Khamis, 15 September 2016

PANAS ~ Beg Tangan Yang Menggemparkan..!


Rakyat marhaien macam kita semua pasti takkan terjangkau akal nak fikir beg beg yang mahal tu..! Dapat makan, pakai dan hidup bahagia pun dah syukur..!

Bukan macam orang ada ada tu..!

'Beg Rosmah bukan dari Jalan Petaling, LHDN mesti siasat'

Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDB) perlu menyiasat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor kerana kemungkinan mengelak cukai.
Ahli Parlimen DAP, Lim Lip Eng berkata ini kerana Rosmah dilapor membeli-belah dengan nilai melibatkan berjuta-juta ringgit.
The Wall Street Journal semalam melaporkan Rosmah membeli pakaian, kasut dan barang kemas berjumlah kira-kira AS$ 6 juta pada 2008 hingga 2015.
Lim berkata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak mengutuk WSJ kerana cuba "campur tangan dalam politik negara" tanpa menafikan laporan berkenaan.
"Bagaimana laporan mengenai Rosmah membeli belah adalah campur tangan politik? Rosmah tidak membeli beg tangannya dari Petaling Street," katanya merujuk kepada pasar di Kuala Lumpur  yang menjual barang-barang tiruan.
Ahli Parlimen Segambut itu berkata Rosmah menghabiskan AS $2,055 sehari - cukup untuk membayar lapan orang dengan gaji minimum selama sebulan.
Namun, katanya Najib hanya memperoleh RM284,194.89 setahun.
"Jadi bagaimana Rosmah boleh menghabiskan begitu banyak dalam tempoh lapan tahun? Walaupun segunung emas pun akan rata," katanya.
Oleh itu, LHDN perlu bertindak pantas dan menyemak rekod cukai Rosmah dan Najib tanpa mengira sama ada terdapat penafian daripada pasangan itu, katanya.
"Melainkan LHDN juga memutuskan untuk tidak menyiasat dan menuduh WSJberbohong," katanya.
WSJ memetik "pendedahan dokumen-dokumen baru" menunjukkan Rosmah membelanjakan AS $ 6 juta dalam caj kredit pada tahun-tahun kebelakangan ini.
Ia termasuk perbelanjaan di gedung membeli-belah Harrods di London sehingga Saks Fifth Avenue di New York.
Dalam biografi beliau, Rosmah berkata, dia membeli pakaian dan barang kemas menggunakan wang sendiri.
Malaysiakini menghubungi pembantu Rosmah, Datuk Rizal Mansor berhubung laporan WSJ tetapi masih belum menerima jawapan.
Orang pecah tabung ler..!
Tabung siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

30 ulasan:

  1. Betul tu dia pecah tabung .....tabung negara.

    BalasPadam
  2. Badak suka menabung sedari kecil..
    Rakyat byr cukai itu semua adlh tabungan badak.
    Badak bg dedak kt bebudak.
    Bebudak suka hati karang pantun.
    Badak oun suka hati sambil berkata dalam hati senangnya melayu kena bodoh.
    He.he.he.

    BalasPadam
  3. Nafsu serakah iblis.
    As6 juta x 4 = Rm24 juta.
    Berapa banyak rumah rakyat berpendapatan rendah boleh dibuat sejak bank bekukan pinjaman??

    BalasPadam
  4. pd mula nya najib, saperti bapa nya memang berhasrat utk mengabdikan diri kpd masyarakat majmuk. saya mengenali beliau sebagai anak yg d didik utk bersopan santun.

    sungguhpun sedikit 'play full' semasa muda nya, dunia pengabdian nya beransur bertukar apabila belaiu menikahi rosmah yg ketika itu comel (cute) n manja(flirtatious).

    saya amat yakin bahawa tujuan mereka bersatu mempunyai matalamat yg berbeza. bagi rosmah, beliau berjaya meresapi diri k dlm keluarga tersohor ini.

