Selasa, 6 September 2016

Cukup Cukup La Menghina Diri Jib..!


Kalau pun tak reti nak pertahan..! Cukup la sekadar menjaga harga diri yang berbaki..! 

Cukup cukup la..!

NAJIB, PM PALING LEKEH.....
Sesiapa pun yang menjadi pemimpin, apabila ada dakwaan secara langsung ditujukan kepada mereka, biasanya pemimpin berkenaanlah yang akan tampil memberi penjelasan berkaitan apa yang didakwa itu.
Ketika Tun Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri, semua dakwaan terhadap dirinya sentiasa dijawab olehnya dengan logik yang mudah serta hujah yang meyakinkan.
Sama ada ketika berkrisis dengan Musa Hitam, Tengku Razaleigh Hamzah, Anwar Ibrahim atau semasa menyerang Najib Razak, semua isu berkaitan dirinya yang dipersoalkan akan dijawab sendiri oleh Tun Mahathir. 
Hanya setelah itu, barulah pemimpin-pemimpin lain menyebarkan jawapannya itu atau memberikan jawapan tambahan bagi mengukuhkannya lagi.
Kekuatan Tun Mahathir, selain logik yang mudah serta hujah yang meyakinkan, bahasa yang digunakannya juga ringkas dan senang difahami.
Tidak pernah sepanjang 22 tahun menjadi Perdana Menteri, beliau mewakilkan kepada pegawai khas, setiausaha akhbar atau mana-mana pegawainya untuk menjawab sebarang dakwaan yang dikaitkan langsung terhadap dirinya.
Tun Mahathir sentiasa ada keberanian untuk menjawab apa-apa persoalan yang ditujukan kepafa dirinya. Beliau tidak lari, tidak berselindung dan tidak juga menyembunyikan dirinya.
Malah, di sebalik Tun Abdullah Badawi yang dikatakan lemah dan selalu tidur, ketika era kepimpinannya sedang dipertikai dahulu, beliau juga punya keberanian untuk tampil menjawab persoalan-persoalan yang dibangkitkan khusus tentang dirinya.
Tiada ruang untuk setiausaha akhbar, pegawai khas dan lain-lain pegawai-pegawai Tun Mahathir atau Tun Abdullah untuk tampil menjawab bagi pihak diri mereka.
Sebenarnya, itulah tanggungjawab moral yang paling asas bagi seseorang pemimpin, lebih-lebih lagi yang memegang jawatan Perdana Menteri. Di situlah terserlahnya wibawa, ketokohan serta keyakinan rakyat. Ia juga menjadikan rakyat merasakan benar-benar mempunyai Perdana Menteri.
Tetapi, di era kepimpinan Najib yang kononnya hebat dan penuh gaya ini, tanggungjawab moral itu sudah tiada lagi. Banyak persoalan yang ditujukan khusus kepada Najib, hanya dijawab dengan diam dan bisu tanpa kata-kata oleh yang empunya tubuh, sebaliknya sang setiausaha akhbar pula yang kerap tampil menjawab bagi pihak dirinya.
Perkara itu pula sudah banyak kali berlaku yang seolah-olah memperlihatkan Najib tidak ada berani untuk mempertontonkan air muka penuh tulus serta sinar keyakinan wajahnya kepada umum. 
Yang memualkan lagi, tidak saja menjawab, sang setiausaha akhbar itu juga turut melontarkan bidasan atau serangan peribadi kepada mereka yang menyerang "bossnya" itu seolah-olah beliau juga ahli politik yang sudah beberapa penggal menang pilihanraya.
Jika setiausaha akhbar itu tampil menjelaskan mengenai perkara yang melibatkan kerajaan atau hal-hal umum berkaitan Najib, mungkin ia boleh diterima, tetapi tentulah tidak masuk akal apabila beliau juga yang ke depan memberi jawapan apabila TS Muhyiddin Yassin menuduh Perdana Menteri mempunyai wang RM1,000 juta sebelum masuknya RM2,600 juta sebelum itu.
Begitu juga apabila Jabatan Kehakiman AS mendakwa wang yang masuk ke akaun peribadi adalah berpunca daripada 1MDB dan bukan derma sesiapa, yang tahu hakikat sebenarnya perkara itu ialah Najib. Oleh itu, Najib tidak seharusnya diam atau setiausaha akhbarnya membangkitkan cerita lama kononnya tiada perlanggaran undang-undang telah dilakukan oleh Perdana Menteri.
Apa yang seorang setiausaha akhbar tahu mengenai kebenaran wang yang ada dalam akaun bank peribadi Najib?
Beliau hanya makan gaji dengan Perdana Menteri dan sudah tentu akan melakukan kerja berdasarkan apa yang diperintahkan oleh Najib saja. Lebih daripada itu, beliau tidak tahu apa-apa. Jauh sekali untuk berani bertanya mengenai wang yang dimiliki Najib.
Dengan sudah beberapa kali Najib seolah-olah mewakilkan kepada setiausaha akhbarnya memberikan jawapan, ia bukan saja menyerlahkan lagi lekehnya Najib sebagai Perdana Menteri, bahkan kadang-kadang membuatkan beliau tidak dirasakan benar-benar dekat dengan rakyat.
Apatah lagi dengan adanya pelbagi saluran media baru sekarang, penampilan dan keberanian memberikan jawapan itu boleh dilakukan bila-bila masa dan di mana saja. Yang perlu hanya cuma keberanian.
Najib sebaliknya hanya suka tampil membanggakan dirinya dengan angka-angka yang tidak dirasai nikmatnya oleh rakyat jelata. Angka-angka yang selalu diumumkannya hanyalah untuk keseronokan dirinya semata-mata. Sebagai Perdana Menteri, bukan menunjukkan angka itu yang penting, sebaliknya yang jauh lebih mustahak ialah keberanian memunculkan diri dalam susah dan senang, bahagia dan derita, luka dan ketawa serta tidak lari daripada segala bencana yang tiba.
Disebabkan lekehnya Najib itulah kita sebenarnya semakin memerlukan seorang Perdana Menteri yang baru menerajui kita. 


