Isnin, 26 September 2016

HOT ~ Kenapa Tidak Najib & Rosmah..?


Diapit oleh Obama dan isteri..! Kesian rozy..! sepatutnya rozy la yang bergambar..! Selama ini kan rozy tak pernah ketinggalan..! Kalau tertinggal pun hanya semasa berjalan kerana lambat melangkah..!


Patutnya Najib ambil la peluang untuk membantah tindakan DoJ dan Amerika..! Tanya Obama kenapa nak bunuh melayu? kenapa dan mengapa? Mana pergi kasih sayang bermain golf selama ini? Najib rela 'bermadu golf' dengan Obama semasa rakyat menerima musibah banjir takkan la Obama tak boleh bertindak sama keatas nya..? kenapa dan mengapa???

Kesian..rozy..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

82 ulasan:

  1. Hey...berapa kali da ko nak ulang2 ini cirita sama dey.
    Dey thamby...yennaadey yennasoley yennamaa yennapaa..kardavaley purugeik...
    Yini macam kalu thamby, panggung boleh kasi tutup...ayomaa ayopaaa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya suka hate politic... Teruskan, rakyat kita suka akan hate polituk ini.

      Padam
    2. Saya suka hate politic... Teruskan, rakyat kita suka akan hate polituk ini.

      Padam
  2. Alahai posting .... barua batu api yg tak pernah padam...kahakkk tuuiiiii... mkan DoJ dah otimatik gugur saman kah kah... bodo bodo duit puluh juta abis satu kirja x jalan lagi.. kah kah kah... nrgara dah bangkrap ka blommm.... Motorola tempah maut melabur di Malaysia. .. posting akan datang dari blogger putrayahudi merdeka.... pas tu suman.. raman dan ted pun sahut menyahut la komen dng posting putrayahudimerdeka..... yur game are so easy game... budak tadika pun bole yur game kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ibarat Laksmana Hang Tuah "Tak akan terpadam selagi Lanun belom dipadam"!!!

      Padam
    2. Haha..poyo punya keris berayon.. FuuuUUCCCcckkkKk

      Padam
    3. Teringat pada tahun2 sudah, tiap kali selepas kembali dari melawat US, Najib dgn bongkaknya menggembar-gembur konon pelabur Amerika akan datang membawa pelaburan bebilyon-bilyon yg akan memberi peluang ribuan pekerjaang ad. Tahu2nya habuk pun tarak, yang ada hanya duit riba pinjaman yahudi untuk 1mdb yg melingkupkan negara. Nah..kali ini si Zahid komidi pulak nak cong selepas episod menarik ratusan ribu warga Bangla ke negara ini. Hmmmmm.....entahlah...!!!

      Padam
  3. "Lepas Iraq AS nak bunoh Melayu pulak"

    AS nak serang Melayu sebab Negara Malaysia BerPerdana Menterikan Lanun yang lari dari Bugis!!!

    Kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau mulut dah busuk berulat macam2 maki boleh keluar..

      Padam
  4. Gambar yang last tu serupa Iblis kaki joli!!

    BalasPadam
  5. Ini baru pertemuan yg gembira. Tengok Obama ketawa sampai ke telinga.
    Bandingkan gambar terakhir bugis dan borosmah dgn Obama. Jauh beza beb.
    Masih lagi tak sedar diri tu klepet duit rakyat. Sapa pun taknak dekat.

    BalasPadam
  6. Jibo dan Hippo takot nak ka sana sebab nanti kena serang wartawan dengan soalan maut!!

    Obama tak nak jumpa atau bergambar denagan "Pirates Of the Malaysian"

    BalasPadam
  7. Nanti keluarkan media release dari pmo yg takde mengena dgn borosmah iaitu....borosmah tolak bergambar dgn obama seperti mana dia tolak award.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menurut Sumber Yg Tak Bernama, Rosmah banting2 diri terkilan seribu kali kesal kerana habis peluang keemasan untuk menaikki jet mewah kerajaan, bercuti santai dengan bot mewah kepunyaan anaknya, bernyopping sakan, menziarah anak kesayangan serta meninjau harta2 terkumpul yg dah dibolot melalui proksinya Reza Aziz & Jho Low.

