Jumaat, 2 September 2016

BERSATU ~ Rumah Baru Dah Nak Siap..!


Seharusnya memang tiada masaalah..!

Pendaftaran Bersatu dijangka lulus minggu depan

Wakil jawatankuasa penaja Bersatu berkata tidak ada sebab kelulusan parti baharu itu ditangguh lagi.
Pendaftaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang bakal dipimpin Tan Sri Muhyiddin Yassin dijangka diluluskan secara rasmi pada 9 September, selepas jawatankuasa penaja memenuhi segala syarat yang ditetapkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS).
“Wakil RoS sangat berpuashati dan kagum dengan usaha dan tindakan yang telah kita lakukan dalam melaksanakan perubahan yang perlu terhadap segala teguran dan cadangan yang dibuat oleh pihaknya,” kata setiausaha penaja Bersatu, Kamarulazman Habibur Rahman, hari ini.
“Kita mengharapkan tiada lagi sebarang halangan bagi kelulusan penubuhan Bersatu selaras dengan kenyataan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi selaku Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri bahawa permohonan ini akan diluluskan tanpa sebarang masalah.”
Bersatu yang dinaungi Tun Dr Mahathir Mohamad dan beberapa bekas pemimpin kanan Umno lain, membuat permohonan didaftarkan sebagai parti politik pada 9 Ogos lalu.
Keahlian parti itu terbuka kepada rakyat Malaysia yang berstatus Bumiputera sahaja, mengundang kritikan sesetengah penyokong pembangkang mengenai arah tujunya yang berdasarkan perkauman seperti parti komponen Barisan Nasional.
Sebelum ini, Dr Mahathir menjelaskan Bersatu memilih menjadi parti pribumi supaya dapat bersaing dengan Umno yang selama ini disifatkan parti keramat Melayu.
“Orang bandar yang canggih dan berpendidikan tinggi percaya politik perkauman tidak sesuai untuk masa ini. Tetapi di kawasan lain ia adalah berbeza,” katanya.
Jangan ada yang meroyan udah ler yop..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

32 ulasan:

  1. Kemasukan parti bunga klon akan menguji keikhlasan Dap yang selama ini memandang jijik parti berteraskan kaum.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa masalah dengan lambang..? Kenapa mesti di kata bunga klon.? Bukan kah itu namanya menghina.?
      Bagaimana jika saya kata Keris bogel.? Atau saya kata timbang dacing b*b*.? Marah tak.???

      Padam
    2. Sebenarnya DAP pun lebih kurang dengan MCA dan GERAKAN.

      Padam
  2. Melayu yang bersekongkol dengan DAP adalah Melayu tak bermaruah.
    Full stop.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah umno bersekongkol dengan MCA, gerakan bermaruah..? Sama juga cina. Adakah cina dap sahaja makan babi tetapi cina MCA,gerakan makan lembu.?
      Fikirkan..

      Padam
    2. antara bukan islam dengan munafik, yang mana lebih hina disisi Allah. Dimana pula tanggungjawab kamu untuk menyampaikan kebenaran dari mencerca yang lain makan babi ?? kalau yang tak makan babi itu dilahirkan islam tapi munafik, itukan lebih teruk balasannya. istifarlah banyak banyak. Tuhan itu beri nikmat pada semua makhlukNya dan yang tertentu saja diberiNya Rahmat

      Padam
    3. Melayu yang bersokongkol dengan raja segala Penyamun aka Lanun-Bugis bukan hanya gadai maruah, malah sudahlah bangsat tapi nak di heret semua melayu jadi bangsat......aku tak rela bersama berjuta melayu lain, period!

      Padam
  3. TONTON VIDEO MUHIYIDIN KECAM DAP:

    http://novandri.blogspot.com/2016/08/video-muhyiddin-yassin-viral-dalam.html

    BalasPadam
  4. Melayu-Melayu munafiq ni bukan sahaja dengan DAP…dengan Yahudi…
    bahkan dengan babi pun mereka sanggup bersekongkol dan berpelukan kalaulah babi pun dapat tumbangkan Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa beza melayu yg mulia bersekongkol dgn China komunis. Adakah hanya cina dap sahaja yg makan babi. Jika itulah perbandingan yg tuan berikan

      Padam
    2. Sebenar nya 11:08 marah sesangat tuh lah babi-sondol....tak gitu?

      Padam
  5. Muhiyidin ada dua sebab berbaik dengan DAP:

    1. Tumbangkan UMNO.
    2. Nonya Nika Gee.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adakah benar dakwaan no 2 itu.? Anda nampak dengan mata anda sendiri. Atau hanya tahu dari fb..? Usah buat fitnah jika tiada bukti

      Padam
  6. ABUP aku sokong.

    BalasPadam
  7. Partii baru Muyidin berselindung dengan nama Pribumi
    Sangguup bersekongkol dengan parti DAP tokong sami
    Walaupun tahu DAP adalah kafir harbi bukan kafir zimi
    Apa nak buat Bang Din ooii bila cinta Nika dah bersemi

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11:22

      1.Bagaimana jika saya katakan umno berselindung dengan nama melayu.

