Jumaat, 2 September 2016

Teruk Sakit Budak Ni..!


Jamal fikir rakyat Malaysia ni semuanya sama bodoh macam dirinya ke?

Jamal: I’m a good man, so my friends donate money
Jamal offers this explanation when responding to a DAP MP who questioned his wealth after he promised RM1,000 each to over 600 Umno delegates.
Sungai Besar Umno Chief Jamal Md Yunos’s perceived wealth came from his generous friends, said the man himself.
“I am a good person, so every year when I’m about to chair a division meeting, a lot of my friends and businesspersons, will contribute (some money).
“This friend will give RM10,000, while another friend might give RM20,000 and another will give RM50,000. So what is the problem?”
Jamal, who also leads the Red Shirts movement, was speaking to FMT in response to Ipoh Barat MP M Kulasegaran of the DAP, who earlier today questioned the Umno man’s wealth.
This came following Jamal’s surprise announcement yesterday when he promised to give RM1,000 to every delegate present at yesterday’s Sungai Besar Umno division meeting.
There were over 600 delegates present.
sumber
bos borek ~ macai rintik..! Barah yang cukup merosak..! Busuk ikan dah meliputi seluruh badan..!
Kalau semuanya boleh dijawab begitu...tak payah wujud la SPRM..! AG dan Mahkamah..!
Kenyataan sebegini hanya menghina negara kerana dilihat Malaysia sebagai sebuah negara korup yang bukan sahaja kadarnya tinggi malah secara terbuka dan lebih malang ianya dibangga banggakan..!
Budak ni fikir kenyataan sebegini akan menambah undi BN?
Manifestasi krew kapal lanun yang layarnya sudah dikembang tapi sauhnya sudah dilabuh..!
Tunggu karam ajer la..!
Bila?
Lu FIkir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. Jamal contoh melayu yang dah dibangsatkan akibat dedak haram

    Konon perjuangkan bangsa melayu tapi melayu dimalukan

    Konon perjuangkan islam namun tindak tanduk jauh menyimpang

    Melayu jamal melayu hidung dicucuk hidung.

    Ingat dia kena tendang dari sarawak masa pru neg sarawak bulan may tahun ini? Orang melayu sarawak bertepuk tangan. Waima ali tinju, kalau ke sarawak pasti kena tendang. Tahniah KM adenan.

    Jamal melayu tak bodoh macam anda. We are all not stupid. Hope MACC proceed with investigation....we know you are dedak eater


    BalasPadam
  2. cucu tok selampit2 September 2016 5:53 PTG

    JAMAL INI APA? SEKOR CENCOROT? PERANGAI MCM HARAM!! SIAPA JUMPA MAMAT NI BALING SAJA PAKAI KASUT!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak baik baling kasut. Baling dengan tahi b*b* lagi bagus.
      Tak pun benam dalam tong n*j*s.

      Padam
  3. Kalau bos duit derma masuk dalam kocek, Jamal pun apa kurangnya. Derma jugalah dalam kocek dia.

    BalasPadam
  4. Inilah contoh bangsa yang merosakkan melayu. Kalau tak percaya, jika tumbang BN, kita lihat, mana dia akan pergi. Adakah dia akan tetap setia dengan najib atau tidak

    BalasPadam
  5. OK lar dapat seposen kongsi 5 sen dengan kengkawan. Yang tak OK ialah gunakan nama Melayu untuk buat skema itu dan ini, bukan untuk golongan sasaran tetapi untuk diri, cai dan kroni, bukan saja dulu malah dah jadi ikutan di kala ini.

    BalasPadam
  6. Dulu bolehlah Dap pong-pang2 kerana mereka masih suci, bersih dan wala. Sekarang ini dah lain. Belum buka mulut bau dah sampai dulu. Muahahaha

    BalasPadam
  7. 'Jamal sahkan UMNO amal politik wang' - Tan Sri Rais Yatim

    RAIS YATIM: 'Jamal sahkan UMNO amal politik wang' - Gambar fail

    Pembatalan janji Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md. Yunos untuk membawa setiap ketua cawangannya bercuti dan ditukarkan dengan wang tunai berjumlah RM1,000 mengesahkan parti itu mengamalkan politik wang.

