Sabtu, 17 September 2016

Video Najib Rosmah Kena Sindir Depan Depan..!


Layan...


Lu Fikir La Sendiri!!!

55 ulasan:

  1. dunia akhir zaman...umat manusia khususnya umat Islam ramai yg lebih rela menuruti dan mempercayai fitnah dan pembohongan kaum kafir...lebih gemar dgn cerita2 bohong kaum kafir yg jelas anti Islam... malah ramai umat islam lebih menyokong kaum kafir usaha menghalang perpaduan di kalangan umat Islam... membisu apabila agama Islam dihina, ulama Islam dihina... petanda ni memang dah jelas berlaku di negara ini... malah terdapat segelintir umat Islam rela menjadi ejen memecahbelahkan perpaduan ummah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah ape kebendenye? Mentang2 Islam boleh buat sesuka hati ker? Rasulullah SAW tidak mengajar kita melakukan kekejaman, malah hukum syariah/hudud menganjur kita umat Muhammad SAW berlaku adil sesama insan. Jika ada dalil & bukti sahih, mengapa tidak, kita wajib kenakan hukuman walaupun pesalah itu orang Islam hatta dia seorang perdana menteri atau raja sekali pun.

      Sekarang saya imbas kembali 2 kes kematian kejam yg sangat misteri yg banyak memberi petunjuk ada kaitan dgn Najib & 1mdb.
      AG yang baru diangkat oleh Najib (si Pandir) menyatakan bahawa Kevin Morais tidak terlibat dalam siasatan kes 1MDB, tetapi yang sebenarnya, Kevin Morais telah menerima hasil siasatan dari Bank Negara-isu berhubung 1MDB.

      Salah satu kaedah menutup bukti tersebut adalah dengan melakukan pembunuhan.. Itulah yang berlaku dan menjadi tanda tanya selama ini. Bukankah hal yang sama juga telah berlaku kepada Pegasas AmBank Hussein Ahmed Najadi? Hussien dilaporkan telah membuat laporan polis berhubung wang sejumlah USD 700 juta atau kira-kira RM 2.63 bilion ke dalam akaun Perdana Menteri pada 28 Julai 2013 akhirnya mati ditembak setelah pulang dari membuat laporan polis tersebut.
      Apabila dituduh telah lesapkan duit Kerajaan melalui 1MDB, Najib serah siasatan kepada Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC – Public Accounts Committee) Dewan Rakyat. Rakyat disuruh tunggu sehingga siasatan oleh badan-badan ini selesai.Apabila wang sebanyak RM2.6 bilion terdapat dalam akaun peribadi Najib, dan dia tak dapat menafi duit ini ada dalam akaunnya, dan ramai bertanya daripada mana duit ini datang, dan penjelasan yang munasabah tidak dapat diberi oleh Najib, maka satu pasukan bertugas (task force) dibentuk untuk secara rasmi menyelidik wang ini. Pasukan ini terdiri daripada Pendakwa Raya, Ketua Polis Negara, Ketua Badan Pencegah Rasuah dan Gabenor Bank.
      Tiba-tiba Pendakwa Raya disingkir oleh Najib, Ketua Badan Pencegah Rasuah diarah bercuti, dan Gabenor Bank diugut kononnya kerana Bank Negara bocor maklumat. Dan terhentilah siasatan oleh badan ini. Tiba-tiba Pendakwa Raya disingkir oleh Najib, Ketua Badan Pencegah Rasuah diarah bercuti, dan Gabenor Bank diugut kononnya kerana Bank Negara bocor maklumat. Dan terhentilah siasatan oleh badan ini. Beberapa pegawai polis dan lain-lain pegawai dipindah ke jawatan lain supaya tidak lagi dapat meneruskan siasatan. Semua saluran untuk menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion dalam akaun Najib sudah tidak lagi ada.

      Soalannya sekarang..
      Kenapa Najib begitu takut dan menyekat kesemua saluran untuk menyiasat wang didalam akaunnya..? Mengapa akaun tersebut ditutup? Wang berjumlah RM2.63 bilion bukanlah sedikit tetapi begitu banyak dan sehingga sekarang, si Penderma masih lagi tidak diberi tahu dan tidak masuk akal wang sebanyak itu diterima dari penderma. RM2.6 bilion dalam akaun Najib sudah tidak lagi ada.