Masih ada lagi ke harga diri?

Lu Fikir La Sendiri!!!


106 ulasan:

  1. Masa Tun M dulu boleh le dia jawab sendiri semua sbb semua jawapan yg dia beri tak boleh dipertikai.
    Kalau pertikai dicantasnya atau mungkin ke dalam.
    Hakim2 dan ketua hakim pun dia cantas.
    Kalau ada kuasa raja dan Agong pun dia nak cantas, tapi mampu juga dia cantas perlembagaan menyekat kuasa Agong.
    Tun M punya pemerintahan ala kuku besi, sehingga dia lekat dengan nama Mahafiraun.
    Dia jeling sahaja semua orang bawah jadi kecut, mana pernah dia berlembut.
    Kini bila dah hilang kuasa dan kemaruk kuasa semula baru nak tunjuk lembut. Berpeluk dengan Kit Siang kominis, berpeluk dengan Nuar Al-Peliwatiljuburi.
    Pentadbiran Tun M lagi teruk, songlap sana sini untuk selamatkan bisnes anak dia Mirzan dan Mokhzani. Cuma zaman tu orang bawah tak berani ganggu dan juga ada masyuk.
    Kini dia nak berkorban pula untuk seorang lagi anak dia si boboi botak, hingga sanggup dia memporak perandakan Negara.
    Dia cuba nak mengabui mata rakyat dengan gelaran negarawan yang ada padanya.
    Dia tubuh lagi parti untuk pecah belahkan Melayu, sedangkan dia sedar Melayu dah cukup terpecah dengan Umno, PKR, PAS, PAN, Perkasa dll.
    Jahanam punya Mahathir, hanya pentingkan diri!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najis ada kuasa.
      Awat tunggu lagi.
      Buktikan cerita warong kopi ko tu.

      Jahanam punya najis, hanya pentingkan diri!

      Padam
    2. Buktinya ada dalam video kat bawah, tapi kalau ko pergi tanya Nuar, dia tak akan cakap sekarang sebab Matdey dah pintas dulu.

      Padam
    3. Bukti video ucapan nuar?
      Hahahahaha

      Laku masuk court?
      Bukti ni mcm money trail masuk akaun najis.
      Sbb tu laporan audit kena OSA.
      Tuduhan doj bila para musibat tu nk bela diri.
      Pegila sangkal tuduhan doj duit kt anak tiri najis dtg dr 1mdb.

      Bkn bg pantun bangang video ucapan

      Padam
    4. Anjing gila kat atas tu hari2 camtu, takder fakta takder isi, makin kuat maki hamun makin benci rakyat terhadap najib dan bukan pula terhadap anjing gila ni.

      Padam
    5. kenapa nak kutuk nuar, kan ke dia sekutu korang?

      Padam
    6. 6.45 kami kutuk penyamun no 1 negara sahaja.

      Padam
    7. Bangang tahap apa cacai najis ni?

      Cerita psl najis, kutuk najis nk alih tiang gol plk kutuk nuar.

      Najis ada kuasa mulakan siasatan.
      Buktikan sembang cacai najis bangang tu.

      Pelik pencacai najis. Pi la suh najis tu mulakan siasatan. Duk alih tiang gol imej najis xbaik mana, mamak lg dapat kredit.
      He.he.he.

      Cc:
      Go fly kite
      Hashim hassan
      Mangkok berayon
      Kejora liberal

      Padam
  2. http://khairulryezal.blogspot.my/2016/09/video-pembongkaran-ketum-mengenai.html

    Video anuar dedahkan kekayaan anak2 Mahathir.
    Anuar kata Matdey sangat takut kalau dia jadi PM, nanti akan terbongkar segala kegiatan Matdey mencuri wang dan harta negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.06 "Anuar kata Matdey sangat takut kalau dia jadi PM"

      Hari ini kalau tak tangan digari, depan public, dalam mahkamah, kalau boleh anwar ibrahim nak cium tun dr mahathir sebab dia masih ada peluang untuk jadi pm.

