Khamis, 15 September 2016

Perahu Najib Semakin Karam..!


Ada juak Najib semasa merasmikan persidangan umno najib di bahagian bahagian menyeru agar ahli umno najib membocorkan perahu Tun M dan Muhyiddin..! Tapi tak sampai seminggu juak najib ni membuat seruan nampaknya perahu najib yang semakin bocor dan tenggelam..!

Percakaran terbuka nazri dan mca bukan sahaja membocorkan malah makin membelah perahu yang sedia tenggelam..! 

‘Saya menteri yang berjaya, dia ada apa?’, bidas Nazri pada pemimpin MCA.

Ahli MT Umno jamin Ti Lian Ker akan tewas dalam pilihan raya akan datang kerana masih belum faham yang 'orang BN sakit'.
 Datuk Seri Ti Lian Ker bongkak kerana tidak mahu terima hakikat MCA bukan lagi sandaran majoriti pengundi Cina, sebaliknya mahu mengajar Umno bagaimana untuk menang pilihan raya akan datang.
Begitu kata Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menjawab cabaran Ahli Jawatankuasa Pusat MCA semalam.
“Dia gugur (daripada bertanding dalam pilihan raya), tetapi masih nak bercakap (seolah) orang Cina sokong dia,” katanya kepada FMT.
Semalam, Lian Ker meminta penjelasan daripada Nazri yang membidasnya sebagai ‘bongkak’.
Nazri sebelum itu berkata nasib MCA tidak akan berubah kerana cenderung tidak memberikan kerusi pilihan raya kepada calon tempatan.
Kecenderungan itu, kata Nazri, menyebabkan MCA sekadar menang tujuh kerusi Parlimen dalam pilihan raya lepas, dan kini menjadi ‘parti kecil’ dalam perikatan BN.
Lian Ker kemudiannya menyarankan Nazri supaya meninggalkan BN dan menyertai DAP – Liar Ker tertanya samada Nazri cuba memikat parti pembangkang itu.
“(Dia) Tidak mahu terima hakikat,” jelas Nazri. “Cina hari ini tolak MCA sebagai suara majoriti Cina. (Dia) Masih ingin bercakap seperti hero Cina. Itu bongkak.”
Lian Ker menjelaskan strategi ‘jaguh kampung’ yang membantu Umno memenangi undi di kawasan luar bandar menghakis sokongan pengundi bandar, terutamanya kepada MCA.
“Kalau dia bertanding di Kuantan dalam pilihan raya umum akan datang, saya jamin dia akan kalah. Sebab orang BN sakit,” jawab Nazri.
Beliau menasihatkan Lian Ker supaya berbaik dengan Umno kerana jentera yang bekerja untuk memenangkan BN di Kuantan adalah jentera Umno.
“Kalau tak berjaya macam saya, tak perlu nak ajar saya. Rekod menunjukkan saya berjaya (dalam kerjaya politik) dan saya sudah jadi menteri selama 17 tahun. Dia (Ti) ada apa?”
Sementara itu, Nazri turut mengulas saranan Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Mansor yang menyeru ahli BN supaya menggunakan saluran yang betul untuk menyelesaikan pertelingkahan pendapat.
“Biarlah, itu Tengku Adnan punya hal. Saya cakap benda yang benar. Saya takkan lari daripada perbahasan,” tegasnya.
Orang BN sakit? mana tak sakit kalau terpaksa menutup lobang dan pembohongan pemimpin..! Macam mana tak sakit kalau terpaksa mencampakkan maruah diri untuk membela penyamun..!
Kalau orang BN sakit..ianya kerana pemimpin BN dah terlalu sangat sakitnya..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

38 ulasan:

  1. Hahaha, sedap dengor tuh - pakai perahu saja, dah takda kapal si Bugis Lanun tuh.

    Kot kapal sedang di laboh tak jauh di lautan, bersedia kayuh perahu laju laju ke kapal itu bila lingkup di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lamu dengar cerita BN sakit, kapal BN bocor.. Masa TM lagi cerita tu tpi smpai sekarang pun masih tak karam2.. Sebaliknya PH yg karam... Lu fikirlah sendiri... He3

      Padam
    2. Kalu sampai sekarang tak karam, jangan ingat ada kebal, beb. Tok Pin pun tak kebal.