      Padam
    2. Othman Ahmad tak payah bodohkan orang
      Antara kebodohan yg macai dap Dan protun buat nak aku cerita satu ke?
      Ini cerita bodoh yg biasa macai protun Dan macai dap buat
      1)apabila VIP mati seluruh je cakap najib yg buat

      2)cerita rekaan rosmah jadi Marcos siapa yg buat macai protun Dan dap buat sedang dia sendiri tak sedar protun Dan dap pun menghabiskan duit rakyat.

      3)bila kondom Naik harga je macai dap salahkan najib, kenapa salahkan peniaga apek kroni tun m naikkan harga barang ITU, macai tun m hanya cakap je kenapa bila harga ayam Naik zaman tun m korang macai dap diamkan diri..

      4)menyalahkan gst, korang tahu tak apek saja Naik harga barang, selepas puluhan tahun menipu cukai, korang tahu tak selama ini SST menipu kita ini sebab ITU bila laksanakan gst harga barang naik sikit sebab apek kroni tun m ini cuba lagi nak kena akan kerajaan tapi kerajaan dah tangkap kroni tun m tak mahu banyar cukai..

      5)Kenaik harga barang bukan je berlaku Malaysia je, di Singapore Dan Indonesia harga barang pun meningkat. Macai protun mana tahu ekonomi..

      6)Salahkan harga Rumah naik kalau tak harga Rumah naik salahkan kerajaan cerita dengan aku negara maju mana ada harga Rumah murah, Negara bangun pun harga Rumah mahal lah. Di indon je Rakyat dia tak mampu memilik Rumah sendiri, rakyat nya duduk tepi jambatan bawah jambatan untuk buat rumah, cuba buat Rumah free di bawah jambatan besok je bandaraya akan musnahkan Rumah bawah jambatan itu..

      Macam ini nak Rumah murah duduk pingir bandar, dijepun Rakyat duduk pingir bandar lrt sediakan oleh kerajaan mereka untuk kebandar, rancang kerajaan sedang nak buat
      Lrt menhubungkan pinggir kebandar, lain Kali beli Rumah yg Naik ada perhubungan lrt pingir bandar 'ada faham tak. Beli rumah pinggir bandar yg murah dan Bangun awal pagi elak kesesak jalan raya ADA faham tak 'Itu yg buat oleh penduduk jepun

      Padam
    3. Rosmah cool baby tak marah pun...
      Othman Ahmad hot ass tak senang duduk

      He.he.he

      Padam
    4. anon 12.06pg.. betul ke najib n rosmah ambek duit src buat botox... huhu... kenapa la ko tak bg si najib tu duit ko sendiri... miskin bebenor si najib ni curi duit rakyat buat botox lak tu....

      Padam
    5. Assalamualaikum, (bagi Semekom nanti kena marah, dlm ni Ramai ustaz Walau yg oi oi tak ditegur). Terima kasih saudara Othman kerana memberi fakta. Sekurang nya Tidak dinafikan tanpa hujah balas. Ni putra fitnah ni, ni Jadi balaci tun ni, ni Jadi murtad ni. Tapi point zero. Ape pun sebagai penyebar maklumat yg tiada peluang utk muncul dikaca tv, teruskan usaha anda. Kami Cuma nak ambik tahu je pasal politik malaysia, tak perlu terima Dari 1 pihak je. Tv tgk, blog Baca. Baru balances.

      Padam
    6. OI si GOblog/otaman si TERORIS2 PARASIT si GILA BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu!

      OI si TERORIS2 PARASIT PENYAMAQ si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Dan OI si TERORIS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP...... (teruskan membaca)

      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
    7. helo pondan, dah hisap konek hari ni?

      Padam
    8. Anon 10:38 PTG OTAK BEKU!!!!

      Tak habis2 dgn kafir dajal kafir dajal...

      Ambil tugas tuhan suka2 mengkafirkan orang.

      Inilah otak terlalu byk makan dedak haram Lanun Bugis... BEKU!!!!

      Padam
    9. Izinkan Saya Berzina dengan Anak Pak Cik? BACA SINI

      Isteri DInoda Lelaki Lain.. BACA SINI

      Rahsia Untung Ratusan Ringgit Hanya Dengan Instagram BACA SINI

      Tonton dan Download Movie: KLIK SINI

      Thank You :)

      Padam
  2. Setady Rosmah gua caya sama lu bikin Put Medeka juboq panazz

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seman ko kojol nanti pesan kat anak ko jgn tanam dady di Msia..cari bumi lain India ker...

      Padam
    2. Seelok2nya ikut harun din. Meninggal (bukan kojol) di amerika, dikebumikan di amerika.

