Selasa, 20 September 2016

HOT ~ Ikrar Otai Bersatu..!


Gambar diatas ni adalah para pejuang UMNO satu ketika dahulu..! Mereka la yang menjadi benteng mempertahankan UMNO dan Barisan Nasional dalam setiap kali pilihanraya..! Mereka semua boleh dikategorikan sebagai pengundi tegar BN..! Pengundi saluran 1 dan 2..! Saluran ni sebelum ini adalah saluran kubu..!

WALAU MIRIP DAN INGIN KALAHKAN UMNO, PPBM TAK HARUS JADI MACAM UMNO
Ketika ini PPBM sedang giat mendaftarkan ahli-ahlinya di seluruh negara. Penyelaras di peringkat negeri turut sudah dilantik, begitu juga wakil di peringkat bahagian-bahagian.
Pendaftaran secara dalam talian pula dijangka akan beroperasi pada minggu hadapan. Dalam masa yang sama, difahamkan 200 ribu borang keahlian yang dicetak pada peringkat pertama sudah pun kehabisan dan terpaksa diulang cetak.
Di Kuala Lumpur, pada hari pertama pendaftaran saja, sebanyak 9000 borang telah diambil. Di mana-mana, tergambar ramai yang teruja dan tidak takut-takut untuk menyertai PPBM. 
Di Rembau saja, difahamkan seramai 2150 ahli baru PPBM dapat didaftarkan pada hari pertama pendaftaran.
Di media sosial pula, ternampak begitu meriah dan ceria wajah-wajah yang mendaftar sebagai ahli PPBM. Sebahagian besarnya adalah bekas ahli-ahli UMNO, ada yang pernah aktif di peringkat bahagian dan ada juga yang selama ini hanya merupakan ahli biasa saja.
Ramai kalangan profesional yang terdiri daripada akauntan, eksekutif bank, ahli perniagaan, doktor, peguam dan lain-lain turut mendaftar sebagai ahl PPBM. Ada di antara mereka adalah bekas ahli UMNO dan ada juga yang tidak pernah menjadi ahli-ahli mana-mana parti, tetapi sentiasa menyokong UMNO dan mengundi BN setiap kali pilihanraya.
Rata-rata mereka yang menunjukkan gambar masing-masing selepas mendaftar sebagai ahli PPBM, kelihatan amat bangga, cerita dan gembira dapat berbuat demikian. Barangkali ketika mereka menjadi ahli UMNO dahulu pun, perasaannya tidak sama seperti mereka menjadi ahli PPBM sekarang ini.
Dengan itu, tidak mustahil PPBM dapat mendaftar antara 350 ribu hingga 500 ribu ahli dalam tempoh dua tiga bulan ini. 
Bangganya mereka menjadi ahli PPBM ialah kerana mereka yakin ia merupakan suatu sumbangan untuk menyelamatkan negara. Dengan hanya pendaftaran RM2, yuran keahlian juga RM2 untuk setahun atau RM100 bagi keahlian seumur hidup, kemungkinan Najib dapat disingkirkan, BN dapat dikalahkan dan negara dapat diselamatkan adalah lebih tinggi berbanding jika masih kekal bersama UMNO.
Oleh kerana PPBM mirip UMNO, bertujuan menyaingi UMNO dan untuk mengalahkan UMNO, maka tidak dapat dielakkan kebarangkaliannya majoriti ahli-ahli PPBM nanti ialah bekas ahli-ahli UMNO juga.
Begitu juga, pemimpin di peringkat pusat, negeri dan bahagian-bahagian, tidak mustahil sebahagian besarnya nanti turut merupakan bekas pemimpin-pemimpin UMNO. Keadaan itu memang sukar dielakkan kerana mereka memang lebih berpengalaman, memahami politik dan ada kelebihan tertentu berbanding sesiapa yang tidak pernah terlibat secara langsung dalam politik.
Bagaimanapun, oleh kerana PPBM ingin menyaingi dan mengalahkan UMNO, mereka harus menjadi lebih baik berbanding UMNO. Tidak semua bekas pemimpin UMNO, apabila menyertai PPBM, mesti diberikan jawatan, kedudukan dan keistimewaan dalam parti.
Tidak semua juga, di antara mereka itu harus diberi peluang bertanding dalam pilihanraya umum akan datang mewakili PPBM. Peranan bekas-bekas pemimpin UMNO dalam PPBM lebih baik hanya untuk menguat dan memperkukuh PPBM berdasarkan pengalaman dan ilmu politik yang mereka semata-mata. Mungkin dengan kedudukan mereka dapat menarik lebih ramai meminati PPBM.
Namun, peluang memang jawatan dan bertanding mesti lebih banyak diberikan kepada golongan profesional tempatan yang ada nama, dikenali ramai, berwatak baik dan memiliki ciri-ciri kepimpinan yang boleh diterima umum.
Jika pun bekas-bekas pemimpin UMNO mahu diberi peluang bertanding semula atas tiket PPBM, koutanya tidak harus melebihi 30 peratus. Selebihnya mesti muka-muka baru dan profesional yang tidak pernah menjadi bertanding sebelum ini.
PPBM juga tidak harus meniru budaya UMNO yang meletakkan semua Ketua Bahagian, Timbalan Ketua Bahagian, Naib Ketua Bahagian dan lain-lain penjawat kanan sebagai keutamaan untuk dicalonkan bertanding dalam pilihanraya. 
Jika ada ahli biasa atau dari kalangan ahli jawatankuasa yang lebih baik kedudukannya dalam masyarakat, berkelayakan serta lebih diterima, keutamaan haruslah diberikan kepada mereka itu. Pemegang jawatan dalam PPBM tidak seharusnya berkecil hati, merajuk dan mensabotaj ketika pilihanraya diadakan jika tidak dipilih untuk bertanding, lebih-lebih lagi yang pernah menjadi wakil rakyat sebelum ini.
Semua pihak mesti sedar matlamat PPBM ialah untuk mengalahkan UMNO dan menyingkirkan Najib. Oleh itu, PPBM kena jadi lebih baik di mata rakyat. Untuk tampil lebih baik, berkorban atau sedia dikorbankan adalah sesuatu yang tidak dapat dielakkan.
Hanya dengan ada yang sedia berkorban, terkorban atau dikorbankan, barulah PPBM benar-benar mampu menampilkan calon yang lebih baik berbanding UMNO dan dengannya juga, kejayaan lebih mungkin dapat dicapai.
Walaupun PPBM adalah mirip UMNO, tetapi jangan jadi macam UMNO dan jangan juga sesekali meniru budaya UMNO.