      2. Adakah MCA,gerakan ada pak imam yg mengimamkan solat.

      3. Apa itu kafir harbi, apa itu kafir zimmi.

      Sila jelaskan apa yg di atas berdasarkan apa yg anda beri sebelum itu

      Padam
  8. melayu yang bersekongkol dengan jolo dah leonardo dicapri lebih teruk kerana mereka adalah traitor bagi bangsa dan negara

    BalasPadam
  9. Turut ucap tahniah la pd bersatu..... lepas ni x payah nok merenyeh renyeh dng umno... jaga parti boboi elok elok.... skg semua barua pluralist...syiah...DAP komunis evanglist.. lgbt.. gay sudah bersatu .... senang nak terajang lam jamban nnti... tak payah nk menyibuk lgi fng umno dan medey dah ade platform baru nak terpekik terlolong smpi mati ..... tahniah pada barua penjajah.... yg terkedepan dlm pasukan parua ini bsnyak dari utara terutama dari bangsa kedah lama.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cantik nya bahasa. Adakah ini yg diajar oleh nenek moyang kita. Biadap, mencarut sesama Islam..???
      Adakah anda anak yatim piatu yg tiada ibubapa utk mengajar bersopan.??

      Padam
  10. zahid harus kotakan janji nya.

    jangan hiraukan pendapat teuku adnan yg langsung tiada pendirian.

    jika Bersatu tiadak d luluskan pendaftaran nya ,maka sah lah campurtangan najib tlh berlaku.

    BalasPadam
  11. Parti skuat DaP tu pun umno tak campurtangan dlm RoS utk diambil tindakan biarpun mesy agung bley dikatakan tidak sah..nak buat apa lah umno nak susah2 pi kacau parti madey yg lom tentu mesy agung kebangsaan nye nanti akan lebey 100 org..buang masa,tak kuasa..sabor je la bahlol,ingat ko sapa nak paksa2 org suh cepat,tu suruh DoJ tu dulu cptkan proceeding..apa crita smua sunyi sepi da skrg

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anda cukup yakin mesyuarat kebangsaan parti bersatu tidak akan lebih 100 orang.? Apa taruhan anda..?

      Padam
  12. Umno rasuah sana sini .tapi tk permah ada yang kantoi...siapa yang percaya kt umno maknya dia juga rasuah punya kaki...go fly kite

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP & PKR rasuah jugak

      Parti BERSATU...penasihat dia Tun M pun kuat juga rasuah dia dulu

      Padam
  13. Kalau doj dakwa nanti jangan lari yer..kita orang umno vak tapi bukam umno yang bacul tanya jet lari...jangan harap kitaorang nk blah ...matlamatmya nk hancirkan umno dari dalam sampai jadi abu...go fly kite

    BalasPadam
  14. DOJ nk dakwa apa?? Ini semua gimik la...

    Skrg ni senyap ajer.....yg penting berita dah tersebar dan ini yg pakaTUN nak sebenarnya....

    Yg peliknya ada pulak buat statement sebut MO1...padahal yg lain dia sebut nama...Masih tak Nampak ke agenda yahudi ni???
    Nak menimbulkan kekeliruan...Kenapa tak sebut ajer nama Najib??

    Peguam Negara Amerika sendiri pun bagi tahu Najib tak disiasat, tak terlibat dan tidak dinyatakan dalam pertuduhan tersebut....



    BalasPadam
  15. Alahai Putera M ni seronok bersorak macam Pak Kadok
    Biila kampong tergadai barulah nak menyesal terdudok
    Blogger unta ni bingai perasan cerdik macam pelandok
    Yang nak siap itu bukan rumah tetapi hanyalah pondok

    BalasPadam
  16. Pondok Bersatu ni Muidin jadi kuli toke dia si tua Kerala
    Cai blogger dedak nii cuba mahu gahkan ia seperti villa
    Yang akan jadii penghuni ada ler dua tiga ekor ‘Bangla’
    Bergoyang ditiup angin sikit akan ranap roboh bila-bila

    BalasPadam
  17. Matdey semasa berkuasa dulu berbilion dia dah belasah
    Kalu anak tidak dapat jadii PM dia sangat gundah resah
    Ditubuh partii Bersatu menjadikan Melayu makin susah
    Demii cita peribadi Melayu mau hancur ke dia tak kisah

    BalasPadam
  18. Pondok Bersatu ni Muidin jadi kuli toke dia si tua Kerala
    Cai blogger dedak nii cuba mahu gahkan ia seperti villa
    Yang akan jadii penghuni ada ler dua tiga ekor ‘Bangla’
    Bergoyang ditiup angin sikit akan ranap roboh bila-bila

    BalasPadam
  19. mulut bangang haramjadah dah berpantun untuk dedak dari tuannya, moga cepat mampos la sial

    BalasPadam
    Balasan
    1. Heh he kanapa cai ni kelihatan seperti bengang tension
      Tak tahan marah usah buka laptop tengok le televisyen
      Lawak lah jugak caii-cai ini bermacam pe’el dan fesyen
      Kebanyakan nya bingai bahalol tapi nak tunjuk eksyen

      Padam