Isnin, 12 September 2016

1MDB ~ Husni Hanadzlah First Chapter..!



Mungkin kerana 'ada' tiupan angin yang agak kuat menyebabkan Husni membuka mulut berkaitan isu 1MDB..! 

Di laporkan para juak juak MO1 sedang menyediakan peluru untuk menyerang Husni jika mantan MK2 itu membuka mulut..! Di khabarkan juga isu favourite pasukan bangang tersebut iaitu 'isu betina' bakal memalit ruang lingkup hidup Husni..!

Pastinya Husni lah orangnya yang tahu, faham dan layak menyatakan isu 1MDB secara jelas..! Tak heran kalau Husni sakit kepala dan diserang darah tinggi kerananya..!

Sebenarnya bukan Husni seorang sahaja yang 'naik darah' malah seluruh rakyat dan dunia juga 'naik darah' apabila memperkatakan isu 1MDB..!

Urus isu 1MDB buat saya sakit, kata Husni

Bekas menteri kewangan II berkata beliau tertekan selama berbulan-bulan cuba untuk menyelesaikan kontroversi itu dan menghidapi tekanan darah tinggi.
Bekas menteri kewangan II Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah berkata tekanan ketika menguruskan kontroversi 1MDB hingga menyebabkan beliau jatuh sakit, mendorong kepada keputusan untuk meletakkan peletakan jawatan daripada Kabinet tahun ini.
Malah, Husni berkata darahnya naik mendadak selama lima jam pada awal April lalu kerana begitu tertekan sebelum meletakkan jawatan, lapor Sinar Harian, hari ini.
“Sudah beberapa bulan saya stres sebab 1MDB. Saya anggap tekanan darah tinggi selama 5 jam datang daripada petunjuk Ilahi bagi saya menilai di mana saya harus berada.
“Ada kala saya terasa, bekerja secara lurus tidak ada tempat di dunia ini. Saya bertanya, adakah patut saya terus berada dalam Kabinet atau tidak?”
“Saya membuat penilaian satu persatu dari sudut tubuh, minda, hati dan kerohanian, sejauh mana tertekan dengan permasalahan 1MDB?” katanya dalam satu temu bual dengan akhbar itu.
Sinar Harian melaporkan, Husni berkata keputusan itu dibuatnya ketika berada di Laos menghadiri Mesyuarat Menteri-menteri Kewangan Asean.
“Saya beritahu pegawai saya, saya tidak berapa sihat pada sebelah tengah hari dan saya tidak mampu untuk hadir ke mesyuarat sebelah petang.
“Seorang pegawai kanan Bank Negara berkata ‘semua orang tahu Datuk Seri tidak terlibat dengan urusan 1MDB. Mengapa Datuk Seri tertekan dengan isu 1MDB?’
“Kata-kata itu membuka hati saya… harus pisahkan antara kerja, perkara yang tidak melibatkan saya dan keadaan diri. Fikiran saya terasa lega,” katanya dipetik daripada akhbar itu.
Husni meletakkan jawatan pada akhir Jun lalu secara tiba-tiba sebelum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan rombakan Kabinet.
Beliau juga meletakkan semua jawatannya dalam Umno di peringkat pusat, negeri dan bahagian dan hanya kekal sebagai wakil rakyat kawasan Tambun.
Pada waktu itu Ahmad Husni menafikan pengundurannya ada kaitan dengan syarikat kontroversi 1MDB.
Husni dipetik sebagai berkata selepas membuat keputusan itu, 1MDB tidak lagi mengganggu minda dan hatinya.
Pasti akan ada yang sinis dengan kenyataan Husni tu..! Kenapa waktu tu lain sekarang lain..! Sebagai orang politik tindakan Husni itu mudah dibaca..! Husni tidak mahu mencari musuh..! Husni nak mengundur diri cara baik..!
Tapi apabila kenyataan diatas terjadi...pasti ada pihak yang telah 'menjolok sarang tebuan'..! Tentunya banyak lagi perkara yang boleh dirungkai dan di bongkar oleh Husni berkaitan isu 1MDB selepas ini..! Hanya masa dan tahap 'jolok' ajer rasanya..!
Kepada balaci@macai teruskan lah menjolok..! kerana rasanya Husni baru mukadimah..! baru chapter 1 ajer tu..!
Tunggu..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

30 ulasan:

  1. Bertaubatlah pencacai sekalian, duit yg korang sumbat,beri pula kepada anak bini tu, datang dari sumber pemimpin yg merompak, menyamun, mensonglap, menindas, menzalimi, mengugut, menganaiya rakyat dan harta negara.