Tapi sekarang saluran 1 dan saluran 2 bukan lagi kubu..! Saluran 1 dan 2 sudah jadi kubur BN..!

Tunggu..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

40 ulasan:

  1. Kejora....

    Take my word & hear me good ...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid & vulgar post. Keparat kamu, kenapa kamu bohong kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Muytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama'. Besar punya penipu, jgn cuba2 nak kelirukan orang dgn macam2 samaran, faham....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part, for your info.

    Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.

    Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti. So, till then, shut up or you'll get endless torment from me. Got it.....????

    HIDUP BERSATU...HIDUP MALAYSIA....!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak payah sembang lebat ler Othaman Kadok memerang
      Ngko tu udah cacat tempang masiih ingiin nak berperang
      Kalu nak berhujah ngko kawal siikit ko punya biol berang
      Dah tua ganyut perangaii budak tak malu ke dekat orang

      Padam
    2. Apa sangat ko nak bangga Othaman Kadok sama Bersatu
      Pengerusinya Matdey gila tua cabok yang udah mati kutu
      Presidennya pula kaki kongkek bini orang si Muidin hantu
      Lepas iitu mintak tolong pula Nuat penjubor nombor satu

      Padam
    3. Apa sangat Seman Kadok oi nko megah nko punya nama
      Kalau hidup nko jadii bangsat buruan orang selama-lama
      Bagi pluralist macam nko ni jahat atau baik ko kira sama
      Elok le jadi orang Matdey dua2 tak ada pegangan agama

      Padam
    4. jgn taksub otoman .... madey kutty akan kencing jer korang ikan bilis ni... madey bukan pemimpin grassroot... madey pemimpin kroni dan elitis ... matlamat menhalakan cara itu lah pegangan dia ... better u go fly kite !!

