Khamis, 8 September 2016

Termakan Budi ~ Tergadai Body..!


Kertas takkan mampu membungkus api..!

UMPAMA TERSARUNG STOKIN BUSUK
Masih kedapatan sebenarnya pemimpin-pemimpin UMNO, selain yang berjawatan Ketua Bahagian dan Ahli Parlimen, yang tetap mengharapkan Najib Razak dapat meletak jawatan sebelum pilihanraya akan datang dan seterusnya memberi laluan kepada orang lain mengambil alih tempatnya.
Setelah pertemuan dan berbaiknya semula Tun Mahathir Mohamad dengan Anwar, tidak sedikit yang jadi susah hati dan semakin hilang keyakinan mengenai masa depan UMNO dan BN.
Mereka kini melihat masa depan UMNO, selagi dipimpin Najib, semakin kabur dan tidak menentu masa depannya.
Di sebalik Zahid Hamidi mengatakan pertemuan dengan Anwar itu sebagai tidak ikhlas dan langkah terdesak Tun Mahathir untuk meraih sokongan pembangkang, kata mereka, apakah UMNO dan BN tidak jadi terdesak setelah melihat kedua-dua pemimpin itu berbaik semula?
Jika pada 2013, Anwar Ibrahim berjaya menjadikan 52 peratus undi popular rakyat memihak kepada pembangkang, apakah dengan adanya Tun Mahathir dan Muhyiddin Yassin bersama mereka, tidak mungkin angka itu menginjak kepada 65 peratus, 70 peratus atau lebih daripada itu?
Realiti itu tidaklah sukar untuk difahami. Bukan saja pemimpin pertengahan atau ahli-ahli biasa saja yang mudah memahaminya, malah majoriti Ketua Bahagian, Ahli Parlimen dan menteri-menteri UMNO juga sedar mengenainya. 
Tetapi, ibarat "sudah tersarung stokin busuk", itulah yang terjadi kepada pemimpin-pemimpin UMNO. Tidak ramai yang mahu memakai stokin busuk kerana ia membuatkan seseorang tidak selesa dan hilang keyakinan diri sepanjang hari.
Kadang-kadang, disebabkan kesibukan dan tidak cermat, kerapkali antara kita tersarung stokin busuk yang sudah beberapa hari tidak dibasuh. Ia memang tidak menyelesakan, malah merimaskan. 
Mahu ditanggal dan berkasut tanpa stokin, lagi kelihatan janggal. Mahu pergi ke kedai dan menukarnya di sana, terasa malu pula kerana baunya yang semerbak itu.
Mahu tidak mahu, jika sudah tersarung stokin busuk, terpaksalah seseorang itu memakainya sepanjang hari sehingga balik ke rumah pada lewat petang atau malamnya.
Itulah dilema pemimpin-pemimpin UMNO sekarang. Dalam UMNO hanya Ketua Bahagian dan Ahli Parlimen yang benar-benar ada kuasa menyingkirkan Najib sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri.
Namun, mereka ini majoritinya sudah termakan budi Najib. Ada yang diberikan duit jutaan ringgit seperti yang berlaku kepada Shahrir Samad dan Ahmad Maslan. Tun Mahathir ada menyebut sebelum ini, jika Shahrir Samad dan Ahmad Maslan menerima duit daripada Najib, adalah janggal jika Ketua Bahagian lain tidak diberikan sama duit oleh Najib.
Ada pula yang diberikan jawatan seperti menteri, timbalan menteri atau pengerusi syarikat GLC supaya jadi termakan budi dengan Najib. Yang lain-lain, diberikan pula kontrak, peluang perniagaan, anugerah gelaran dan pelbagai lagi. Pendeknya, di kalangan Ketua Bahagian UMNO dan Ahli Parlimen, tidak ada yang terkecuali daripada menerima habuan masing-masing.
Oleh kerana sudah termakan budi dan menjadikan mereka seperti seseorang yang tersarung stokin busuk tadi, apa lagi yang mampu mereka lakukan. Tidak selesa atau rimas, mereka akan terus memakainya biar bagaimana besar sekali pun masalah yang ditimbulkan oleh Najib.
Bukan mereka tidak sedar beban yang dibawa Najib kepada UMNO dan kerajaan. Bukan mereka tidak sedar UMNO kini diambang kehancuran dan negara kian dipandang jelek di peringkat antarabangsa. Mereka tiada pilihan selain terpaksa menyokong dan mempertahankan Najib sehingga ke penghujung perjuangan.
Sebab itu, Tun Mahathir berulangkali menyatakan UMNO kini sudah jadi parti Najib. Yang dipertahankan bukan lagi UMNO, tetapi Najib. Selagi Najib ada, mereka akan terus mempertahankannya meskipun sedar ketidakselesaan yang diakibatkan olehnya sebagaimana tidak selesanya apabila tersarung stokin yang sudah busuk.
Kini, rakyat dan pengundilah yang mampu menjadikan peratusan 65, 70 atau lebih daripada itu benar-benar menjadi kenyataan supaya pemimpin tidak terus dipertahankan sepertimana seseorang tidak mahu menanggalkan stokin busuknya. 