      Padam
    2. Hoi pak man...wiss wiss..nuh ada kejora nuh...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhh

      Padam
    3. Pak man kasi le komen dlm BI pula, kami nak belajar, kami tak pandai, pak man pandai...

      Kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh
      Kuh kuuhh kuuuhhh kuuuuhhhh

      Padam
    4. Thanks for reminding me.....

      Come on Kejora..speaking of gentleman & brave, one wonder why you're so reluctant to just stick to one pseudonym or your own name instead of using mysterious Tanpa Nama/Anonymous? Is it to confuse people or making yourself untraceable? Ain't you got no gut to expose and be responsible for what you said or wrote? What a lame excuse when you got nothing to rebutt me over your lie and I found nothing there. Show us..why you young punk...!! Looks like somebody is running away when all along he's been telling that people are dead scared of him. My foot....!! I thought you said you have work in the morming, how come you're still awake with your trash nenek tempoyak posting? Why you damn bloody liar...!!!

      Padam
    5. Oh yesss... before I forget & miss this...

      Kejora....

      Take my word & hear me good ...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid & vulgar post. Keparat kamu, kenapa kamu kelmarin di blog Putra Merdeka membohong. Kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Musytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Besar punya penipu harami, jgnlah cuba2 nak kelirukan orang dgn macam2 samaran, faham....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part and you can be rest assured of that....AND I REALLY MEAN THAT!

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.
      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti.

      Nah...kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?
      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong dikatakan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang diberitakan sebelum ini ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa, mengapa, kenapa.... ????

      Padam
    6. Repeat broadcast serves as reminder to the Punky Kejora...

      Tuanku DYMM berusia 89, Tun M 91 sama2 warga emas yg luas pengalaman, berpendidikan tinggi. Tak seperti Najib baru 63, belajar pun sekerat jalan, jadi pemimpin sebab tumpang tui nama ayahnya saja. Kejora lagi teruk, umur tak seberapa, tak bernama, tak berbapa, sekolah tah di mana & sampai darjah berapa... bahasa kesat, maki carut-karut jadi gaya bahasa.

      Budak hingusan yg umbun2 masih lembik, usah campur urusan orang tua, itu biadab namanya.

      Padam
  8. Haha..bongok punya idris..muka pun mcm kartun juling2 biji mata.. PrOoTtt dmuka nek tempoyak πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kelibihan mata juling...

      Sebelah mata pandang jurukamera beri statement..

      Sebelah mata lagi pandang Jibo/Hippo mintak dedak...

      Kahkahkahkahkah...

      Padam
    2. Hari itu nonton di Astro badak Sumatra hanya tinggal 3 ekor saja. Badak hampir pupus dek kerakusan pemburu-pemburu kejam. Pihak Wildlife Sedunia bertungkus lumus untuk memberantas aktiviti kejahatan ini dan cuba menyelamatkan badak2 tersebut.

      Badak di Malaysia amacam..masih ada ker..? Cuba ulas!

      Padam
  9. Hahahahahah...I like this one.. Nak juga nengok muka Ketua Menteri Melaka....amacam....

    BalasPadam
  10. OKTKTSD 2.38

    work in the morming..?

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh
    Kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh

    OKTKTSD =
    Othaman Kadok Tua Kutok Tak Sadar Diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. No big deal..no sweat at all. It's just the usual common human typing error.