    Kami rakyat nalaysia tidak izinkan walau satu sen pun duit dan harta negara diambil.

    Duit rakyat yg diambil digunakan untuk berjudi,minum arak, berjoli sakan, membuat filem lucah, membeli barang mewah,harta dan aset haram.

    Goldman sach yahudi dibayar untuk perkhidmatan berjumlah DUA BILLION!!! Pinjaman dikenakan terhadap rakyat malaysia (1mdb tu kepunyaan rakyat malaysia, bukan duit najib dan kak mah) dengan kadar faedah bunga lebih buruk dari ahlong semalaysia.

    Rakyat malaysia lah terpaksa menanggung beban hutang ini dan bukan seperti diperkatakan oleh najib iaitu pinjam bank.(senang punya jawapan bodoh)

    BERTAUBATLAH PENCACAI2 SEKALIAN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa yg perlu bertaubat???
      Isu 1MDB pun tak faham....asyik ceduk dari info blogger pemfitnah ajer...

      Kau yg perlu bertaubat...sbb menyebar fitnah


      Apa kesan 1MDB pada kau?? citer sikit...

      Fitnah g berleluasa telah merosakkan imej 1MDB....mcm mana dia nak buat bisness....bila ada problem mcm ni, kata Najib songlap duit la,,,mcm mcm..

      So far semua harta yg di rampas telah dipulangkan semula oleh DOJ di amerika...sebab tak ada bukti pun...

      Lu tunggu dan lihat nanti....Allah bersama org yg benar

      Padam
    2. Bertsubatlah Cybertrompah UMNO Anon 6:28 PTG!!!

      Anak boni Mak Bapak kau akan mati kembong perot sebabakan hasil haram dari merompak Khazanah Rakyatoleh PM Lanun Buugees!!

      BERTAUBAT LAH!!!!

      Padam
  2. Bailout anak beranak beratus trillion selama 22 tahun patut di hentak pala mamak kat tiang lampu... bila untung anak pandai berniaga.. rugi mintak Petronas kwsp.. tabung haji bailout.... tak ke babi namernyer tuhh...
    selamat ari raya... sekian...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najis ada kuasa, siasat la sembang warong kopi ko tu.

      Bila cai najis nk brenti jdk bodoh?

      Padam
    2. hahaha kan dah kena sebiji..jdlah org ada otak..haha

      Padam
    3. Bertsubatlah Cybertrompah UMNO Anon 10:59 PTG!!!

      Anak bini Mak Bapak kau akan mati kembong perot disebabkan makan dedak hasil haram dari merompak Khazanah Rakyat oleh PM Lanun Buugees!!

      BERTAUBAT LAH!!!!

      Balas

      Padam
  3. 10:59
    Apa kau merapu pada hari raya ni. Lupa telan ubat ke? Dok meroyan benda yang tak sahih pun. Mana bukti kamu. Dosa dengan Tuhan Allah boleh ampunkan . Dengan manusia kena jumpa dan minta maaf. Berani ke jumpa Tun?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau lahir bila??

      Dulu Kit Sinag pernah kata Malaysia akan bangkrap..
      Wang Negara lebih 200 billion di berikan pada krooni..

      Masa tu tak ada internet....semua media cetak dan TV dkontrol oleh Mahathir...so, segelintir ajer yg tahu...

