Isnin, 5 September 2016

Siakap Senohong Gelama Ikan Duri..!


Semakin jelas persoalan rakyat kenapa pasukan diatas tu dibubarkan..! Semakin jelas juga kenapa yang 3 orang tu sudah tidak lagi berada didalam kerajaan..! Kenapa Khalid ajer yang tinggal? Mesti ada kehebatan dan kelebihan yang ada kepada Khalid tidak ada kepada 3 orang lagi tu..!

MP: Apa yang politiknya menteri sahkan Najib MO1?

Datuk Mahfuz Omar mempertikaikan kenyataan polis yang enggan mengulas pengesahan bahawa Malaysian Official 1 (MO1) ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Anggota parlimen Pokok Sena berkata perkara itu lebih pelik apabila kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Abdul Rahman Dahlan dikaitkan dengan atas alasan enggan berpolitik.
“Apa yang politiknya kenyataan Rahman yang juga merupakan ahli MT (Majlis Tertingi) Umno dan pengarah komunikasi dan strategi BN,” soal bekas naib presiden PAS itu.
“Apakah menamakan PM Najib sebagai MO1 dianggap politik?
“Apa politiknya saman sivil tersebut yang menyebut wang berjumlah AS681 juta (RM2.6 bilion) berakhir dalam poket (akaun) peribadi MO1.”
Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pada Jumaat meminta pasukan keselamatan tidak diheret ke kancah politik ketika ditanya sama ada polis akan memulakan siasatan baru terhadap Najin susulan pengesahan Rahman itu.
BBC pada Khamis melaporkan Rahman sebagai mengesahkan MO1 adalah Najib tetapi menegaskan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat tidak menyebut nama sebenar kerana beliau bukan sebahagian daripada siasatan.
Sementara itu, Mahfuz membangkitkan spekulasi bahawa polis berjaya mencium “komplot” dalam Umno sudah mengundurkan Najib yang menjadi “bebanan politik” parti Melayu itu.
Apa kelebihannya?
Lu Fikir La Sendiri!!!

66 ulasan:

  1. Kalau belum mati si Othaman ke mana menghilang diri
    Mungkin ada benda nak tolong urus si Matdey Malabari
    Hal keluarga nak tolong Matdey merisik rumah Aljuburi
    He he.. mau tunggu Nurul Izah-Mukhriz punya kenduri

    BalasPadam
  2. mahfuz al kutuby tu ahli politik tikus mondok ... tak kemana hanya cari sampah .... benda tahap sampah dia nak spin ... go fly kite !!!

    BalasPadam
  3. Setuju dengan PM. Orang Melayu memang dari dulu sanggup jadi BALACI dan KADAM seseorang dan berkomplot dengan sesiapa sahaja asalkan ada imbuhan yang menguntungkan diri sendiri. Hidup BERSATU

    BalasPadam
  4. Takkan tak boleh nampak lagi Matdey punya tipu helah
    Dulu dia cakap tak boleh pakai kalau moral bermasalah
    Kini kata 'asal mau tumbangkan Najib hantam saja lah'
    Tidak kah ini akan membuat Melayu ni berpecah belah

    BalasPadam
  5. Mukhriz punya joran kail hanyalah panjang sejengkal
    Inilah yang membuat Matdey jadi bengang mati akal
    Jadi apa yang boleh tumbang Najib dia borong pukal
    Diia cuba nak perdayakan Melayu yang otak dangkal

    BalasPadam
  6. Dulu Matdey kata Nuar peliiwat wajar dimasuk penjara
    Kini dia mula guna hadis 'kita Islam adalah bersaudara'
    Mula perancangan mahu julang aljuburi ni jadi perwira
    Sanggup kah Melayu nak tertipu dengan ini sandiwara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lah bodohnya kamu....ambl contoh ini....walaupun mak kamu tu menyundal...dia tetap mak kamu...faham kan...so...jika kira ngaku kita,islam...maka kita bersaudara..islam membenarkan kita bergaduh dan tidak bercakap sesama kita...boleh...p la buat..tapi takat tiga hari saje..lps tu kena berbaik dan bertegur sapa...maka alhamdulillah lah mereka,dah bertegur sapa..niat dlm hati hanya allah yg tahu..so biarlah allah uruskan..ni tidak..kita pulak jd barua macai ke hapah ke...utk menambah perisa kpd perbalahan org lain..bertaubat jika,anda muslim.