      Padam
  11. Komer ni idok peghonah mikior doser ker yeop? Keghojer komer haghi-haghi mengumpat dan mengeji oghang. Komer kater diyer gemok ghoper badak, bukan diyer nak begitu, semuer maghi daghi Allah Taala belaker. Miker tak usah terlalu suker dekat dunier ini dgn meluperkan kuaser Allah yeop. Teman ghaser jiker miker ader keimanan di dader, miker idok akan buat keghojer ghoper ini. Udoh-udoh ler, teman ingatkan ajer yeop.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr 4.09,

      Saya sokong kata-kata tuan tu. Kalu kita gheja dok kata benda bughok ngan loklaq kat oghang, ke depan nanti tohan balaih mai kat kita. Kalu tak kena kita bulih jadi tempiaih pi kat adik beghadik kita. Hampa-hampa hak bini dok bawak peghut tu beghingat sama no, tak tau la kot ghopa badak ka babi ka hak hampa dok kata tu, timbui jadi kat anak hampa. Tohan bekuasa oi..kecuali hampa ni puak kapiaq yg tak pecaya tohan. Kalu dia tak balaih la ni di donia, dia balaih seksa di akherat...

      Padam
    2. Rukun iman...percaya Allah bukan tuhan. That's the most fundamental aspect in the Article of faith for true Muslim.

      Padam
    3. 4.09

      Esey ni pun supo ekou ler jugak, ghaso sodih kek dlm hati bilo nengok makin sohaghi makin ghamai oghang Molayu Islam tak pocayo dongan dosa pahalo. Yg paling sodih tu bilo nengok yg dah boghumor lanjut tu masih layi poghangai supo budak2. Oghang lain bilo umor dah moncocah maghrib bolumbo-lumbo mongaji dan poyi ko tompek ibadat atau mesjid, tapi ado dua tigo ekor asyik moloket dongan laptop atau henpon. Kojo monulih pokagho bughok kotor dan jugak moncaghuit.
      Botul ler sopoti mmano kato tuan, bilo tak ado iman di dado, somuo jadi samo, tak odo tofikir dosa pahalo.

      Padam
    4. Bravo brothers, 4.09/4.21/4.45!

      All the three of you are damn right.
      By the way the wrote to express their ideas, it seems that these hooligans are quite well educated people.
      But what is being written and the way they behave shows that as if they have never being given any moral or religious taught.
      Especially one old man (I guess everbody know) who very often claim himself to be super superior, attained high level of education and had lots of experiences working as a high rank officer in the government as well as in the private sector. Shame on him this bloody old man, really disgusting.
      It's a very sad matter for us to have this kind of citizen. If they themselves cannot be a good example, how the hell is then, they expect us to believe to their arguments or what they had written, the rubbish and the garbages?

      Padam
    5. Correction:
      they wrote

      Padam
    6. Tu lah essey dah kato, jgn isap rokok, tapi ekaw dogil nak jugak. Dah tu, isap rokok Yahudi Zionis brand Benson & Hedges.

      Bila
      E.kau
      N.ikah
      S.amo
      O.ghang
      N oghoghi

      H.arto
      E.kaw
      D.an
      G.aji
      E.kau
      S.olosai

      Gasak ekau lah Jang.. rasokan..dogil tak mahu dongar cakap oghang2 tuo.

      Padam
    7. Oldman?

      Cuba kita ganti 'ld' dgn 'tha'...apa jadi?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
      Kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh kiiiiiihhhhhh

      Padam
    8. Bloody old man bawak keluar rokok Benson, lepas ni bawak rokok seludup John pulak.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh
      Kih kiihh kiiihhh kiiiihhhh kiiiiihhhhh

      Padam
    9. Anon 5.14

      What do u expect us to say?
      We have penyamun as pm.
      Example??? Shut up!!!
      Go and telan your dedak.

      Padam
    10. D.unia
      U.mpama
      N.eraka
      H.adiah
      I.nsan
      L.alai
      L.eka

      Padam
    11. Kah kah kah
      Kih kih kih

      Serangan 4 penjuru utk Othamam Kadok.

      Dari Perak
      Dari Kedah
      Dari Nogoghi
      Dari student oversea

      Keh keh keh
      Kuh kuh kuh

      Padam
    12. 5:14 Kejora in disguise,

      Who care whether it's 'the wrote' or 'they wrote'.. small matter.. so long we knew the cheese of the sentence. It's common human typing error, no cause for concern to make a big fuss. Why bother wasting time making correction, perhaps your conscience not clear, eh? For your own good so as not to be looked upon like an idiot, pls abstain those stupid play acting as everyone here know you're alone. Got it?

