Jumaat, 30 September 2016

PANAS ~ Agong Berhak Singkir Najib..!


Cukup cukup la bodoh dan diperbodohkan..!

Layan..


Peguam kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, adalah salah untuk mengatakan bahawa Yang di-Pertuan Agong tidak mempunyai kuasa menyingkir Perdana Menteri.
Mohammed Haniff Khatri Abdulla malah berkata, undang-undang tertinggi negara iaitu Perlembagaan Persekutuan dengan jelasnya menyatakan, “kuasa melantik termasuk kuasa untuk menolak,”.
“Ada pihak mempersoal kuasa Agong terhadap Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak). Bagi saya, jawapannya ada dalam perlembagaan.
“Perkara 40 (2) (a) menyatakan Agong boleh bertindak menurut budi bicara dalam pelantikan Perdana Menteri. Ia tidak menyentuh soal kuasa memecat Perdana Menteri.
“Tetapi dalam Seksyen 29 Jadual ke-11, undang-undang bertulis menyatakan bagi individu atau pihak yang diberi kuasa membuat pelantikan ke mana-mana pejabat, kuasa yang sama hendaklah ditafsirkan sebagai termasuk kuasa untuk membuang kerja atau menggantung individu yang dilantik dan melantik orang lain buat sementara bagi menggantikan individu yang digantung sedemikian.
“Oleh itu, jawapannya ada di sana, tetapi kita tidak melihatnya. Apabila kita tidak melihatnya, maka kita tidak akan tahu,” kata pakar undang-undang itu dalam satu forum yang diadakan di sini, malam tadi.
Beliau berkata demikian sebagai membalas kenyataan Barisan Nasional (BN) yang menolak percubaan pergerakan Selamatkan Malaysia melibatkan yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah untuk menjatuhkan Najib.
BN berkata, Agong tidak mempunyai kuasa menjatuhkan perdana menteri dan satu-satunya cara untuk menggulingkan “pemimpin yang dipilih secara demokrasi dan menerusi kerajaan” adalah pilihan raya umum.
“Ia salah. Lagipun, Perkara 43 (6) Jadual 6 memerlukan seorang Perdana Menteri mengangkat sumpah untuk menegakkan, melindungi dan mempertahankan perlembagaan,” katanya.
Komen tersebut timbul selepas pertemuan Dr Mahathir dengan Agong pada 15 September lalu di mana beliau dilapor menyerahkan set kedua dokumen Deklarasi Rakyat yang mengandungi 1.4 juta tandatangan menuntut penyingkiran Najib.
Najib kemudian mendakwa Agong memberitahu Dr Mahathir tiada apa yang boleh dilakukan menerusi perisytiharan itu yang “tidak mengikut perlembagaan.”
Tunggu apa lagi???
Lu Fikir La Sendiri!!!

92 ulasan:

  1. Putrayahudimerdeka dah tak ada modal nak fitnah 1mdb mula la meroyan isu isu bodoh... nnpk gaya isu 1mdb dah tak laku.... asyik fitnah manjangg... DoJ FBI Spork Swiss bila nak sita...rampas..beku assets 1mdb nih.... apasal tak tangkap2 lagi nihhh..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. FuuUuCckKk..πŸ·πŸ·πŸ‘…

      Padam
    2. 8.43, ale utoh...

      Padam
    3. Kejora dan pencacai Jibo memekak sebab Mak Dorang dimantat babi dan anjing bergilir2!!

      Sebab itu mulot mereka haram mcm Babi dan bising menggonggong macam Anjing..

      Adios Kejoraos Kepala Butohs!!!

      Padam
    4. 9:51 kau ni pernah jadi gundik tuhan harun ke?

      Padam
    5. Sekarang kita akan lihat siapa macam nazi
      Dok kitar semula berulang kali cerita 1mbd,anak tiri najib dan rosmah

      Benarlah pro-tun m sebenarnya nazi
      Ingat kata2 Joseph Goebbels pegawai propaganda nazi
      'Ulangkan cerita ITU berulang kali walau cerita berbohong, Rakyat pastikan percayakanya

      Hanya macai protun je percayakanya he.he.he

      Padam
    6. Inilah jenis loyar LONGKANG puak si ZioNAZI (Zionis NAZI) DIKTATOR PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN- sewenangnya nak memperALATkan DYMM YDPA kita!! KURANG AJAQ betul!