      Padam
  3. Suman ooo budak suman... apasal tak masukkan skali citrer budak kena culik... nenek ko kena rogol.. pesakit terjun dari hospital. .. nenek ko kena sembelih... kucing krns lenyek kat lori.. pegawai bank kena raba.. tok ko kena rogil gilir2... isis letup kan dirikat Pakistan... Durrtate bergaduh dng Obama... ĺetupak di Bangkok dan Pattani dan segala mak ko krna jubo dng bapak ko suma kait kan dng 1MDB ... cukup la buat fitnah ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum, tu dah keluar Kat tv. Kita nak tahu apa yg tv taknak tunjuk.

      Padam
    2. Lagi, sedap betul cerita pasal Hal dlm kain mak org kan. Huh!, confirm ke berani jumpa Dan minta maaf nanti. Nak bersalah atau tak setuju tu hak masing2. Kenapa nak tambah dosa. Kenapa nak hina ibu org, Awak Takde ibu ke awak turun dari langit.

      Padam
  4. Orang UMNO dan waima sesiapa juga pasti iktui blog ini yg menyajikan berita cerita sensasi. Baca jumlah paparan halaman pun kita tahu jumlah pengikutnya.
    Kalau tak setuju dengan penyampaian admin dah tentu orang yang dikaitkan akan buat saman malu. Tapi tetiba orang yg tidak berkenaan pulak melenting marah sampai memaki hamun tu yang peliknya.


    BalasPadam
  5. Wooi pomen kau main sedap cakap jer kitaorang buat fitnah nampak sangat kau yg suka baca satu pihak..kau reti ker yang silanun tu ngaku duit tu masuk account dia apasal utusan tk keluarkan berita ni ker atau kau sebenarnya tak tahu baca..tu pasal jadi pomen jet kt bwah pokok plak tu bikin malu melayu jet...oooi badigol aku nak bagi kau fakta yer kalau kau tertinggal bas.nsk bgitau yee yang razak baginda yang dulu didakwa atas kamatian atantuya .ingat tak ...itupun kalau pomen suka baca.. Razak ni lepas tak bersalah lepas tu dia ke luar negara kiri nyorok la...wahai pomen tahuka pomen yang Razak baginda ngaku dia terima ada terima komisen 3o juta atas urusan kapal nak tanya abg pomen yg kata nya baca dua2 surat kabar tak kisahla pembangkang dan krejaa.katanya tadi konon telusla...berbalik pada soalan tadi ..Razak baginfa masa dia kena dakwa tempoh hari dia keja dgn siapa .yang aku bgitau kau ni fakta bukan fitnah yer...hadu tak salah la punca kematian altantuya bersabit komosyen jual kapal selam...yang heran kenapa razak baginda bole dapat komiaen tu patutnya salesman kapal tu patut dapat bukan razak baginda sebab razak ni keja dgan kerajaan masa tu keja dgan najibs..layak ker dia dapat komisen...abg pomen yang katanya suka membaca pasti tahu akan hal ini.,lagi skali nak bgitau abg pomen tak payah tulis ayat playsafe konon kira afa otak kalau rasa nak sokong lanun bgilatau jer tak payah nk cover .,aku nasihat kan la kalau kemen kt nlog ni biar la ada fakta jangan main belasah jer macam ada yang tk kena komen malu malu point hancur....penyokong najib . Selalynya macam dia gak cakap pusing2 lepas tu dapat jawab...
    lari...pahlawan tkda telor.
    Pengikut yang ada tolong jawab...pomen bawah pokok sory la gu bawak2 la cari kedai la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami dari Singapura tidaklah mahu sangat campur urusan
      politik Malaysia tetapi majoriti orang Singapura tidak
      kira bangsa,agama...lebih melihat bukti dan tingkah-laku
      se-saorang...kami anggap yang MO1 itulah mastermind nya.

      MO1 terbukti bersalah atas laporan DOJ dan juga pameran
      kehidupan mewah isteri dan anak nya sahaja dah boleh
      mengkaitkan kesalahan mereka...kalau ini berlaku di-negara
      kami...sesiapa yg mempamirkan kehidupan mewah yg lebih dari
      harta yg mereka punyai...dah lama dah MO1 dan isteri serta
      anak merengkuk di-penjara.