      Padam
    13. Kawae ni pung maghi nok tumpae samo tae sebutir oghae tuo dajar ni. Kawae kalu ajok gocoh Wak Semae ni, ghoyak bilo-bilo pung, maghi selalu.
      Nok mapuh duo tigo haghi pung yo tunjuk gedebae lagi natae beghuk mokyeh ni. Buyi kapok kecik sebutir baghu padae...

      Padam
    14. Gue nyokongin aaja. Emangnya itu otaman goblok brengsek langsung nggak pernah rasa sukurr. Nggak tahu sadar diri ini bajingan. Kalian bilang aaja, gue pasti tampilin diri kiranya urusan itu menjurus penghapusan ini otaman.

      Bapak Najib udah begitu cocok diterima warga rakyat, apaan lagi digangguin. Lo jejakin kaki mu ke indon, buluh runcing menunggu mu otaman.

      Padam
    15. Perak, Kedah, N.Sembilan, Overseas, Kelantan, Indon...

      Kah kah kah kah kah kah kah kah
      Kih kih kih kih kih kih kih kih

      Padam
    16. Tak mustahil jugak, old man yg dirujuk 5.14 itu rahman jpc...
      Ya...boleh jadi..

      Padam
    17. 6.53

      Tulisan 5.14 tu ada sebut disgusting, maknanya menjijikkan.

      Aku rasa yg lebih jijik antara 2 ekor tu, si Othaman Kadok @ Othaman Berok @ Othaman Robot @ Othaman Lembu.

      Padam
    18. Woi 5.59

      Othaman educated tu ko panggil lembu? Gila apa..

      Padam
    19. 6.05

      Saya setuju Othaman ni educated. Dia educated punya lembu, kena cucuk idong ngan Matdey, tak ada apa guna educated nya lagi. Sekarang dah jadi eduketot. Eduketot kotey kemetot.

      Kah kah kah kah kah kah...
      Kih kih kih kih kih kih...

      Padam
    20. Nak pinjam kata2 hikmah saranan sdra seperjuangan Rahman PC..

      KEJORA...."ARGH !!! YOU GET OUT NO FOTIN KLIAUN"

      Padam
    21. 6.09

      Kau ada bukti kah nak menuduh orang sembarangan. Jangan tuduh sebarang tuduh kawan.

      Padam
    22. 6.18

      Ngko ni baru masuk blog ni ker? Ko gi patah balik dua tiga posting ke belakang.
      Kalau tak silap aku posting ptg kelmarin atau mlm tadi.
      Kejora dah londeh habis dia. Menyembah orang tua tu.
      Mula tu dia benci Najib, pas tu Matdey sentap tali hidung...dia terima Najib.
      Sebelum tu dia benci Kit Siang, pas tu Matdey sentap tali hidung...dia terima Kit Siang.
      Dia kata selama-lamanya selagi ada hayat dia benci Nuat. Kali ini Matdey sentap tali hidung dgn sekali.. whiaappp..kat tengah belakang. Kali ini selagi Matdey masih bernafas, lembu ni akan mengasihi Nuat selama-lamanya.

      Itulah citer Othaman Lembu Matdey ni. Lembu educated yg tak mempunyai pilihan...sebabnya...mungkin Kejora akan terangkan lagi..

      Padam
    23. JAWAPAN SAYA KPD BERUK TUNGGAL KEJORA:

      Sila baca.....

      1. Saya berhenti sokong bila Najib hilang jati diri sebagai Orang Melayu, lebih percaya & melantik pihak Zionis APCO, Goldman Sachs, Amerika & Spore sebagai penasihat, menciplak 'Talent Corp' ala Spore yg mengenepikan anak Melayu, menghapus DEB, ISA, bermain tanglong, membiarkan budak2 cina menghina Islam, berkhianat & merompak khazanah perbendaharaan negara.