      Padam
    5. I support Othman Ahmad all the way. Bravo Othman. Keep on whacking the nuisance fella whose purpose is only to distract readers' attention from the issues raised in the blog posts.

      Padam
  2. Bravo .. abae man .. itulah sifat jantan sejati .. kebanyakan macai najib .. tiada BATU .. he .. he .. he..

    BalasPadam
  3. Sdra Admin,

    Boleh tolong update us on the number of malaysians who have applied for membership....both physically and online?

    BalasPadam
    Balasan
    1. DIBUKA SEKARANG) GUNA SMARTPHONES DAFTAR BERSATU ONLINE


      GUNA SMARTPHONES DAFTAR BERSATU ONLINE

      Akhirnya! Selepas semua orang tak sabar menantikan pendaftaran atas talian atau online registration. Kami dengan rasa rendah diri, menjemput dan mempersilakan tuan puan, dato datin, tan sri, puan sri, toh puan , adik akak, dan seluruh rakyat Malaysia untuk mendaftar sebagai ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia secara ONLINE. 

      www.bersatu.org

      Anda juga boleh menggunakan aplikasi telefon pintar android ataupun apple. 

      Sebarang pertanyaan boleh hubungi kami.

      Terima kasih
      celahgelegar at 4:02 PM

      Padam
  4. Kj bakal ganti najib

    -seman kadok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kj???? Ha ha ha. Cuba kali latarbelakangnya spt apa dia buat semasa di UK dan juga org kuat pak lah, 4th floor boys. He he he. Di internet dan youtube banyak cerita mengenainya.

      Kuburkan saja umno.

      Padam
  5. Umno . United malayan union organization..patut dh lama kena bubar dh tk relevan nama pun macam british ....bersatu kita bersatu kita bersatu..

    BalasPadam
  6. IMBASAN SEJARAH BESAR BDALAM MINGGU INI;

    Salah satu berita paling panas minggu ini tentu sekali kisah Mak Datin BorosMah yang dilaporkan kononnya akan menerima anugerah "Leads by example" (Kepimpinan Melalui Teladan) daripada pertubuhan dunia UNESCO, tapi rupanya itu hanyalah berita tidak benar, atau lebih tepat berita yang diterima dari sumber tak betul, termasuk Kejora Biol.

    Laporan berita kononnya Mak Datin BorosMah bakal terima anugerah daripada UNESCO itu sudah habis dipukul canang seantero dunia, semua jentera media kawalan BN (Baruah Najib) yang ada digunakan untuk beritahu rakyat bahawa Mak Datin BorosMah begitu hebat, sampai UNESCO pun iktiraf beliau.

    Kalau lihat laporan TV3 suku, media pengampu nombor satu Mak Datin BorosMah, bukan main cun dia edit gambar orang tua tu, anak dara 18 tahun pun tak secantik beliau.

    Manakala di media sosial pula, penyokong Mak Datin BorosMah bukan main bangga 'idola' mereka dapat anugerah, khususnya si Kejora Biol.

    Tak sampai sehari berita Mak Datin BorosMah dapat anugerah itu dipukul canang, tahu2 UNESCO keluar kenyataan pula menafikan wujudnya anugerah tersebut. Adoi Mak..... Malu besar! Sekarang siapa nak jawab?

    Akhirnya BERNAMA jelaskan siapa sebenarnya yang bagi cerita merapu sehingga menyebabkan Mak Datin BorosMah dan pengikutnya malu besar bukan sahaja di Malaysia, malah seluruh dunia, kerana media antarabangsa turut laporkan berita ketidakwujudan anugerah tersebut.