      Padam
    2. He.he.he pergi je dekat Singapore itu ia keluarga Lee telahKan hilang 800billon dakat syarikat temasik dibuat oleh menantu keluarga, kami tahu tingkah laku keluarga Lee itu ia,

      Padam
    3. Ada mana2 negara tuntut kehilangan 800 billion dari
      Singapura? ada DOJ ke buat laporan? angka mana pulak
      yang di-petik...dari TV3 ke?? MO1 memang contoh melayu
      yg cemerlang dan gemilang...satu dunia tahu...sampaikan
      PM Lee pun tak mahu duduk sebelah MO1 dalam satu perjumpaan
      ASEAN baru2 ini...siapalah yg nak berkawan dengan orang yg
      dah terpalit dgn laporan DOJ...seram beb! nanti kena virus\
      tamak halobo pulak...

      Padam
    4. He.he.he pada tahun 2008-09 setahun je keluarga Lee hilangkan 58biilon he.he.he
      Bukan aku tulis tau Akbar penipu kau itu buat http://www.wsj.com/articles/SB124350003544761935

      Nak aku bagi media lain pulak ke?
      He.he.he taip je 'temasik loss' akan berita keluarga lee yg buat kerugian temasik itu
      Aku dah perhatikan media lain pun menyebut 58billon boleh hilang masa setahun je. Mana lagi boros 1mbd ke? Temasik itu dalam masa setahun hilang 58billon itu..
      800billon dah bertahun lamanya temasik rugi he.he.he di buat oleh keluarga Lee itu

      Padam
    5. 10:32 pg. Mungkin di tempat saudara atau jepun atau Peru atau di lain² negara. Tetapi tidak di Malaysia kerana kulit muka pemimpinnya dari atas sampai bawah, tebal mengalah kulit gajah. Nama sahaja Islam, tetapi perangai kalau Yahudi laknatullah.

      Padam
  6. Saya selalu bertanya APAKAH FITNAH YANG DILEMPAR PADA NAJIB D0AN ROSMAH dan tolong senaraikan?

    2. Kalau betul ada fitnah, saya lah orang pertama dari negeri yang tiada umno akan berjuang membela najib dan rosmah.

    3. Yang mana rakyat lebih yakin dan percaya, bukti2 yang berdokumen atau sekadar menidakkan tuduhan dengan air liur?

    4. Mengapa mufti2 dan agamawan bisu seribu bahasa dan doublr standard? Contoh, majlis fatwa "berani" berbincang pasal ISU PENYAKIT """"zika"""" yang mereka langsung tidak ada kepakaran namun "takut" dan "menikus" pasal ISU MORAL DAN JENAYAH SAMUN """"1MDB"""" kononnya mereka tak ada kepakaran. Inikah yang dikatakan orang agama akhir zaman????

    Wallahuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tau ke apa yg ko tulis ni wok? Sampai majlis fatwapun ko bedal sekali ni apa hal. Ko fikir isu 1mdb ni sama dgn zika ke? Zika adalah isu kesihatan dan kesan langsung kpd keturunan dan kelangsungan hidup manusia sementara 1mdb adalah isu polimik, politik, isu yang sedang disiasat, isu dalam parlimen dan mahkamah. Jadi jangan berlagak alim dan cerdik untuk kononnya lebih mengetahui dan membodohkan para mufti, seolah tak faham isu serta dosa pahala. Kalau ko lebih cerdik dpd para mufti, kenapa bukan ko saja yang terpilih jadi mufti? Takpun pergilah jumpa Agong mintak jawatan jadi ketua mufti di malaysia...
      Ni la jenis penyakit dunia akhir zaman. Perasan tahu semua perkara padahal zero....

      Padam
    2. Boleh sdra tolong perjelaskan betul ke tuduhan ke atas protun?????

      Padam
    3. Sdra 7.55 pagi,

      Ini respons saya

      Ko tau ke apa yg ko tulis ni wok?
      SAYA TAHU DAN FAHAM APA YANG SAUA TULIS

      Sampai majlis fatwapun ko bedal sekali ni apa hal.
      SAYA BERKATA BENAR DAN BERDIRI ATAS KENYATAAN SAYA

      Ko fikir isu 1mdb ni sama dgn zika ke?
      SAMA DARI SEGI PRINSIP DAN APPLIKASI

      Zika adalah isu kesihatan dan kesan langsung kpd keturunan dan kelangsungan hidup manusia
      BETUL DAN TEPAT DAN PARA MUFTI TAK PUNYA KEPAKARAN....JANGAN NAK KELENTONG

      sementara 1mdb adalah isu polimik, politik, isu yang sedang disiasat, isu dalam parlimen dan mahkamah.
      ANDA SALAH....BUKAN ISU POLEMIK. TAK ADA SIADATAN YAND SERIOUS DALAM NEGARA DAN JIKA ADA SEKALIPUN...DI OSAKAN. DILUAR NEGARS SEDANG DISIASAT OLEH 7 BUAH NEGARA DAN DITIDIH OLEH PUAK PRONAJIB SEPERTI ANDA SEBAGAI CAMPURTANGAN DALAN NEGARA.