      Padam
  7. Sama lah juga pendirian dia dengan si kafir harbii DAP
    Dulu parti inii Matdey makii cerca serang kutuk berapi
    Sekarang dah jadi bagai kekasih terbuai dalam mimpi
    Akhirnya Melayu jadi porak peranda ke tengah ketepi

    BalasPadam
  8. Mimpi ngeri bugis lanun...

    TUN M DAN ANWAR BERMAAFAN

    Perrgg....sayu melihatnya. Dua musuh bersalaman demi cintakan negara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika ada yg tak suka...sah iblis syaiton.

      Padam
    2. tang ni aku suka...wow wow abis najib wei ketaq lutut...sudah lah

      Aku bg 3 bulan ja ..korang tengok la kesudahanya..

      apa2 hal jgn lupa sarawak bunkus 2 prk lingkup..sematkan dalam palaotak korang

      Padam
  9. Khalid Ash burn terselamat atau pun di selamatkan demi menjaga periuk nasi kaum keluarga dari "usikan" Ratu Montel .

    Peliwat sudah pun di jatuhi hukuman . Bagaimana dengan ketua penyamun terbesar dunia ??

    Tak dapat di pastikan komentar komentar anti Matdey tu dating dari corok mana ? Mungkin dari Sg Besar yang baru di tabor dedak olih Jamal Pak tongkol ? Mungkin juga dari daerah Pekan yang baru di "lembu"kan olih Najib razak ??

    BalasPadam
  10. Enam ulasan di atas dari orang yang sama hehehehe

    BalasPadam
  11. Ada 2 ayat legend yg rakyat takkan lupakan.

    1.42 billion tunai lesap najib kebas.
    Ini lah permulaan Tun M perbongokkan geng putramerdeka...yg hebatnya sampai sekarang percaya woo...Bila kita kata 1MDB beli asset ipp depa kata besi buruk..la ni kadir jasin lagi bongok dia kata tanam pokok pisang plak bongok betul.

    2. 2.6 B hanya arab gila yg derma..Ini lagi legend malah kalau katuk kepala putramerdeka tetap percaya sampai kiamat.

    agak2 la wei sapa kaki bohong...Najib bawa semua isu ke institusi negara..

    yg korang jenis penakut tak abis2 lantik wsj sbg hakim...bongok dah kalah pilihanraya pun bongok lagii...rakyat dah tolak korang tau?

    aku nk tanya apa citer deklarasi rakyat? itulah slogan sesuai Siakap Senohong Gelama Ikan Duri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Putera M syok sangat siakap senohong gelama ikan duri
      Terpedaya dengan cakap pembohong Matdey Malabari
      Kini lagi sakan le bohongnya bila gabung Nuar aljuburi
      Tambah-tambah lagi bila sangkut dengan DAP alkafiri

      Padam
    2. Matdey punya tindakan ni kadang2 pelik jugak kelakar
      Kinii mahu bergabung peliwat dan penipu punya pakar
      Lepas ini boleh le kita tengok beruk-beruk ni bercakar
      Bersatu, PKR, DAP.. tak ambil masa lama gulong tikar

      Padam
    3. Matdey lempar Nuar ke penjara kata moral tak terdidik
      Nuar pulak geram kat Matdey si tua tu dia makii herdik
      Kini dua musuh negara inii bersekutu jadi adik beradik
      Nantii depa ini reka idea menipu ingat rakyat tak cerdik

      Padam
  12. Matdey kinii udah ibarat pena yang kekeringan dakwat
    Tak lena tidur masa depan politik mukhriz amat gawat
    Maka dikutip jadii sekutu tak kira kominis atau peliwat
    Satu parti Islam munafiq pula akan takbir dan solawat

    BalasPadam
  13. Pantun 5 kerat setengah

    kah kah medey melutut aljuboori
    kah kah PP lebam ceramah kedai kopi
    kah kah boboi pulak wat tak retii
    kah kah bila peliwat jumpa mamak kutti
    kah kah lu fikir lah sendiri...

