Khamis, 8 September 2016

Tun M ~ Tiada Lagi Kedaulatan..!


Rakyat Malaysia semakin jelas dan faham..! Rakyat semakin BERSATU..!

Tiada lagi kedaulatan undang-undang di Malaysia, kata Dr Mahathir


Susulan penubuhan Majlis Keselamatan Negara (MKN), undang-undang tertangguh dan ini termasuk pemansuhan inkues kematian, katanya.
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Malaysia tidak lagi mengamalkan kedaulatan undang-undang dan kini menjadi negara tanpa undang-undang.
“Dan kini dengan Majlis Keselamatan Negara (MKN), undang-undang ditangguhkan. Ini termasuk pemansuhan inkues mengenai kematian,” katanya dalam posting terbaru di blognya, chedet.cc hari ini.
Dr Mahathir berkata undang-undang pada asasnya dibuat untuk keselamatan, kehidupan yang baik dan kesejahteraan rakyat.
“Bagi membolehkan undang-undang melakukan semua ini, kerajaan perlu mentadbir sewajarnya. Kerajaan yang dilantik perlu buat dengan baik.
“Apa yang berlaku di Malaysia sekarang ialah kerajaan menyalahgunakan undang-undang. Ia tidak lagi menyediakan persekitaran yang baik,” katanya.
Dr Mahathir turut menyenaraikan salah guna kuasa yang dilakukan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri dan kerajaannya.
Meskipun undang-undang membenarkan rakyat mengkritik, Dr Mahathir menyelar tindakan Najib menghalang ahli partinya, penjawat awam dan media daripada mengkritik kerajaannya.
“Tindakan diambil dengan membuat mereka daripada jawatan, dipindahkan, diturunkan pangkat, mengganggu mereka dan rakan serta memaksa mereka bersara awal,” katanya.
Dalam artikel terbarunya itu, Dr Mahathir mendakwa apabila RM2.6 bilion ditemui dalam akaun bank peribadi Najib, siasatan penuh mengenai sumber wang itu tidak dijalankan oleh polis.
“Tetapi kita dengar peguam negara mendakwa Najib tidak bersalah kerana dia (Najib) kata dia tidak bersalah. Jika ini mencukupi, maka semua orang yang didakwa kerana tindakan jenayah hanya perlu kata mereka tidak bersalah.”
Katanya, suspek yang hanya menafikan dia buat salah tidak akan didakwa di mahkamah.
“Untuk dilepaskan, dia perlu menunjukkan bukti dalam bentuk alibi, saksi, dokumen, cap jari dan sebagainya untuk meyakinkan hakim. Kemudian, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan akan pertimbangkan sama ada dia tidak bersalah atau tidak,” katanya.
Beliau berkata peguam negara bersalah kerana lalai dalam tugas.
“Polis juga bersalah kerana tidak menjalankan siasatan penuh terhadap tuduhan yang dibuat dalam laporan itu.
“Akta Rahsia Rasmi (OSA) tidak diguna pakai untuk jenayah dalam pejabat. Malah, tugas pegawai untuk melaporkan sebarang tindakan jenayah yang dilakukan sesiapa dalam kerajaan,” katanya.
Rahsia rasmi merujuk kepada dokumen kerajaan, Kabinet, kertas cadangan dan perjanjian yang belum diluluskan.
Lu Fikir La Sendiri!!!

71 ulasan:

  1. PANAS! PANAS! PANAS!

    PUTRAJAYA: The Registrar of Societies (RoS) has approved in principal the formation of Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

    Deputy Prime Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (pix), who is also Home Minister, said the green light for the party was given Thursday.

    "However, the party cannot use the acronym 'Bersatu' but is to be known as PPBM," he announced after attending the Home Ministry's monthly gathering here.

    This is because there are other six political parties and organisations that have the word "Bersatu" in their names, he added.

    Former Umno deputy president and ‎former deputy prime minister Tan Sri Muhyiddin Yassin filed an application to register PPBM on Aug 5.

    Muhyiddin is the party president while former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad is PPBM chairman.

    Akhirnya tin kosong dah beri kelulusan selepas berbulan bulan hantar permohonan. Tidaklah seperti kata tin kosong tempohari "hari ini hantar permohonan, esok lulus" jika diperhatikan gerak kerja parti "Untuk Macai Najib Only" ini melewat lewatkan permohonan parti bersatu, maka tidak hairanlah Rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap parti Najib dan BN.