    Kalau dah dasar Penipu, begitulah padahnya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Othaman Kadok oi, hal Rosmah pehal ko nak kalut kekok
      Ayam tua berak kapor ni ada hati lagi ingin nak berkokok
      Ada baik ko buka jubor kasi ditutoh Nuat batang bengkok
      Kalau tak pun ko lurut peliir Guan Eng kulum dekat takok

      Padam
    2. Othaman Kadok dulu kutuk Nuat kata dia ini haram jadah
      Tetapi bila Matdey jilat balik semua yang buruk jadi indah
      Maka jadilah Seman barua ni cacai bangsat penjilat ludah
      Kinii lobang juborr dia dekat Nuat pun dia sanggup tadah

      Padam
    3. Othaman Kadok ikut saja Matdey jiilat Kiat Siang kominis
      Dulu kemain dikutuk kata DAP anti Melayu dan chauvenis
      Kini si Seman tua ni air kencing Kit Siang pun rasa manis
      Sebab dia pentaksub tegar Matdey dajal yang opportunis

      Padam
    4. Kesian mamat ni masih berPANTUNPANTA*. Boleh agak la generasi mana mamat ni. Kesian... Generasi X, Y & Gadget Generation tak layan la PANTUNPANTA* mcm ni. Ketinggalan..... Asal mana ya? Ulu Tembeling?

      Padam
  7. jgn salah anggapan !

    rosmah masa muda nya comel n manja (cute n flirtatious).

    tetapi semakin berumur badan nya mengembang. muka bolih d pomen olih beautician, tapi bab badan, kita kena lah usaha sendiri. rosmah gagal sahingga d samakan dgn 'hippo', peti ais, n nangka berbalut singlet.

    olih kerana dia pendek sedikit saya pernah menyarankan beliau mengurangkan berat badan sekurang kurang nya 10kg utk membolihkan beliau mengembalikan 'rosmah comel versi muda'.

    bab PPBM, insya'allah saya akan memohon mendaftar sekali lagi.

    banyak yg menjadi ahli kerana hendak menyumbang kpd agama, bangsa n Tanah air.

    tetapi kepimpinan perlu berwaspada bahawa banyak juga yg akan menjadikan nya sebagai batu loncatan kpd tahta, harta n wanita.

    harapan saya kpd parti ia lah semangat '46 tidak akan d lupakan dlm perjuangan.

    dari UMNO kpd UMNO BARU. d harap PPBM akan berubah (metamorphose) kpd UMNO BERSIH yg kemudian nya menjelma sebagai UMNO asal.

    UMNO tak bersalah. ada perpatah inggeris yg berbunyi 'the king is dead. long live the king'.

    yg merosak kan nya ia lah ahli2 nya yg menderhaka kpd sumpah jawatan. mereka2 ini wajib d kenal pasti n d nyahkan drpd parti keramat ini buat selama lama nya apabila PPBM mengambil alih kelak - isya'allah.

    mcm hokey n rugby mereka ini wajib d masuk kan dlm 'sin bin'

    banyak yg tak akan bersetuju dgn harapan saya ini. namun saya menghormati pendpt2 anda.

    PPBM peyambung semangat '46.

    BalasPadam
  8. Matdey barua ini manusia yang suka buat kacau berbalah
    Dia gadoh dengan PM dulu darii Tunku sampai ke Pak Lah
    Kini tubuh Bersatu dengan segala muslihat dan tipu helah
    Si tua dajal ni tak kisah kalau Melayu nak berpecah belah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benci orang tak agak2!!!

      Cakap apa saja yg kau suka.. TUN M tak kenal engkau pon.

      Kau cuma budak taik penjilat pelir Tegar si Lanun Bugis Penyamun 1MDB.

      BE-END THE END!!!

      Padam
  9. Matdey gila akan buat apa saja asal tercapai hajat di hati
    Walau pun Melayu udah berpecah belah ditubuh lagi parti
    Dia tak peduili jika bangsa Melayu mau lingkup atau mati
    Sebab dia ini keling dari Malabari India bukan Melayu jati

    BalasPadam
  10. Othaman Kadok dengan Matdey ni dua ekor haram jadah
    Sama naik mereka berdua inii jilat kahak hijau dan ludah
    Kebodohan mereka kasii DAP barua dapat banyak faedah
    Si Nuat pulak kenyang lah dua lobang jubor sekalii tadah

    BalasPadam
  11. Ikrar para berok2 tua pengkhianat.. tgk je laaa..
    Si tua thn depan umo 92 tu sedang najiskan dirinya sendiri. Sejarah akan merakam semua itu!

