bersatu goyah ibarat lelayang putus tali
    Maka dia curii kesempatan Nuar awal-awal lagi dia beli
    Tapi harap butoh Nuar je besar batang butoh Benggali
    Tak akan ambik masa lama terkubor kedua-dua sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu pergi le ke Penjara Sg Buluh dan rasa butoh Nuar je besar batang butoh Benggali

      Tak akan ambik masa lama terjubor kedua-dua sekali

      Padam
  18. Bila ditanya pasal pertemuan ini Matdey balas:‘awat?’
    Malu ler kalau nak cakap parti Bersatu sedang gawat
    Aku nak cadangkan gabungan ini dinamakan LotWat
    Iaitu gabungan padu partii pembelot dengan peliwat

    BalasPadam
  19. Bila Matdey berjumpa Nuar gah bagai langit nak runtuh
    Semua orang tahu mereka berdua mau kasi Najib jatuh
    Berkaitan gabungan ini ada satu benda aku nak sentuh
    Korang tak takut ke nantii jubor korang kena taji tutuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu kata takut ke nantii jubor korang kena taji tutuh

      Kerana kamu selalu kena di butuh

      Padam
  20. Nuar join kem Matdey suka ler cai2 LGBT punya budak
    PakShekh ni nantinya akan tambah lagi taburan dedak
    Tapii akan ramai le nanti cai2 lobang jubor kena radak
    Kena batang butoh bengkok si Nuar terbatuk tersedak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu selalu kata batang butoh si Nuar bengkok

      Kamu punya lobang belakang tentu Nuar selalu taruk

      Padam
  21. Pertemuan Matdet-Nuat ni tak ubahnya longkang-parit
    Nak satu kan dua penyokong bermusuh inii mesti perit
    Yang kena tutuh jubor dengan Nuat dah pasti menjerit
    Belum masuk bahagiian bengkok dah sembur taik cirit

    BalasPadam
  22. Setuju bahawa hubungan kedua tokoh negara ini pasti akan .. memberikan harapan baru rakyat agar terus bersatu untuk menolak UMNO dan BN Najib.

    Itu memberangsangkan rakyat dan pngundi membuat sesuatu bagi boleh menggulingkan Najib di PRU14. Walau dengan ha nya memanjangkan berita itu secara positif kpd kaum kerabat dan sahabat handai pendundi sekelian.

    Sudah tentu ianya merupakan satu tamparan yang meninggalkan parut kepada Najib dan sekutunya. Di harap parut jadi pekong dan perlukan di potong di PRU14. Hingga habis Najib di guling, lantak lah apa nak jadi kpd Umno. Entah entah Bersatu akan mengambil alih peranan UMNO bagi menjaga, mempertahankan dan memajukan hak dan kepentingan Melayu selepas itu..

    BalasPadam
  23. Matdey keliing Malabarii bengong seorang diiri bersiilat
    Dia rimas risau parti Bersatu nyawa ikan terkulat-kulat
    Peliiwat yang dihumbannya masuk jel diia kembali jilat
    Udah hilang maruah terus inii mamak kerala taik palat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah teruk benor kamu Jing Jibor
      Taik palat mamak kerala pun kamu jilat
      Kamu selalu pergi Kerala ye?
      Dah bosan dgn Nuar punya di Malaysia
      Buas betul kamu nih, Jing.

      Padam
  24. Matdey dajal bangsat lepas ini tak akan lagi boleh juah
    PRU14 nanti pasti dua-dua PKR dan Bersatu akan kuah
    Kedua ketua parti ini manusia yang dah hilang maruah
    Tidak akan laku lagii apa juga hujah yang mereka luah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang paling takda maruah ia lah Jibo. Dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Menjatuhkan maruah kaum Melayu, sabotaj, khianat dan dengki kod bangsa Melayu. Seperti di komen c&p yang dah keluar di atas.

      Padam
  25. Selepas gabungan ini akan lagi parah Matdey durjana
    Kalu si tua ni kena tutuh jubor dgn Nuat pasti merana
    Nuat mestii tutuh juga jubor si LGE DAP tokong China
    Rompong jubor kena Nuat punya batang kepala bana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus lah kamu gunakan istilah "gabungan" antara mereka berdua, Jing Jibo.

      Tapi jaga lobang belakang kau, selalu tutup dengan tangan. Jangan lepas sekali pun. Nanti kau lepaskan tangan nak tampar nyamuk di dahi pun, alih alih Speedy Gonzalez dah ada melekap di lobang belaakang kau.

      Pernah dengor betapa cepat nya Speedy Gonzalez?

      Padam
  26. Matdey tua lepas ini mesti bengang bengong melopong
    Penyokong parti Bersatu nanti habis lari balik kampong
    Kena tutuh dengan AlJuburi semua jubor jadi rompong
    Kejora tunggu nak gelak je nengok darii jauh teropong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan gelak, Jing. Al Jubori cari jambu macam kau, bibir merah melepak macam Jibo. Tak kira lah mulut kau macam jubor ayam betina.

      Padam
    2. bodo pnya blok,ada letak gmbr njib ngn ntyahu..gila ke ape..njib bkn pnh tuduh ntyahu main jubo..mkin bodo pgisian bloq ni

      Padam
  27. UMNO takot betol dengan Bersatu sampaikan upah Cybertrompah yang Bahlol untok mengacau Blog orang lain!!!