      Padam
    2. matdey terpaksa bagi peluang kpd nuar jadi pm sbb keemungkaran dia nuar nanti boleh tolong tutup

      Padam
    3. jalan nak bagi boboi botak jadi pm kelam sbb matdey tahu 'bersatu' goyah. matdey nampak pkr kuat, nuar ada harapan jadi pm kalau pembangkang menang. kini matdey tukar strategi:
      "hang jadi pm dulu sat, lepaih tu hang bagi kat anak aku pulak"

      Padam
    4. Apa salahnya Mukhriz jadi PM...ko ingat Nuar tu muda lagi ker. Biar those who really clean jadi PM. Kalu TSMY sendiri ada masalah , withdrawl him from PM post. Memang Mukhriz jer yg ada kredibeliti menjadi pemimpin.

      Padam
  3. teruknya hangpa mengelupur...kalau lah ada salah TDM sekarang ni dah tentu PM hangpa buka habih dah...jangankan salah TDM, salah drebar dia pun mungkin dah kena songkek la...kalau betui ada kes TDM curi duit utk anak dia apa tunggu lagi...buka semua la...haprak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.13

      Ko pergi jumpa Nuar suruh buka semua itu.

      Tapi tak mungkin berjaya sebab Matdey dah pergi jumpa lebih awal lagi. Dia malu nak pergi jumpa Nuar kat penjara, maka diambil kesempatan waktu Nuar keluar penjara ke mahkamah. Dia settle dulu dgn Nuar.

      Padam
    2. Ko tengok juga video kat atas, semua bukti ada pada Nuar. Video ori bukan superimpose.

      Padam
    3. Mahathir adalah sebangsat-bangsat manusia (bukan Melayu) yang tidak kenal erti malu!

      Padam
    4. Di mana ada lorong kuasa Mahathir akan pergi.
      Kominis ke atau Yahudi ke atau tokong ke peliwat ke atau jin iblis ke...asal boleh membantu dia buka lorong kekuasaan.

      Padam
    5. 6.13 apa nak malu plak? Kehadiran tun di mahkamah sokong menghalang akta zalim najib dah tunjuk betapa besar jiwa tun.

      Padam
    6. Bukan 6.13 tetapi 6.19

      Padam
    7. 6.20 bodoh punya anjing gila, video ori bagai.

      Padam
    8. 6.23 anjing gila ni adalah sebangsat bangsat anak haram jadah dah tua bangka otak macam budak spastik.

      Padam
    9. 6.27 tu pasal nama tun mahathir di tengah gurun padang pasir sahara afrika, puak kabilah disana bila sebut mahathir! good malaysia good!

      Bila tanya "How about najib" kaum bedouin tanya balik...who the fuxking najib?

      Maka penerangan diberi, najib ni pm kepada rosmah, kak mah slalu buat keputusan untuk najib, najib adalah penyamun no 1 negara, billion2 duit rakyat dah hilang....sambung balik, now can u recognised najib?

      Bedouin tu jawab balik "who the fucking najib!!!???"

      Malas nak sambung...

      Padam
    10. Setuju apa 6:37 PTG kata - Anjing gila hari hari melanda landa, makin benci rakyat terhadap najib dan bukan kpd anjing gila itu.

      Padam
    11. 7.28
      rakyat tak benci najib, korang dua tiga kerat jer
      jgn perasan syok sendiri

      Padam
    12. Maaf..saya pun benci degan najeeb sedangkan dulu saya undi bn. Lepas ni sori la nak undi bn lagi. Sekian

      Padam
  4. SIAPA SEBENARNYA YANG MENGHINA DIRI SENDIRI?

    1. MENYEMBAH CHINA KOMINIS YANG DULU DICAP RASIS, ANTI MELAYU,
    DSB.

    2. BERLUTUT SEMBAH KEPADA RAJA KERANA DIA BERIYA-IYA MELUCUTKAN
    KUASA RAJA DAN AGONG KETIKA MEMERINTAH.

    3. MERENGEK MENAGIH KASIH KEPADA BEKAS TIMBALANNYA YANG
    DIHUMBAN KE PENJARA KERANA DIKATAKANNYA PELIWAT YANG TIADA
    MORAL.

    TIDAK HINAKAH MANUSIA MUNAFIQ INI?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, munafiq yang selekh spt di tajuk pos ini

      Padam
    2. Jawapan kepada 6.14

      1.china komunis=jho lo kerbau pendek.

      2.berlutut sembah raja=najib tu berlaga lutut ada hati nak main bola, ptuihh. Lupa plaks Sampai lani tmj tuntuk keluar mesia najib diam membisu, lagi skali kepada najib...ptuihh!!!

      3.merengek?=anwar tuh kalau bleh nak cium tun mahathir tau tak chai?

      Yg munafik ko anjing gila.

      Padam
    3. Lagi munafik si najeeb..

      Dulu..dia puji melambung tun m.
      Dulu..dia kata takde duit masuk akaun peribadi..
      Duit src dua kata tak tahu sape pynya ..tapi dibelanjakan jugak..
      Kata tak kenal jolo..tup tup ada gambar di kapal mewah bersama2..

      Banyak lagi la...yang tu bukan munafik ke?