    Penasihat Kerajaan Dalam Hal Ehwal Sosial dan Kebudayaan, Tan Sri Dr. Rais Yatim berkata, tindakan itu sekali gus memalukan UMNO yang dilabel negatif sebahagian besar rakyat sekarang.

    "Apa yang dilakukan Jamal seperti terma dalam politik wang, korupsi salah guna kuasa, membazir dan membeli pengaruh.

    "Apabila Jamal membuat pengumuman itu, dengan sendirinya dia membuat kepastian tentang apa yang diserlahkan masyarakat terhadap UMNO.

    "Ini merunsingkan saya jika tauladan ini dikemukakan kepada khalayak. UMNO akan sentiasa berada dalam kancah negatif khasnya mereka yang berada dalam barisan pimpinan Barisan Nasional (BN) pada ketika ini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


    Dakwaan Rais terhadap Jamal yang melakukan politik wang turut dimuat naik di laman Twitternya - Sumber gambar Twitter Rais Yatim
    Rais mengulas pengumuman Jamal yang akan mengagihkan wang RM1,000 kepada setiap ketua cawangan dan termasuk 646 perwakilan UMNO.

    Bagaimanapun Jamal di dalam sebuah portal dilaporkan berkata, pemberian wang itu adalah hasil sumbangan pihak tertentu dan tabungan yang dibuat mereka sebelum ini.

    Jelasnya, sumbangan tersebut diperolehi bagi tujuan lawatan sambil belajar ke Dubai yang sepatutnya dijadualkan pada awal tahun ini.

    Dalam pada itu Rais yang juga veteran UMNO mempersoalkan isu yang timbul pada masa pimpinan parti sedang berhadapan dengan tohmahan dan keadaan yang tidak menyenangkan.

    "Tidak pernah seorang pemimpin UMNO di peringkat ketua bahagian yang membuat pengakuan seumpama itu ketika ini.

    "Saya kena nasihatkan. Adakah selama ini anda guna duit untuk membuat lawatan, berfoya-foya kepentingan remeh dan sebagainya.
    "Orang boleh membuat perbandingan. Mengapa tidak diguna duit itu kepada anak-anak yatim atau kegunaan kelas tambahan kepada masyarakat," ujarnya.

    Katanya lagi, Majlis Tertinggi (MT) UMNO juga seharusnya mengambil teguran itu dan meminta mana-mana pemimpin parti menghentikan perbuatan seperti Jamal.

    "Selama ini saya di dalam UMNO, tidak pernah ada seorang pemimpin yang mengaku mengagih duit secara menyeluruh. Jadi MT perlu berbuat sesuatu," jelasnya.
    celahgelegar at 5:47 PM
    Share

    BalasPadam
  8. Sama macam cerita Azmin bin Mb dan Chiku Bard a/l Pkr. CB tuduh Azmin klepet dan klepot dan minta Azmin respons. Walhal pihak yang akan menyiasat penyelewengan adalah SPRM makanya tak payahlah lebih sudu dari kuah, CB patutnya lapor pada SPRM. Asalnya CB ingat nak kenakan Azmin sebaliknya CB yang terkena. Kes Jamal juga serupa. Kan lebih elok report kepada pihak berwajib kalau yakin ada elemen seleweng. Kalau tak lapor bukankah itu bermakna tidak ada elemen seleweng dan sekali gus mengesahkan Jamal lebih bersih dari pihak yang menuduh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 6.39....adalah cai najib

      Padam
    2. Cai akan kata x apa....halal...bersih....wang seduci embun pagi....otak dah tepu ssngt ngan dedak...bukti nyata ttp x mau terima...biarkan luncai terjun dgn labu labunya...

      Padam
  9. SUDAH TERANGLAGI BERSULUH, tetap BERSIH,katanya.
    HAHAHAHA.....HEHEHEHE....HOHOHO....GELAK RAMAI-RAMAI.