      OI si TERORIS2 tedGILA-makan TAIK (huruf 't'-KECIL) si GILA2 BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Dan OI si TERORIS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura......

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. ....... (teruskan membaca)


      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
  2. K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ewah cai 7.48 bingai dungu ini teringin dia tunjuk handal
      Bawa keluar benda yang sama bengap udah tiada modal
      Kemain mau lagak pendekar tak sedar dirii bapok sundal
      Singa dah banyak mati inikan kancil mudah je kita bedal

      Padam
    2. Anak tuhan harun ini cuba bersusah payah buat falsapah
      Dia cuba nak tiru style Kejora tetapi jadii serupa sampah
      Kalau ibarat masakan tak kena dia punya resepi rempah
      Tapi dibuatnya juga le nanti tak dapat pulak dedak upah

      Padam
  3. PuteraMurtad sudah kena air gereja mana diia boleh fikir
    Nak buat apa kejadah kalau Najib Agong tak mau singkir
    Hati dia dah jadii busuk bernanah bau macam susu bakir
    Mampos nanti siap le kena belasah dgn mungkar nangkir

    BalasPadam
  4. Harap DYMM Agong bertindak sebelum terlambat. Keluarkan titah perintah. Demi keadilan tubuhkan suruhanjaya dan siasat PM. Jika dia tidak bersalah...hormati dan lepaskan. Dan dihukum jika sebaliknya.
    Negara kita tidak akan aman dan setiasa bercelaru jika dibiarkan.
    Pleaseeee...DYMM Agong.

    BalasPadam
  5. Caii-cai pendedak bingai bahlol pula jenis tak reti bahasa
    Tiidak menjadii masalah Agong ada atau tidak ada kuasa
    Nak suruh Agong singkir Najib mana ler kita boleh paksa
    Dia tahu lah nak bezakan yg mana emas yg mana suasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memekak macam si Kejora sebab di mantat kuda!!!

      Padam
  6. Bodoh punya macai.
    Agong tak bodoh lah.
    Kalau hari ini Agong singkir Najib dan kemudiannya Najib berjaya kutip lebih banyak tandatangan, minta Agong singkir Matdey, apa Agong tiap2 hari nak kena singkir PM?
    Otak kat kepala lutut.

    BalasPadam
  7. HIDUP NAJIB!! MATI UMNO!!

    BalasPadam
  8. Apa punya biiol bahalol ler itu Matdey firaun si kuku besi
    Mau suruh Agong siingkir Najib ikut dia punya konspirasi
    Negara kiita mengamalkan sitem berparlimen demokrasi
    Bagaiimana kalu Najib buat memo hantar diia pagar besi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak kau dirogol firaun!!!

      Padam
  9. Cai penyokong Matdey ni adalah rakyat derhaka bedebah
    Bila Agong tolak petisyen gila Madey mereka jadi gelabah
    Mereka sangat taksub, Matdey yang mereka taat sembah
    Walau kutip jiilat si Nuat peliiwat dari hiina punya lembah

    BalasPadam
  10. Jingwel,

    Betul atau tidak Agong ada kuasa untuk pecat najib?

    Jika tidak, sila beri butirannya? Sila beri fakta dan hujah untuk menyangkal dakwaan peguam hanif katri? Lebih baik lebih molek suruh barisan peguam najib heret hanif katri ke mahkamah?

    Kenapa perlu takut?

    Apa yg perlu disembunyikan?

    Jingwel bukankah pengipas bontot kak mah dan jibbi? Minta dakwa hanif katri di mahkamah?

    BalasPadam
  11. Anjing gila barua 9.05 ni ikut emosi cakap tak berlandas
    Oleh sebab Kejora ada peluru, nak tembak diia satu das
    Anjing ini dulu mak bapak suka memburit dalam tandas
    Lepas itu bila udah main burit, tak pernah mandii hadas

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing gila 9.05 ini masa kecil melalui kehidupan yg perit
      Melarat kutiip makanan darii segenap longkang dan parit
      Tak dapat perhatian mak bapak, zahir dan batin menjerit
      Mak dia pula selalu lepas kenciing tak pernah basuh burit

      Padam
    2. Anjing bangsat anak haram 9.05 ni lumrah dia caci maki
      Bila dia tak reti nak karang pantun timbul le rasa dengki
      Agak nya emak dia dulu jenis sentiasa gatal lobang puki
      Ditadah nya burit biila jumpa jantan berjauhan darii laki