      Padam
  5. 6.14

    terbaikk tapi ini lah bahana yang menimpa Malaysia sekiranya pemimpin dari Utara Kedah Lama dilantik jadi PM... dan.kesemua pemimpin besar (besar pengkhianat pada tanah air dan pelacur agama islam) memang PUKIMAK.....jangan lantik lagi PM dari utara... ciri2 pengkhianat dan melacur agama terang lagi bersuluh.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengarut le kamu mengata begitu. Tapi bila kamu mencarut pukimak nyata lah kamu Anjing Jibo yang sekor tu yang melanda landa berbagai cara komen macam di CV kamu yang pembaca baru blog ini mesti di kasi tahu -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.


      Padam
    2. 7.05
      terbaik, anda layak dapat gelaran anjing terbaik

      Padam
  6. Waaa, sumber pos itu ia lah Facebook Gabungan Ketua Cawangan Malaysia - aku tak tahu dan tak pernah ke situ, rupa2 nya bayak malumat yang menarik dan berguna untuk membidas Jibo, apa yang di laku dan tak di lakukan nya yang tak bagus bagi rakyat dan negara.

    Ada pulak malumat di situ tentang perbualan Jho Taek Lo dan Pegawai AmBank pasal wang masuk ke akaun Jibo yang si Taek Lo kata mesti di rahsiakan sebab "very sensitive".

    BalasPadam
  7. Najib PM palimg lekeh?
    Biar betul Tun M dah kena taji..muhiydeen dh kena sepak..Mukris dah muntah darah.

    Najib PM yg rakyat ari2 sembang tau..cuma tang pembangkang ayam mati tepi jalan pun salah najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak kata Najib tak bersalah pasal 1MDB dan berbilion dalam akaun bak dia, ghentikan le.

      Kome' terojun ke dalam Sungap Peghok tu kalau nak kata gitu.

      Padam
  8. Tun: “Apa habaq sheikh”
    Sheikh:” habaq apa, habaq nak mampuih la dalam jel ni”
    Tun;”hang maghah ka?”
    Sheikh:”tak maghah pala butoh hang, penaya aku”
    Tun:”toksah dok ungkit la cegheta lama tu..he he”
    Sheikh:”ni hang mai jumpa aku, awatnya, mamai ka?”
    Tun:”hang mau jadi pm ka?”
    Sheikh:”awat tak mau pulak, lagu mana kegha?”
    Tun:”najib aku nak pelingkop dah, PRU14 kita bungkuih dia”
    Sheikh:”tak apa, tapi kalu hang kecoh, ghahsia hang bocoq”
    Tun:”ok settle, tapi lepaih hang, bagi anak aku pulak la no!”
    Sheikh:”ok jadiik…”
    Sheikh:”upah aku meghekot dalam jel ni kegha lain pulak no!”
    Tun:”hang mau beghapa juta?”
    Sheikh:”juta??? Billion la bang det oi…”
    Tun:”ok tak apa, nanti kita bincang laih”
    (dalam hati):”dajei, nak kena ghentaih banyak jugak ni, jolok Nuat”

    BalasPadam
    Balasan
    1. (dalam hati):”dajei pak sheikh ni, dia syok jolok juboq oghang, aku nak kena jolok bebillion pulak kat dia"

      Padam
    2. 7.05 tu pasal nama tun mahathir di tengah gurun padang pasir sahara afrika, puak kabilah disana bila sebut mahathir! good malaysia good!

      Bila tanya "How about najib" kaum bedouin tanya balik...who the fuxking najib?

      Maka penerangan diberi, najib ni pm kepada rosmah, kak mah slalu buat keputusan untuk najib, najib adalah penyamun no 1 negara, billion2 duit rakyat dah hilang....sambung balik, now can u recognised najib?

      Bedouin tu jawab balik "who the fucking najib!!!???"

      Malas nak sambung...

      Padam
    3. (dalam hati):”dajei mat det ni, dulu penaya ku, ni takut ghahsia dia bocoq, mai mintak tulong aku"

      Padam
    4. Lawak ke jing? Copy paste 2, 3 x? Atau angin sewel lu da mari?

      Padam
  9. Pegawai Bank: Ada wang lagi nak sampai?

    Taek Lo: Ada. Dua kumpulan, dalam US dollar dan dalam Malaysian Rngggit.

    Peg Bank: Bagus lah

    Taek Lo: Tolong tentukan di rahsiakan sepenuh nya, amat sensitive". Hanya yang "Need To Know" saja boleh di kasi akses kpd akaun itu.

    Peg Bank: Betul. Peringkat Manager pun tak perlu di kasi akses kalau tak perlu bagi nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Peg Bank1: Duit mantan PM yang dulu tu ada banyak mana?

      Peg Bank2: Banyak, tersangat banya… tapi susah nak trace sebab dia guna nama akaun kroni?

      Padam
    2. 7.43 "susah nak trace sebab dia guna nama akaun kroni"

      Abis tu kalau x leh trace camner?

      Padam
    3. Peg Bank 3 : tak payah trace la psal itu Tun M sudah tua dan meroyan.

      Peg Bank 4: Tak kesian ke kat orang tua dah lah boboi dia kena terajang nak jadi PM tunggu kucing bertanduk la.


      Peg Bank 3: Jangna lupa dokumen itu bg kat WSJ. Bagi sikit kegembiraan kat putramerdeka and friends.