    AYUH PARTI BERSATU, HULURKAN TANGAN PERSAHABATAN TERHADAP PARTI PAS, TUN DAN ANWAR IBRAHIM SUDAH LAKSANAKAN IMPIAN RAKYAT...

    BAHAWASANYA,

    UNTUK MENEWASKAN PARTI NAJIB DAN BN, WAJIB LAWAN SATU SAMA SATU.

    AYUH BERSATU, MASA SEMAKIN SUNTUK!
    KERANA NAJIB BERCADANG UNTUK MENGADAKAN PRU PADA MARCH 2017!

    BUKANKAH INI IMPIAN RAKYAT INGIN MELIHAT NEGARA INI DIBERSIHKAN DARI ANASIR RASUAH? KEZALIMAN, PENINDASAN DAN PENGANAIYAAN YG DILAKUKAN OLEH PARTI NAJIB?

    RAKYAT BERPENDAPAT, UMNO SUDAH TIADA LAGI....

    BalasPadam
  2. Sedap dengor tuh, kuat dan padat makna nya "Tiada lagi kedaulatan undang-undang" atau "no more sanctity of the law" di Malaysia di bawah Najib.

    Teruk negara ini. Dah lah yang tak ada sebut di Perlembagaan di buat Najib ikut sesuka nya, seperti buang Gani Pattail dengan serta merta, tanpa notis, tanpa sebab munasabah.

    Yang ada undang undang berkenaan tangkap menangkap penjenayah berdasarkan perinsip "probable cause" pun di biar nya, di sukai nya, seperti Peguam Negara baru Afandi tidak tangkap dan heret ke mahkamah penjenayah 1MDB, walau pun DoJ USA dah kata dengan terang ada jenayah misappropriation of 1MDB funds and money laundering, dan MO1 yang di sebut DoJ itu dah di kenali, kata Menteri A Rahman Dahlan.

    BalasPadam
  3. Susulan penubuhan Majlis Keselamatan Negara (MKN), undang-undang tertangguh dan ini termasuk pemansuhan inkues kematian, kata Tun M.

    Bila Najib istiharkan dharurat di sesuatu kawasan (merampas sebahagian kuasa YDP Agong yang berkuasa buat gitu bagi seluruh negara), boleh tangkap tanpa waran, ikut saja tangkap sapa yang mahu di tangkap.

    Siapa mati, mati katak le depa, sebab inkues kematian di mansuhkan.

    Rosak, jahanam hak mutlak rakyat di bawah Najib. Dia mesti di nyahkan dari jawatan nya secepat mungkin, selewat lewat nya di PRU14.

    BalasPadam
  4. Tahniah PPBM. Bersatu kita menuju perpaduan ummah. Bersatu menolak kemungkaran. Bersatu menegak kebenaran.

    BalasPadam
  5. Kah.. kah.. Matdey bangsat mau cakap pasal undang2?
    Apa si tua ingat dia cakap depan lembu punya kandang
    Dia fiikir semua rakyat sperti pembangkang otak udang
    Dulu 6 orang hakim dan Ketua Hakim barua ni tendang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Tun M bayangkan dia "cakap depan lembu punya kandang". Najib, kuncu kuncu nya, kroni2 nya, kamu dll dalam kandang itu.

      Padam
    2. Yenna dey apa cirita mau putar belit pusing ini mamu
      Yang pirgii dingar dia punya ciramah itu adalah kamu
      Kita worang tingok inii Madey saja mau muntah jemu
      Apasal dey tamby mau cakap worang lain jadi lumbu

      Padam
    3. Nafi lagi ye Jing Jibo. Itu aje le keroje kamu. Malas nak cari fakta dan hujah yang munasabah. Padan le kamu di hamjadahkan dek Najib.

      Padam
    4. Betul madey cakap depan lembu punya kandang. Kalau kamu nak tahu 12:53, LEMBU yang dalam KANDANG adalah KAMU. Sebab kamu tidak akan faham apa² kerana kamu dari species Untuk Macai Najib Only. Dungu dari kepala sampai ke ekor

      Padam
  6. Tun M kata "peguam negara bersalah kerana lalai dalam tugas."

    Tak betul. Tun ha nya being polite cakap begitu, tak mahu tahikan nama Najib, walau pun nakkan Najib vamoose.