      Jadi jangan berlagak alim dan cerdik untuk kononnya lebih mengetahui dan membodohkan para mufti, seolah tak faham isu serta dosa pahala.
      TAK PERNAH BERLAGAK ALIM DAN PARA MUFTI DIPANGGIL ALIM OLEH MANUSIA YANG BERKEPENTINGAN. TAK PERNAH BODOHKAN PARA MUFTI KECUALI MUFTI2 ITU SENDIRI BUAT DIRI MEREKA NAMPAK BODOH DALAM KELUARKAN PENDAPAT.

      Kalau ko lebih cerdik dpd para mufti, kenapa bukan ko saja yang terpilih jadi mufti?
      ITU SOALAN PALING BODOH YANG PERNAH DIAJUKAN PADA MANUSIA, MELAYU MUSLIM

      Takpun pergilah jumpa Agong mintak jawatan jadi ketua mufti di malaysia...
      ITU SOALAN PALING BODOH YANG PERNAH DIAJUKAN PADA MANUSIA, MELAYU MUSLIM

      Ni la jenis penyakit dunia akhir zaman. Perasan tahu semua perkara padahal zero....
      INILAH PENYAKIT MANUSIA HIPOKRIT YANG CUBA MENTADBIR NEGARA

      1. BERBICARA - BERBOHONG
      2. BERJANJI - MUNGKIR JANJI
      3. DIBERI AMANAH - DIKHIANATI AMANAH

      Jadi, jangan cuba nak alih isu sebenar, ber realitilah, ber kebenaranlah, ber faktalah.

      Wallahuaklam

      Padam
    4. Wah, ingatkan beri nasihat boleh la cool sikit dan bersangka baik. Rupanya makin panas, hot dan orang yang beri nasihat tak wajar beri nasihat. Majlis fatwa kekal 'dicucuk hidung', mufti semuanya tak takut dosa. Maknanya awak lebih cerdik dpd lain2 individu yg disebut dlm penulisan. Oklah, semoga 'kecerdikan' awak itu tidak memudaratkan awak dikemudian hari.

      Padam
    5. Sdra 11.25,

      Respons saya.....

      Wah, ingatkan beri nasihat boleh la cool sikit dan bersangka baik. Rupanya makin panas, hot dan orang yang beri nasihat tak wajar beri nasihat.
      MEMANG COOL PUN DAN SAYA SELALU BERPRASANGKA BAIK KECUALI MEREKA YANG HIPOKRIT

      Majlis fatwa kekal 'dicucuk hidung', mufti semuanya tak takut dosa.
      INGATLAH DALAM ISU 1MDB, HARUSSAINI, MUFTI PERAK DILIHAT SEBAGAI POLITICIAN MUFTI. LEBIH PERCAYA PADA KAFIR HARBI DARI AUSTRALIA YANG BERCAKAP DENGAN AIR LIUR DARI PERCAYA DARIPADA KES YANG TELAH DIBENTSNGKAN DALAM MAHKAMAH! BERDOSA ANDA MENUDUH SAYA MENGATAKAN SEMUA MUFTI TAK TAKUT DOSA. MUFTI NEGERI SAYA TAK MACAM MUFTI PERAK DAN PAHANG.8

      Maknanya awak lebih cerdik dpd lain2 individu yg disebut dlm penulisan.
      SAYA RASA BANGGA ADA HAMBA ALLAH DALAM BLOG INI YANG BOLEH BERDIRI ATAS KEBENARAN SEPERTI DATO RAHMAN JPC DAN BEBERAPA INDIVIDU YANG LAIN. JANGAN FITNAH KERANA SAYA TAK PERNAH KATA SAYA LEBIH CERDIK DARI ORANG LAIN.

      Oklah, semoga 'kecerdikan' awak itu tidak memudaratkan awak dikemudian hari
      INSYAALLAH, TUHAN BERSAMA ORANG YANG BERPANDU PADA KEBENARAN BUKAN KEPALSUAN, FAKTA BUKAN AUTA DAN REALITI BUKAN FANTASI.