    potensi cita2 nya utk memungut harta lebih senang tercapai.

    akhir nya najib turut d pengaruhi utk sama2 menyonglap wang rakyat bagi menampong gaya hidup yg penuh dgn 'glamour'.

    tabiat rosmah bolih lah d samakan dgn orang yg berpenyakit 'compulsive hoarding disorder' n perlu menerima rawatan.

    selaku Bonnie n Clyde modern, maka bersedialah menerima nasib yg sama. mereka berdua ini mati d tembak polis.

    namun bagi pasangan Malaysia ini biarlah mereka d adili dahulu sebelum d hukum.

    masa nya akan tiba - insya'allah.

    BalasPadam
  5. Politik ini cuba bawa oleh macai Konon Bini najib macam Marcos.
    Dah CAI kalau kata adil kenapa cakap je keluarga tun m bermewah2 Dan kedekut pada Rakyat semasa pemerintahan dia. Sila jawab cai, tak ADA satu pun tun m bagi pada Rakyat miskin di Malaysia ini, APA tun m bagi pada Rakyat miskin.
    Keluarga lim pun belanja memewah di euro Dan beli beg Gucci yg mewah, malah sangup menipu beli cukai banglo Dan kereta Mercedes...

    Macai nak cakap orang Bini najib tak boleh pakai mewah di suruh pakai beg Dan pakaian bandel di beli pasar malam.

    Bini anwar ,Bini tun m, Bini guan end Dan keluarganya dibenarkan berpakai mewah Ratus ribu, pemimpin bn di suruh pakaian pasar Malam ITU pemikiran politik tun m ITU, cuba menghasut orang kampung Dan Bandar yg berpendapatan rendah.

    Mereka tahu berfikir kalau nak pakai mewah kena usaha Dan menjadi kaya, bukan jadi macai tun m.anwar Dan dinasti lim,
    Aku masih ingat lagi dulu siapa nak jadi macai politik dapat dedak jam rolex mewah ITU semasa kroni2 tun m tabukan dedak pada umno dulu malah bapa aku penah dapat jam ITU ,jam dah rosak aku dah buang ke tong sampah

    BalasPadam
    Balasan
    1. SEBOT BINI SATU MALAYSIA SEKALI KAN BAGOS!!!

      Psstttt.... Bini kau tak sebot skali ka???

      Padam
    2. Jadi kompomlah bapak kau dulu penerima dedak!!!???

      Jadi kau membesar dengan hasil dedak kan kan kan...

      hehehehehehe....

      Padam
    3. Anon 2:01 PTG!!!

      Orang bercerita kisah benar Penyamun 1MDB and famili.

      Yang kau citer dongeng Syiok sendrik Buat Apa???

      Padam
  6. Cai 2:01,
    Patutlah dah biasa kecik2 dulu makan dedak yang dibawak pulang bapak. Bapak borek dan tentunya anaknya rintik. Tulislah berhemah dan berfakta. Takut anak bini terbaca tulisan kamu. Bapak aku pun sama macam bapak dia lah. Suka dedak.

    BalasPadam
  7. Asal WSJ lapor terkinja kinja puak BERSATU murtad terpekik terlolong buat fitnah... tuduhan yg bersifat fitnah dan dendam tak sudah2....bawak2 la bertaubat jpc ooiiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya sudah amat lama bertaubat agar tidak melakukan perkara2 mungkar.

      mari lah kita bersama sama berdoa agar puak munafik akan sedar n balik k pangkal jalan.

      insya'allah,perkataan dendam tidak pernah ujud dalam perbendaharaan kata saya n tiada apa yg saya nak berdendam dgn najib.

      alhandulillah saya hidup selesa sekarang. apa yg saya buat ini adalah semata mata utk anak serta generasi saya akan dtg.

      kejayaan utk menewaskan perbuatan mungkar insya'allah akan membawa berkah kpd warga terbanyak. risiko kegagalan akan saya tanggung sendiri.