Jilat menjilat para musibat, menjual maruah diri dan darjat..! 

Harta negara terus dirembat, walaupun bangsa dihina diumpat..!

Biar bangsat, biar keparat..! Itulah pegangan para penjilat..!

Lipatan sejarah bakal terpahat, hinanya mereka berkurun berabad..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


83 ulasan:

  1. Memang tepat le tajuk inii termakan budi tergadai body
    Dah termakan budi Matdey di Sg Buloh Nuat bersemadi
    Lepas itu mau bergabung pula inii dua tali barut Yahudi
    Gabungan ‘bijak’ inii akan kasi henti kedua denyut nadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing, tali barut Yahudi yang paling besau ia lah Jibo -

      Najib panggil bank Yahudi Zionis Goldman Sachs beroperasi di Malaysia. Kasi lesen, kasi projek besar, upah nya saja berjumlah US$500 juta = RM2 bilion.

      Bank Yahudi Zionis itu bantu Najib bikin bond tapi jugak kasi peluang dia seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringit masuk akaun dia, anak tiri dia, kroni dia dll.

      Auditor General kata US$7 bilion (RM28 bilion) lesap dari akaun 1MDB. Dept of Justice USA kata US$3.5 billion (RM14 bilion) di "misappropriated and money laundered" di US, dalam proses rampas.

      1MDB terhutang RM53 bilion, IPIC pulak tuntut RM28 bilion, membebankan rakyat sebab 1MDB gomen punya dan tanggungjawab semua hutang. Celaka.

      Padam
    2. Cai anjing 5.33 usah buang masa dengan itu angka basi
      Kalau kitorang nak reka lebih besar darii itu boleh dikasi
      Cai anjiing mudah tertiipu itu aota hanyut dalam fantasi
      Kalau cai anjiing nak tau angka tu dah pun dieksploitasi

      Padam
    3. Dah kalah ye Jing? Tak berani nak keluar angka, fakta atau hujah?

      Jangan malas lah, Jing. Nanti bos ko Jibo kata ko bangang hamjadah lagi. Macam dia buat di kempen PRU13.

      Tahu malu le Jing.

      Padam
    4. Cai 6.15 ini bukan soal siapa menang atau siapa kalah
      Yang dipersoal kan ialah DS Najib tiada bukti bersalah
      Kalau sudah otak dangkal cetek tak usah lah berbalah
      Inii yang kitorang tidak suka layan cai2 budak sekolah

      Padam
    5. 5.40 macam mana rakyat nak percaya dengan najib dan pencacai2nya?

      Dihidangkan dengan pelbagai cerita karut tentang tun? Jika ada salah laku tun, hari ini najib berkuasa, gunakan segala kuasa yg ada untuk dakwa tun.

      Sebaliknya kehidupan rakyat hari ini dizalimi ditindas dan dianaiya oleh perompak no 1 negara.

      Lihatlah apabila menteri2 najib beserta dengan peguam negara apandi menari, tidak ubah seperti filem p.ramlee dimana penyamun2nya sedang bersuka ria.

      Padam
    6. Hoi, hoi ya hoi.......

      Padam
  2. Selamat Hari MAUDUITKA

    Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone

    BalasPadam
  3. Putera kasi ler posting bagii kitorang rasa sikit terhibor
    Tak mau pasal Bersatu sebab parti inii sudah nak lebor
    Citer Matdey lagii tak guna, dia udah nak masuk kubor
    Buat ler citer butoh si Nuat masuk dalam lobang jubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, banyak kali masuk dalam lobang jubor kamu, Jing Jibo.