      2. Lautan mana tidak berombak, bumi mana tidak ditimpa hujan. Anwar mungkin sudah insaf & apa salahnya sedangkan Nabi pun ampunkan umat.

      3. DAP tidak mencuri berbilyon-bilyon untuk tembolok isteri & anak mereka, tidak ada bukti mereka berpoya-poya, shopping sakan guna duit kerjaan, guna jet mewah kerajaan untuk pertunangan, perkahwinan ataupun hanya untuk menerima segulungan kertas penghargaan, tapi membebankan kerajaan ratusan puluhan juta ringgit, juga guna nama anak sebagai proksi membeli harta di luar negara.

      4. Saya amat marah dgn Pak Lah kerana takut dgn Spura bila dia sanggup bayar pampasan berjuta-juta kpd kontraktor hanya untuk memberhentikan projek jambatan bengkok kerana jambatan itu adalah saingan & ancaman bagi pelabuhan mereka. Apa kebodohnya, Pak Lah malah buat Jambatan ke 2 untuk Penang yg dah tentu dikuasai oleh DAP. Berjuta-juta dihabisi untuk pegangan Hadhirinya yg mana akhirnya dia dihindari oleh Hindraf. Dia adalah PM paling lembab, kuat zzzzz malah di parlimen pun di hentamnya zzzz. Pentadbiran negara dibiarkan kepada geng2 KJ bermaharaja-lela di tingkat 4 hingga habis khazanah negara terjual kpd Temasek Holdings Spura yg membuat KJ jadi jutawan segera melalui modal air liur & kedudukannya sebagai menantu PM. KJ juga terlepas dari hukuman rasuah dalam pemilihan Ketua Pemuda Malaysia kerana dia menantu PM walau jawatankuasa disiplin mendapati dia bersalah.

      Saya tak tangguh-tangguh bila diminta maklum balas, tapi dia...entahlah......!!!!! Terserahlah kpd pembaca blog budiman menilaikan siapa yg benar2 pejuang kebenaran.

      Padam
    24. Sekali air bah, sekali pantai berubah. Jadinya, bila Najib berubah, berkhianat, merompak khazanah perbendaharaan negara, saya pun berubah haluan. DAP masih boleh dibendung. Anwar mungkin sudah insaf & apa salahnya sedangkan Nabi pun ampunkan umat.

      Sebelum ini saya adalah pendukung UMNO/BN tapi berubah sikap kerana penyimpangan Najib meremehkan gagasan Tun Mahathir yg banyak memfaatkan negara dalam pembangunan fisikal serta meletak Malaysia di peta dunia. Sebaliknya Najib lebih percaya & melantik pihak Zionis APCO, Goldman Sachs, Amerika & Spore sebagai penasihat seolah-olah hilang jati diri & kemampuan anak bangsa. Kerana hendak memiliki duit berbilyon-bilyon, Najib tergamak memberi lesen membenarkan sykt perbankan yg dah tersohor kejahatannya (Goldman Sachs) beroperasi buat julung2 kali di bumi Malaysia. Kesudahannya, Allah swt telah menunjukkan hidayatNya atas kedurjanaan Najib bila negara dilanda musibbah dahsyat tak putus2 baik di udara, gunung, darat maupun di samudera...belum pernah terjadi dalam sejarah negara. Nah semua penipuan Najib kini dah terbongkar dan menjadi satu sebutan harian & keaiban bukan kepalang kepada Najib & isterinya seantero dunia.

      Padam
    25. OTHAMAN..."ARGH !!! YOU GET OUT NO FOTIN KLIAUN"
      MINTAK MAMPOS CEPAT LAH INI CAI MATDEY FIRAUN

      Padam
    26. Kih kih kih...

      Padam
    27. Cai pomen bawah pokok mesti tak sabar nak pakai jampi Jawa yg diperkenalkan rahman jpc tuh.