    Sebenar nya Najib yang hendakkan keadaan begitu. Itu sebab dia buang Gani Pattail yang tidak lalai, lantik Afandi yang dia tahu akan "lalai" kerana akan mempertahankan nya dan menjaga kepentingan politik nya.

    Cilaka. Bawak macam macam malang kpd rakyat. Terutama nya berkaitan RM81 bilion hutang 1MDB yang rakyat kena beban.

    BalasPadam
  7. Makin bertambah teruk inii Mahazalim Firaun kuku besi
    Bangsat inii cakap pasal undang2 lawak tak kering gusi
    Dulu diia perintah siapa lawan dicantas atau pagar besi
    Kini dijilat balik semua kahak hijau muntah air liur basi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemerintahan kuku besi ia lah Lee Kuan Yew di Spore dan Najib di Malaysia.

      Padam
  8. Inii lah dia peribahasa: “sudah terantuk baru terngadah”
    Sebiijik macam berlaku ke atas Madey tua haram jadah
    Dulu dia buat sesuka hati tak pakai undang2 ikut redah
    Kini mula nak ungkit jilat balik kahak hijau punya ludah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perkataan haram jadah dah di khaskan scara ekslusif untuk kamu dan yang seperti kamu, yang tak mencari fakta dan hujah yang rakyat boleh terima bagi membantu membaikki imej Najib yang dah jadi londeh.

      Najib yang kata di kempen PRU13 bahawa kamu semua ada lah "bangang, hamjadah." Dia kalah teruk, kalah undi popular, hilang majoriti 2/3 di Parlimen dsb nya. Perkataan hamjadah itu dah jadi khas untuk kamu dan yang seangkatan dengan kamu.

      Padam
    2. Ewah cai bingai 1.20 kemain lagi besyarah lagak takbor
      Ngko tak perasan ke parti Bersatu Matdey nak terkubor
      Kalau ko berjalan bagi tegak jangan bontot lentik subor
      Bukan nya apa takut Nuat tutuh ko punya lobang jubor

      Padam
    3. itu jer la yea jing....semah ngan jibo suap dedak ape kat kamu tghari td? mencurah2 idea berpantun, bermadah bagai...tapi xdak fakta lah....padanlah jibo panggil hangpa anjing2 peliharaan dia tu haramjadah no

      Padam
    4. Lagi haramjadah kalau sampai rakyat pun susah. Dahulu kata bila ada GST, harga barang turun. Macam mana nak turun kalau dari kilang sampai la ke pengguna kena GST. Barang berharga seringgit, bila dikenakan GST sepatutnya berharga rm1.06, tetapi mencecah RM 1.20. Tak ke haramjadah namanya....???

      Padam
  9. .. salah guna kuasa yang dilakukan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri dan kerajaannya -

    "Tindakan diambil dengan membuang mereka daripada jawatan, dipindahkan, diturunkan pangkat, mengganggu mereka dan rakan serta memaksa mereka bersara awal,” kata Tun Dr Mahathir.

    Bermacam lagi yang di sebut nya. Nak tambah lagi pun ada banyak. Tapi bior le yang Tun Mahathir senaraikan itu serap ke dalam pemikiran pembaca dulu.

    BalasPadam
  10. Matdey jual maruah dirii melutut peliwat dan kafir harbi
    Cai2 akan kata Matdey betul walau dicela kutuk bertubi
    Bagi cai pentaksubnya dia inii cai-cai anggap taraf nabi
    Sebab tu dia buat dek je muka tebal serupa muka babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu melutut dan menganga depan Jibo ye? Coba cite ape lagi kamu buat bila gitu.

      Padam
    2. Nko meraban apa nii cai 1.26 barua bahalol bingai unta
      Aku cakap pasal Matdey, dekat nko aku mana mengata
      Ngko menonggeng tadah jubor kat Nuat tak mau cerita
      Dengar khabar butuh bengkok Nuat masuk ko meronta

      Padam
    3. Marah ye, Jing Jibo? Meradang ye? Bukan main lagi kau meraban. Sian.

      Ngaku aje le. Tulaigh aje sini apa lagi yng ko buat bila melutut dan menganga depan Jibo. Aku tak akan kasi tau orang lain. Promise.