      Yang paling saya takuti, kalau kita melayu muslim tsk ambil tindakan sewajarnya, bangsa, agama dan negara kita hancur. Konon semuanya fitnah, akhir2nya rakyat yang musnah, hutang yang perlu dibayar oleh beberapa keturunan saya dan anda sendiri....siapa bodoh?

      Ingatlah, ALLAH AKAN MENOLONG HAMBANYA JIKA HAMBANYA MENOLONG MEREKA DIRI SENDIRI....nak berpeluk tubuh dan berteriak fitnah, fitnah dan fitnah?

      Wallahuaklam

      Padam
  7. Si othman ahmad adalah antara iblis laknatullah yg menjelma menjadi manusia.
    Manudia Iblis ni mmg musuh no 1 saudara islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra 7.02,

      1. Beristighfarla banyak

      2. Cara anda membuat berita di atas menandakan anda adalah satu daripafa 2 ini. KERANA ANDA SEOLAH2 TAHU SIAPA DIA IBLIS LAKNATULLAH

      PERTAMA - adakah anda Tuhan?

      KEDUA - adakah anda iblis laknatullah?

      Kalau saya disuruh beri jawapan ANDA ADALAN IBLIS LAKNATULLAH kerana hanya iblis laknatullah yang tahu sapa ahlinya.

      Dan sah andalah musuh saudara2 muslim kita di malaysia.

      Sdra Othman Othmsn, jangan kecil hati,. Teruskan usaha anda bersama dato rahman jpc membongkar keiblissan kejora dan ahli2 iblis laknatullah yang lain.

      Wallahuaklam

      Padam
  8. يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا

    “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti”. [Al Hujurat : 6].



    BalasPadam
  9. يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن جَآءَكُمْ فَاسِقُُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا

    “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti”. [Al Hujurat : 6].



    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdra 7.12 pg,

      Saya sangat setuju dengan anda kerana kemukakan ayat Al Hujurat:6.

      Namun setelah mengikuti komen2 dalam blog ini, saya dapati penyokong2 najib ramai yang boleh saya kira FASIK berbukti begini,

      1. Membawa berita protun pro DAP kafir
      2. Membawa berita protun pro lgbt
      3. Membawa berita protun kuda2 yahudi
      4. Membawa berita protun babi
      5. Membawa berita protun sokong gereja
      6. Membawa berita marina sembah salib
      7. Membawa berita protun guna negara luar untuk membunuh demokrasi di malaysia
      8. Membawa berita kononnya tiada bukti berdokumen yang membuktikan najib menyamun wang 1MDB

      dan lain2 lagi berita.

      Persoalannya....berita2 ini telah dipastikan dan didapati fitnah dalam ertikata sebenarnya....baik dari segi moral dan undang sedia ada....

      Macam mana sdra 7.12?

      Padam
    2. Berbalik kpd ayat surah al hujurat tersebut, periksalah berita yang dibawa oleh sifasik. Bukan 'buta2' terima atau tolak. Jadi waima apa sahaja cerita yang dibawa terutama oleh orang fasik (faham apa itu fasik?) dan kafir maka telitilah kebenarannya terlebih dahulu. Jangan terus memihak kepada sesuatu kumpulan atau individu selagi kebenaran belum benar2 didapati. Itulah pengajaran dari ayat tersebut. Berusahalah mencari fakta dan bukti jika memang ada keperluan pada awak, bukan membuka telinga mendengar pendapat orang yang memang telah awal2 berprasangka buruk, atau kumpulan menyokong suatu pihak lain. Kan bagus kalau sentiasa bersangka baik dengan sesiapapun sehingga kebenaran dapat dibuktikan.

      Padam
    3. Chai 7.12 ayat al hujurat boleh difahami maksud golongan fasik adalah....golongan yg menyebar fitnah, pembohongan, penipuan, menyeleweng Dari kebenaran, fakta, alih tiang gol, maki hamun, mengeluarkan kata2 lucah, kesat Dan apa yg lebih penting adalah bersekongkol, bersubahat dengan pemimpin yg korup,menyamun, mencuri, zalim, menindas, menganaiya dan rakyat.

      Inilah pemahaman kami rakyat marhaen negara ini.

