Ahad, 25 September 2016

Betul Ke Najib Bodoh..?


Layan...

Baca perlembagaan dulu, kata Dr M pada Najib

ULASAN Kenyataan Najib adalah kenyataan Najib.

Sebenarnya Perlembagaan Malaysia memperuntukkan berbagai cara untuk menangani masalah yang dihadapi oleh negara, dan ini termasuk penyelewengan oleh perdana menteri.

Bacalah Perlembagaan sebelum membuat kenyataan yang rakyat tidak bertindak berasaskan undang-undang tubuh negara.
Yang benar-benar tidak mengikut undang-undang Malaysia ialah Najib. Tidak ada “rule of law”, pemerintahan mengikut undang-undang, yang di amal oleh Najib.
Jika ada “rule of law” rakyat boleh buat laporan kepada polis berkenaan kehilangan berbilion duit rakyat.

Tetapi apabila laporan polis dibuat, yang membuat laporan di soal, ditahan dan dituduh sabotaj ekonomi dah dihadapkan ke mahkamah.

Peguamnya juga disoal oleh polis, ditahan dan dihadapkan ke mahkamah.
Laporan Bank Negara, SPRM, Juruaudit Negara ditolak bulat-bulat oleh Peguam Negara (AG). Kononnya kerana tidak ada kes terhadap Najib. Tetapi laporan-laporan ini dirahsiakan.
Undi tidak percaya dalam parlimen tidak boleh diadakan kerana ahli parti BN disuap dedak, diugut dan ada yang dipecat. Mereka tidak bebas.

Sekali lagi Najib menidakkan proses undang-undang untuk kesejahteraan rakyat.
Jika Najib berani dan tidak terlibat dengan apa-apa jenayah, kembalilah kepada undang-undang Negara.
Janganlah tegur orang kerana kononnya tidak mengikut undang-undang sedangkan kita sendiri bukan sahaja tidak mengikuti undang-undang tetapi menghalang perjalanan undang-undang.

TUN DR MAHATHIR MOHAMAD bekas perdana menteri. Tulisan ini dimuat naik kali pertama di blog beliau dengan tajuk asal “Kenyataan Najib”.
Bodo beb..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

83 ulasan:

  1. Orang yg pecat 6 hakim dan seorang ketua hakim nak cakap pasal undang?

    Baik suruh Mahataik ni cakap pasal kedai roti dia nak buka hasil menabung duit gaji selama 29 tahun tu...
    Kah kahh kaah kaahh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes ni dah lebih 20 tahun lepas..madey bersara dah 14 tahun..kenapa baru hari ni baru mau cakap madey pecat hakim...masa kes ni berlaku ko dan umno semua setuju tak ada bantahan pun..taik kucing laa..pengecut tunjuk terer kunun..

      Padam
    2. Saya anggap saudara bodoh....bengap dan seadanya....kalau sedara ada bukti....hatta ketika ini PM kesayangan saudara memerintah negara....pergi lapor pada polis....jika ada unsur salah guna kuasa semasa Tun Mahathir menjadi PM..masa inilah nak tunjukan kepada warga Malaysia....Tun Mahathir ada salah guna kuasa....TAPI sekadar bising kat blog....ceh...dasar penakut...sama macam najib....

      Padam
    3. Beruk Tunggal Kejora...

      Kamu masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat batapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong dikatakan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang diberitakan sebelum ini ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak temberang lagi ker....????

      Padam
    4. Assalamualaikum, Dia tengah menyorok Dlm selimut, tak pun tengah Fikir ape nak spin ni, soalan maut ni. Salah jawab Kang payment kena potong. Pantun pun tak boleh menyelamatkan diri.

      Padam
    5. Assalamualaikum, Dia tengah menyorok Dlm selimut, tak pun tengah Fikir ape nak spin ni, soalan maut ni. Salah jawab Kang payment kena potong. Pantun pun tak boleh menyelamatkan diri.