      Padam
  4. Pantun 2 kerat:

    Kit Siang - Madey Malam
    Nuat Liwat - Madey Kelam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pantun 2 kerat:

      Riza aziz - anak tiri najis
      Jho low - najis tade telo

      Padam
    2. Bertaubatlah Cybertrompah UMNO Anon 11:40 PTG!!!

      Anak bini Mak Bapak kau akan mati kembong perot disebabkan makan dedak hasil haram dari merompak Khazanah Rakyat oleh PM Lanun Buugees!!

      BERTAUBAT LAH!!!!

      Padam
  5. MK2 bikin panas.

    BalasPadam
  6. Ntah.. Husni sendiri pun tak pasti... inikan pula org lain. Takde bukti apa2 pun...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lah hal nya bila bebudak nak masuk blog orang2 dewasa berbincang. Mengata "Husni sendiri pun tak pasti" tapi tak sebut apa dia atau contoh apa yang Husni tak pasti itu.

      Tambah pula ini kes Husni menceritakan apa yang di ketahui nya, apa pengalaman nya sebagai Menteri Kewangan Ke2. Apa pulak mengata "Takde bukti apa2 pun".

      Bodoh, amat bodoh membuat komen saperti itu. Kalau mula komen dengan "Ntah..", baik duduk diam aje di bawah ketiak emak.

      Padam
    2. Ada pernah dengar tak temu bual Husni ni??

      Kalau siapa yg pernah dengar dan bandingkan dengan cara orang yg menulis berita, memang jauh berbeza..

      Mereka memanipulasikan apa yg dicakapkan oleh beliau...

      Kepada pembacaa , jgn tertipu !!

      Padam
  7. tekanan utk tutup mulut sudah tentu d sampaikan kpd husni olih orang2 najib.

    saya tlh memohon pandangan seorang blogger terkenal mengenai hasrat saya utk bertanding d kawasan parliament Pekan melawan najib tempoh hari.

    nasihat nya membuat saya terserentak. olih kerana saya mempunyai banyak cerita2 yg bolih saya berkongsi bersama, maka saya d nasihatkan supaya jangan membuat apa2 pengemuman buar masa sekarang.

    najib begitu nekad utk mempertahan kerusi, maka apa jua tentangan akan d patahkan nya dgn meggunakan aparat kuasa sah n tidak sah. saya mungkin menjadi mangsa 'dirty tactics' nya.

    husni juga mungkin akan d ancam utk berdiam diri jika nama baik nya serta keluarga tidak mahu d memusnahkan.

    husni wajib mengambil risiko n berkongsi semua maklumat berkaitan dgn 1MBD sebagai usaha nya utk mengembalikan maruah serta credibility keluarga.

    selamta berjuang secara ikhlas.

    BalasPadam
  8. Tak lain tak bukan, 1MDB punya pasal. Tak lain tak bukan, Najib punya pasal. Najib yang mulakan 1MDB.

    Najib yang mahukan Perkra 117 undang undang tubuh M&A nya menyatakan semua tindakan penting 1MDB mesti ada kebenaran bertulis dari nya. Bermakna dia yang berkuasa di 1MDB. Dia punya pasal 1MDB bawak macam macam celaka.

    Harap kita dapat dengar semua itu dari Husni. Kalau dia betul betul ikhlas, dia akan luahkan segala gala nya. Tak mungkin dia tak tahu sepenuh nya. Dia mesti ada baca fail 1MDB di Kementerian nya. Mesti ada perkara yang di rujuk kapada nya yang dia boleh baca seluruh fail 1MDB itu.

    BalasPadam
  9. Kalau lah ada politikus Malaysia berpendirian macam David Cameron, bekas PM Britain, alang kah baik nya.

    Cameron kalah saja referendum Brexit (Britain keluar EU), dia letak jawatan. Dia tak setuju aje dasar PM baru berkenaan grammar schools, dia letak kerusi Parlimen (Commons) Britain semalam.

    Di Malaysia, skandal 1MDB meletup seluruh dunia dah tahu Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion masuk akaun dia sendiri, anak tiri dia dll, DoJ nak rampas harta anak tiri dan kroni dia dan sebut "MO1" yang Menteri Rahman Dahlan kata ada lah Najib, dia masih nak pegang jawatan sampai mati.