    Alif Mim Nun Wau.... Sarkis da...!!!

    Cybertrompah diatas semua Badot2 nya!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno tkut ngn bersatu?kikikikiki..pch perut...prn pon kalah..nk tkut kikikiki..dey pnjilat, p la cermin dri tu dlu, kalau mulia pon suhla admin ni tuka lambang UMNO tu..buh gmbr bunga raya atau bunga tahit ayam..buat malu je..ade telo ke admin ni?ke kene pegang ngn madir kikikiki

      Padam
    2. Ahahh betul jugak memang tak malu Putera M beruang
      Hentam cerca Umno-BN tapi tibai kerajaan punya wang
      Logo UMNO dan logo BN kat blog ko biila ko nak buang
      Balun wang kerajaan tapi dekat kerajaan taik ko tuang

      Padam
  28. Itu ler Matdey dulu lawan dengan PKR ngko jadi takbor
    Nko kata parti inii parti peliwat berketua kaki penjubor
    Sekarang kata-kata inii dah balik dekat nko terhambor
    Kalu ko kena tutuh jubor dgn Nuat taik cirit tersembor

    BalasPadam
  29. Azmin: Umno panicking after Mahathir-Anwar meet
    Free Malaysia Today - ‎45 minutes ago‎

    PKR deputy president says Umno scared because meeting serves to unite Malaysians and strengthen Opposition parties. azmin-umno. SHAH ALAM: Umno is panicking following the meeting between former Prime Minister Dr Mahathir Mohamad and his .

    BalasPadam
  30. Bab melanyak memang betul betul lanyak biar kiok. Tapi bila bab berbaik ni macam wayang je. Yg mengenakan memang tak rasa tapi yg kena mungkin tak kan lupa azabnya. Bagus le. Dalam hati Allah saja yang tahu. Allahuakbar.

    BalasPadam
  31. Muyidin gelak sakan ler berita Nika Gee sudah bercerai
    Untuk Din Bunga nonya Nika makin luas ler bukak tirai
    Bang Din Bunga Raya apa lagi lepas ini kokok berderai
    Nuat pelir terpacak le teringat Din & Nika kain terburai

    BalasPadam
  32. Bila kenang gabungan PKR-Bersatu ni aku nak tergelak
    Bukan apa dok bayang ketua2 depa yang rosak akhlak
    Risau depa ni jadi PM kot pantang tengok kain terselak
    Lebih-lebih lagi kalu terlepas Nuat punya batang balak

    BalasPadam
  33. Matdey ini manusia jenis yang langsung tidak tahu malu
    Mintak sedekah sokongan merata ceruk tiada segan silu
    Sanggup dia jiilat balik kahak hiijau yang dia ludah dulu
    Dia nanti akan bunuh siapa dia tumpang seperti dedalu

    BalasPadam
  34. Atas apa tindakan Matdey malabari kita tidak rasa pelik
    Orang tua iblis ni bahkan dulu sering jumpa tukang tilik
    Segala kahak dan muntah dulu rela dia hiirup jilat balik
    Dia mahu tipu rakyat tapii orang Melayu kini udah celik

    BalasPadam
  35. Matdey Firaun ni dulu memerintah zalim cara kuku besi
    Nuat yang dipecat nya menentang baliik cara reformasi
    Nuat dituduhnya menjubor dia hantar dalam pagar besi
    Boleh pakai kah dua ekor munafiq fasiq inii akan serasi

    BalasPadam
  36. Matdey ini manusia yang tak tau mengenal pahala dosa
    Masa dia berkuasa dulu siapa menentang akan terseksa
    Kinii dia kembalii mengganas mahu memenuhi cita rasa
    Dalam kubor nanti tidak terbayang teruk malekat seksa

    BalasPadam
  37. Memang teruk betul blog Putera caii Metdey pedukang
    Gambar follower dia ada betina bogel burit terkankang
    Agak nya sekali dengan Putera inii kaki main belakang
    Padan le cai-cai penyokong dia mulut serupa longkang

    BalasPadam
  38. Cai2 anjiing Matdey ini penakut mengalah bapok jalang
    Bila Kejora tak ada baru cai-cai dajal nak tunjuk belang
    Sudah diam sepi semua tidak ubah anjing dapat tulang
    Kejora dah tunjuk anjing2 Nuat-Matdey ni jalan pulang

    BalasPadam
  39. Ke mana habis cai-cai kenapa bediam diri mengelamun
    Sebenar nya Kejora inii baik tidak lah tahap penyamun
    Cuma Kejora inii pantang sikit orang suka maki hamun
    Kalau cai mula Geng Kejora akan mengamok kerumun

    BalasPadam
  40. Setuju gabungan tun dr mahathir, tsmy, hj hadi, tuan ibrahim dan anwar ibrahim!!!!

    Jangan sia siakan peluang dan bola tanggung yg telah diberikan!!!

    Tak perlu bergaduh, berkongsi kuasalah dan bertolak ansurlah!!!

    INI KALI LAH!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boboi botak ko campak ke mana tu?

      Padam