      Padam
    6. Fakta pun tak betul.
      Tun tidak memecat para hakim, tetapi mereka ada tribunal yang membicarakan mereka.
      Laporan pun ada rekod. Pergilah baca dulu sblm bg komen.
      Lainlah kes pemecatan Ghani Patail. Dibuat tanpa melalui medical Board walaupun alasannya ialah kesihatan.
      Anehnya boleh masuk private practice pastu, menunjukkan dianya masih sihat.

      Dedak oh dedak..

      Padam
  2. Najib tak bodoo..dia buat2 bodoo dan tak cedik..dia lari dari madey bukan dia takut dia cuma alergik tengok muka madey..najib tak pecat ahli umno dia cuma buang jer..dia ambik derma dia bagi2kan kpd rakyat mcmrobin hood..pirate of south china sea....

    BalasPadam
  3. Kah kah kah.. rule of law la kunun... kah kahh.. mamak citer pasal law in rulez... kikikiki.. tun salleh abas dipecat rulrz mana mamak ikut..? Adun2 seko seko ngadap medey masa krisis MB kedah sanusi rulez mana medey ikut... kes agong rulez mana medey ikut....? Siakap sehohong gelama ikan duri tull lahhh.... medey bohong lama2 mencuri... husam dan matias balik mesia muka mcm cencorot bila USA tolak kes saman 1mdb.... padan muko...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila plak AS tolak saman..ko nak putar atau tak paham..tunjuk bodoo plak..baca posting dlm entri seblm ni kalo nak tahu..

      Padam
    2. 3. When you try to comment, before you write, read and understand carefully because IN THE CASE OF THE LAW SUIT BY MATTHIAS AND HUSAM, IT WAS NOT A DROP BY WITHDRAW WITH AN INTENTION TO MAKE AMENDMENTS IN VIEW OF RED GRANITE AGREEING TO HAVE SOME OF THEIR EARNINGS RING FENCED FOR PURPOSE OF DoJ CIVIL SUIT.

      4. This means, a new suit with amendments will be filed after this.

      Faham ke! Kalau tak faham tanya orang kurang siuman KEJORA ATAU KERIS BERAYON

      Padam
    3. Memang 1:35 ni bodoh, komen macam ni jangan baca skip,aje.

      Padam
    4. Kah kah balik nak pinda saman kah kah kah.... terang brnderang DoJ dah gugur kes 1mdb... trriba balik nak pinda saman kah kah kah... napax caye... kah kah klu takblogger batuapidah terkinja kinja buat fitnah tentang kdjayaan biri bifi jampari dan maghias chang ching puiiii.... kalu nak pi da blogger batuapi ni dari dulu nak cover up pinda saman tuhh....tetipa suma alam maya fitnah membisu... kah kah kah... medey terdesak...cemas..gelabah... boboi makin jauh dari ingatan rakyat malaysia... kah kah kah...

      Padam
    5. Othaman Kadok 1.57 semalaman duduk risau tak senang
      Dia cuba lawan pantun dengan Kejora tapii tidak menang
      Maka berduka ciita lah si tua kutok inii air mata berlinang
      Menyesal sungguh diia tak tahu, ajak itik lawan berenang

      Padam
    6. Kejora's upbringing & education level construed his idiocy & uncultured manners as what he displayed all along. He do not possess the capacity to read the reality of the case... merely jumping to conclusion based on those moronic pro Najib bloggers. Kejora is so pathetic!

      Alang alang penyeluk perkasam
      Biar sampai ke pangkal tangan
      Alang alang berdakwat hitam
      Hitam dakwat terus perjuangan

      Limau gugur usah diluput
      Untung tak dapat kita yg rugi
      Harimau tidur usah dikejut
      Mengamuk dahsyat tidak terperi

      Buat apa merenung jauh
      Duduk termenung berangan angan
      Buat apa berlagak jaguh
      Baling sembunyi tangan

      Nama ku Othman @ Othaman Bin Hj Ahmad Arbaie bin Hj Fadzli Bin Hj Shafiee.

      Apa nama mu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takut besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut, mentohmah membabi buta tanpa bukti.