    BalasPadam
  12. Matdey bangsat mahu angkat Nuat penjubor jadi perwira
    Othaman munafiq pula kata Kit Siang kita punya saudara
    Depa ini kata soal bangsa Melayu nak hancur itu lain kira
    Yang pentingnya boboi anak Matdey mesti terajui negara

    BalasPadam
  13. Mana tak nampak kelibat lagii Othaman Kadok babi hutan
    Dia ini kroni lama dan banyak asset dengan Matdey setan
    Pasal tu disokong gila Matdey ini walau kena jilat pakatan
    Rela dia makan babi demi pertahan itu PM punya mantan

    BalasPadam
  14. Langkah munafiq si Matdey jilat ludah banyak beri kesan
    Bercakap pasal parti Bersatu ini rakyat udah muak bosan
    Kini terpaksa Matdey merata jelajah mohon belas ikhsan
    Lepas PRU14 parti si Muyidin Nika ini siap ler batu nesan

    BalasPadam
  15. Mana dia hilang Othaman Kadok barua dajal sial jahanam
    Mesti lari sembunyi bila bedilan Kejora bertubi menjunam
    Kitorang mahu ajar cukup2 kasi si tua kutok ini terbenam
    Kita akan hentii bila dia tujuh kakii dalam tanah tertanam

    BalasPadam
  16. Matdey kutip tandatangan dituduh Najib berasas andaian
    Malang nasib dia bila bawa gii jumpa Agong tidak dilayan
    Kini si tua kutok tak sedar diri ni kembali sasau meroyan
    Patut lah sunyi tak dengar kem Matdey punya semboyan

    BalasPadam
  17. Kali ini baru ler tepat blog ni dengan nama PutraMerdeka
    Merdeka darii puak penghasut yang sokong Madey puaka
    Merdeka dari tohmahan kejian kaki fitnah bangsat celaka
    Merdeka dari tulisan karut si Othaman Kadok tua bangka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cantik nya bahasa. Sakai mana la agaknya....

      Padam
  18. Ada lagi budak tua tak sedar diri tak tido smpi pagi ni....minggu ni minggu meroyan budak sumann gang.... kahkah kah

    BalasPadam
  19. Otai+orang muda BERSATU.

    BalasPadam
  20. Kejora kempen secara berpantun ini orang susah nak tiru
    Kata-kata tesusun indah tapi ‘impact’nya umpama peluru
    Inii yang membuat cai tempat tak gatal pun tergaru-garu
    Namun biasa le ramai juga cai yang iri hatii dan cemburu

    BalasPadam
  21. Si Bugis-Lanun banyak bela anjing gila.....baru dapat tulang babi menyalak sakan tak tentu arah.....hmmmmm!

    BalasPadam
  22. Kejora sah seorang yang gila
    Duduk menetap di hospital bahagia
    Berfantasi kesukaannya realiti ditolaknya
    Mencarut memaki penuh dengan auta

    Othman Ahmad seorang pejuang rakyat
    Kehadapan membela dengan fakta yang tepat
    Kejora takut dengan Othman Ahmad
    Tamparan Othman semestinya tepat dan kuat

    Kejora dah makan pill gila pagi ini?

    BalasPadam
  23. Pantun Kejora hanya sarat dengan maki hamun dan carut marut dan berlagak terima wahyu panggil orang munafik dan sebagainya. Nak harapkan isi dan fakta habuk pun tarak.

    Itu pun perasan pantunnya ada impact mcm peluru padahal takdak sorang pun anti najib yang tetiba jadi pro Najib bila baca pantun2 kejora. Meluat lagi adalah (aku pun baca awal dan hujung ja pasal tak mau buang masa pantun takdak kelas ni dan lebih carut marut ja pun).