      Padam
    4. CAI protun sila tunjuk bukti, aku tak nak bukti dipalsukan,
      macai protun buat bukti pakai Windows excel
      Ada faham tak?
      Macam kami tak tahu' macai protun Cuba bodohkan orang dengan palsukan bukti Pakai Windows excel

      Antara bukti palsu macai protun buat
      1)pakai Windows excel
      2)pakai kertas fotoset
      3)palsukan akuan bank najib Dan rosmah
      4)dokumen tak sertakan cop Dan tandatangan
      5)nombor siri dokemun pun tak ADA

      Jadi CAI protun boleh bodoh tipu mana2 orang bodoh tentang komputera Dan tak tahu tengok dokemen yg sebenar

      Padam
    5. 1.31
      ye ke palsukan akaun bank...hahahhah..sedangkan tuan punya diri pun mengaku duit 2.6b ada dalam akaun dia..duit 42juta dapat dari SRC pun ada dalam akaun dia..akaun mana yang dipalsukan ni..bukti dan fakta saudara..bukan air liur..kalau ikut komen saudara, yg menipu adalah najib le sebb dia yg mengaku duit ada dalam akaun dia...persoalannye..siapa yang menipu? saudara ke najib?

      Padam
    6. Fotostet ke, windows excel ke, dokumen bercop/bertandatangan ke, dokumen bersiri ke.. berkomputer ke.. apakah itu perlu kalau kenyataannya Najib, Rosmah & Reza memang sah2 telah memperaga & menunujuk-nunjukkan gaya hidup ala Billionaires's Grand Luxurious Life-style'sedangkan Gaji PM hanya RM23,000 Sebulan? Najib juga menyalahguna kuasa di mana dia & Rosmah mencampur adukkan perkara peribadi dengan urusan rasmi. Bukan sesuatu yang mengejutkan jika Najib telah menipu seluruh negara sejak beliau menjadi PM pada tahun 2009.

      Saya masih ingat pada 2011, ketika sambutan Hari Kebangsaan, Najib dan keluarga menyelinap keluar beserta rombongan terbang ke Perth untuk percutian & shopping sakan dengan menggunakan jet mewah kerajaan. Selain itu, Pada 17/5/11, pasangan gila glamour ini yang kononnya dalam lawatan rasmi ke New York dan Washington DC tetapi akhirnya menghadiri majlis graduasi anak mereka, Nooryana di Universiti Georgetown.

      Padam
    7. Seman ko kojol nanti pesan kat anak ko jgn tanam dady kat Msia...cari bumi lain India ker..

      Padam
  10. Apa maksud fasik?

    Secara etimologis (bahasa), dalam ungkapan Arab, fasiq maknanya adalah keluar dari sesuatu atau keluar/menyimpang dari perintah.

    Secara terminologis (istilah), orang fasiq adalah orang yang menyaksikan tetapi tidak meyakini dan melaksanakan. Ia juga bermaksud melakukan maksiat, meninggalkan perintah Allah, dan menyimpang dari jalan yang benar.

    Dari keterengan diatas sudah terang lagi jelas pemimpin yg memerintah hari ini sudah lalai Dan menyimpang Dari tanggungjawab mereka!

    Apabila mereka menjunjung al Quran Dan bersumpah untuk menjaga, memperkasa, kebajikan, pelajaran, ekonomi Dan keselamatan rakyat.

    BalasPadam
  11. Apa maksud fasik?

    "Fasiq juga bererti menyimpang dari agama dan cenderung pada kemaksiatan; sebagaimana iblis melanggar (fasaqa) perintah Allah, yakni menyimpang dari ketaatan kepada-Nya. Atau orang yang mengaku beragama Islam akan tetapi senantiasa berbuat dosa/kemaksiatan.[perlu rujukan]

    Allah SWT berfirman:

    “ “Sujudlah kamu kepada Adam; lalu mereka sujud melainkan iblis; dia adalah berasal dari golongan jin, lalu dia menderhaka terhadap perintah Tuhannya.” (TMQ al-Kahfi [18]:50) ”
    Dalam ayat di atas, frasa berbuat fasiq terhadap perintah Tuhannya ertinya keluar dari ketaatan kepada-Nya.

    Fasiq juga bererti keluar dari kebenaran. Kerana itu, fasiq kadang-kadang bererti syirik dan kadang-kadang bererti berbuat dosa. Seseorang dikatakan fasiq jika ia sering melanggar aturan/perintah. Fasiq juga bererti keluar dari sikap istiqamah dan bermaksiat kepada Tuhan. Kerana itu, seseorang yang gemar berbuat bermaksiat disebut orang fasiq."

    .....

    Terang lagi jelas ayat diatas, bagaimana najib dan kak mah boleh berbelanja dari pendapatan sebenar sebagai Perdana Menteri?

    BalasPadam
  12. Aoa maksud fasik?

