Sabtu, 10 September 2016

KEAHLIAN BERSATU ~ Makluman..!


KENYATAAN SIDANG MEDIA PENYERAHAN SIJIL PERTUBUHAN
Lobi Pejabat Pendaftar Pertubuhan, Putrajaya
9 September 2016

1. Orang ramai yang berminat untuk menjadi ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia boleh mendapatkan borang keahlian yang akan edarkan mulai 14 September 2016 melalui wakil-wakil yang dilantik oleh Parti.
2. Atas beberapa urusan selepas mendapat kelulusan, orang ramai juga boleh membuat pendaftaran ahli secara online mulai minggu ketiga September 2016 dan akan diumumkan selepas semuanya sudah bersedia.
3. Parti juga bersetuju untuk melantik Encik Akhramshah Muammar Ubaidah bin Tan Sri Sanusi, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi sebagai Penyelaras Pendaftaran Keahlian Parti.
4. Terima kasih atas segala sokongan dan dorongan terhadap parti yang ditubuhkan ini. Ini adalah satu fasa baharu dalam menyelamatkan Malaysia dan membawa Malaysia kembali ke zaman kegemilangannya.
Laman Facebook Rasmi
Parti Pribumi BERSATU Malaysia

Dengar khabar UMNO pun terpaksa mencetak borang baru kerana ramai anak anak muda termasuk pendatang asing nak jadi ahli baru..! betul ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

14 ulasan:

  1. umno tak perlu borang..bg dedak je..ramailah bangla pangkat dlm PRU. tak gitu ke?

    BalasPadam
  2. MCA pun dah bagitau, hari ini org melayu sudah tidak takut lagi taktik saikologi parti najib menakut nakutkan org melayu.

    Begitu juga dengan taktik hak dan kuasa org melayu akan terhakis, Konon2nya brim akan dimansuhkan.

    Tidak terpakai dan tak jalanlah taktik parti najib ni....

    HAKIKAT DAN KENYATAAN NYA,

    Selagi kaum bumiputra dan org melayu memerintah, bantuan brim, bilangan kakitangan kerajaan, polisi membantu kaum bumiputra dan org melayu akan dipertingkat dan diperkemaskan!!!

    Jika tidak ada ketirisan dan penyelewengan, maka tidak akan ada penindasan, kezaliman dan penganaiyaan terhadap rakyat malaysia.

    Jika tidak ada rasuah,salahgunakuasa dan kehidupan bermewah mewah pemimpin2 parti najib, maka tidak ada penindasan, kezaliman dan penganaiyaan terhadap rakyat malaysia.

    Fahamilah konsep bersih, cekap, amanah dan berintergriti sepertimana yg terdapat dalam piagam parti BERSATU.

    Jentera pentadbiran kerajaan pasti bergerak kemas dan licin!

    Mohon Parti BERSATU memasukkan point2 diatas dalam SETIAP kempen untuk memberi kefahaman dalam usaha memenangi hati dan fikiran org melayu dan kaum bumiputra!!!

    Ayuh rakyat malaysia, masa semakin singkat! Parti najib sedang melakukan gerakan sabotaj! Daftar menjadi ahli parti bersatu! Pastikan! Pastikan! Pastikan! Semak dan daftar sebagai pengundi!

    INI KALI TSUNAMI DATANG DARI SELURUH RAKYAT MALAYSIA DALAM USAHA KITA MENJATUHKAN PEMIMPIN2 DALAM PARTI NAJIB YG PENUH DENGAN KOORRRRUPP!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mca pun dah give up cara umnu. Sebab tu ramai cina undi dap. Tak mustahil lepas ni mca join bersatu. Lepas tu gerakan dan diikuti parti dari sabah yg diketuai shafie afdal.
      Umnu sombong....sadakallahulazim.

      Padam
  3. UMNO tak payah borang. Campak dedak hasil dari penipuan 1MDB Khazanah Rakyat.

    Lanun Pendatang dari Bugis menipu Berbillion2 USD pastu campak Songgit sorang pada rakyat.. Yang bakinya Si Lanun Jibo dan Rozy Hippo bust joli.

    Kahkahkah...

    BalasPadam
  4. Saya mengalu alukan kedatangan Parti Bersatu dengan family dan sanak saudara. Kami akan beralih kepada BERSATU.
    Kekangilah rasuah....dan kalau berkuasa......ketetkan lah dan pantau kenaikan harga barang yang rata rata penduduk tempatan memohon.

    Hidup BERSATU.

    BalasPadam
  5. Kah kah.. 2 barua pengkhiamat sambil melávurkan kesucian islam akidah dan iman kini bergabung sudah....satu dlm kandang pengamal pluralisma murtad 1 lagi hujung hayat bersatu dng Komunis DAP evangelist. ..syiah.. lgbt gay .... agak2 dlm 2 bulan lagi jangkahayat yg ade... meh la kita sedekah alfatihah dulu srbrlum dia pergi buat srlama làmanya masa tu kita tgk anok pempuan marina kutty dan gang lawyer bedah gang COMANGO bertafakur fi gereja .... sebelum alih tiang goll....
    Sedekah fatihah sebelum goll... kah kah kah

    BalasPadam
  6. Borang umno ada ke? Aku nak byk,1 tan kalau blh,nak buat kertas jamban.