      Mahathir lebih tua tapi dia nampak sihat tak macam Jibo. Punya banyak tekanan politik sekarang kot Jibo dulu masuk kubo.

      Padam
    2. Caii 5.38 bengap itu je cara jawab terkonteng-konteng
      Itu lah bodoh biingai diisuruh gii sekolah ngko ponteng
      Bapak suruh buat ‘homework’ ko sembunyi atas loteng
      Bila jadi bahalol, arang kat muka sendiri ngko conteng

      Padam
    3. Jing Jibo, dari pantun kau yg takda isi, takda fakta dan hujah yang munasabah, takda bayangan kau ada otak yang baik, nampak nya kau sekolah pondok aje.

      Kau asyik blogging sepenuh hari siang malam Jing, tak bercampur orang, tak sempat baca tulisan2 yang berisi, berfakta dan hujah yang bermakna, otak kecik, pandangan sempit, jadi apa guna nya kau hidup, Jing.

      Amacam kalau kau panjat Gunung Ledang cari Puteri nya dan lesapkan diri. Aku tau kau tak akan hara kiri sebab kau katak puru. Jadi, kau lesapkan diri di Gunung Ledang aje lah, Jing.

      Padam
    4. Jing Jibo 5:48 PTG, kau marah kena jawab in kind ye? Kau cakap jubor, kau kena jubor jugak. Kau cakap kubor, Jibo pun kena kubor. Sakit hati eh, Jing?

      Padam
    5. kih kih kih...
      5.59/6.03, meroyan yer bang...

      Padam
    6. Ngaku kalah ye, Jing? Aku terima lah pengakuan ko tuh. Ko tak payah angkat bendera putih surrender tuh. Kita semua dah tahu.

      Padam
    7. kih kih kih...
      6.11, meroyan yer bang...

      Padam
  4. Wah, bagus mendapat tahu masih terdapat pemimpin Umno selain dari Ketua Bahagian dan MP yang mengharapkan Najib meletak jawatan sebelum PRU14.

    Walau pun ramai di antara kita yang dah tak kisahkan sama ada dia buat begitu atau tidak, asalkan dia lingkup di PRU14.

    Penting nya semua pihak yang tak sukakan Najib mesti beri penerangan kenapa dia mesti di nyahkan kapada seramai mana yang boleh di antara sekarang dan PRU14 itu.

    Terutama nya kpd pengundi di kampong dan di kawasan kawasan yang majoriti nya berpendapatan rendah. Mereka itu pahit hidup nya, merana kena GST Najib dan menyinga kena harga barangan naik tak di pedulikan Najib. Kena peringatkan mereka supaya pergi mengundi bila sampai masa nya, kalau tidak Najib berterusan dan merana berterusan lah rakyat di buat nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang betul-betul dah putus modal caii Matdey kutty
      Sama admin biol ini juga ulang benda sama tiada henti
      Contoh paling jelas, dah nak muntah dengar pasal GST
      Itu lah cai2 anjing Matdey, bingai di otak busuk di hati

      Padam
    2. Ko ulang cakap nak butoh Nuat lagi, Jing? Dah gian ke?

      Padam
    3. kih kih kih...
      6.09, meroyan yer bang...

      Padam
    4. Ngaku kalah ye, Jing? Tak terjawab ye? Aku terima lah pengakuan kalah ko tuh.

      Padam
    5. kih kih kih...
      6.39, meroyan yer bang...

      Padam
  5. Matdey biol risau sangat masa depan boboi amat gawat
    Bukan itu saja, dia sendiri terlondeh udah tinggal cawat
    Maka dia terkam terus dijilat batang butoh Nuat peliwat
    He he.. kitorang ni tunggu saja nak buat tahlil shalawat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korang ni tunggu saja nak jilat batang butoh Nuat peliwat? Ko suka sangat buat gitu ye, Jing?

      Padam
    2. kih kih kih...
      6.05, meroyan yer bang...

      Padam
    3. Klah ye Jing? Tak terjawab ye?

      Ko asyik cakap butuh, jilat dsb nya tu sebab dah gian, nak tinggi betul shahawat di lubang belakang ko ye?

      Tengok, aku cuma cakap lubang belakang, tak sebut lubang jubor yg kau asyik sebut tuh.

      Padam
    4. kih kih kih...
      6.24, meroyan yer bang...

      Padam
    5. Ngaku kalah ye, Jing? Tak terjawab ye? Aku terima lah pengakuan kalah ko tuh.