      Ingat, David Cameron, PM Britain, alih alih jatuh, hilang jawatan PM. Brexit bikin Cameronxit.

      Betul, dia ada prinsip, tak perlu letak jawatan pun, tapi tahu malu besau kalau tak letak jawatan selepas referendum aje - bukan PRU pun.

      Jibo? Tau saje le. Tapi dia lingkup di PRU14 nanti. Silap silap kena Tsunami Melayu on top of Tsunami Cina jenis di PRU13.

      Padam
    3. Inilah orang yang hidop dalam dunia khayalan.

      PRU13 Pembangkang menang 89 Kerusi kenapa?? Faham2 sajalah.

      Masih dalam mimpi indah..

      Cakap pasal perahu ni teringat pulak pasal peribahasa perahu... tapi nak midifies sikit hehehehe

      Telajak perahu boleh diundur
      Perahu bocor alamat perahu UMNO hancur..

      Kahkahkahkahkah....

      Walau apa sekalipon PRU14 adalah penentuan.

      Padam
    4. Lanun Bugis dah sedia Kapalselam controversial Scorpene!!

      No worries!!!

      Hehehehehe......

      Padam
    5. Teringat kisah Nabi Musa as disekolahkan oleh Nabi Khidir as. Nabi Musa as fikir ketika itu dia paling berkuasa & lebih pandai tapi akhirnya dia dipermalukan oleh seorang anbia yg lebih dulu hidup & berimiah darinya.

      Natijahnya... Begitulah Najib yg dah jauh terpesong & angkuh dek ikut telunjuk bini yg menjahanamkan beliau. Dari awal2 lagi Najib menggunakan 'Cash Is King' dgn menebus talaq bagi merampas bini orang.

      Padam
    6. Baru ko berani keluar dari penyamaran Othman..setelah pantun kejora di sekat..baru ko berani guns nama ko sendiri yer..

      Padam
  2. "Orang BN sakit .. terpaksa menutup lobang dan pembohongan pemimpin.." Bukan sakit aje, Bang. Depa bergaduh sama sendiri macam "foot in the mouth" Nazri dengan MCA dan MIC. Nyata tanda kapal nak karam.

    Maruah? Mana depa yang di ketuai Najib ada maruah. Buka saja takda maruah diri sendiri, Najib jatuhkan maruah bangsa Melayu pulak.

    Dia umumkan di media massa bahawa dia Bugis, "jugak pendatang", menjatuhkan maruah bangsa Melayu di negara ini. Bodoh, tak tahukan sejarah bangsa Melayu yang berasal di Gugusan Pulau Pulau Melayu (The Malay Archipelago) ini, lebih 6,000 tahun dulu - bukan berasal dari Yunan atau Taiwan, saperti yang di sebut dek omputih di tahun 1930an-50an.

    Dia tak baca pun buku buku "Tamadun Alam Melayu" dan "The Malay Civilization" terbitan Persatuan Sejarah Malaysia, boleh di beli di Wisma Sejarah, depan IJN, Jalan Tun A Razak, KL. Persatuan itu telah di tubuhkan sejak zaman British Kolonial lagi, dan ahli2 nya sekarang termasuk berbagai professor - di bidang sejarah, kajian Melayu (Malay Studies), kajian bahasa (Linguistic Studies), Kajian sejarah manusia (Anthropology), kajian bahan2 purba (Archaeology), kajian sains DNA, dll.

    BalasPadam
  3. Nazri,

    Allah lebih mengetahui.

    Yang bongkak dan sombong pasti terima "ganjaran" dari Allah.

    Yang bengkok, Allah pastikan "luruskan"

    Yang berbohong, Allah pastikan "kebenaran"

    Harap rakyat malaysia dapat dan sempat melihat "kenaikkan" nazri selepas pru14....walaupun beliau "berani" tak hendak bertanding lagi.

    Harap rakyat dapat menilai betapa "pandai", "cerdik", "berani", "jujur", "hero" nazri ini di mata kita semua.