      Peg Bank 4: hairan aku la geng protun nyanyuk sama dgn Tun M la dia org ingat WSJ peguan negara la ada hak menjatuhkan hukuman ha ha ha ha

      Padam
  10. Semua pemimpin dari Utara pengkhianat sambil melacurkan agama...mme sah macam pantekkk...!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.19 anjing gila bila dah datang angin sewel....

      Padam
  11. (dalam hati):
    Mampuih kalau dia bocoq ghohsia aku.
    Baik aku pintaih awai jumpa dia, offa jawatan PM kat dia.
    Dia mesti mau punya, aku tau la, dia dok kemaruk lama dah jawatan tu.
    Tapi pak sheikh dajai ni mana bulih minta tulong saja, kena uloq.
    Biaq pi lah, duit banyak dok taghoh buat apa.
    Pak Sheikh pun tak laghat dah, 4 ka 5 taun bulih kat anak aku la pulak.
    Sementagha nak lepaih pi kat oghang lain, dan aku mati dulu.
    Lagu tu saja jalan aku bulih selamat.
    Padan muka hang Jib, tak mau amik anak aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. (dalam hati):
      Bulih la jugak aku jadi pm.
      Haghap Najib mampuih aku.
      Ni masa aku nak sauk pakik oghang tua tu.
      Bulih jawatan tu kat aku, aku nak seghsah lagi sakan pada Najib.
      Nak beli jet sebijik kat Jijah.
      Mokalu kena gaya aku nak ajak oghang tua tu bebisan.
      Bila aku paih jawatan PM pi kat anak dia, anak aku bulih jugak jadi bini PM, aku bulih masuk jaghum lagi.

      Padam
    2. Anjing 7.23 & 7.25 lu nak kami ketawa ker????

      Padam
    3. Silakan nak ketawa macam nahu anjing gila kah kah kah kah?

      Padam
  12. DAP dah lepas tangan atas semua isu melibatkan Melayu iaitu UMNO, PAS, Madey, Anwar kerana kita dah boleh bergaduh sesama sendiri...UMNO dikelirukan dengan fitnah keatas pemimpin sendiri terutamanya serangan keatas DS Naib melalui 1MDB, keadaan ekonomi dan apa saja yg berkaitan PM seperti BN, MCA dll...fitnah yg diulang2 akhirnya meracuni pemimpin UMNO sendiri yg kebetulan mempunyai agenda tersembunyi turut pula menghasut ahli2...berpanjangan dan merebaklah fitnah pembohongan dengan bantuan tangan asing spt SR, WSJ, pengkhianat, yahudi...
    PAS yang tersilap langkah bila cuba “bercucuk tanam dalam kandang babi yang kelihatan subur” telah berpecahbelah paling teruk dalam sejarah parti Islam tsbt tetapi cepat kembali ke pangkal jalan...apa pun krisis berjaya mengikis musuh dalam selimut cumanya UMNO sebagai tunggak BN kerajaan yang sedang memerintah, dilihat menerima pukulan berat yg akan berterusan...tetapi ini pernah berlaku beberapa kali terutamanya tahun 1998 dimana madey sendiri turun padang menjelaskan mengenai bahaya “penjajahan bentuk baru” atau tangan asing yg diterajui Anwar...walau pun madey berjaya mengekangnya ketika itu dgn sokongan padu ahli UMNO tetapi kini dia sendiri “mengaku kalah” apabila menyembah Anwar di mahkamah...begitu besar dan berat tanggungan yg madey pikul untuk menjatuhkan DS Najib/BN hinggakan sanggup mengkhianati perjuangan bangsa dan agama dimana sebelum ini dia telah menyembah DAP...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulis komen balas puji sendiri si Jing Jibo

      Padam
    2. nko sakit hati ke 7.52?

      Padam
    3. 7.52 lu dah kronik ke chai? Dah3 pergi pakai kain pelikat, pastu nakan ubat penebang macam najib dan
      Kak mah....

      Padam
    4. OOppps, Bukan 7.52 tapi ditujukan pada 7.55 ..maaf bro, siaran tergendala skit.

      Padam
    5. he he ..angin gila anjing 7.59/8.04 ni dah mari...

      Padam
  13. mungkin tangan asing yg dibelakang Anwar dan DAP telah pun mengeluarkan arahan supaya bersatu, yang mengesahkan kenyataan ini...”(copy) “Dia (Nat) pernah jadi Setiausaha Eksekutif kpd Pengerusi Foundation for the Future iaitu Anwar..“Selain membantu Tian Chua, dia menulis dalam Malaysiakini dan dipercayai masih berperanan dalam sebarang program “educating Malaysia for democracy” yang dibiayai oleh CIA,” ulas The Unspinners..For too long now, I think Anwar, PKR and Pakatan have become convinced that they can get away with murder, because they believe those of us who hunger for change simply have no other options...This story suggests that we are on the edge of a crisis; that forces linked to former PM Dr Mahathir are looking to dethrone PM Najib, and instigate an era of unprecedented racial and religious strife...
    ....gerakan evangelis global, sedang merancang sesuatu untuk menggugat kestabilan negara sekaligus menggugat keharmonian antara kaum yang sedia lama terjalin di Malaysia..dalam bab Dominionism and ChristianZionisme in Malaysia, Ian Buchanan mendedahkan statistik sebanyak 70% penganut Kristian di Malaysia adalah Evangelis. Gerakan Evangelis ini dipengaruhi agenda global imperialis barat dan Yahudi, faham mereka adalah Christian Zionism dan Dominionism. Walaupun tidak semua Evangelis di Malaysia berfahaman ekstremis begini, tetapi trend yg meningkat saban tahun membimbangkan..
    AIDCNews – 15/08/12 – Seorang pembaca meminta kami menyiarkan semula tulisan ‘Angela’ berkenaan lingkaran Anwar Ibrahim dengan Jesuit, Freemason dan New World Order (NWO) yg pernah disiarkan di sini..“Nanti orang keliru dengan mengatakan Anwar hanya terlibat dengan Freemason (zionis), sedangkan Anwar juga terlibat dgn Jesuit (Kumpulan Jesus).
    .. Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN... ..” Ini bukan hanya berkenaan Yahudi-Freemason Illuminati NewWorld Order. Tetapi, ini berkaitan Jesuit-Yahudi-Freemason Illuminati New World Order”... ,” naib presiden PCM Huan Cheng Guan juga mendakwa fanatik Kristian telah meracuni minda orang Cina agar menentang BN...