      Padam
    28. Lawak giler alasan Othaman ni, nak cetus perang satu Malaysia hanya kerana Najib main golf masa banjir kat Kelantan. Mungkin dia dah arah orang dia, tapi dia juga terpaksa melayan Obama sebagai tetamu.

      Dosa Najib main golf dgn Obama ni bagi Othaman tua kutok ni adalah lebih besar dari dosa Nuat main jubor drebar dia dan jubor keling tua pembantu dia dan main burit bini orang sampai terpaksa bawa usung tilam penuh dgn air pelir Nuat dari sebuah villa bawak pergi ke mahkamah.

      Inilah aku dah cakap Othaman ni munafiq!!!!! Dia mana tahu membezakan hukum. Aku dah kata Othaman bangkai hidup ni lembu!!!!!
      Lam mim ba wau...lembu yg dicucuk hidung oleh Matdey.

      Padam
    29. Tidak mustahil jika Matdey panggil Othaman ni dan bagi tahu dia Allah tak adil sebab banyak menghalang perjalanan nak menjatuhkan Najib, maka si munafiq ini pun akan berkata demikian. Dam jika Matdey kata, baik kau anggap aku ni Tuhan, maka dia akan kata Matdey Tuhan.
      Itulah dia Othaman Dajal lembu Matdey.

      Padam
    30. O.tak
      T.aik
      H.ilang
      A.kal
      M.unafiq
      A.mat
      N.yata

      A.njing
      H.indu
      M.atdey
      A.nugerah
      D.edak

      Padam
    31. Rahman jpc, kalau anda sebenar datuk, anda tak wajak duduk dlm kelompok pencaci2 kotor dlm blog ini. Anda sebaiknya buat blog sendiri seperti datok kadir jasin. Jika tidak anda hanya akan dipersendakan setaraf "sultan melaka" yg sekarang.

      Padam
    32. Rahman jpc, kalau anda sebenar datuk, anda tak wajak duduk dlm kelompok pencaci2 kotor dlm blog ini. Anda sebaiknya buat blog sendiri seperti datok kadir jasin. Jika tidak anda hanya akan dipersendakan setaraf "sultan melaka" yg sekarang.

      Padam
    33. Othaman pun ada dapat anugerah juga.
      Nuh kat komen 8.18 ptg.

      Padam
    34. saya sudah pun berjumpa dato kj, dato sabri, apanama, din turtle n OSTB.

      banyak ylh saya berkongsi pengalaman. niat saya semata mata hendak cuba membetulkan fakta yg sering d putar belit.

      blog ini harus d beri pujian kerana tlh menyediakan platform utk kita berintraksi. malang nya ia nya tlh d serap olih anasir2 yg suka mencarut n mengulas out of context.

      selain drpd itu saya tetap dgn pendirian " I do not agree with what u say but will defend 2 the death yr right 2 say it" - Evelyn Beatrice Hall.

      Padam
    35. Salam pak Othman..

      I hv no doubt that u are a very energetic man, but I wonder y all the efforts to explain to those dedakians y u r not supporting the Bugis Lar-noon Pee-Em anymore..

      Do u think they bother? Nope they dont. They have only dedaks in their mind and will spin everything just to enable them to claim their dedaks.

      Dont be too apologetic. U will never be able to satisfy those who are here not for the sake of seeking the truth or at least discussing the topics as mature and concern citizens but merely posting bullshits just for the sake of dedaks.

      Just direct to the points coz just like pak Rahman JPC I can see that u have a lot of points.

      Remember my advise 'elakkan bergomol dgn babi sebab nanti kita pun kotor macam babi itu sedangkan si babi akan enjoy dgn kekotoran tu'.

      On this point I believe u should learn from pak Rahman. Just ignore those dedakians and more importantly dont be apologetic.

      Just my humble opinion.

      And to both pak Othman and pak Rahman, kipidap dan dongibap.