      Padam
    6. 6.26 6.18 takder komen? copy n paste? Ni apa jenis bloger najib upah?

      Padam
    7. kih kih kih...
      6.40, meroyan yer bang...

      Padam
  6. Saya tak faham apa sebab pemimpin umno susah hati dan lempar macam tuduhan ke atas dr mahathir?

    Bagi saya beliau ke mahkamah bukan sokong peribadi anwar tapi sokong tindakan anwar lawsn NSC bill! Itu saja.

    Yang dia bersalam itu biasalah. Seorang islam menghulur tangan untuk bersalam WAJIB sahut terima salam dengan menghulur tangannya. Perbezaan politik, musuh, prinsip bukan alasan untuk tidsk menyambut salam.

    Orang macam adnan ni yang bukan royal....dia ingat rakyat bersama umno...

    BalasPadam
  7. Matdey terpaksa jilat juga jubor Nuat biar ada tersentuh
    Macam mana jadi pun sebelum mati dia nak Najib jatuh
    Dia ingat orang takut Nuat yang hanya gah pasal butuh
    Silap gaya, gempar jubor siMatdey rompong Nuat tutuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko nak jilat jubo Jibo hari hari pun lantak ko le Jing. Tapi bila ko ngata puak Protun, aku akan hentam ko dan kejor ko sampai ke lubang cacing.

      Melainkan bila aku tengok orang semua tak pedulikan kau, nak pulaukan kau.

      Padam
    2. kih kih kih...
      6.20, meroyan yer bang...

      Padam
    3. Kah kah kah.. cai 6.20 nak buat apa mau korek cacing
      Kejora rasa dari aksi bapok tu, cai bukan kaki pancing
      Heh he he..yang jelas nampak cai biol ni kaki kencing
      Jadi Kejora nak kasi gelaran cai Pendekar Taik Kucing

      Kih kih kih...

      Padam
  8. Kih kih kih... seronok sakat cai anjing kasi dia meroyan
    Kadang2 tu, keluar pung pang macam mulut tempayan
    Kadang2 pulak, pok pek pok pek bagaii nenek kebayan
    Sebab itu anjing2 ni, Geng Kejora suka acah dan layan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko sakat orang ko kata, tapi orang bantai ko selagi ko bernafas.

      Amende nya "Geng Kejora" tu, Jing? Ko, ko, dan ko aje ye? Membohong, menipu tak habis habis, mak bapak ko tak ajau tak bimbing ko langsong di masa kecik.

      Di tinggal di tepi kandang kambing masa depa menoreh getah. Ko lapar, ambik tahi kambing, masuk mulut, makan. Itu pasal ko bukak mulut aje, bau busuk macam tahi.

      Padam
    2. kih kih kih...
      6.33, meroyan yer bang...

      Padam
    3. Ngaku kalah ye, Jing? Tak terjawab ye? Aku terima lah pengakuan kalah ko tuh.

      Padam
    4. kih kih kih...
      6.41, meroyan yer bang...

      Padam
  9. Nuat peliwat main jubor, Matdey jilat mahu dibuat joki
    Dah tahu, Sheikh batang bengkok ni busuk punya kaki
    Jubor drebar diia kena paku, binii orang diia tutoh puki
    Akiibat kebodohan diia, teruk Matdey biol dicerca maki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko cakap bini orang diia tutoh puki, ko dah buat bini bos ko ke?

      Pssst, Atan Toya amacam?

      Padam
    2. kih kih kih...
      6.45, meroyan yer bang...

      Padam
  10. Matdey biol jilat Nuat walau dia tau buruk punya kesan
    Nuat butuh bengkok terima le sebab dia target balasan
    Maka wujudlah ‘pakatun’ dua binatang bertopeng insan
    Lepas ini cai2 bunga raya siap le kubor cari batu nesan

    BalasPadam
  11. Tun dah byk berjasa. Nk kutuk buat apa. Putrajaya, KLCC, highway, LRT, semua tu hasil dari Tun. Menjadi kebanggaan negara skrg ni. Biarlah kalau Tun nk sokong parti baru. UMNO buat lah apa yg patut. Tapi kalau Hospital Pendang ditangguh sbb tak cukup duit, jangan lah nk renovate Tugu Negara dgn kos RM650 juta. Tak der org yg akan tinggal kat situ. Tetapi hospital adalah keperluan utk rakyat. Biasiswa adalah keperluan utk pemangkin pemimpin masa depan. Biarlah akan dtg ni pemimpin dari kalangan org2 yg berpelajaran.