      Padam
    4. kih kih kih...sian 1.40

      Padam
    5. Siaan 1.40 bingai Kejora kasii jual pantun tak reti balas
      Itu ler cai, dulu suruh belajar nko macam unta pemalas
      Aku pasti ko ni jenis yang asik kena denda dalam kelas
      Kalau tidak berdiri atas kerusi mesti telinga kena pulas

      Padam
    6. Jing Jibo cakap pasal telinga kena pulas dalam kelas, dia mesti orang tua yang tahu ha nya cara kuno, mcm kata CV dia -
      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    7. 1.57, meroyan yer bang..
      kih kih kih...

      Padam
    8. 1:24..,,
      Nak tanya, berapa yang telah kamu dapat dari 2.6b..?
      Kalau setakat dapat harga minyak petrol sama macam yang kami bayar, tak usaha la nak lebih². Setakat br1m tu, jangan kata setahun, seminit sahaja boleh habis.

      Padam
  11. Ciri ciri yg diamalkan oleh parti dan kerajaan bugis lanun sama dengan negara Komunis. Tak caya check ciri negara komunis lain.
    Lepas ni kalau parti bugis tuduh parti lain komunis, ludah je muka.

    P/s admin taknak up ke gambar bugis eksen jumpa obama. Obama nampak serius. Bugis plak nampak stress dgn baju terangkat dan disturbed body language. Baik tgk gambar tun dan anwar bersalam dgn senyuman....class.

    BalasPadam
  12. If Dr M can 'embrace' Anwar, why can't Umno change? MCA man asks
    Malay Mail Online

    KUALA LUMPUR, Sept 8 ― An MCA leader told ally party Umno today to change and to ...

    Habaigh lah Meno, rakan seperjuangan pun dah bosan dgn kamu.
    Change Najib lah, korang. MCA pun dah tak suka.

    BalasPadam
  13. Haramjadah pengkhianat bangsa... dan haramjadah pengkhianat yg melscurkan krsucian islam iman dan akidah umat islam sudah bersatu spt pluralism. ..syiah..DAP komunis evanglist...Liberal..lgbt dan gaysudah bersatu demi tuan penjajahnya...

    Ada 2 kepala barua haramjadah prnjajah sedang bersatu walau kedua dua barua haramjadah ini di usia senja tunggu nak mampos...

    kedua2 barua haramjadah ini sllu mempromosi Slogan yg bunyi cukup hebat spt Islam madani... islamic state fundemantlis..kepimpinan melalui ulamak sambil mrlacurkan kesucian islam.... mme sah haramjadah barua penjsjah

    negara akan hilang krdaulatan sekiranya barua haramjadah ini berkuasa nnti drmi kroni.. anak pinak haramjadah ini

    Haramjadah barua penjajah ini ramai terlahir dari utara .... mme haramjadah sungguh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak usah cakap hilang kedaulatan le, Jing Jibo. Bos ko tak tau pun apa kedaulatan negara, apa maruah bangsa dan negara.

      Ko melutut dan nganga le selalu depan dia.

      Padam
    2. Rasanya haramjadah bugis lagi teruk. Sampai anak bini pun terlibat sekali

      Padam
  14. Tidak ada satu pun komen pencacai sekor kat atas tu yg membela najib.

    Najib pasti kecewa kerana,

    Tidak memberi butiran dan fakta najib tidak bersalah, contoh chai contoh...
    Najib tak kenal jho lo?

    Maki hamun terhadap tun yg hanya membuatkan rakyat tampil mempertahankan tun mahathir seterusnya membenihkan kebencian terhadap najib.

    Bertaubatlah pencacai sekalian, duit yg korang sumbat tu beri pula anak bini makan menghasilkan darah keturunan KOOOORRRRRAPPP!

    Dah3 chai, pergi ambil kain pelikat seterusnya dirikan solat taubat nasuha.

    BalasPadam
  15. Memang tidak guna sesen Matdey bangsat tua bangka
    Dia mahu hancurkan negara berpakat dengan Amerika
    Kitorang tak akan biar ini haram jadah pukimak celaka
    Mampos nantii tiada tempat lebih sesuai selain neraka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi kamu, Jing Jibo, kedua dua syurga dan neraka takda tempat untuk kamu. Kamu mati akan di peranakkan lagi (re incarnated) dalam bentuk badak sumbu dan seterus nya dalam berbagai bentuk binatang.

      Anjing Jibo lah katakan. Melutut dan menganga dll lagi depan Jibo selalu.

      Padam
    2. sian 1.47... meroyan yer bang..
      kih kih kih...