    "Tidak berhukum dengan hukum Allah
    “ “Dan barangsiapa yang tidak berhukum menurut apa yang diturunkan oleh Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasiq.” (TMQ al-Maidah [5]: 47) ”
    Mempersoalkan perbandingan Allah
    “ “Sesungguhnya Allah tidak malu membuat perbandingan apa sahaja, (seperti) nyamuk hingga ke suatu yang lebih daripadanya (kerana perbuatan itu ada hikmahnya), iaitu kalau orang-orang yang beriman maka mereka akan mengetahui bahawa perbandingan itu benar dari Tuhan mereka dan kalau orang-orang kafir pula maka mereka akan berkata: Apakah maksud Allah membuat perbandingan dengan benda ini? (Jawabnya): Tuhan akan menjadikan ramai orang sesat dengan sebab perbandingan itu dan akan menjadikan ramai orang mendapat petunjuk dengan sebabnya dan Tuhan tidak akan menjadikan sesat dengan sebab perbandingan itu melainkan orang-orang yang fasiq”. (TMQ al-Baqarah [2]:26)"

    .....

    Jika najib mengetahui seterusnya memahami apa itu halal dan haram, sudah tentu najib tidak melakukan nya.

    Malangnya inilah nafsu manusia yg tidak dapat dibendung,dikawal, lupa amaran dan peringatan tuhan, cenderung bersekutu kepada kehidupan bermewah mewah seperti yg ditunjuk oleh kak mah.

    BalasPadam
  13. Apa maksud fasik?

    “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasiq membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (TMQ al-Hujurat [49]:6)

    ......

    Jika pemimpin bernama najib tidak berupaya menjawab persoalan, timbalan2nya memberi lebih 50 aneka pelbagai jawapan, bukti2 dan fakta bertali arus dikeluarkan dan tidak dapat dijawab...

    Adakah kami rakyat tidak boleh berfikir? disuruh selidik dan menentukannya?

    BalasPadam
  14. Apa maksud fasik?

    “(Orang-orang munafik itu) sama sahaja engkau meminta ampun untuk mereka atau engkau tidak meminta ampun bagi mereka. Jika engkau (wahai Muhammad) meminta ampun bagi mereka tujuh puluh kali (sekalipun) maka Allah tidak sekali-kali mengampunkan mereka; yang demikian itu, kerana mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya; dan Allah tidak akan memberi petunjuk hidayah kepada kaum yang fasiq.” (TMQ At-Taubah [9]:80)

    ......

    NAUZUBILLAH!

    BalasPadam
  15. Apa maksud fasik?

    “(Jika demikian halnya) maka adakah orang yang beriman sama seperti orang yang fasiq? Mereka tidaklah sama (dalam menerima balasan). Adapun orang-orang yang beriman dan beramal soleh, maka mereka akan beroleh Syurga tempat tinggal yang tetap sebagai balasan bagi apa yang mereka telah kerjakan. Dan sebaliknya orang-orang yang fasiq, maka tempat kediaman mereka ialah Neraka; tiap-tiap kali mereka hendak keluar dari Neraka itu, mereka dikembalikan kepadanya, serta dikatakan kepada mereka: Rasalah azab Neraka yang kamu sentiasa mendustakannya di dunia dahulu.” (TMQ As-Sajadah [32]:(18-20)

    ......

    BERTAUBATLAH KAMU NAJIB, TIMBALAN2NYA, PUNAHSIHAT DAN PENCACAI SEKALIAN!

    Ambil satu contoh baik apabila Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah meninggalkan kumpulan penyamun ini!!!

    BalasPadam
  16. :-)kredit kepada hamba allah wikipedia.

    BalasPadam
  17. Benarkah najib takvke NY untuk UNGA??????

    Dia demam ke, kurang sihat ke......?????

    Sayang orang sehebat najib tak berucap di UNGA.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Reputasi & namanya cukup terkenal seantero dunia disebut orang malam & siang. Dia dah tak perlu ke sana atau pergi ke mana-mana lagi. Atau mungkin.....jeng..jeng..jeng..dia takut kalau bepergian nanti ada orang dia sendiri tikam dia dari belakang untuk rampas kuasa. Or perhaps..maybe it's 'fall sick' or indeed 'fasik', I don't know....!!!

      Padam
    4. Seman ko kojol nanti pesan kat anak ko jgn tanam dady kat msia.. Cari bumi lain India ker...

      Padam
  18. Syabas saudara othman..teruskan membongkar jenayah si najis dan rosmah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taktik puji diri sendiri dah CAI tak taktik itu tak boleh pakai he.he.he

      Padam