      Padam
    7. Mak Dara: Siapa dia MO1? Magistret? Lawyer? Doctor? Engineer?

      Rahman Dahlan: Najib

      Padam
    8. Alang-alaang menyeluk pekasam
      Biar le sampai ke pangkal lengan
      Nko pehal Othman ketiak masam
      Nak jalan pun cucu pimpin tangan

      Di taman banyak nya pohon limau
      Tapii tak subur di musim kemarau
      Othaman perasan dirinya harimau
      Wal hal bapok terkejut auw.. auw..

      Bunga cemara cantiklah sungguh
      Indah permai hiiasan jambangan
      Kejora ini memang sangat jaguh
      Ramaii cai sudah kena penangan

      Padam
    9. Mak Dara: Siapa dia MO1? Magistret? Lawyer? Doctor? Engineer?

      Rahman Dahlan: Najib

      Kejora pengecut nie siapa lah gerangannya.. sekolah mana.. siapa orang tuanya.. apa kerjanya..????

      Padam
  4. Sama tak pemecatan hakim oleh Mahathir dengan pemecatan AG oleh Najib?

    BalasPadam
  5. Bila masa najib pecat AG...? Mat Tahil dah abis haul jadi AG... tempoh dah tamat bersara wajib ini fakta... nk fitnah gak tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib tak pecat ghani tp ghani dilucut kuasa AG sehingga tarikh pencen laa bodoo..ape bezanye..jadi ghani tak boleh dakwa najib walau masih blm pencen..ini fakta putar alam..

      Padam
  6. Hahahahahaha lama btl xde bahan lawak sejak ahmad maslan hilang...

    BalasPadam
  7. Apasal medey tak saman najib pasal mat tahil dipecat..... saman la cepat.... sllu mimtak saman skg mintak puak bangang medey saman napa mat tahil diprcat... saman cepatttt...!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn nak sembang saman la jing jibo oiii...najib nyer sama dah berape ribu kali selasa dah? Bodoh?

      Padam
    2. 2.16 ko tahu tak kes bagaimana boleh disaman?kes ghani,,ghanilah sendiri kena saman..terlebih pandai plak cai umno ni

      Padam
    3. 2.45
      mme terbaik la punya batu api... bukan saja membatu api kan orang lain dengan puak sendiri pun mau jadi batu api... kah kah kah.. batu api balun kanan dan kiri... puak srndiri pun mau makan balik... baekkk punya batu api.. belasah kanan dan kiri....kah kah kah

      Padam
    4. Batu api apebendenye..ghani dah dapat jawatan disyarikat kerajaan anugerah najib..ngook..kes ghani mana boleh orang lain yg samankan..mcm kes wsj najiblah kena sendiri saman tapi pengecut..cai2 semua diam takut jugak..

      Padam
    5. 2.45, Ghani bukan le seperti Matdey biol otak tak siuman
      Ada wartawan dah pun tanyakan dia kenapa tidak saman
      Dia cakap tidak ada apa masalah bagi nya dia rasa aman
      Lagi pun dia tiidak suka hal yang merosak ketenteraman

      Padam
    6. Ape bende yg ko karut ni

      Padam
    7. 4:13
      Mak Dara: Siapa dia MO1? Magistret? Lawyer? Doctor? Engineer?

      Rahman Dahlan: Najib

      Padam
  8. Matdey biiol tak layak untuk nak pertiikai undang-undang
    Dulu 6 orang hakim dan juga ketua hakim dia pi tendang
    Zaman dia berkuasa kalau dia nak raja tak boleh hadang
    Baik dia citer pasal kedai roti dan lembunya kat kandang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes ni dah lebih 20 tahun lepas..madey bersara dah 14 tahun..kenapa baru hari ni baru mau cakap madey pecat hakim...masa kes ni berlaku ko dan umno semua setuju tak ada bantahan pun..taik kucing laa..pengecut tunjuk terer kunun..