      Padam
  12. saya tahu sedikit sebanyak sikap 'condisending'( memandang rendah) rosmah terhadap isteri ds zahid. wanita2 yg dekat dgn(salah seorang ialah ipar saya) kedua mereka sudah lama mengetahui nya.

    saya yakin ds zahid pun perasan perlakuan rosmah terhadap isteri nya.

    jika rosmah sudah merasai bahawa singgah sana nya sedang kian runtuh, mungkin jangkaan/harapan/tuntutan nya utk masih d anggap FLOM/FLOP akan berkurangan.

    tapi saya tlh maklumkan sebelum ini bahawa rosmah masih hidup dlm suasana 'in denail'.

    saya percaya rosmah akan memberi reaksi yg negative n menuntut pegawai Malaysia yg turut mengatur 'photo session' ini d kenakan tindakan.

    apa pun saya ucapkan syabas. olih kerana dgn tersiar nya gambar ini, kita bolih memberi seribu mcm tafsiran.

    bukan senang berkongsi tahta yg amat selesa(comfort)n amat berpengaruh(influential)

    mat salleh kata 'let the games begin'.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...sebelum ini kesemua isteri2 pm terdahulu tidak ada kontroversi & jadi bahan percakapan orang atas sebab-sebab..

      - tidak melebih kuah dari sudu, tidak menyiku suami di majlis & disaksi jutaan orang.

      - mereka tidak menonjolkan diri, muncul di tv tiap malam mengalahkan menteri,

      - tidak boros, ambil kesempatan, bolot projek.

      - tidak memperaga kemewehan, jenama mahal, perhiasan,fesyen, rambut, mengalahkan celebriti.

      - Sentiasa senyum tanpa bercakap banyak, memperlihatkan diri sebagai ibu penyayang, penuh kesederhanaan tapi tetap unggul & anggun.

      Padam
    2. beza nya d antara (tun) dtn sri rosmah dgn ketiga tiga tun sebelum nya ia lah beliau berjaya memikat hati najib(kudos 2 her) yg ketika itu sudah menjadi suami orang n sudah juga jelas menampakan potensi utk memimpin Negara.

      saya berpeluang memerhati tun rahah n tun asmah secara dekat semasa berkhidmat d luar negeri.
      saya hanya bolih menghulurkan kata2 pujian kpd mereka.

      saya mengenali arwah tun endon secara dekat sejak kami bersama sama bertugas d bhg latihan JPA. arwah adalah PA kpd pengarah n saya pegawai 'kepercayaan' boss nya.

      sungguh pun sudah menunjukan sikap tinggi diri nya(domineering), namun ia nya menjadi lebih jelas(prevalent) setlh menjadi isteri PM.

      harapan saya ia lah agar pegganti nya akan mencontohi tun rahah n tun asmah semasa mendampingi PM kelak.

      buat lah fi'il n kelakuan rosmah sebagai teladan.

      "more often than not, the king reigns but the queen tends to rule"

      Padam
    3. Moga2 tip yg kita hamparkan ini jadi pedoman kepada isteri pm yg berikutnya.

      Ya Allah..kami terima segala ujian buat kami menginsafi Kebesaran Mu kerana Engkaulah Yang Maha Kuasa dan Maha Mengetahui di atas segala kejadian. Salam & Selawat ke atas Junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta keluarga & para sahabat.

      Padam
    4. Ewaaah...dah dia kutuk kata badak kat isteri Najib, buat2 baik nak berdoa kat isteri Zahid pulak si Othaman Kadok ni.

      Padam
    5. Aiikkk...
      Orang tak ada agama pun boleh guna nama Allah juga ke?
      Oppss..lupa, Pluralist.
      Betul lah dulu Othaman ni menentang Nuat. Bila dia tahu Nuat tu LGBT & Pluralist, dia ubah pendirian lah, sebab dah sama aliran.

      Padam
    6. Hoi...
      Pluralist apa ke bender..Othaman biol ni antara dua, munafiq atau murtad!

      Padam
    7. Nak pinjam kata2 hikmah saranan sdra seperjuangan Rahman PC..