    BalasPadam
  10. Masih lagi nal merenyeh renyeh dengan umno... bela jer parti bersatu tu.... tak perlu nakenyibuk nyibuk dng UMNO.. kan dah berambus dari UMNO.. klu ketua umno didapati rasuah ke atau tak biar UMNO yg menentukanye ... dah berambus bela jer parti bersatu... parti yg ada penaja belum ada pemilihan lagi... masa pemilihan nnri masa tu sendiri ingat perangan pundek kutty dan dng geng2 yg menyapu dan merasuah perwaklilan Parti Bersatu.. mcm PKR tumpah darah kerusi terbang melayang..kah kah kah kah ..suruh Boboi bela parri Baru tuu.. dah berambus buat cara berambuss....kikikiki.. tungguuu

    BalasPadam
  11. Pulak dia umum dengan TPM yang juga orang yang berkata....,

    1- Saya sudah jumpa Pak Arab Dogol yang menderma tuh dan lihat dengan mata-kepala-otak sekali....

    2- Jamal nih orang yang baik prihatin pada semua bangsa termasuk cina (gimik Sungai Besar selamatkan nelayan cina dari Indon) sebab saya sudah lihat sendiri...bla bla bla

    Ayat orang yang berkemungkinan menerajui negara tidak nampak potensi langsung....siap dengan barisan kabinet yang rata rata juga standard longkang, korupsi dari chief-lanun sampai ke menteri sukan (kes KBS 100 juta senyap jer?) hingga ketua bahagian yag cukup bangga sebab sudah boleh terang terang tanpa kemaluan lagi mengatakan dapat sumbangan DERMA (SPRM tak nak tanya ke? Penal Code jer tepat korupsi!).

    Hancur lunyai hanyir segala negara dibuat nya si Lanun Bugis bersama 40 Penyamun haprak nyer!

    Jahanam maruah Malaysia!

    BalasPadam
  12. Era najib sebagai presiden umno, ketua bahagian dah macam ikan main arus, celum celam sana sini sebelum tersadai mati.
    Bukan saja jamal, mungkin semua ketua bahagian telah dididik oleh najib supaya memanjangkan derma darinya kepada ahli umno yang terpilih.
    secara langsung semua ketua umno bahagian telah terlibat dengan derma yang diterima oleh najib. Malangnya ego jamal bakar ikan telah membuat ketua bahagian yg lain marah. ada makna kenyataan jamal tu.

    BalasPadam
  13. Tarian gelek penaik nafsu... kini pula sah slogan Money is king sudah menunjukkan tanda-tanda wang dapat membeli segala-galanya.

    BalasPadam
  14. Jamal is a parasite, not a leader. Equally in the same league will be Ali Tinju..haha kereta kena cat merah, parked only at stone throw from bukit aman.

    On zahid, i realise he is not a leader but an ordinary man abused by his boss and his own stupidity.

    Just remember this,

    1. Hentam tdm zaman anwar, pas tu walk away with his tail between his legs after tdm hentam him

    2. Hentam LKY pas tu fly to singapore mintak ampun mintak maaf

    3. Kes lahad datu, dia lah gah namun hasil....habuk tak dak...janji ini janji itu....orang sabah dah tak respect

    4. Kaki tipu - konon pergi arab saudi jumpa penderma 2.6 bilion. Dengan mata kepala lihat cek....keluar saja DoJ report sangka l duit itu bukan derma tapi duit curi dari 1MDB....nah sapa malu....zahid terus bisu....haha

    5. Dengan mata kepala lihat jamal baik. Tak pandai menilai...jamal gengster, tabur duit macam najib....korap...

    Siapa percaya zahid dan jamal orang itu akal pendek..



    BalasPadam
  15. Seorang lelaki asnaf fakir miskin. Berada dalam keadaan daif dan hidup dalam serba kekurangan. Sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan wang secara ikhlas, boleh derma ke akaun maybank 151089317354 Adila Bin Suboh. Terima kasih.

    BalasPadam