      Padam
    2. Betul apa 2.47 komen, kalau betul ada kes Tun pecat hakim...najib buat apa? Bukan kah dia sebahagian dari menteri dalam pentadbiran Tun?

      Padam
    3. Bodoh punya cai 3.36 tapi teringin juga nak buat kelakar
      Masa zaman Mahafiraun perintah siapa ada berani ingkar
      Dia terkenal dengan kukubesi siapa lawan dia akan cakar
      Tengok apa jadii dengan si Nuat walau nala batang zakar

      Padam
    4. Dah ramai lagi ahli2 umno sokong..branilah madey bertindak..ape bodohnye ko

      Padam
    5. Mak Dara: Siapa dia MO1? Magistret? Lawyer? Doctor? Engineer?

      Rahman Dahlan: Najib

      Padam
  9. Medey medey medey
    boboi boboi boboi
    PP lebam ke hulu ke mari
    Tiba masa PP lebam korban diri
    lu pikir la sendiri
    untuk boboi dan medey kuttii..
    kiki..ki ki kik ki ki....

    BalasPadam
  10. Sebenar nya DS Najib tu ialah pembela Melayu sejati
    Kalau kita selidikii memang dia telah banyak berbakti
    Dalam melaksana pentadbiiran dia nyata sangat teliti
    Kiita boleh lihat pelbagai kemakmuran rakyat nikmati

    Merata desa dan kota banyak kemudahan serta utiliti
    Kesenangan rakyat memang menjadi janji yang pasti
    Di bawah kerajaan UMNO atau BN itu ada lah gerenti
    Prinsip atau motto ‘rakyat didahulukan’ itu dah mesti

    Pasal tu kemenangan BN untuk rakyat sangat bererti
    Tetapii biasalah di mana-man pun ada juga yang anti
    Yang paliing nyata antii ialah keling tua Matdey Kutty
    Marah diia dengan D.S Najib ibarat macam mau gusti

    Tidak sadar dirii dia asal darii India punya Keling ceti
    Adik beradik berniaga nasi kandar roti canai & capati
    Konon ciiter menabung 29 tahun nak buka kedai roti
    Dia nak perkunun rakyat macam kita semua tak reti

    Semua orang tahu apa pasal Madey terlalu sakiit hati
    Salah satu sebab anak tidak dapat jadii PM pengganti
    Lalu dia berkomplot tohmahan dan fiitnah tiada henti
    Dengan Amerikaa dia ciipta hantar palsu punya bukti

    Matdey dajal mahafiraun kuku besi dia punya identiti
    Tak puas lagii zaman dia dulu udah kaut duiit berpeti
    Pasal gaduh dengan pembesar negara dia dah sebati
    Diia rela kalau Melayu pecah tubuh baru punya partii

    Heran sungguh si tua kutuk nii tak ada ke ingat mati
    Tidak pernah terfikir ke dia balasan hari akhirat nanti
    Diia ingat kat padang masyhar boleh guna ilmu sakti
    Pastii dia gelincir bila lalu siratul mustaqim punya titi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib rompak 1mdb ada ingat mati kaa..ko pun pertahan prompak ada ingat balasan hari akhirat kaa

      Padam
    2. Anon 2:55 PTG.

      Maki-hamun & memfitnah Dr. M, tidak akan menampakkan Najib tidak bersalah atau mengembalikan kepercayaan Rakyat kepadanya.
      Percaya lah.

      Dr.M tegas, tidak benarkan anak-anak masuk Politik ketika dia jadi PM. Muhkriz masuk politik pada 2013, selepas Dr.M bersara.

      Ya... dulu, Dr.M banyak kroni. Hari ini... beribu-ribu Rakyat boleh 'cari-makan' dengan Kroni-kroni Dr.M.
      Kerajaan juga boleh kutip cukai... beratus-juta dari empayar bisness & kekayaan kroni-kroni beliau.