    BalasPadam
    Balasan
    1. the best among the best

      Padam
    2. Yang dia copy paste pun dia balas puji sendiri. Dah teruk tahap sewel si anjing ini.

      Padam
    3. Bro 7.53, macai ni dah tahap kronik bro.

      Padam
    4. cai proton makin meroyan tension

      Padam
  14. Anjing 7.30 & 7.31 lu nak kami ketawa ker????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silakan nak ketawa macam nahu anjing gila kah kah kah kah?

      Padam
  15. Wah Kejora tak ada pun cai2 anjing Madey mengelupor
    Sayang sekali kitorang tak mari masuk awal bertempor
    Rangkap pertama buka langkah anjiing2 nak digempor
    Lepas ini kita akan lihat anjing2 jadi ayam berak kapor

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.05 sape yg nnggelupor? Lar lu dari tadi da masuk tak sedar ker? Bukak le langkah anjing gila ko tu, da makan ubat ke blum jing?

      Padam
    2. Ada cai2 anjiing kurap dah bertukar jadi cai anjing gila
      Mereka meroyan habiis bila Matdey kena sekeh kepala
      Cai-cai anjing begitu seronok jilat jubor Matdey kerala
      Nanti jubor cai kena jolok dengan Nuar batang bangla

      Padam
    3. Sape yg kene sekeh jing? Meroyan adalah lu anjing gila. Lu lebih baik jilat lendir semah, sebab jubor lu ngan anjing sama jer, batang anjing sama anjing terus melekat sampai siang hari.

      Padam
    4. Baru gempar sikit cai anjing ni dah mati angan-angan
      Siapa pernah merasa tahulah Kejora punya penangan
      Dua tiga ekor cai sekali tampor hanya sebelah tangan
      Kinii cai anjing ini tahu Kejora inii siapa kah gerangan

      Padam
  16. Kenapa patah semangat ni cai anjing Matdey tongkang
    Takkan le dah seriik Kejora baru sikit jer tibai belakang
    Belum apa-apa lagi cai anjiing udah jatuh terkangkang
    Macam kena kejar hantu jer cai inii lari liintang pukang

    BalasPadam
  17. Kan udah kata berterabur cai2 anjing gila tak ada otak
    Cai-cai anjing ini bukan tahu apa hanya kuat melantak
    Kini bertempiaran lari terloncat-loncat semacam katak
    Itu belum le lagii berat baru sikit sahaja Kejora gertak

    BalasPadam
  18. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak), kekadang serius, bahasa tinggi sikit. Terakhir ini, banyak memantun macam kartun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora cukup seronok kalau cai2 anjing ini mau lawan
      Bukan jer kita tibai sekor tapii pernah bunuh sekawan
      Kitorang serbu terjah paku tajii sengat serupa tabuan
      Dah banyak ekor juga cai2 jadi meroyan sasau sawan

      Padam
  19. Kalau pun tak reti nak pertahan (diri)..! - Dia harapkan anjing2 nya pertahankan dia, Bang. Tapi masalaha nya anjing dia macam yang di sini tuh malas nak cari fakta dan hujah yang rakyat boleh terima. Macam di kempen PRU13 dulu lah - dia meradang di kata nya anjing2 dia yang macam itu bangang, hamjadah.

    Cukup la sekadar menjaga harga diri yang berbaki..! - Ada lagi harga diri ke? Kalau dah melanun hingga berbilion masuk akaun bank dia, mana ada harga diri lagi.

    Cukup cukup la..! - Masalah nya si Bugis Lanun tak reti cukup. Ooops, dia reti, tapi bini dia langsung tak reti. Ranap lah UMNO di PRU14 sebab ramai pengundi yang tak tahan dengan depa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus cai 9.00 ptg inii akan jadii Kejora punya mangsa
      Kejora paling suka kalu dapat tibai anjing banyak dosa
      Kitorang akan ajar dia bagi cai ni cukup-cukup merasa
      Malam inii Kejora pastiikan cai ini akan musnah binasa

      Padam
  20. "Banyak persoalan yang ditujukan khusus kepada Najib, hanya dijawab dengan diam dan bisu tanpa kata-kata oleh yang empunya tubuh, sebaliknya sang setiausaha akhbar pula yang kerap tampil menjawab bagi pihak dirinya."