    Lailla hailla snta subhanakainni kuntuminazzalimin

    BalasPadam
  4. Klu MCA berambus lagi bagus... tak pernah menang pun... tak payah nak sibuk2 la pasal umno.. lu dah brambus buat cara brambus... bela BERSATU murtad tu udah le....kan srmua barua prnjajah murtad pluralist dah bersatu...
    kesian PP lebam kehulu hilir tagih sokongan.. terbaru sokong aljuboori dibebas kan... kah kah
    PP lebam nk mampos buat kerja.. medey kutty main kuda... boboi di Dubai main ikan.lumba lumba... kikiki bila Bersatu esok dah nnpk maju sikit..(maju ssgt ke.?) PP lebam kena terajang dng mamak supaya boboi jadi Presiden Bersatu... dah bole baca game mamak kutty nih... kesiannn PP lebam abis madu sepah dibuang....

    Bahana bila PP lebam kawan dengan org utara kedah lama ni... kena liwat smpi lebam. .. kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awak ni sama DNA dengan harussaini perak dan rahman pahang punya mufti ke?

      Patutlah otak tak sihat

      Padam
    2. Saya lebih rela dipimpin oleh Mamak kerana sejarah ada tercatat kaum pedagang Malabar ada berperanan mengislamkan orang Melayu Hindu di abad 15. Najib menurut teman lamanya, menyebut "Allah S.A.W. dan nabi Muhammad Ta'ala", tidakkah itu menunjukkan Najib tidak layak jadi pemimpin kita...???

      Padam
    3. Anon 8.50 sangat tak sihat. Bukan fizikal dia, tp spiritual dia. Kesian dia .

      Padam
    4. Baru ko berani keluar dari penyamaran Othman..setelah pantun kejora di sekat... Baru ko berani guns nama ko sendiri yer...

      Padam
  5. Kes Berat!!!

    Perahu Lanun Bugis (UMNO) dan Tongkang (MCA) dah bertembong!!

    Palagi tunggu?? Anak kapal cepat lah terjun cari kapal lain.

    BalasPadam
  6. Nasihat mufti pun diremeh abis nak dengar nasihat sapa lagi...? Takkan nak aik nasihat DoJ ..FBI WSJ..Spork..Panama nws...atau medey dan aljuboori pulakkk .... sah otak barua penjajah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he.
      Relek la cai. Jgn meroyan.

      Kenapa mesti tukar topik?
      Kenapa mesti alih tiang gol?
      Kenapa cacai najis bodoh2 belaka?

      Padam
    2. Sdra 9.36,

      Nasihat mufti pun diremeh abis nak dengar nasihat sapa lagi...?

      TAK SEMUA NASIHAT MUFTI REMEH....HANYA HARUSSAINI DAN RAHMAN YANG TELAH MEMPERLEKEHKAN AGAMA ISLAM DAN MEMALUKAN UMAT ISLAM SENDIRI

      Takkan nak aik nasihat DoJ ..FBI WSJ..Spork..Panama nws...atau medey dan aljuboori pulakkk .... sah otak barua penjajah..

      PASAL AGAMA KITA TAK PANDANG WSJ. JUBOORI, PANAMA, MAHATHIR ETC ETC. TAPI KITA PANDANG PADA FAKTA DAN DOKUMEN, BUKAN AIR LIUR.

      INGATLAH MALAYSIA TELAH DIJAJAH OLEH US (kan Obama rakan golf najib....ini fakta) DAN CHINA (kan power plant dan hst involved the chinese).

      So do not try to talk something you do not....ok?

      Padam
  7. Syria, yaman, iraq, turki, mesir dah jatuh kekancah perang, Malaysia bila lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa nk perang?
      Kenapa perlu perang?
      Jatuhkan pemimpin jahat lahanat xmnimbulkan perang.
      Tp pemimpin jahat yg takot kebenaran dan keadilan yg akan menakutkan rakyat dgn cerita perang dan bila terdesak akan menggunakan MKN.
      kerna itulah kuasa MKN dipertingkan.
      Demi najis. Semuanya kerana najis.
      Yg bangsat musibat terus sokong kerana sokongan duit yg xseberapa

      Padam
    2. Kalau perang pon tak jadi Hal sebab Lanun Bugis sekarang dah canggih tak pakai Tongkang. Sekarang Lanun Bugis dah pakai Kapal Selam Scorpene yang dot dot dot.