      Tapi... dengan Kroni-kroni Najib, seperti; Razak Baginda, Deepak Carpet & Jho Low... berapa ribu Rakyat, 'cari-makan' dengan mereka?
      Berapa banyak cukai yang Kerajaan boleh kutip dari kroni-kroni Najib?
      Cuba citer!
      Bukankah... Kerajaan... Rakyat la tuh... rugi berBillion-Billion, bayar komisen secara sah atau sebaliknya... kepada mereka?

      - Deepak Carpet... dapat pinjaman RM30 Juta, tanpa-faedah dari Bank Rakyat... ya... Bank milik Kerajaan @ Rakyat, satu sen pu tak dapat untung. Cuba bayangkan... kalau diberi pinjaman pada bumiputera bukan-Melayu miskin, di Sabah & Sarawak, misalnya... pinjaman 1/2 Juta tanpa faedah seorang.... boleh bantu 60 orang jadi jutawan. Simpan kat ASB... guna duit dividen pun, dah boleh bayar-balik pinjaman tanpa-faedah.

      - Bahana Razak Baginda... dah lebih 14 tahun, UMNO/BN masih menanggung beban biawak-hidup ni... banyak belanja, bayar blogger nak tepis tuduhan... sekarang dari Ostolia pula. Setiap kali menjelang PRU, DAP & Pembangkang boleh guna... Altantuya untuk berkempen, memburuk-burukan Najib & UMNO.

      - Sekarang... Jho low, TIA & 1MDB pula... tak payah cerita lah. Masih hangat macam taik-lembu.

      Anak Dr.M berniaga di Luar Negara. Langsung tak berebut peluang perniagaan dengan Rakyat.
      Mengapa Pak Lah dan Najib tak heret anak-anak Dr.M ke Mahkamah... jika betul mereka klepet WANG Rakyat?

      Cuba ko buka mata luas-luas.
      Semasa menjadi PM... bila masa dan ketika, Anak-anak dia kawin pun, Rakyat tak tahu. Pernah kamu dengar bini Dr.M... bercuti, berlayar dalam yacht-mewah dan bershopping-sakan di Negara-Kafir, seluruh dunia?
      Najib... ‘Rakyat diDahulukan’????. Jangan buat lawak la.

      Kalau saya jadi Najib, saya akan paksa Rosmah shopping di Arcade atau Komplek MARA je... Kalau tak ada barangan berjenama-mewah di Komplek MARA, saya heret Rosmah, shopping kat Bukit Bintang je. Sekurang-kurangnya Negara boleh jimat pertukaran WANG-Asing.

      Disamping membantu peniagaan Bumiputra dan Rakyat dalam-Negara sendiri, boleh juga jimat kegunaan asset & pembelanjaan Negara. Kamu ingat murah ke?... nak parking Kapal-terbang, kos minyak, gaji/elaun crew-pesawat dan kos penginapan dihotel paling esklusif di New York & Switzerland?

      Setakat tukar nama jalan ke 'Jalan MARA'... langsung tidak membantu Bumiputera atau Rakyat. Buat bukan-bumi lebih menyampah... adalah. Lagi mereka boikot apa-apa yang ada kaitan dengan MARA. Sebaliknya mereka buka kedai alat-tulis dan lain-lain, di kawasan Melayu dan namakan kedai mereka... contohnya... my MARA atau Mac-MARA. Perkataan my & Mac... sekecil yang mungkin. Dari jauh, orang nampak MARA je.

      Berhentilah tabiat suka memaki-hamun dan memfitnah demi membela Najib & Kerajaan Kleptocray beliau. Rule by thieves. Itu lah hakikat sebenarnya, kerajaan yang kamu sokong, hari ini.

      Harap Maklum.

      Padam
    3. RD 3:22 PTG.

      Maki-hamun & memfitnah DS Najib, tidak akan menampakkan Najib bersalah atau menghilangkan kepercayaan Rakyat kepadanya.
      Percaya lah.
      ........................................
      ........................................
      Berhentilah tabiat suka memaki-hamun dan memfitnah demi membela Matdey & Konspirasi kroni beliau. Breaking the rule. Itu lah hakikat sebenarnya, pengkhianat yang kamu sokong, hari ini.