      Padam
    3. Cai anjing 9.05 ingat dia tu hero, akhirnya jadi meenachi
      Tak daya buat apa lagii, kaki lumpuh mulut pula terkunci
      Batang pelir dah sentot masuk dalam tinggal cuma seinci
      Tak ada siapa nak bela dia sebab semua orang dah benci

      Padam
    4. Cai anjing Hindu sewel 9.05 udah tidak lagi angkat muka
      Meratap mengeluh le anjing gila ini dalam resah berduka
      Kejora lanyak diaa sampai jadi cacat capik tempang luka
      Malaikat Malik pun udah letak nama dia bakal isii neraka

      Padam
    5. Cai anjiing 9.05 haram jadah inii jenis anak gelandangan
      Tak matang mudah sangat melatah hilang pertimbangan
      Sebut akhirat hanya bermuka-muka dibuat perlindungan
      Dia ingat Allah itu tiidak tahu atau terlindung pandangan

      Padam
    6. Anjiing gila bangsat lahanat 9.05 jenis tidak ada maruah
      Pernah kena sindir sekeh tunjal masih jugak tunjuk juah
      Muka tak tau malu, kata orang tua lebih sudu darii kuah
      Jenis biadab sebegini tak patut ada kat ini bumi bertuah

      Padam
    7. Cai anjing 9.05 barua dajal ni jenis muka tebal tak malu
      Masih perangai sama walau dihina cacii kejii bertalu-talu
      Agaknya emak si anjing ini burit tak pernah dicukur bulu
      Hanya satu jawapan kitorang nak kasi:’boleh belah la lu’

      Padam
    8. Anjiing gila 9.05 inii kita tibai kerap kencing dalam seluar
      Kejora punya bediilan kasii dia luka parah dalam dan luar
      Kinii dia larii sembunyii dalam gua tidur atas taik kelawar
      Dah kecut batang pelir jugak telor tak beranii lagii keluar

      Padam
    9. Cai anjing 9.05ni pondan bapok jenis pakai anting-anting
      Dia tak reti berbahas beradab mencarut cepat melenting
      Kali ini kita mau carutkan dia tiada lagi nak tapis sunting
      Dia hanya boleh diselamatkan kalau admin tukar posting

      Padam
  12. Jingwel,

    “kuasa melantik termasuk kuasa untuk menolak,”

    Betul atau tidak?

    Jika tidak, sila beri butirannya? Sila beri fakta dan hujah untuk menyangkal dakwaan peguam hanif katri? Lebih baik lebih molek suruh barisan peguam najib heret peguam hanif katri ke mahkamah?

    Kenapa perlu takut?

    Apa yg perlu disembunyikan?

    Jingwel bukankah pengipas bontot kak mah dan jibbi? Minta dakwa hanif katri di mahkamah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing gila barua 9.41 ni ikut emosi cakap tak berlandas
      Oleh sebab Kejora ada peluru, nak tembak diia satu das
      Anjing ini dulu mak bapak suka memburit dalam tandas
      Lepas itu bila udah main burit, tak pernah mandii hadas

      Anjing gila 9.41 ini masa kecil melalui kehidupan yg perit
      Melarat kutiip makanan darii segenap longkang dan parit
      Tak dapat perhatian mak bapak, zahir dan batin menjerit
      Mak dia pula selalu lepas kenciing tak pernah basuh burit

      Anjing bangsat anak haram 9.41 ni lumrah dia caci maki
      Bila dia tak reti nak karang pantun timbul le rasa dengki
      Agak nya emak dia dulu jenis sentiasa gatal lobang puki
      Ditadah nya burit biila jumpa jantan berjauhan darii laki
      Cai anjing 9.41 ingat dia tu hero, akhirnya jadi meenachi
      Tak daya buat apa lagii, kaki lumpuh mulut pula terkunci
      Batang pelir dah sentot masuk dalam tinggal cuma seinci
      Tak ada siapa nak bela dia sebab semua orang dah benci

      Cai anjing Hindu sewel 9.41 udah tidak lagi angkat muka
      Meratap mengeluh le anjing gila ini dalam resah berduka
      Kejora lanyak diaa sampai jadi cacat capik tempang luka
      Malaikat Malik pun udah letak nama dia bakal isii neraka