    BalasPadam
  14. pantun kepala bana raja dedak

    BalasPadam
    Balasan
    1. kawan2 engkau mana wei?

      tun m dan anwar dh bergabung tu..panggil la proanwar skali masuk sini tengok camna aku seligi palaotak korang sorang sorang

      Padam
  15. "Tun Mahathir merupakan punca kepada masalah di negara ini, pada ketika ini. Beliau tidak mempunyai hak untuk campur tangan dalam negeri saya. Saya tidak akan bertolak ansur dengan sikap beliau," titah Sultan Johor.

    Itu je aku nak tulis...ahaksss..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sultan Johor juga kasi warning dia:
      "You better shut up..."

      Negarawan apa nama sampai disergah raja...?

      Padam
  16. Cai-cai bingai yg lain kenapa diam sahaja mengelamun
    Ni aku ada satu pesanan dari Matdey mari cai kerumun
    'Kita nak gabung semua penipu peliwat dan penyamun'
    Semua kena duduk bawah parti Muidin Bersatu 'timun'

    BalasPadam
  17. Matdey kinii betul-betul desperate sebab dah mati kutu
    Sebenarnya dia sendiri tak konfiden sama parti Bersatu
    Rela diambil bukan je peliwat bahkan setan atau hantu
    Asal mahu tumbangkan Najib, beruk kera dijadi sekutu

    BalasPadam
  18. Ternyata Matdey petualang belot udah kehilangan arah
    Sanggup jilat jubor partii PKR peliwat dan DAP penjarah
    Tak reti kenyang ke 22 tahun dah lantak mentekedarah
    Apa yang pasti orang Melayu yang cerdik terasa marah

    BalasPadam
  19. Diam kelu tidak daya berkata cai-cai pak lebai malang
    Kinii udah tahu siapa sebenar negara punya petualang
    Matdey tak dapat lagi nak sembunyi dia punya belang
    PRU14 nanti dah tentu parti Bersatu bernasib malang

    BalasPadam
  20. Rakyat dah faham jelas akan Matdey punya wayang
    Dia hanya akan jadi umpama anjing dengan bayang
    Kalau dulu mungkin Matdey ni orang Melayu sayang
    Kinii dia dengan 'Bersatu' nya akan sekali melayang

    BalasPadam
  21. Sunyi sepi...

    BalasPadam
  22. Dah tak nampak bayang kelibat lagi Wak Seman Kadok
    Tumbang si tua nii kena Kejora punya penumbuk cedok
    Barangkali jugak dia udah mampos dipatuk ular sendok
    Kat dalam tanah bersemadi jadi kubor punya pendudok

    BalasPadam
  23. Matdey, Muidin dan Aljuburi kini mahu berpadu tenaga
    Lim Gone End pun sebagai sekutu akan dijemput juga
    Penolakan orang Melayu ke atas mereka dapat diduga
    PRU 14 akan menjadii kubor ini semua kepala dongga

    BalasPadam
  24. Dia sendiri dah tenggelam punca si Matdey tua bangka
    Mahu tubuh parti baru diperangkapnya si Muyidin Nika
    Lepas itu bersekutu jiilat si Gone End dan Tony Phuaka
    Kini mau gabung dengan Nuar batang bengkok pusaka

    BalasPadam
  25. Matdey udah sampai ke tahap tak tau malu tebal muka
    Semua yang diludah dulu kinii habis dijiilat balik belaka
    Nak tolong Muyidin bingai kat Johor pula Sultan murka
    Lalu kumpul buat geng semua bahan bakar apii neraka

    BalasPadam
  26. When your mind and soul are corrupted, it is a clear sign of individual has become a knave.

    Those are malays and supposedly muslims ........sigh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hah ha Othaman, Matdey dah letak ko dalam dilemma
      Nko pasti serba salah atas tindakan Matdey 'apa nama'
      Nko dan si Nuar terpaksa bergandiing tangan bersama
      Aku mau tengok kalu boleh ngam lirik tak selari irama

      Padam
    2. Seman hai Seman...

      Padam
    3. Hai la Seman kurap...

      Padam
    4. Hai la Seman dedak...