    BalasPadam
  12. Kah kah bila barua pluralist PKR bergabung dengan Barua Bersatu dengan DAP kristian evanglista..syiah ..COMANGO(marina kutty dan gang G25).. liberalist..gay dan lgbt.. fakta paling nyata kedua barua pengkhianat dan perosak akidah iman umat islam dari utara Kedah Lama... setelah mencuri..bailout..merompak beratus trillion ringgit selama 22 tahun kini mereka menunjukkan wajah barua pengkhianat dan perosak islam paling hodoh di nrgara ini... yg kabur dah nnok terang bersilau kini... lawan barua perosak agama insyallah SYAHID dan ini JIHAD kita semua...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bakpa cakap "kita semua", Jing? Ko sekor aje di sini. Jangan asyik menipu le, tau malu sikit le Jing. Ko memang binatang tapi binatang macam kucing pun masuk ajor.

      Ko takut PKR dan Bersatu nak bersatu gulingkan Jibo di PRU14 ye, Jing?

      Padam
    2. kih kih kih...
      7.08, meroyan yer bang...

      Padam
  13. 6.51

    kerajaan ada peruntukan budget dia yang dipecah kpd sektor2, misalnya pendidikan, pertanian, pertahanan, keselamatan, kesihatan, perindustrian, sukan, pelancongan, dll
    budget sektor2 ini pula dipecah kpd bahagian2 yang lain. misalnya pertanian sahaja ada LPP, MADA, RISDA, FELDA dll
    ada sector atau bahagian terlebih dan ada terkurang dan ada menteri2 dan pengarah2 yang menguruskannya, bukan Najib seorang yg boleh urus satu Malaysia...memang ada kecacatan di mana2...bukan hospital sahaja, sekolah pun banyak terbengkalai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit, hingga 1MDB terhutang RM53 bilion dan IPIC tuntut lagi RM28 bilion, apa nak cakap Najib boleh ke tak boleh urus Malaysia.

      Padam
    2. 7.12
      dulu matdey songlap berbilion, dia boleh urus malaysia

      Padam
  14. Lawak nya ada cai-cai PKR mari tumpang takbir takbor
    Mereka tak tau Ketum sedang gali sendiri punya kubor
    Nuat ni, si Munawar keling tua pun dia lalu tutuh jubor
    Bila Parti Kencing Rakyat inii join Bersatun, dua2 lebor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silap2 Jibo banyak sangat masalah, banyak sangat tekanan tak lama masuk kubor.

      Padam
    2. kih kih kih...
      7.25, meroyan yer bang...

      Padam
  15. Aliff Mim Nun Wau??? SARKIS DAAAA!!!!

    BalasPadam
  16. Cai-cai anjiing ada yang dah makan kuah dengan kicap
    Kelu biisu terkedu tiiada apa lagii yang dapat cai2 ucap
    Syok sakat, ini Kejora mau keluar citer Nuat lebih acap
    Pasti ada cai anjiing yang keras pelir terus je melancap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko selalu melancap ke Jing? Banging balls with Jibo ke?

      Padam
    2. kih kih kih...
      7.29, meroyan yer bang...

      Padam
  17. Yang mengherankan ada kah Rakyat Malaysia terlalu Bodoh??

    Sedang kan Singapura yang diantara Negara terbersih di dunia sudah pon membuktikan dan bertindak menutup Bank BSI dan Pegawai Bank sudah pon di hukom tapi Anjing Jibo laki Hidip madih lagi mempertahan Lanun Pendatang dari Bugis.

    Pasti dedak nyer terlalu enak dan baik sahingga anjin2 nya sanggop malakukan kerja haram dan makan duit haram.

    BalasPadam
  18. Penyokong Nuat-Matdey ramaii nya LGBT moral runtoh
    Cai2 anjiing ini suka sangat le kalau Najib segera jatoh
    Mungkin depa tebayang Nuat nala punya batang butoh
    Cai2 tonggeng je jubor rasa macam Nuat sedang tutoh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagusla tu..

      Mula2 kau hina kaum India dgn gelaran keling, Mamak dan Cina pulak kau kuruk Kominis dan apa2 benda lagi.