      Cai anjiing 9.41 haram jadah inii jenis anak gelandangan
      Tak matang mudah sangat melatah hilang pertimbangan
      Sebut akhirat hanya bermuka-muka dibuat perlindungan
      Dia ingat Allah itu tiidak tahu atau terlindung pandangan

      Anjiing gila bangsat lahanat 9.41 jenis tidak ada maruah
      Pernah kena sindir sekeh tunjal masih jugak tunjuk juah
      Muka tak tau malu, kata orang tua lebih sudu darii kuah
      Jenis biadab sebegini tak patut ada kat ini bumi bertuah

      Cai anjing 9.41 barua dajal ni jenis muka tebal tak malu
      Masih perangai sama walau dihina cacii kejii bertalu-talu
      Agaknya emak si anjing ini burit tak pernah dicukur bulu
      Hanya satu jawapan kitorang nak kasi:’boleh belah la lu’

      Anjiing gila 9.41 inii kita tibai kerap kencing dalam seluar
      Kejora punya bediilan kasii dia luka parah dalam dan luar
      Kinii dia larii sembunyii dalam gua tidur atas taik kelawar
      Dah kecut batang pelir jugak telor tak beranii lagii keluar

      Cai anjing 9.41ni pondan bapok jenis pakai anting-anting
      Dia tak reti berbahas beradab mencarut cepat melenting
      Kali ini kita mau carutkan dia tiada lagi nak tapis sunting
      Dia hanya boleh diselamatkan kalau admin tukar posting

      Padam
    2. JANGAN TERLAMPAU PERCAYA TUN M DAN PEGUAM2NYA

      Bekas Peguam Negara, Abu Talib Othman juga sependapat dengan Nazri yang menyebut bahawa hanya Parlimen dan kehilangan majoriti di Dewan Rakyat saja yang boleh membuatkan Najib tersingkir daripada jawatannya.

      Padam
    3. JANGAN TERPENGARUH DEK ANJING2 NAJIB MENIPU MEMBOHONG MENGATAKA KONON NYA bekas Peguam Negara Abu Talib Othman menyebut bahawa hanya Parlimen dan kehilangan majoriti di Dewan Rakyat saja yang boleh menyingkir Najib.

      Tak pernah dengar dia cakap begitu.

      Si anjing Najib 1:46 PG iu tak beri link pun. Bermakna apa di kata nya ada lah bohong, tak boleh di percayai.

      Padam
  13. Jingwel,

    Jika beri pantun menolak menepis dakwaan terhadap najib, penuh pengisian dan berfakta...

    Bermakna,

    Jingwel bukanlah pengipas lubang kumbahan kak mah dan jibbi seperti di adu domba kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing gila Hindu inii makanan dia taik ayam dan taik itik
      Dia jadi marah bengang bila telor dia selalu Kejora jentik
      Liihat Kejora berpantun diia sediih air mata mula menitik
      Cara ubatii resah ialah pergii jilat mak dia punya kelentik

      Padam
    2. Anjing hutan Sarawak ni selalu biawak dan babi dia buru
      Tapii bila Kejora berpantun dia jadii risau resah cemburu
      Dia cuba juga usaha nak buat tapii tak retii tergaru-garu
      Kini bersarang kepala kena ledakan Kejora punya peluru

      Padam
    3. Anjiing hiindu sewel kena tiibai dgn Kejora terkulat-kulat
      Dia berehat sekejap sebab luka dekat badan dia nak jilat
      Hidup membesar makan mak bapak dia punya taik palat
      Berak tak tahu nak basuh jubor diia penuh kudis berulat

      Padam
    4. K.E.J.O.R.A

      KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
      EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
      JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
      OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
      RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
      AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

      Padam
    5. Anjing gila pukimak ini tidak ada kerja bala dia pergi cari
      Binatang biadab tidak tahu adat ni ini saja kena ajar beri
      Kena sekeh pelakong terus anjing anak babi ni cabut lari
      Tidak timbul lagi agaknya anjing gila ni sudah bunuh diri

      Padam
    6. Anjing hindu gila babi ni kini udah betul-betul terngadah
      Komen kurang ajar biadab lebih dari mat penagih dadah
      Mahu ajar cukup-cukup inii anjiing bangsat haram jadah
      Biar anjing ni tau dan sedar langit ini tinggi atau rendah

      Padam
    7. Anjing gila ini mak bapak tak didik adab sopan tidak reti
      Jenis anjing biol sewel ni boleh tutoh burit mak dia nanti
      Elok saja kalau anjing kurap sial setan ni ditembak mati
      Bila dia mampos api nerakan jahanam dah siap menanti