      Padam
  8. Bukan fitnah. Rakyat memerhati sebenarnya. Pernah tengok dia bawa beg keluaran Malaysia atau beg mengkuang,songket, batik dan lain-lain buatan Lembaga kraftangan Malaysia?

    BalasPadam
  9. Putera Merdeka ni tak terfikir ke nak me merdeka kan diri dari NERAKA..???
    PARA PENGHINA yang komen kat sini, tak terfikir ke nak me merdeka kan diri dari NERAKA...
    biarkan la Najib dan Isterinya menjawab di akhirat esok...
    tak payah la korang maji hamun mereka laki bini tu...penat jer korang sembahyang, puasa dll...pahala habis di beri pada Najib laki bini.....tak cukup..dosa dosa najib laki bini pulak yg korang tanggung....
    sudah la tu....berapa lama lagi korang semua nak hidup...???

    BalasPadam
    Balasan
    1. hidup mati kita d tentukan olih Tuhan yg maha esa.

      tapi kita akan mati secara sia2 jika tidak berikhtiar utk menegur pemimpin yg sudah jauh menyimpang.

      jika najib laki bini hanya orang biasa, tiada siapa yg akan menghiraukan perangai serta perbuatan mereka.

      tapi selaku pemimpin yg d beri amanah utk menjamin kesejahteraan rakyat, setiap penyelewengan wajib d tegur.

      saya menjemput semua mendengar n serapi makna lirik lagu yg d popularkan olih pak pandir berjodol yg remeh temeh.
      (sila search kat u tube)

      selamat mendengar lagu!!!

      Padam
    2. "tak payah la korang maji hamun mereka laki bini tu..."

      Satu jari menuding kearah org lain, empat jari lagi kearah diri sendiri, inilah pencacai najib dimana hasil rejekinya adalah hasil pendapatan haram kemudian beri pula makan anak bini.

      Padam
    3. "Putera Merdeka ni tak terfikir ke nak me merdeka kan diri dari NERAKA..???"

      BERTAUBATLAH CHAI.....hari hari beri komen kosong, takder isi, najib suruh tepis dan tangkis dengan fakta, contoh bagitau satu dunia najib tak kenal jho lo, contoh chai,

      BERTAUBATLAH...

      Padam
    4. "biarkan la Najib dan Isterinya menjawab di akhirat esok..."

      Kenapa plak pencacai jawab bagi pihak najib kat dunia ni?

      Padam
    5. "pahala habis di beri pada Najib laki bini...."

      Macam ni chai, ambil contoh, hari2 org tua berumur 92 tahun di maki hamun, difitnah tanpa sebarang bukti, dicerca, dilemparkan pelbagai bahasa kesat dan lucah, macam mana plak?

      Jika benar ada kesalahan, heret sahaja tun ke mahkamah, kenapa? Najib kan berkuasa...

      Padam
    6. Saya sokong Dato Rahman jpc.

      Kerana Najib & Isteri telah 'merosakkan' fungsi dan tadbir-urus kerajaan... demi mengelak dari tertangkap atas kesalahan 'compulsive hoarding disorder' Rosmah.

      Kalau kita lihat keterlibatan mereka berdua dengan orang-tengah kelabu-asap seperti; Razak baginda, Deepak Carpet & Jho Low, dalam urusan kerajaan, kita akan sedar bahawa Najib & Rosmah... langsung tidak boleh dipercayai untuk menjaga WANG Rakyat. Lebih-lebih lagi, bila Najib pegang 'Kementerian KeWANGan'.

      Padam
  10. DUIT 24 JUTA DISONGLAP KEPUNYAAN RAKYAT TU, BOLEH DIGUNAKAN UNTUK MEMBINA 600 BUAH RUMAH RAKYAT TERMISKIN ATAUPUN MENGGANTIKAN RUMAH MANGSA BANJIR KETIKA NAJIB BERSUKA RIA BERMAIN GOLF DENGAN OBAMA DAN KAK MAH BERSHOPPING SAKAN DI HAWAI TEMPOH HARI.