    Bila di jawab, guna cara keluarkan kenyataan akhbar, di suruh Ketua Pengarang NST Group terbitkan di akhbar2 kumpulan itu in toto - kesemua nya. Macam kata Ketua Pengarang itu yang letak jawatan tak lama dulu. Tak tahan cara diktator. Sepudin apekenama nya.

    Yang sedap tuh bila anak tiri Najib Reza Aziz alih alih jadi kaya raya beli harta dll di US, UK, rakyat keritik dan caci, PM Office keluarkan suatu kenyataan akhbar mengatakan ada "legacy of wealth", konon.

    Ha engkau, di tempeleng dek adik2 Najib yang jugak keluarkan kenyataan akhbar mengatakan bapak depa Tun Razak tak kaya. Betapa malu nya Tuhan saja yang tahu.

    BalasPadam
  21. Kejora ni bertindak memang cekap tangkas dan rakus
    Cai2 anjiing tadii mata kuyu serupa ikan masak kukus
    Yang sekor tu larii pecut dah hilang lesap seperti tikus
    Sekor lagi juga tak berani tunggu dia angkat bungkus

    BalasPadam
  22. "Apatah lagi dengan adanya pelbagi saluran media baru sekarang, penampilan dan keberanian memberikan jawapan itu boleh dilakukan bila-bila masa dan di mana saja."

    Satu hal, tak berani, beb. Satu hal lagi takda fakta dan hujah nak di keluarkan. Penghabis nya, main nafikan saja le. Atau rekakan bermacam yang tak masuk akal. Hingga ada 40 jawapan yang berlainan dari mana dan untuk apa RM2.6 bilion dalam akaun bank Najib bila skandal mula meletup dulu.

    "Yang perlu hanya cuma keberanian." Berani tu ada. Ha nya berani pantun memantun macam kartun aje le. Buat helah macam macam nak distract readers' attention dari apa yang di tulis dalam pos blog ini. Tapi bila lapang kita Protun tulis juga menokok tambah, tak kisahkan pantun memantun Jing Jibo yang dah jadi kartun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seronok Kejora kalau dengan cai-cai ni dapat berbalah
      Sebab Kejora tahu mereka ini bingai tak tinggi sekolah
      Kalau mahu buat komen ikut rasa je maiin redah belah
      Prinsip caii anjiing ini ‘pedulik apa labu hantam sajalah’

      Padam
    2. ""Yang perlu hanya cuma keberanian." Berani tu ada. Ha nya berani pantun memantun macam kartun aje le. "

      Betul tu bro...lihat komen 9.30, macam mana kak mah tak marah.

      Padam
    3. Cai 10.01 ini mesti belum sunat pelir penuh taik palat
      Kemain seronok lagi cai inii jubor Matdey dapat dijilat
      Lepas tu tunggu je hurung dedak Matdey serupa lalat
      Biila Kejora tiibai cai menangis tersedu terkulat-kulat

      Padam
  23. 9.18 jing lu nak citer ikut artikel, najib beri duit haram tu soh ko jawab persoalan rakyat,chai masuk sini, maki hamun maknanya dah tak boleh jawab, berpantun maki hamun takder isi, maknanya otak lu da kronik, sewel.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya cai anjing kurap ni dari kalangan mat rempit
      Mau berlagak sepertii enggang tak sedar dirii itu pipit
      Menagih dedak kat sini sebab hidup melaraat tersepit
      Di mana ada blog pro Matdey di situ anjing ini himpit

      Padam
    2. 9.42 tu la beza antara kami rakyat buat keje sukarela dengan pencacai dan anjing najib sekor kat atas ni,kami ada punca rezeki halal, kami tak mau darah anak2 kami dihingapi darah korup, nauzubillah.

      Padam
    3. 9.51 terasa sangat ke cai bila Kejora lanyak tibai paku
      Cai bingaii bahalol tak usah lah ko nak sembunyi kuku
      Apa tahap dungu punya ini cai pekak badak kera duku
      Kalu mentekedarah dedak tu siapa yang nak mengaku

      Padam
  24. Setuju, Angka-angka yang selalu diumumkannya hanyalah untuk keseronokan dirinya semata-mata.

    Gitu jugak jumlah wang 1MDB yang di lanunkan nya. Gila, masuk akaun dia dan anak tiri dia berbilion US dollars dan empat kali ganda Ringgit Malaysia nya, beb.

    Dia dan bini mesti seronok, gembira, bergelot (gloat), sentiasa di atas angin, jalan kaki pun tak jejak tanah, apa tah lagi asyik naik executive jet walau si bini yang bukan Menteri pun.

    Hah, sekarang rakyat di beban hutang 1MDB RM53 bilion, IPIC tuntut pulak RM28 bilion. Sana sini akau dengar rakyat komplen, maki, ludah GST Najib. Kot naik % GST itu atau ada cukai baru bila gomen dah kurang duit nak belanja nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan pasal GST je..agensi pemungut wang negara (alaaa yang ada huruf X tu..) kononnya mula mintak dokumen 7 tahun yang lalu ..get ready lah korang semua. Tak kira protun ke atau projib...tunggu...