      Hehehehehehe

      Padam
  8. You ng jgn dpk melilau pasal agama kalu tk faham dan nak tunjukkan yg mak bapa korang tk ajar korang budi dan agama..malukan makbapak je...jgn sebut bersatu murtad...awat..hang dah cukup ka solat hang...puasa hang...zakat hang dah p haji ka...islam hang pun tk berapa nak cukup dok kata murtad,kat orang...bodo piang....free je dpt tiket neraka

    BalasPadam
  9. Bersatu dengan org yg melacurkan islam dng pluralisma murtad.. syiah.. DAP evanglist gay dan lgbt yg merosakkan akidah dan iman masih ada rasa cinta kat islam lagi ka....semata2 utk kroni dan anak beranak..... tak bole nilai lagi ka...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.14
      UMNO tak bela lgbt ke? cuba tgk azalina..dah macam lelaki dah..najib bela jugak kan? kalau nak cakap hal rumah tangga org, bersihkan rumah tangga sendiri dulu...kalau tak jadi malu je

      Padam
  10. MCA tak akan tinggalkan BN. Teruskan mimpi indah puak antinajib. Gaduh Nazri vs MCA ibarat carik2 bulu ayam. Tak lama tu. Rasanya nk bagi nafsu cai antinajib rasa GUMBIRA, harapkan MCA tinggalkan BN dan perahu najib karam...
    Hahaha...tak apa angan2 tu. Teruskanlah. Akhirnya nanti harapan tinggal harapan. Yang busuk hati tetap akan tersingkir juga waima apa songelnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. GAGASAN BN (Barang Naik):
      UMNO - Unscrupulous Mohd Najib's Oppression
      MCA - Make Chinese Angry.
      MIC - Make Indian Crazy.

      Come PRU 14, Najib & his BN coyotes Must be OBLITERATED...!!

      Padam
    2. Tak jadi hal sebab MCA pon dah takde benda!!

      DAP yang diterima kaum Cina sekarang.

      MCA tinggalkan UMNO ka tidak ka tak lah GUMBIRA sangat pon.

      Padam
    3. Tambah sikit komen Othman Ahmad....

      BERSATU - UMNO GELABAH!!!

      Wahkahkahkahkahkahkah...

      Padam
    4. Baru ko berani keluar Dari penyamaran Othman..
      Setelah pantun kejora disekat...baru ko berani guna nama ko sendiri yer..

      Padam
  11. Jahat2 org dulu klu sentuh bab Islam ... pasti melenting dan marah
    Sekarang siap lekeh.. lacur. .. lansung tak ade rasa apa.... siap hina islam...demi kroni dan anak beranak.. idup x lama mana pun...
    bawak2 la taubat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg celaka.
      Pm najis lekeh lacur hina islam demi kesenangan diri.
      Demi kroni dan anak branak..idop xlama mana pun....
      Bawak2 la taubat

      Padam
  12. Tunjukkan bukti penghinaan itu.. PM sokong pluralism ke atau 2 barua aljuboori dan medey yg bersatu soking pluralism murtad .... jangan fitnah bawak tobat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najis menghina islam apabila sudah korup jahat tapi mempergunakan atas alasan islam maka kejahatannya harus dilupakan.
      Maka org bukan islam akan melihat islam menghalalkan salah guna kuasa.
      Org bukan islam melihat islam menghalalkan korupsi.
      Itu jelas penghinaan ke atas agama islam

      Padam
  13. Selatan Thailand, Patani selalu berlaku letupan sana sini... Aku dulu selalu juga pi Patani, tapi la ni dah dekat 2 tahun tak pi sana... Terfikir kalau situasi begitu terjadi kat Malaysia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selatan thailand dipenuhi penduduk beragama islam sedangkan thailand majoriti budha.
      Langsng xkena mngena dgn situasi malaysia.
      So cacai najis xperlu tukar topik alih tiang gol nk mnakut2kan rakyat utk menyingkirkan pm paling bangsat dlm seharah malaysia

      Padam
  14. Aku mahu ianya berlaku..biar kita sama sama mampus..hahaha..

    BalasPadam
  15. ..5.42
    .tapi klu idup jadi barua pluralist mati sia sia saja......Klu mati tentang pluralist murtad mati dalam iman .... aminnnn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu 1mdb dan salah laku najis.

      Xperlu alih tiang gol cerita selatan siam, plurais, murtad mati sia sia.

      Cacai najis sila berhenti jdk bodoh

      Padam