      Padam
    8. Anjing sewel ni agaknya tak sekolah pasal tu tidak cerdik
      Tak tahu berdebat dengan elok kalau tak mencaci herdik
      Memang anjiing inii keturunan anak haram adiik beradiik
      Jenis orang utan sesat tiiada agama teliinga dia bertindik

      Padam
    9. Anjiing gila ini tak berani keluar rasa bagai kena penjara
      Biar dirasa nya akibat biadab kurang ajar dengan Kejora
      Kitorang nak terus sekeh anjing ini biar dia berduka lara
      Beginii saja cara mengajar orang yg bersiifat beruk kera

      Padam
    10. Kejora nak ajar anjing sewel ini biar dia rasa luka dalam
      Biar sampai dia tak nampak jalan pandangan jadi kelam
      Malam mengiigau meraban meroyan kenciing atas tilam
      Sampai dekat blog ini dia terus lenyap hilang tenggelam

      Padam
    11. Ok, Kejora ini nak rehat sekejap sebab mau pergi makan
      Lepas inii anjing biol gila inii Kejora akan tibai lagii sakan
      Dah tak risau lagii nak keluar kata carut yg bukan-bukan
      Sebab anjing biadab ini cara ajar begitu amat diperlukan

      Padam
    12. Arghh..mata makin cerah segar perut pun udah kenyang
      Apa lagi sambung kerja anjing gila ini terus nak ganyang
      Memang anjiing inii sewel dia keturunan nenek monyang
      Kalau bukan hindu dia ini anjing gila babi China nanyang

      Padam
    13. Anjing sewel ni kemain awalnya galak dia nak bertempor
      Tetapi lari lintang pukang bila Kejora mengamuk gempor
      Tak berani lagii keluar dia menyorok bodoh bawah dapor
      Perasan mahu jadi ayam sabong, jadi ayam berak kapor

      Padam
    14. Besok harii cutii, mata pun masiih belum nak mengantok
      Jadi kita teruskan jer anjing gila babi ini kita cerca kutok
      Sebab anjing gila ini dayus darii mak bapak nenek datok
      Lagii jauh ler tempat menyorok bila dengar Kejora batok

      Padam
    15. Anjing gila ni tak ada ler lagi nak muncul sembang tinggi
      Kejora nak lanyak ganyang anjing inii sampai besok pagi
      Kalau dekat dah tentu anjing ni hilang sebatang dua gigi
      Akhirat nanti dia akan merangkak sebagai orang yg rugi

      Padam
    16. Pasti anjiing gila babi ini menggigil terkencing di ranjang
      Diia punya siifat buruk Kejora dah keluar habis telanjang
      Terlentang tak bangun anjiing ini kena sebijii penerajang
      Besok jalan dia mestii kengkang urat semua jadii kejang

      Padam
    17. Anjing ini dapat bala sebab tak ada beban batu dia galas
      Bodoh bahalol sebab masa kecik dulu sekolah dia malas
      Asyik kena denda jer tiap hari kena berdirii dalam kelas
      Perut dan teliinga dia habis lebam harii-hari cikgu pulas

      Padam
    18. Anjing gila ini udah tak boleh bercakap mulut terkancing
      Walau hatinya pedih terhiris bagi tertikam buluh runcing
      Menggiigil dia kat tempat tidor atas tiilam dia terkencing
      Awal nya dia terasa diri pendekar tapi hanya taik kucing

      Padam
    19. Dah terus sepi ni anjing gila babi Yahudi punya tali barut
      Dia mau carii pasal dengan Kejora cara biadab mengarut
      Tetapii lari tonggang langgang bila dia Kejora maki carut
      Kini melopong terkedu anjing dajal ni batang pelir diurut

      Padam
    20. Anjing gila biol ni dah senyap sepi tak lagi bunyi berdetik
      Dibuat diiam bodoh saja walau telor pelirnya orang jentik
      Penakut dayus pondan bapok menahan aiir mata menitik
      Batang peliir apa disiimpan, baik cincang kasii makan itik

      Padam
    21. Anjiing gila inii jadii bahan cercaan Kejora dia cari takdir
      Konon nak berlagak pandai tak sedar dirii dia pak pandir
      Kinii mati akal tak tahu apa nak buat dia mundar mandir
      Untuk ubat luka dia pegii jilat burit mak dia punya lendir