      Harap Maklum.

      Padam
    4. 3.31 jika ada kesalahan Tun kenapa tak bawa ke mahkamah? Tak kan stakat tabur air liur? Najib buat apa?

      Beribu ribu laporan terhadap najib telah dibuat...apa pihak polis buat? Siasat? Sedang siasat? atau tidak tau apa yang disiasat?

      Sprm, Pac, bank negara dan jabatan audit mendapati ada penyelewengan, apa tindakan?

      Bodoh punya pencacai, hari2 tabur fitnah, akhirat jawab chai.

      Padam
    5. 3.44 jika ada kesalahan Najib kenapa tak bawa ke mahkamah? Tak kan stakat tabur air liur? Matdey buat apa?

      Beribu ribu laporan terhadap najib telah dibuat...dan pihak polis buat siasat! Sudah siasat! apa lagi yang disiasat?

      Sprm, Pac, bank negara dan jabatan audit mendapati tiada penyelewengan, kenapa nak ambil tindakan?

      Bodoh punya pencacai, hari2 tabur fitnah, akhirat jawab chai.

      Padam
    6. Apandir kata najib tak salah seblm dibawa kemahkamah..duit sRc 42 juta (1mdb)dlm akaun dia tu tak salah?laporan odit diosakan..

      Padam
    7. Majib dimaki hamun kerana merompak dan dibiarkan bebas

      Padam
    8. Ko pun mcm seifool kena rogol dengan nuat tak berani lawan?

      Padam
    9. Matdey dimaki hamun kerana menghasut dan dibiarkan bebas

      Padam
    10. bro 4:33...

      Adakah anda bermaksud Apandir Raja Ronggeng berjoget sakan ketika sambutan hari merdeka baru2 ini? Patut ler undang2 Malaysia kini dicemuh seantero dunia kerna Pendakwa Raya juga bertindak sebagai Hakim. Hakim2 yg ada semua dah tak relevan/tak laku sebab dah ada Hakim Raja Ronggeng yg lebih arif.

      Padam
  11. Kalo ko atau najib yg jadi pm 30 tahun lepas malaysia ni masih terkebelakang..tarak kemajuan..madey biol lah yg telah memajukan negara hingga dihormati negara lain..klia,klcc,lrt,langkawi,kualiti,jembatan pulau pinang,putrajaya,proton dll. Najib buat ape?..gosok tulur yg dah kena cabut dengan pempuan mat salleh SR?tambah hutang dan rompak wang syarikat kerajaan..

    BalasPadam
  12. Bangkit lah anak melayu jangan biarkan negara Kita Di kuasai oleh cina DAP....kita lihat sahaja di bandar semua kedai dan banggunan perniagaan di monopli oleh bangsa cina DAP.. Sedangkan orang UMNO sendiri berbelanja di kedai Cina DAP . ingat lah Kita bukan racist...
    Selamat membayar GST

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haii heran cai Matdey sekejap ke tengah sekejap ke tepi
      Apakah cai 3.02 ni di alam realiiti atau sedang bermimpi
      Mana boleh marah hadis Matdey kata kita ni sedara DAP
      Jangan derhaka, Matdey udah cium Kit Siang punya pipi

      Padam
    2. Ko cakap pasal DAP..pemimpin umno berpelukan mesra dengan dAP(tanye Nazri samseng umno)..ko cai2 umno selalu kena tipu dgn pemimpin umno

      Padam
    3. Bila Najib senyum tersengih berSelfie dengan Guan Eng... penyokong Najib... suka pulak.
      Nazri berpelok & bergurau mesra dengan Namawee dan Guan Penyokong Najib... pun bangga tak kata apa.

      Rakyat di suruh takut & benci pada DAP... tak ke bangang.