      Sekarang ko hina Melayu pulak sahingga Melsyu berpecah belah.

      Satu perkara yg kau tak ambil kisah ialah meteka tu semua pengundi. PRU tak lama lgi pylak tu.

      Teroskan la maki hamun menghina dan memfitnah alamak bungkos la kaU UMNO!!

      Tetoskan lah dgn perangai kau wahai anjing2 UMNO. Kau banyak membantu.

      MEMBANTU MELINGKOPKAN UMNO yang bak kata filem almarhum P Ramlee.

      UMNO parti Sarkis!!!

      Padam
    2. Cai anjing 7.38 kenapa pula nak meroyan terasa di hati
      Ko takut nantii kojol partii Bersatun tajaan Matdey kuty
      Atau pun ngko ni salah sekor puak pluralist sesat LGBT
      Agak nya ngko pun sama tak sabar butuh Nuat dinanti

      Padam
  19. 22 tahun dibawah pemerintahan TUN Mlaysia Maju dan Makmor.

    Semoga tertubuhnya Bersatu segala perbuatan keji Lanun Pendatang Bugis dan Penyamun2 nya dapat dihentikan!!

    BalasPadam
  20. Betul kata Tun Mahathir UMNO sudah jadi parti Najib. Yang dipertahankan bukan lagi UMNO, tetapi Najib.

    Tak tau le duit dia tahan berapa lama. 1MDB dah di sesah nya. Tak tau apa lain akan di sodok nya. Kalau tak boleh dapat banyak, yang letak atas nama anak tiri dah kena rampas, bini belanja duit macam air, kot satu masa nanti dah takda duit, sorang lepas sorang tinggalkan dia.

    Aku harapkan cepat berlaku. Tak payah tunggu PRU14 nak tengok dia lenyap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tak byk belen duit menipu menipu duit 1MDB bro!!!

      Yang ada dah byk ditabur yang baru dah tak madok gaknyer semenjak byk perbuatan Lanun Pendatang Bugis di bongkar dan didesah.

      Padam
  21. Matdey barua pukiimak tak sedar diri udah tua bongkok
    Sebab terlampau tedesak Nuat penjubor dia sauk cakok
    Tidak ada kelebihan Nuat ini hanya butuh tebal di takok
    Mungkin satu lagi pun batang butuh Nuat nala bengkok

    BalasPadam
    Balasan
    1. 7.52 lu dah takder idea ke chai? Stakat beri komen lucah? Rakyat baca...inikah pencacai najib upah?

      Padam
    2. Tak ada lucahnya wahai cai biol 8.17 geng kaki tohmah
      Cara sebeginii zaman Matdey dulu diianggap berhemah
      Butoh Nuat masuk jubor Munawar diciter di mahkamah
      Lepas tu cetak dalam suratkhabar edar segenap rumah

      Padam
    3. Zaman Matdey semua mesti ikut dia punya kehendak
      Tak kira polis ke hakim ke kena ikut tidak dapat tidak
      Matdey yang mulakan dulu kaedah’kuku atau dedak?’
      Cerita Nuat menjubor dan memuki sampai ke budak2

      Padam
    4. Matdey dulu kalu dia nak sesuatu jangan banyak siasat
      Dia jadii ketua dulu lebih teruk darii ketua ajaran sesat
      Sebab itu aku tak keberatan panggil si tua inii bangsat
      Dan aku tidak rasa berdosa kalu lempar dia kata kesat

      Padam
    5. Dulu Matdey barua ni nak semua ikut dia punya kepala
      Tak kiira kerja yang tak bemaruah atau kerja yang gila
      Usung tiilam penuh air pelir Nuat bawak darii satu villa
      Pas itu tangkap gambar masuk dalam surat kabar pula

      Padam
  22. Bukan "sudah tersarung stokin busuk". Hati dah semua busuk. Dah hilang perinsip. Main sebat apa saja. Terutama nya duit.

    Gila, Jibo kasi RM1 juta, kata Shahrir Ketua Bahagian Johor Bahru, Mat Maslan Pontian dapat RM2 juta.

    Semua dah main duit, jadi korap seluruh negara. Yang lain lain pun fikir, kalau pemimpin boleh sebat duit, apasal depa tak boleh. Jahanam lah negara.

    Malaysia sekarang dah jadi Indonesia di zaman Sukarno dan Philippines di zaman Marcos. Habis, tak pakai stokin busuk lagi, tapi hati busuk bukan main lagi. Rakyat yang azab sangsara. Najib mesti di ganti. Atau di gulingkan di PRU14.