      Padam
    22. Anjing gila ni bila mahu berhujah buat cara lepas geram
      Bukan nya tak boleh berhujah cara baik aman tenteram
      Dia tak tahu Kejora inii lebih dulu darinya makan garam
      Kinii dia rasa lah akibatnya ini anjing barua anak haram

      Padam
    23. Anjing gila ni cukup marah bila hujah dia orang pangkah
      Bila bengang mula lah dia buka cara babi punya langkah
      Dia inii anak haram hasil emak bapak ikut nafsu serakah
      Emak bapak dia gatal burit pelir menutoh sebelum nikah

      Padam
    24. Anjing gila ini tak sangka peluru Kejora akan begini acap
      Kini anjing barua ni tercungap mengurut dada mengucap
      Tak tahu nak buat apa dia ambil KY jelly peliir dia lancap
      Terlentang terkangkang kotey dia gosok berdecup decap

      Padam
    25. Anjing gila babi ini dah parah tertiarap tersembam jatoh
      Kena makii caici cerca herdik pun dia tak rasa tersentoh
      Buat diam bodoh saja dia walau teruk Kejora tibai tutoh
      Terus dia menyorok sembunyi dah sentap batang butoh

      Padam
    26. Anjiing gila sewel ini penakut mundar mandir je hulu hilir
      Kejora tiibai balun lanyak godam sampai lidah dia terjelir
      Apa yg boleh diibuat hanya menahan aiir mata mengaliir
      Tak beranii lagii dia keluar dah kecut sentap batang pelir

      Padam
    27. Anjiing gila babi ini dengan Kejora udah tak berani dekat
      Hidup anjing biol kurang ajar ini tidak akan dapat berkat
      Agak nya dia menutoh peliir dengan burit emak dia lekat
      Nama diia ada dlm buku penjaga neraka punya malaikat

      Padam
    28. Anjing gila sewel ini penakut bacul dayus turun temurun
      Dgn Kejora anjiing inii jadi macam badi tersangat gerun
      Mengeletar lutut darah tinggii dia naik takkan lagi turun
      Tak daya lagii dia bermegah walau dia nak tuhan harun

      Padam
    29. Dah tak nampak lagi ini anjing gila sedara dgn kongkang
      Habiis berbiirat berjalur Kejora tiibai dia punya belakang
      Tidak daya bertahan anjing sewel inii lari lintang pukang
      Tak timbul lagii entah2 udah mampos kojol terbongkang

      Padam
    30. Udah tak nampak muka lagi ini anjing anak haram barua
      Dia belah cabut larii entah bersembunyi dekat mana gua
      Dengan Kejora anjing gila dajal ni tak berani lagi bersua
      Baru dia tau makan tak habis biila tak hormat orang tua

      Padam
    31. Anjing barua lahanat ni dalam aircon badan dia berpeloh
      Dia tidak mampu nak buat apa hanya sekadar mengeloh
      Mahu lawan takut, tengok jer ler walau hati hancor luloh
      Ok lah Kejora berhenti jap, komen pun udah tujuh puloh

      Padam
  14. 9:05, 9:45 anjing pengesan tuhan harun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum itu dia jd chief anjing pengesan ayah pin sblum ayah pin naik ke langit.

      Padam
    2. dia rasa megah sebab dia anak tuhan harun, kerabat pula sultan melaka

      Padam
  15. K.E.J.O.R.A

    KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
    EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
    JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
    OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
    RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
    AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa kau merepek ni bahlol

      Padam
    2. Anak tuhan harun ini cuba bersusah payah buat falsapah
      Dia cuba nak tiru style Kejora tetapi jadii serupa sampah
      Kalau ibarat masakan tak kena dia punya resepi rempah
      Tapi dibuatnya juga le nanti tak dapat pulak dedak upah

      Padam
  16. Sekarang kita akan lihat siapa macam nazi
    Dok kitar semula berulang kali cerita 1mbd,anak tiri najib dan rosmah

    Benarlah pro-tun m sebenarnya nazi
    Ingat kata2 Joseph Goebbels pegawai propaganda nazi
    'Ulangkan cerita ITU berulang kali walau cerita berbohong, Rakyat pastikan percayakanya

    Hanya macai protun je percayakanya he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. K.E.J.O.R.A