      Padam
    4. Matdey punya hadiis juga kata it’s ok kalu ketua peliwat
      Menerima dan memuja Nuat pahala serupa bershalawat
      Dulu saya pekena diia sebab masa itu saya teruk gawat
      La nii kalau tidak pergi jumpak bodek dia takut terlewat

      Padam
    5. 3.39

      Antara peliwat dan penyamun,
      Dua dua penjenayah hebat,
      Penyamun no 1 suka berlakun,
      Hebat najib kerana ada gelaran raja rembat.

      Padam
    6. 3.39 Ko pun mcm seifool kena rogol dengan nuat tak berani lawan?

      Padam
  13. Najib jadi PM membela bangsa sebagai pejuang terbilang
    Matdey lepas jadii PM cetus huru hara sebagai petualang
    Najib jadii PM membawa negara ke arah mercu gemilang
    Matdey lepas jadi PM jilat ludah jual maruah bagai jalang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib memang gemilang diseluruh dunia..semua orang didunia kenal najib perompak..ha3..sampainajib takut ke PBB..puuii

      Padam
    2. Jho Low akan mengundi UMNO/BN ke PRU 14 nanti?

      Betul Anon 3:02
      Malaysia sudah gemilang seluruh dunia sebagai Negara Klepetocracy... Rule by thieves atau di perintah oleh geng pencuri.

      Hidup Najib.

      Padam
    3. Ok lah RD 3.31 tak payah lah kiita nak teruk berbalah
      Tapi tidak le itu bererti kita menyerah mengaku kalah
      Negara kita ok saja masa zaman PM sebelum Pak Lah
      22 tahun diperintah pencuri kita tidak hadapi masalah

      Padam
    4. 3.47

      Negara aman negara bermaruah,
      22 tahun rakyat hidup penuh bahagia,
      Negara pasti ok je jika bukan najib kaki rasuah,
      Bajib rosmah hidup penuh bahagia

      Padam
  14. Rara DAP evanglists menikah lah sudah
    Suman amat & raman melalak tak tentu arah
    Baka pluralist dan baka komunis menjelma sudah
    Baka baka yang bakal jadi pejuang haramjadah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Najib, Mampus UMNO.

      Padam
    2. Hidup Matdey, Mampus Melayu.

      Padam
    3. 3.27

      Baka anjing sewel keturunan hindu,
      Hindunya pula hidup penuh maksiat,
      Anjing wel wel hidup pemberian candu,
      Tunggulah pula kedatangan malaikat

      Padam
    4. 4.56, ale utoh...

      Padam
    5. Beruk Tunggal Kejora...

      Stop polluting this portal with your profane trash pantun & profane fallacies.

      Ingat...kamu masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya tempohari. Nah saya paparkan semula supaya semua yg hadir di sini dapat lihat batapa bijaknya kamu nak cover line Najib.
      Kamu bukan main kuat temberang menjaja di sana sini konon Tun Mahathir dimurkai oleh DYMM Yg Di Pertuan Agong sebab nak jatuhkan Najib tidak ikut peraturan & perlembagaan. Sekarang kamu jawab kenapa Najib & puak2nya cuba temberang dgn fuckta di dalam Kenyataan Najib itu yg amat meragukan:-

      - Kenapa Kenyataan itu tidak ada tanda tangan Najib?

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong dikatakan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang diberitakan sebelum ini ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Kenapa.. mengapa.. kenapa.. masih tak puas nak spin temberang lagi ker....????

      Padam
  15. saperti mana pendapat saya sebelum ini, najib tidak bodoh tetapi 'playful' saja.

    beliau d didik olih tun rahah utk bersopan. bahasa inggeris nya pun sempurna (immaculate).

    tun razak pernah memberi komen kpa adik nya (tak tahu sama ada secara berseloroh) bahawa dia tidak yakin yg najib akan dpt meneruskan misi nya dlm politik.

    arwah lebih mengharapkan pd johari yg akan memainkan peranan tersebut.

    bila d tanya jawapan nya 'very straight forward'. najib ada kecenderongan utk menjadi 'skirt chaser'.

    ini lah sebab nya saya rasa beliau tlh terperangkap dgn kecomelan n kemanjaan rosmah. arwah ts megat junid (rakan saya yg agak nakal) pernah menceritakan bagai mana dia dan ziela akhir nya menjadi suami isteri.

    najib tlh terlanjur jauh utk memulihkan image politik asal nya yg penuh dgn 'great promise'.

    amat sayang sekali. kerana terlalu terpengaruh, beliau telah terjebak dgn perbuatan yg mengancam nama baik bapa nya. hanya 'devine intervention' saja yg akan dpt memulihkan imej n menyelamatkan nya. maka berdoa lah banyak2.

    masih belum terlewat utk taubah nasuha juga !!!.