    SEHINGGA HARI INI NAJIB MASIH GAGAL MENUNAIKAN JANJI UNTUK MENGGANTIKAN RUMAH MANGSA BANJIR.

    BalasPadam
  11. Masing akan jawab disana nnti... tapi nak hulur kepala sekongkol dengan puak pluralist murtad lgbt gay dan DAP evangelist utk menjahanamkan kesucian islam adalah perkara yg lebih serius dari hasutan fitnah 1mdb..lu fikir la sendiri.
    Apa yg saye fikirkan juga utk genarasi yg akan datang bila akidah iman dan kesuvian islam itu sendiri dihina dan dilacurkan olrh barua prnjajah ini...apa yg anak cucu kita cakap nnti bila islam dihina dan dikeji...lu fikir la srndiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. "menjahanamkan kesucian islam'

      Menjahamkan kesucian islam adalah penyamun dan perompak bersiri no 1 tuh, doj cakap mo1, juga dikenali lanun bugis.

      Berbillion billion (lebih 50 billion hilang bin ghaib...benar seperti kata tun) hilang dimana rakyat terpaksa menanggung beban hutang ini.

      Padam
    2. "Apa yg saye fikirkan juga utk genarasi yg akan datang bila akidah iman dan kesuvian islam itu sendiri dihina"

      Najib, lihatlah pencacai makan dedak haram ini memberi nasihat berguna kepada kamu, jib.

      Saya pun cam tu....

      Padam
    3. "dilacurkan olrh barua prnjajah ini..."

      Kim jong un pun boleh bangkit dari dari kubur beri tabik hormat kepadA pencacai harami ini

      Padam
  12. 4.48
    Samada u ni muslim atau non muslim berperangai RBA komunis atau tak faham islam berkenaan konsep fitnah..adu domba dengan iman..akidah..hukum hakam islam..

    adu domba fitnah dendam ade pada setiap umat manusia tak kira musilm atau non muslim... dan mereka bertanggigjawab dng perbuatan masing2.. bab akidah..iman... adalah tanggungjawab setiap muslim yg mengaku beriman mempertahankan kesucian agama itu digugat musuh islam....

    klu dah bersekongkol dng pluralism murtaf.. syiah dan evangelist ... islam dan iman apakah yang kamu miliki...? Tepuk dada lu fikir la sendiri..

    BalasPadam
  13. "setiap muslim yg mengaku beriman mempertahankan kesucian agama itu digugat musuh islam...."

    Inilah hari2 kami lakukan memerangi munafikun para pencacai diberi upah harami oleh najib penyamun tegar no siri 1,tanpa dibayar, hanya mengharapkan sedikit ganjaran dan balasan di akhirat.

    Lebih mengecewakan para mufti hanya diam, bisu tanpa berkata kata.

    BalasPadam
  14. Apa madalah fmg mufti.. fisrbabksn.mufti tak sokong ksmu dan.puak barua prnjsjah.pluralist murtad ... macam2 hinaan yg ko beri pada mufti... mufti tak mudah percaya drngan tuduhan liar tanpa bukti... mufti arif bila orang fasik bawa berita....lu fikir la srndiri...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai citer skit pluralist? Nak google beri penerangan tak faham pun x guna juga chai....

      Padam
  15. Kesebukan hari ini, saya tak dapat mengkomen banyak. Ha nya nak kata, terima kasih banyak kpd Putera M komen2 di pos hari ini amat berbeza dengan yg lalu.

    Tak perlu tahu apa yang di lakukan nya, tapi pantun memantun dah takda lagi, maki hamun pun dah kurang. Amat tenteram membaca pos dan komen komen yang pada umum nya bermutu tinggi, walau pun ada setuju tak setuju nya.

    Syabas kpd semua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pantun kejora dah kena blok...

      Padam