      KOTORI minda melayu adalah kepakarannya
      EGO tak bertempat tunjuk kebodohannya
      JELIK menghambur kata-kata kesukaannya
      OTAK kosong tanpa IQ tanda personalitinya
      RESPON hanya layak dibangkul sampah tempatnya
      AUTA bukan fakta senantiasa keluar dari mulutnya

      Padam
    2. Anak tuhan harun ini cuba bersusah payah buat falsapah
      Dia cuba nak tiru style Kejora tetapi jadii serupa sampah
      Kalau ibarat masakan tak kena dia punya resepi rempah
      Tapi dibuatnya juga le nanti tak dapat pulak dedak upah

      Padam
  17. siapa yg memperjuangkan Malaysia?
    Adakah perbezaan umur najib dan Mahathir membuktikan?
    lahirnya Mahathir pd julai 1925
    Lahirnya Najib pd julai 1953
    Merdeka Malaysia 1957
    umur mereka ketika Merdeka adalah 32 dan 4 tahun.
    Apakah nilai Perjuangan yg di bawa oleh individu ingin mendapatkan Kemerdekaan dan yg sedang kecil bermain Pasir?
    Perbezaan antara mendapatkan kejayaan dari susah dan mendapat jawatan penting pd keadaan yg senang.
    SIAPA yg MEMPERJUANGKAN MALAYSIA?

    SIAPA yg mengetengahkan wawasan 2020?
    Adakah wawasan 2020 dapat dikecapi dengan keadaan MALAYSIA sekarang?

    Di mana hala tuju Malaysia?
    Bagaimana masa depan Malaysia?
    SIAPA YG MEMPERJUANGKAN MALAYSIA??

    BalasPadam
    Balasan
    1. dapat capai V2020 ke dgn cara madey kutty sabotaj kerajaan .. sejak TAB dan skrg DSN ... apa hasil madey kutty buat ??? sorg bersekongkol dgn DAP ? hanya DSN yg mampu ... melawan fitnah madey kutty bangsat ni .... enuf is enuf ... go fly kite !!!

      Padam
  18. Inilah jenis loyar LONGKANG puak si ZioNAZI (Zionis NAZI) DIKTATOR PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN- sewenangnya nak memperALATkan DYMM YDPA kita!! KURANG AJAQ betul!

    TAK tau MALU lansung si DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN tu yg. juga pikiaq, Malaysia ni masih depa punya - PI MAMPOS! Dah TUA BANGKA-nak MAMPOS dah, tapi masih PERANGAI mcm. JUBOQ BABI KURAP!

    Sebenaqnya depa ni buat FITNAH tak habis-habis kat YAB PM tercinta kami/UMNO/TH/MARA dan mana-mana institusi BUMIPUTERA yg. agenda utama membantu BUMIPTERA MISKIN - disyaki adalah utk. MENUTUP PEROMPAKAN/PEMBUNUHAN/PENYAMUNAN si madey ANAK-BERANAK ni ke atas NEGARA ISLAM kami ni serta RAKYAT terutamanya BANGSA Bumiputera kami ni terutamanya MERAMPAS TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kami!

    Tengoklah Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni! Lihat di- http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015!

    Buka juga balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/the-perwaja-steel-scandal/ , The Perwaja Steel Scandal, by MT Webmaster, September 22, 2015!


    Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman si DIKTATOR/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ANAK BERANAK ni; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

    Semua Tokey-Tokey PEROMPAK/LANUN JUBOQ BABI ni sebenaqnya PEMUJA JAMBAN TERORIS2 si KETURUNAN PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si LOYAR longkang muka-mcm-JAMBAN ni JANGAN nak MENYAMAQlah! PI MAMPOS lu kat JAMBAN si PENJAJAH PARASIT ZioNASI DAPJUBOQ BABI, Tuan SEBENAQ lu!

      Padam
    2. PEMBETULAN:

      Si LOYAR longkang muka-mcm-JAMBAN ni JANGAN nak MENYAMAQlah! PI MAMPOS lu kat JAMBAN si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI, Tuan SEBENAQ lu!

      Padam
  19. Amat bagus peguam tuh. Dia tunjukkan Perkara Perkara dalam Perlembagaan negara di mana YDP Agong ada "kuasa untuk membuang kerja atau menggantung individu yang dilantik dan melantik orang lain buat sementara bagi menggantikan individu yang digantung sedemikian."

    Jadi, sekarang nyata lah bahawa tidak salah bagi sesiapa meminta Najib di buang atau di gantikan selain dari melalui PRU.