      Padam
    3. 1.52 kesian kat diri ko chai, tahap ilusi ko tu dah tahap sewel.

      Padam
    4. ini lah contoh bahasa serta isi komentar yg penuh dgn kebencian serta carutan. tiada fakta yg bernas d utarakan.

      sekali lagi saya merayu kpd admin agar tapisan ketat d kenakan. ulasan yg tak sopan serta kata2 nista wajib d nyah kan drpd blog ini.

      kegagalan berbuat sesuatu akan menjerus blog ini k dlm sector xxx.

      Padam
    5. Pahlawan bugis main golf dengan president America. Agak² siapa yang bersekutu dengan America...

      Padam
  16. INI CITER MAHATHIR BABI PUKIMAK HARAMJADDAH PUJAAN PENJILAT AIR MANI KOTOR MADEY...

    TED MANOOFF JILAT JILAT...BAKAR BATU BABI...JILAT JILAT

    Ia akan jadi seperti projek Bakun.Dana terbengkalai dibazirkan dan satu lagi projek gajah putih.Saya sentiasa mengatakan ahli-ahli politik sepatutnya tidak terlibat dalam hal ini.Menteri-menteri semasa anda berkuasa dahulu, juga ahli-ahli perniagaan dan hampir setiap pegawai mempunyai ‘sesuatu’ untuk diri masing masing.Lihat Rafidah Aziz,menjual beribu-ribu Permit Import (AP) untuk kereta-kereta setiap nilai 20-30 ribu Kenapa tidak kerajaan yg berbuat demikian ??? Dia telah memperoleh berjuta-juta saham,untuk memenuhi kantung nya.Lihat Ketua Menteri Selangor dahulu mengutip berjuta-juta ringgit dan meluluskan pembinaan bangunan-bangunan tinggi daripada ahli perniagaan.Dia adalah berbaloi dengan pulangan beberapa berbilion,tapi malangnya dia telah ditangkap dengan beberapa juta wang dalam bag di airport Australia.Lihat pula Ketua Menteri Sarawak menjual bilion nilai konsesi balak di bawah meja,menjual setiap bahagian tanah kerajaan untuk ahli-ahli perniagaan tanpa tender,menggunakan syarikat-syarikat dia sendiri memperoleh kontrak-kontrak kerajaan yang lumayan,menjual tandatangan-tandatangan yg melulukan sesuatu agenda.

    Dia mempunyai 8 bilion AS dan menyimpan di luar negeri.Beribu-ribu ekar tanah diberikan kepada beberapa buah syarikat manakala beribu-ribu orang miskin masih tinggal dalam kadbod rumah-rumah sementara tidak mempunyai air yg bersih dan tanpa tandas serta membuang air lain pula disungai sungai.Malaysia telah kehilangan sekurang-kurangnya 30 bilion semasa pemerintahan anda lepas 10 tahun,pemerintahan yang korup.Satu bilion dihilangkan daripada pembelian kapal terbang-kapal terbang perang Skyhawk dan kini apa kesah nya ??? pernah dilihat pesawat ini masih tersadai padang pasir Arizona Nevada, Amerika Syarikat.3 bilion dihilangkan daripada timah London skandal, anda berfikir ada kebodohan pada tahap yang terbaik.Apa cerita pula dengan 6 billion kilang keluli Perwaja di mana tiada sesiapa mengetahui di mana wang itu pergi,3 billion pula dalam kes bank skandal Bumiputra apabila George Tan disogok.6 billion tukaran mata wang asing rugi jika Bank Negara (helah dan wangnya tidak lama lagi berpisah) dan 6 bilion untuk membina tiga daripada bangunan paling tinggi dunia (dibina oleh orang Jepun dan rakyat Korea dan perabot mengimport dari Perancis bukan Malaysia) dan 1 bilion dihilangkan daripada pembelian kapal perang British termasuk bayaran-bayaran membayar kepada broker dan di bawah meja..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Padam
    2. Pembaziran Bakun (jika ada bukti nya) dan faedah yang kroni2 Rafidah dapat, dll yang di sebut itu, ha nya secebis saja di bandingkan RM81 bilion yang Najib bikin 1MDB terhutang dan rakyat di bebankan nya.

      Dan berbelas bilion Ringgit masuk akaun bank dia sendiri, akaun anak tiri dia dll. Amat besar punya penyelewengan dan pengsonglapan.