    Membikin negara Malaysia ini nampak macam tahi ayam di seluruh dunia. Sedih, cukup sedih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Husni ada sikit ciri ciri itu. Walau pun dia letak jawatan sebab tekan darah naik begitu tinggi hingga 5 jam sesak nafas dalam perjalanan ke luar negeri.

      Harap ramai lagi yang tinggalkan Najib dan UMNO sebab salah laku Najib kapada parti, rakyat dan negara.

      Anda fikir dia akan adakan pemilihan pemimpin parti, tidak tangguhkan lagi bila masa nya sampai nanti? Harapan gemuk (fat hope), bak kata omputih.

      Padam
    2. Buatlah analisa sikit..

      Baca dari byk sumber

      Buat penilaian

      Lepas tu guan akal sikit

      Baru buat keputusan samada berita tu benar atau tak

      Jgn asyik ceduk dari laman blogger kuat memfitnah...akibatnya jadilah manusia durjana yg menyebarkan fitnah...

      Apa yg DOJ dh buat skrg??? So far tak ada bukti pun... Cuma cakap cakap ajer...yg buat report pun semua org dah tahu siapa...

      Padam
    3. 6:38 PG,

      Balderdash, bak kata omputih.

      Kepala tahi, bak kata Melayu.

      Padam
  10. Siapa yang kita boleh caya:

    Former second finance minister Datuk Seri Husni Hanadzlah was never “attacked” at Cabinet meetings, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor said today.

    The Federal Territories Minister was responding to Husni’s interview in Sinar Harian yesterday where he claimed that he had been criticised by his peers during a meeting on trying to improve Malaysia’s Transparency International Corruption Perception ratings.

    Kalau dah nama pun dia tipu, nama TEUKU tipu jadi TENGKU, sampai mintak Pejabat Pendaftaran tukar nama ia jadi TNGKU, konon, mana nak caya TENGKU Tahi Nan.

    Hah, banyak tahi keluar pagi nih, ye? Sebab banyak sangat tabiat tahi dalam berita di negara ini, jugak komen jenis tahi masuk dalam blog ini.

    BalasPadam
  11. PuteraDajal bikin lawak raya kita semua tak kering gusi
    Husni cakap macam lain admin ni putar belit manipulasi
    Yang akan percaya hanya puak Madey punya konspirasi
    Rakyat yang lain semua senyum jer baca inii fitnah basi

    BalasPadam
  12. Memang lawak giler tektik PuteraBiol ini kempen melobi
    Dia reka segala tohmah Najib nak diserang bertubi-tubi
    Lembu kerbau sakit kuku pun cuba dikait dengan 1MBD
    Yang caya citer bodoh ni hanya cai2 anjing dan cai babi

    BalasPadam
  13. Udoh le tu yop, bawak-bawak berehat ler PuteraBersatu
    Miker ni udoh terok bebenor kehabisan modal mati kutu
    Husni sakit darah tinggii miker kater 1MBD punya hantu
    Idok kan ader rakyat percaye citer gila miker ghoper itu

    BalasPadam
  14. Mahu hidup cari makan dihantam saja lah PuteraDedak
    Cerita Husni darah tinggii sebab 1MBD ingat kita budak
    Kitorang ini ketawa berguling sampai terbatuk tersedak
    Putera ini gatal jadi blogger tetapi bahalol pekak badak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Temberang najis xpernah putus,
      Demi ringgit melayu terbiar,
      Dlm 1mdb jdk penasihat emiritus,
      Hutang lbh 50B siapa nk bayar?

      Padam
    2. Bertaubatlah Cybertrompah UMNO Anon 7:27 PTG!!!

      Anak bini Mak Bapak kau akan mati kembong perot disebabkan makan dedak hasil haram dari merompak Khazanah Rakyat oleh PM Lanun Buugees!!

      BERTAUBAT LAH!!!!

      Padam