    Hal ini perlu di sebut selalu, di dakyah / propaganda kan, rakyat jelata di umumkan dan di malomkan sebanyak mana dan seberapa selalu yang boleh.

    Dan tindakan mengemukakan, membentang dan memajukan acara Selamatkan Malaysia melalui Deklarasi Rakyat perlu di hebohkan dan di gerakkan dengan giat.

    Di cadangkan supaya Putra M selalu keluarkan pos pos saperti ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perkara ni dah lama majoriti rakyat tahu. Peguam keling tu saja je konon-konon dia tahu ada klausa yg membolehkan Ydpa pecat PM. Memang boleh pecat punn. Pembangkang di Malaysia ni kalau dikatakan bodoh marah pulak.

      Tapi pembangkang Malaysia memang bodoh. Kalau pembangkang Malaysia cerdik dah lama BN tumbang.

      PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

      Padam
    2. Caii-cai pendedak bingai bahlol pula jenis tak reti bahasa
      Tiidak menjadii masalah Agong ada atau tidak ada kuasa
      Nak suruh Agong singkir Najib mana ler kita boleh paksa
      Dia tahu lah nak bezakan yg mana emas yg mana suasa

      Padam
    3. Kalau Agong ada kuasa untuk pecat PM pun apa yang puak pembangkang nak heboh. Samada Agong ada kuasa atau tak ada kuasa pun, baginda tidak mahu menjebakkan dirinya dalam kebodohan. Baginda tidak bersetuju dengan cara menurunkan seorang PM melalui kutipan tandatangan yg tidak termaktub dalam perlembagaan.
      Memang baginda tidak sebodoh Matdey dan puak-puak pembangkang. Syabbas Tuanku, daulat Tuanku.

      Padam
    4. OI si TERORIS 549 KANGKANG BABI si GILA BABI si HOMO2 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Dan OI si TERORIS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. ....... (teruskan membaca)


      Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

      Padam
  20. ha ha ... anak tuhan harun hancur lunyai, makan kuah ...

    BalasPadam
  21. Hahaha... Kesian anak tuhan harun. Aku rasa mlm tadi tak dpt tidur sbb panas lain mcm. Itulah, lain kali tengok kiri kanan sebelum melintas.

    Syabas Kejora.

    BalasPadam
  22. Puak pembangkang ni belum PRU udah jadi sasau sawan
    Sesama meraka kini sudah timbul bermacam kecelaruan
    Matdey cadang Muydin jadi PM, DAP dan PKR mau lawan
    Ia turut ditentang si bekas Naib Ketua Bhgn Batu Kawan

    BalasPadam
  23. TAK ke KELAKAQnya ni!

    Si LOYAR longkang muka-mcm-JAMBAN ni JANGAN nak MENYAMAQlah! PI MAMPOS lu kat JAMBAN si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI, Tuan SEBENAQ lu!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  24. secara peribadi,saya amat kecewa dgn apa yg d ulas bagi artikel ini.

    perlembagaan adalah asas ujud nya Negara kita. tanpa nya sudah tentu keadaan menjadi huru hara.

    ada yg tersurat n ada yg tersirat dlm perlembagaan. olih demikian perbahasan harus lah mengkaji kedua dua nya cecara ilmiah.

    saya bukan ahli atua pakar dlm bidang ini tetapi tahu lah sedikit tentang latar belakang nya.

    perlembagaan kita tlh d gubal olih suruhanjaya Reid(reid commission). mereka tlh bermesyuarat sebanyak 130 kali. wakil raja2 melayu n perikatan turut d jemput hadir.

    olih demikian, apa juga perbincangan n rumusan yg hendak d buat perlu juga mengkaji minit2 mesyuarat n 'rationale' mengapa setiap fasal2 dlm perlembagaan kita d gubal.

    ini termasuklah bab mengenai majlis raja2 n dymm agong.

    pd pendapat saya orang yg paling sesuai memberi pencerahan ia lah proff shad saleem faruki, pakar perlembagaan Malaysia.

    mencarut, meroyan n ulasan 'off topic' tidak menyumbang kpd dialog yg sehat.

    olih demikain harap hentikan perbuatan kurang berfaedah ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'Datok' suruh & ajar anjing sewel sekor tu dulu jgn biadab & mencarut. Bak kata orang, jgn nak mengajar orang kalau anak sendiri tak tahu nak ajar!

      Padam