      Padam
    3. kih kih kih...
      2.25, meroyan yer bang..

      Padam
    4. semua pemimpin menyalah gunakan kuasa.

      selama 22 tahun memerintah tun m banyak membuat keptusan yg kurang teliti yg mungkin juga terjerat dgn kesalahan jenayah.

      namun jika dia betul terlibat dgn kegiatan jenayah, maka pihak berkuasa sekarang wajib mengambil tindakan.

      tun m juga tlh mencabar sesiapa juga utk menyaman nya sejak 2 tahun yg lepas. so far there r no takers.

      bak kata perpatah - 2 wrongs do not make a right.

      najib tlh jejas d tangkap tangan (caught red handed)

      cubaan hendak mendakwa nya tlh d hidu terlebih dahulu n beliau berjaya menggagalkan nya.

      mungkin akan tiba masa nya d mana semua ini akan terbongkar n terburai.

      Padam
  17. Poster dey, baru release punya wayang tamil sudah mari. Dus dus dus ..

    BalasPadam
  18. Matdey cakap pasal undang? Kah kah memang kelakar
    Zaman dia perintah Mahazalim kuku besi dia mencakar
    Habis kena kata: ‘yes’ pegawai, hakim polis atau askar
    Manusia bangsat laknat ini kalu mampos elok je bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib tak boleh di bakar sebab dia Islam. Tapi nak di tanam di perkarangan Mesjid Negara ......... astaghfirullah

      Padam
    2. Di Kazakhstan kot

      Padam
  19. Bersubhah dengan orang beriman InsyaAllah mudah mudhan dapat keredzohan Allah SWT. Bersubhah dengan orang yang munafik dan yang mungkar ...tpok lah dada tanyalah selera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang yang munafik dan yang mungkar itu ia lah Najib. Episod seleweng 1MDB dan songlap berbilion saja udah mengkategorikan dia begitu.

      Padam
  20. Wargghh kah kaah…seronok betul cai tension meraban
    Itu lah ukuran kalau tak ‘educated’ otak tahap jamban
    Aku rasa cai-cai ni kalau pak lebai, dah lempar serban
    Megeluporr meronta merapu meroyan ke tahap gaban

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo aje yang otak tahap jamban. Sekor aje Jing Jibo di sini. Sekarang pakai mode berpantun memantun macam katun.

      Padam
    2. Siaan 2.42 bingai Kejora kasii pantun tak reti nak olah
      Itu ler caii, dulu suruh belajar nko malas pergi sekolah
      Tapi cai bapok nii nak lagak hero juga dia redah belah
      Itu saja dia tahu cakap tapii gatal jubor mau berbalah

      Padam
  21. Udah banyak ekor cai masuk Kejora punya perangkap
    Dia terjah masuk jer anjing tu.. prap terus tertangkap
    Lepas tu kelupor le cai tak retii nak balas susun cakap
    Kan Kejora dah kata dalam biidang perang kita cekap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak betulkan skit pantun anjing nig...

      "Kan Kejora dah kata dalam biidang perang kita cekap"

      Sepatutnya...

      Kan Kejora dah kata dalam bidang perang SARAF kita cekap.

      BERTAUBATLAH CHAI, ko mati hidup balik nak jadi anjing ke chai? Reincarnation seperti agama buddha ke chai?





      Padam
    2. Kah kah cai 4.27 kakii mengata orang suruh bertobat?
      Biar betul cai anjing nii apa nko tak salah makan ubat?
      Nak mengajar orang cai cikai ni bulu pelir belum lebat
      Agaknya budak ni jubor dia butoh Nuat sudah sumbat

      Padam
  22. Tidak ada satu benda pun baik Matdey ini walau seinci
    PutraIblis bawa banyak mana citer pun akan kena caci
    Sebab manusia bangsat munafiq ini rakyat udah benci
    Yang dok sanjung puja dia hanya dua tiga kerat balaci

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bertaubatlah chai....

      Padam
    2. Tahniah dia bagaimana nak bertaubat? Yang pasti hanya tahu buat

      Padam
  23. Hanya ade 2 tokoh barua penjajah yg bikan saja mrnghancurkan bangsanya tapi melacurkan agama suci islam dan akidah iman sekali dng ajaran pluralism agama... komunis DAP evangelist. ..syiah lgbt dan gay liberalist... 2 tokoh barua dihujung hayat bersatu demi kroni.. anak beranak dan tuan penjajahnya... kesiannnnn....kesiannn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3.24 inilah ayat di ulang ulang anjing sewel sekor ni, kosong chai, takder isi artikel atas tu berkenaan majlis keselamatan negara, di mana kuasa diberi kepada najib.