    BalasPadam
  7. Apabila diizinkan Allah Parti PPBM dapat menerajui Kerajaan Baharu Malaysia nanti, berilah penekanan dan keyakinan kepada rakyat untuk berikut:

    - Telus, Adil dan Saksama terhadap semua kaum berdasarkan Perlembagaan Negara
    - Tingkatkan Ekonomi Negara dan pastikan setiap rakyat terutamanya golongan marhain mendapat pembelaan dan tidak terbeban lagi dengan cukai itu dan ini terutamanya GST
    - Banyakan peluang pekerjaan di kalangan graduan dan lepasan sekolah yang menganggur.
    - Berusahalah untuk mengekalkan atau menurunkan harga barang keperluan harian
    - Berilah peluang kepada rakyat untuk menikmati pendidikan dan perubatan yang seadilnya
    - Buatlah pelarasan dan menstabilkan kadar ke atas kenaikan tol lebuhraya
    - Keperluan perumahan di kalangan rakyat dikaji dan tidak dibebani dengan berbagai macam peningkatan kos
    - Belajarlah dari negara-negara yang telah berjaya untuk membela rakyatnya dengan perundangan yang adil, kesihatan yang baik, taraf hidup yang berkualiti, hidup dalam aman dan tenteram
    - Buatlah kajian semula ke atas kemasukan pendatang asing sama ada menguntungkan atau merugikan negara
    - Giatkan semua penghasilan negara dalam pengeluaran hasil pertanian, perindustrian dan lain-lain
    - Kurangkan ketirisan pada peringkat yang maksimum
    - Rombakan semula sistem pentadbiran awam negara
    - Pastikan kantung rakyat berisi dan dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya
    - Dan banyak lagi perkara-perkara yang perlu diberi penekanan

    BalasPadam
  8. Sokong 10.01!!!! Ayuh pastikan kita semua jadi ahli parti BERSATU!!!

    Pastikan! Pastikan! Pastikan! Semak pe daftaran kita dengan suruhanjaya pilihanraya malaysia, kalau belum daftar lakukan SEKARANG!!! kerana parti najib bakal mengadakan PRU pada March 2017.

    Harus di ingat parti najib sedang melakukan gerakan subversif dan sabotaj!!!

    Bukan kita tidak sayang parti umno yg banyak berjasa, sebaliknya hari ini parti umno ini telah dijadikan untuk melakukan aktiviti kerja2 maksiat dan haram, hanya untuk mencari kekayaan diri sendiri, lubuk untuk kalangan mereka sahaja, manakala rakyat dipinggirkan, ditindas, dizalimi dan dianaiya.

    Ayuh rakyat lakukan perubahan! Demi masa depan agama bangsa tanahair dan anak2 kita.

    Langkah permulaan dan perubahan yg dimaksudkan adalah daftar, semak diri anda dan ahli keluarga samada sudah menjadi pengundi dan ahli parti bersatu.

    Tanya SPR bila tarikh tutup pendaftaran sebagai pengundi!

    BalasPadam
  9. Pilihanraya Umum (PRU) ke 14 ini marilah kita semua rakyat Malaysia sehati sejiwa memilih kerajaan baharu yang digabungi PPBM (Bersatu) dan sekutu-sekutunya. Strategi satu lawan satu perlu direalisasikan.

    Beranikanlah berhijrah ke arah yang tidak baik kepada yang lebih baik.
    Peneraju Bersatu dan sekutu-sekutunya bukanlah calang-calang orang jika dibandingkan dengan BN sekarang.

    Ayuh gerakanlah seluruh kekuatan untuk mencapai kemenangan.
    Kemaskinikanlah daftar pemilih, parti Bersatu dan gabungannya harus mempeloporinya serta memastikan semasa pendaftaran ahli nanti disusuli dengan daftar pengundi terutamanya generasi Y demi untuk masa depan mereka sendiri yang perlu mendapat pembelaan sewajarnya.

    BalasPadam
  10. 1. Zahid kata bukan senang nak tumbangkan BN untuk kalah
    Rakyat - bukan susah nak naikkan nama BERSATU untuk menang

    2. Salleh keruak dan umno kata mahathir sehabis2 besar pegkhianat kepada bangsa melayu dalam umno, agama islam style umno dan negara yang diperintah umno.

    Rakyat - pengkhianat boleh menjadi penyelamat dan perwira kalau dapat selamat bangsa melayu dalam umno dari dibangsatkan, agama islam style umno dihina dan cerca, dan dari kerosakan penuh pada negara.

    Ingatlah, umno bukan melayu dan melayu bukan umno. Melayu yang masih dalam umno ramai yang dah dibangsatkan. Sesiapa belum dibangsatkan boleh join BERSATU....ye tak? :)

    BalasPadam
  11. Nyawa si pengkhianat dah nak abis...22 tahun perguna umno ini balasan yg umno dapat tapi allah sayangkan umno dan semua pengkhianat sudah tiada lagi.... umno sudah bersih dari pengkhianat... semua pengkhianat sudah BERSATU dengan pluralist murtad..syiah kafir...komunis evanglist DAP...gay lgbt... selama ini pengkhianat ini sllu alih tiang gol..... skg tunggu masa nak golll... kita sedekahkan lah......alfatihah....

    BalasPadam