    Kalau dia menyangka membuat pak othman marah adalah satu impact itu menunjukkan tahap mentaliti budak Kejora ni rendah sangat.

    Impact yang sebenar ialah apabila kita dapat mempengaruhi pemikiran orang-orang lain agar menyokong pendapat kita dan bukan membuat orang merasa jengkel dan meluat kepada kita.

    Apabila berpantun yang sarat maki hamun carut marut kat sesoerang sehingga buat orang itu marah,anggap pula kemarahan orang tu sebagai impact. Itu bukan impact tapi provaksi dan kemarahan orang tu pula adalah reaksi.

    Eh eh... Lupa plak, Kejora bukan faham maksud perkataan2 ni. Dia hanya faham carut marut ja.



    BalasPadam
  24. Pantun Kejora hanya sarat dengan maki hamun dan carut marut dan berlagak terima wahyu panggil orang munafik dan sebagainya. Nak harapkan isi dan fakta habuk pun tarak.

    Itu pun perasan pantunnya ada impact mcm peluru padahal takdak sorang pun anti najib yang tetiba jadi pro Najib bila baca pantun2 kejora. Meluat lagi adalah (aku pun baca awal dan hujung ja pasal tak mau buang masa pantun takdak kelas ni dan lebih carut marut ja pun).

    Kalau dia menyangka membuat pak othman marah adalah satu impact itu menunjukkan tahap mentaliti budak Kejora ni rendah sangat.

    Impact yang sebenar ialah apabila kita dapat mempengaruhi pemikiran orang-orang lain agar menyokong pendapat kita dan bukan membuat orang merasa jengkel dan meluat kepada kita.

    Apabila berpantun yang sarat maki hamun carut marut kat sesoerang sehingga buat orang itu marah,anggap pula kemarahan orang tu sebagai impact. Itu bukan impact tapi provaksi dan kemarahan orang tu pula adalah reaksi.

    Eh eh... Lupa plak, Kejora bukan faham maksud perkataan2 ni. Dia hanya faham carut marut ja.



    BalasPadam
  25. Pantun Kejora hanya sarat dengan maki hamun dan carut marut dan berlagak terima wahyu panggil orang munafik dan sebagainya. Nak harapkan isi dan fakta habuk pun tarak.

    Itu pun perasan pantunnya ada impact mcm peluru padahal takdak sorang pun anti najib yang tetiba jadi pro Najib bila baca pantun2 kejora. Meluat lagi adalah (aku pun baca awal dan hujung ja pasal tak mau buang masa pantun takdak kelas ni dan lebih carut marut ja pun).

    Kalau dia menyangka membuat pak othman marah adalah satu impact itu menunjukkan tahap mentaliti budak Kejora ni rendah sangat.

    Impact yang sebenar ialah apabila kita dapat mempengaruhi pemikiran orang-orang lain agar menyokong pendapat kita dan bukan membuat orang merasa jengkel dan meluat kepada kita.

    Apabila berpantun yang sarat maki hamun carut marut kat sesoerang sehingga buat orang itu marah,anggap pula kemarahan orang tu sebagai impact. Itu bukan impact tapi provaksi dan kemarahan orang tu pula adalah reaksi.

    Eh eh... Lupa plak, Kejora bukan faham maksud perkataan2 ni. Dia hanya faham carut marut ja.



    BalasPadam
    Balasan
    1. John Doe

      saya nampak DEDAKMAN berpantun , terus "SKIP" . DEDAKMAN cuba nak cari perhatian tapi kerana kebodohannya dia tidak tahu orang tak baca pun.
      DEDAK Lanun Bugis memang POWER GILA. Banyak makan DEDAK jadi Mat pantun . Yang sebaiknya jadi PANTUNMAN.
      PANTUNMAN ini macam Superhero Lanun Bugis.

      Moral of the story.
      DEDAK Lanun Bugis boleh jadikan SUPERHERO

      Padam
  26. BERSATU.....jemput ramai ramai menyertai parti PPBM ini,pastikan juga semua yang berdaftar layak mengundi.

    BalasPadam