    BalasPadam
  23. Lucu sungguh partii Bersatun tajaan si Matdey keliing
    Tiiada sambutan walau merata ceruk dipusing keliling
    Direka berbagai fiitnah harapkan ahlii umno berpaling
    Usaha akhir dihasut mahasisewel atas jalan berguling

    BalasPadam
  24. Berapa ramai rakyat yang geramkan dengan keadaan politik negara tapi tak dapat buat apa.

    Ni Parti Pribumi Bersatu dah lulus pendaftaran nya, masuk lah jadi ahli bila pendaftaran ahli di bukak saja nanti.

    Masih belom boleh daftar ahli lagi sebab kelulusan ha nya dari prinsip saja. Cilaka, hentam duit tak payah perinsip, nak lulusakan PPBM ada perinsip.

    Sedar lah wahai rakyat sekelian. Masuk lah jadi ahli PPBM bila pendaftaran ahli nya di mulakan nanti. Tujuan nya tak lain tak bukan nak gantikan Najib dengan apa cara yang halal. Nak adakan keadilan, ketulusan memerintah dan basmikan korapsi Najib dan pengikut2 nya.

    BalasPadam
  25. Apabila terlihat puak-puak Menteri dedak menari bersama Peguam Negara semasa 31 Ogos lalu teringat cerita Ali Baba dengan 40 Penyamun.
    Lagu yang didendangkan Hoi, Hoi Ya Hoi, Hoi, Hoi Ya Hoi ......
    Nampaknya P. Ramli telah mendahului zaman! Macam tau-tau aja peristiwa itu bakal berlaku di masa ini.

    BalasPadam
  26. Jing jibo haram jadah meroyan tak sudah, hari hari gilanya datang bersembur air ludah, jibo teran taik dia, mulut jing tadah, banyak makan taik, IQ jing sangat rendah..

    Jing gila seks mintak bini tak kasi, baik potong burung kasi makan sama babi, kalau dia mati ramai kita buat kenduri, nanti jibo jatuh jing lari kita cari...

    Dia mintak bayar untuk kacau mana blog, dia rasa hero cover jibbo si goblok, perangai sawan babi suka langgar road block, kereta masuk longkang jing mampus sebab lalok..

    Pada penyokong Anwar dan penyokong Tun Mahathir, orang macam jing jibbo kita halau baling pasir, menambah benci kita pada jibbo kabinet pandir, mari gabung tenaga itu malaon kita usir..



    BalasPadam
    Balasan
    1. kih kih kih...
      8.41, meroyan yer bang...

      Padam
    2. Betol bro!!!

      Dulu lagi allahyarmah P Ramlee yg berkebolehan luar biasa da bagitau yg diterjemah dalam filemnya..

      Alif Mim Nun Wau (UMNO).. Sarkis da...!!

      Kahkahkah kihkihkih kuhkuhkuh...

      Padam
    3. 8.51 Bila dah tak boleh jawab, maka keluar maki hamun, perkataan lucah, bila dah tak tau apa lagi nak komen, kih kih kih la plak, copy paste, dah senget sewel anjing ni.

      Padam
  27. Sekarang pulak UMNO da jadi Bahtera Lanun yang dikemudi Lanun Pendatang Bugis!!!

    BalasPadam
  28. Kepada TFK, CTS,MyKMU dan lain2 bloger upahan najib sumbat hasil duit haram tu, mai la masuk di sini, kami beri komen kat sana kena block, kita bertukar tukar idea? anjing gila najib sekor ni dah takder idea lagi dah...angin dia sebelum ni pasang surut, la ni dah overheat, tunggu masa masuk ke pusat penjagaan untuk orang2 tenteram harmoni dan bahagia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa blog Putre M ini udah jadi begitu diam dan sepi
      Kelihatan sepertii orang yang rumah udah terbakar api
      Atau cai2 anjiing sedang leka hanyut dibuai dek mimpi
      Bagaii di atas sampan hanyut di laut luas tidak bertepi

      Padam
  29. Satu soalan juga saya nak bertanya,

    Adakah zahid ikhlas menjadi TPM? Rasanya dalam keadaan sekarang, sudah tentu dia mengharap najib segera berundur. Saya cukup yakin itu yang dia harapkan

    BalasPadam