      Jamal ikan bakaq...lu pun tunggu...hehe

      Padam
  25. Kejora dah bagi tahu awal cai2 ni semuanya otak sabut
    Awal nya saja kemain lagi ligat celupar riuh bagai ribut
    Kena sebiji dua dengan Kejora mula le jadii berserabut
    Pilihan terakhir cai2 anjing ni ada ialah lari belah cabut

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.44 kami masih tetap ada disini jing, bezanya kami letak komen atas sifat sukarela, tak dibayar, berbanding dengan anjing sekor ni, dah lah sumbat hasil duit haram, tak bleh jawab maki hamun....ayuh jing, mari kita bersemuka?

      Padam
    2. Sape serabut dan cabut? Tengok gambar kat atas tu...serabut giler siot. Haha

      Padam
    3. Hoi 9.54 biol penjilat jubor tegar taik cirit si tua tamak
      Apa yang ngko melalut serupa sampah jer buat semak
      Kenapa piilu, apa ko dah kena kencing Matdey mamak
      Mampos lah ko nak bersemuka apa ke jadah pukiimak

      Padam
  26. Gambar di pos tuh mcm laki bini bergaduh aje. Betul ke?

    Teruk betul gambar tuh. Tak bawak CNN-trained make-up artist ke bila nak jumpa rakyat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke dah berjuta2 ringgit untuk beli ubat anti penuaan tu? Nampak sangat tak berkesan pon...haha

      Padam
    2. Kalau dah tua, tua jugak, Bang. Mana nak lawan kuasa Tuhan. Yang jugak tentukan kuasa dia terus ke tak di PRU14. Lingkup dia nampak gaya nya.

      Padam
  27. Jing masa mencumburi kita semua, da nak tidur, esok perlu cari rezki halal, lebih2 lagi pada ketika ini rakyat berhempas pulas mencari sesuap nasi, berbanding pencacai najib dan kak mah yg mentekedarah hasil dari wang dicuri milik rakyat.

    Pasni jing boleh menyalak bagai anjing gila letak komen tak ada isi, fakta dan penuh penipuan....macam najib dan kak mah.

    Jingwel, boleh cakap komen jingwel tak brani nak balas...sambung esok aje la ya jingwel.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mesti si cai anjiing 10.10 mengetap gigii rasa sakit hati
      Nak karang pantun macam Kejora langsung ler tak reti
      Yang cai bingai ini tau hanya le jilat jubor Matdey kutti
      Sambil melangut melangak mengharap dedak dan roti

      Padam
  28. main psycho old school ... maruah apa yg ada dgn medey kutty tua nyanyok dan DSAI ada ?? nak buat reverse ?? cehh go fly kite larr ... protun semua pegi melancap syok sendiri nak boboi jadi PM .... lupakan larr ... dapam UMNO ramai lagi tunggu giliran selepas DSN ... yg luar UMNO dok diam main kote jer bagus ... go fly kite !!!

    BalasPadam
  29. Habiis belah bahalol2 Matdey punya caii-cai memerang
    Bukan reti berfiikir hanya hantam giila main ikut orang
    Main percaya bodoh je dengan apa saja yang dikarang
    Yang penting bagi cai ni ada bahan Najib nak diserang

    BalasPadam
  30. Dah pergii main game kot ini cai anjing budak-budak
    Seronok jugak kadang2 sakat ini cai-cai pekak badak
    Agaknya cai2 Matdey ni banyak minum air bekeledak
    Melangut jer cai2 ni kat blog proMatdey harap dedak

    BalasPadam
  31. Habiis belah bahalol2 Matdey punya caii-cai memerang
    Bukan reti berfiikir hanya hantam giila main ikut orang
    Main percaya bodoh je dengan apa saja yang dikarang
    Yang penting bagi cai ni ada bahan Najib nak diserang

    BalasPadam
  32. Sdra Admin,

    Please work with Din Turtle, OTSB, APANAMA, JMD, SatD dan lain dalam memberi maklumat terperinci mengenai 1MDB.

    Bagi melayu di luar bandar, usaha hendaklah digandakan menyediakan informasi dalam bahasa melayu. Di bandar, kedua2 bahasa melayu dan inggeris diperkemaskan.

    Saya melihat ramai pro penyamun tidak ada fakta apabila membuat komen. Mereka hanya tahu kata FITNAH, FITNAH DAN FITNAH TANPA FAKTA. LEPAS ITU MENCACI, MENGHINA, MENCERCA, MEMAKI.

    Sesetengah berpantun kononnya pandai namun langsung tidak ada nilai dan seni.

    Saya pernah terfikir apa akan jadi pada mereka apabila samam sivil bermula di US dan dikuti pula criminal indictment. Dan lepas itu tindakan2 yang diambil oleh singapura dan switzerland....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Meraban ler ngko mau tunggu DOJ biol punya tindakan
      Jadi semacam bangau kat lopak kering menunggu ikan
      Korang bingai nii dengan aota Matdey sudah termakan
      Kitorang cuma menunggu masanya je nak gelak sakan

      Padam