      Ambil contoh;

      Jika parti najib tewas pada PRU14, najib boleh beri arahan esekutif untuk merampas kuasa.

      Inilah keburukan MKN.

      Padam
  24. Hahaha..

    Banyak dah meroyan.. siap maki hamun tun lagi..

    Bla la wei..

    parti bersatu dh diluluskan..

    So dh tau mana nk tuju.. sebelum ni tkapai2 jg.. nk buang umno tp x tak tahu nk tuju mana.. tue pasal balik2 pangkah gak umno masa pru..

    Skrg.. dh ada jawapn dan tempat dituju..

    Bye2 umno..

    # BERSATU.. tgu aku datang

    BalasPadam
  25. Tukar ler posting pulak Putera ramai tunggu nak lawat
    Bukan nak kena tulis pun kalau alasan tak ada dakwat
    Buat le citer pasal ubat kuat kote ke atau ubat jerawat
    Atau pun citer pasal Nuat Al-juburi main jubor meliwat

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.44

      Dah mula merepek meraban.. meracau x tentu pasal..

      Meroyan dah ker..??

      Hehehe..

      Padam
  26. Putera kalu citer pasal Bersatu pun ianya dah nak lebor
    Pasal Matdey lagii tak guna, dia udah nak masuk kubor
    Buat le posting baru bagi cai2 anjing rasa sikit terhibor
    Contohnya citer butoh Nuat masuk dalam lobang jubor

    BalasPadam
  27. Kejora ini bukan lah nak megah diri mau tunjuk handal
    Tidak lah juga kitorang suka perkara lucah atau sundal
    Tapii timbul cerita Nuat penjubor Kejora banyak modal
    Pasal ini saja mau sebulan Matdey biol nak kena bedal

    BalasPadam
  28. Tahniah Bersatu dah sah didaftar .. lepas ni ton nonok bola la riuh rendah samapi mampos sbb dia dah ade platform utk terpekik terlolong smpi mati.. bila dah berambus dari UMNO tak.payah lagi nak merenyeh renyeh dng UMNO... jag la pti bersatu boboi tuhhh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak buat apa kebenda dengan parti Din bunga Bersatu
      Pengerusi dia Matdey tua bangka yang udah mati kutu
      Presiden pula si Din Pagoh kakii betina perangai hantu
      Penyokong pula cai2 dedak biingai bahalol kepala batu

      Padam
  29. Nuat peliwat main jubor Matdey jilat mahu dibuat joki
    Dah tahu Sheikh batang bengkok ni busuk punya kaki
    Jubor drebar diia kena paku binii orang diia tutoh puki
    Akiibat kebodohan diia teruk Matdey biol dicerca maki

    BalasPadam
  30. Sapa kata pilihanraya Akan diadakan dalam bulan Mac tahun hadapan? Korang tahu apa sebab Akta MKN diujudkan? Untuk nak declare keadaan zarurat. Kemudian perlembagaan digantung. Leaps tu tak payahlah pilihanraya. Yang akan adaj hanya pilihan 'saya raja'. The guy had taken this page from his father. Kan dia awal-awal lagi dah kata 'cash is king? In this case, MKN will make him king of all kings. Agong pun tak boleh buat apa-apa.

    BalasPadam
  31. FIKIR SECARA RASIONAL..!!! jangan kerana bencikan najib akibat percayakan fitnah, pembohongan dan putarbelit penjilat2 lobang najis kafir2 DAP PKR RBA anda lupa akan skandal penyelewengan Tun M selama 22 tahun jadi PM... siapa berani bersumpah laknat mengakui yg Tun M adalah pemimpin bersih yg tidak amalkan kronisme nepotisme dan mementingkan keluarga dan kroninya??? Tun M sendiri takkan berani berbuat demikian... apatah lagi Anwar aljuburi...

    Anda semua pun faham sangat apa yg Mahathir, Anwar, DAP, PKR, RBA buat fitnah selama ini adalah semata2 untuk merebut kuasa demi kepentingan mereka...bukannya demi rakyat...

    BalasPadam