    BalasPadam
  16. We are eager to see respond from damn Othaman Kadok
    Is he flatenned by the blow of Kejora’s ‘penumbok cedok’
    Or he had repented and now became scholar of “pondok”
    Or this culprit had passed away to be “kubor’s pendudok”

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.52

      Jika baca komen anjing sewel,
      Yang kita dapat komen syok sendiri,
      Anjing sewel keturunan wel wel,
      Anjing hindu suka pusing sendiri menari.

      Padam
    2. ‘Ostad’ anjing sewel ni masih lagi berkeliaran
      Malam tadi Kejora tibai dia larii bertempiaran
      Memaki carut dah jadii dia punya kegemaran
      Kejap lagi keluar ler dia punya ayat Al-Quran

      Padam
    3. Kejora...

      Humpty Jibby sat on the wall
      Humpty Jibby will have a great fall
      I'm still around standing tall
      Kejora is bound tohave a big fall

      Padam
  17. Matdey biol makin lama makin teruk dia punya mengarut
    Dia ingat masih berkuasa semua dia buat nak kena turut
    Bapak komiinis dan kakii menjubor dia jadiikan tali barut
    Layanan paling sesuai untuknya ialah cercaan maki carut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak Dara: Siapa dia MO1? Magistret? Lawyer? Doctor? Engineer?

      Rahman Dahlan: Najib

      Padam
    2. Mak Dara: Siapa dia MO1? Magistret? Lawyer? Doctor? Engineer?

      Rahman Dahlan: Najib

      Padam
  18. 4.59

    Bila terangkan apa maksud fasik anjing sewel baka hindu jilat lendir kak mah ni bangang macam babi,

    Bila terangkan apa maksud munafik anjing sewel jilat lendir kak mah ni bodoh macam labi labi,

    Maka tidak heran apabila di mahkamah akhirat nanti apabila disoal malaikat mungkar nangkir, anjing sewel jilat lendir kak mah ni cuba menjadi chameleon serupa seperti cerita x men cuba bertukar wajah dari babi menjadi labi labi.

    BalasPadam
  19. RD.25 ni species kacukan mana pulak ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. berdebat lah dgn cara sehat.

      sekarang d Indonesia tengah sebuk dgn pilgub Jakarta.

      olih kerana BJP(ahok) seorang cina minority,beragama Kristian n bukan warga setempat(ie orang betawi), maka KPU tlh mengeluarkan amaran supaya isu SARA tidak d mainkan.

      pesalah bolih d denda n d hukum sahingga 18 bulan penjara.

      berdebatlah dgn fakta sungguhpun berasal dari darah kacukan.

      selalu nya orang kacukan ini lebih pintar n comel.

      Padam
  20. Najib ikut stail guru dia, Madey... Bila guru kencing berdiri, anakbmurid kencing berlari...tetiba guru yang kencing berdiri itu marah! Hey adey,,

    BalasPadam
  21. sya asal sabah dan penyokong umno...sya benci najib sebab buat rakyat sabah mcm di anak tirikan...mlas nk komen lebih...najib memng pukimak sial anjing babi anak saitan kurap bangang telingung bahlul haram jadah kaki betina kaki kitai kurang ajar

    BalasPadam
  22. Gumbira sungguh sekalian rakyat jelata..brim Naik dan diring pula dgn minyak masak ..Ada pun petrol dh naik sungguh lah makmor sejahtera Negara ini...

    BalasPadam