      KEJORA...."ARGH !!! YOU GET OUT NO FOTIN KLIAUN"

      Padam
    8. Kah kah kah kah

      Othaman dah ikut style anjing sewel 'Ostad' Hindu tu dah...

      Kih kih kih kih

      Padam
    9. Lawak giler dua ekor cai tua ni.

      Yg si tok guru tu pun bukannya dia nak ajar doa, dia ajar jampi, lbh kurang jampi Jawa Ali Baba nak buka pintu gua 40 penyamun.

      Kah kah kah kah

      Tak tahan betul aku, mcm dah nak pecah petut ni ketawa...berguling-guling kat lantai...

      Kih kih kih kih...

      Padam
    10. Jampi Jawa tu dia cakap kata-kata hikmah..?

      Hih hih hih...pecah perut aku...

      Padam
  13. Budak suman..raman.. ted...pomen ... bole tolong sikit tak....DoJ..FBI...Spork..Swiss bila nak tangkap.. sita.. rampas.. beku.. assets 1mdb...duit puluh juta dah abis satu haprak kirja pun tak jalan2 lagi... bole tolong jwb tak.... yang boleh tolong gak ... tolong diam.. cerjawab ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pada orang yg suka merepet,merapu n mencarut, jawapan balas saya cadangkan ia lah :-

      'argh!!! you get out no fotin kliaun'

      saya akan ceritakan latar belakang nya kemudian. Ini cerita lucu tapi benar2 berlaku.

      jadi bagi sdr suman,ted n,pomen n lain2 yg ingin menegak kebenaran n melawan kemungkaran, saya sarankan respond yg 'straight forward' ini apabila terserempak ulasan2 drpd watak saperti ini :-

      "ARGH !!! YOU GET OUT NO FOTIN KLIAUN"

      Padam
    2. ini budak terencat akal..tak pun tak ada akal..

      Padam
    3. Aku ada dengar orang panggil datok dekat ini rahman jpc.
      Datok sebab dia ada cucu atau datok mcm sultan Melaka tu aku tak pasti.

      Padam
    4. Sdra Rahman PC....

      Point taken & noted. Many thanks.

      Padam
    5. u r welcome sdr Othman. harap saranan saya d terima pakai olih semua kaum pro kebenaran.

      bukan lah saya hendak riak. tapi kpd tanpa nama 6:03, saya tlh d anugerah DSSA olih almarhum sultan salahuddin pd 2002.

      tapi anugerah tidak penting jika kita gagal mrnjunjung nya dgn penuh tanggung jawab.

      Padam
  14. DSSA = dato sri setia Ampu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'argh!!! you get out no fotin kliaun'.

      kalu adik beradik saya baca unkapan d atas, sudah tentu mereka akan ketawa mengingatkan masa2 kecil kami.

      insya'allah saya akan ceritakan asal usul nya.

      itu saja jawab bagi orang yg sudah tutp mata hati n masih mahu merepet, merapu n mencarut tanpa haluan.

      ada situasi d mana Nabi Besar kita tidak akan mengakui orang islam sebagai umat nya.

      serupa juga dgn najib. sungguh pun gagal dlm kepimpinan, saya percaya orang yg suka mencarut n merapu tidak akan d terima sebagai pengikut nya.

      peringatan saya kpd semua supaya jgn mempersendakan anugerah kebesaran baginda Sultan Selangor.

      kita harus berwaspada.

      Padam
    2. Jing jibbo @ kojolla @ nek tempoyak basi @ kera berayon..

      "ARGH?!! YOU GET OUT NO FOTIN KLIAUN"

      Padam
  15. JING - Jin Ifrit Neraka Going

    KEJORA- kera Eksotik Jaja Onar Rencat Akal.

    NEK TEMPOYAK- Najib's Ex Kuda Tambatan Expert Memfitnah Pencipta Onar Yang Arahan Keruak.

    KERIS BERAYUN- Kerjanya Elak Rakyat Ingat Sengsara Berada Era Rosmah Atau Yang Umno Najib.

    " Argh!! You get out no fotin kliaun"

    BalasPadam