      Padam
  27. Matdey kini dah berpeluk dengan Sheikh Nuar Al-Juburi
    Othaman Kadok kalau masih hidup takkan berdiam diri
    Dulu ko cakap usah dekatii tali barut Yahudi haluan kiri
    Kini ko pilih ler Wak,Nuar Al-Juburi ke Matdey Malabari

    BalasPadam
  28. mike 2.48 makan dedak gaul dengan belacan kott..
    lalok sorang macam bangang je..
    patut la najib dan semah kata mike bangang..
    memang bangang pun..

    BalasPadam
  29. Perjuangan Matdey selama inii untuk kepentingan diri
    Pinda perlembagaan minta maaf kat raja tempoh hari
    Jiilat puak anti Melayu komiinis jahanam DAP al-Kafiri
    Melutut dengan orang dihantar penjara Nuar al-juburi

    BalasPadam
  30. Matdey pada hakikat nya dirinya sudah hiilang maruah
    Kalau diibaratkan pokok hanya daun sahaja tiada buah
    Kalu diibaratkan gulai tiada isi lagii hanya tinggal kuah
    Bertopeng title dia ada kasi huru hara ini bumi bertuah

    BalasPadam
  31. Matdey kinii terdesak dengan musuh dia mau berbudi
    Asal tumbang Najib jiilat dia punya ludah pun dia sudi
    Sangat bahaya bila gabung ini sekutu dan ejen Yahudi
    Kalu depa ni sepakat cuci harta negara mereka gerudi

    BalasPadam
  32. Syaitan najib bermaharajalela waktu mlm bila orang tidur baru nak komen. Kerja part time waktu siang di BTN...nak dpt duit lbih , bila malangnya tulis komen syoknya sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong 5.07! Time rakyat da tidur baru nak komen panjang lebar, berpantun takder isi, takda fakta, hanya maki hamun, apa punya manusia la macai, seperti anjing gila, menyalak gila, macam najib, bunyi je kuat, tapi takde teloq, takder hujah untuk kami bersedia balas balik komen anjing gila ni.

      Padam
    2. 6,27, ko punya komen lagi kosong tak ada apa wadah
      Kejora punyaa sekurang-kurangnya berpantun madah
      Heh he awal subuh cai anjing kurap ni rasa terngadah
      Mengelupor meroyan meraban semacam haram jadah

      Padam
  33. Anjing gila 7.05, menyalak sakan takder isi, artikel carta dan wsj terbaru tunjuk secara mudah aliran bagaimana wang 1mdb masuk akaun jho lo dan pak arab kemudian disalurkan nasuk ke akaun najib.

    Boleh tepis jing? Boleh keluarkan bukti bukan duit 1mdb? Boleh tunjuk duit turun dari langit khas untuk najib?

    BalasPadam
  34. Anjing gila 7.05, pak arab gila mana beri duit billion2? Pak arab gila mana masukkan billion2 dalam akaun peribadi? Pak arab gila mana baik hati? Pak arab gila mana tidak menipu? Pak arab gila mana tak segila anjing gila 7.05? Pak arab pun nak juga gila kemewahan dunia, seperti juga anjing gila 7.05 makan dan sumbat duit haram pada anak bini duit?

    Kan ke da cakap macam anjing menyalak gila, dengung je kuat, macam najib takde isi.

    BalasPadam
  35. A true muslim malay knows what is right what is not
    A true muslim knows what is ethical what is not
    A pseudo muslim malay is neither a muslim nor a malay
    For he is called a knave malay muslim who feeds on dedak everyday

    Sebab itu KEJORA ada penyakit gila,
    Caci orang maki orang memang kerja dia
    Membaca menulis mengira tak reti
    Apalagi nak faham rompakan 1MDB

    Tulisan melayu lintang pukang
    Ada hati nak gaduh dengan orang
    He thought he knows 1MDB
    Bahasa inggeris tak reti sama sekali

    Konon nak tempeleng musuhnya tegarnya Othaman
    Guna tangan kiri sebab dah kudong tangan kanan
    Kalau setakat gah jamal dan ali tinju kebudak-budakan
    Baik tengok cerita gaduh tamil dan hindustan

    Hahaha.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hey Othaman ngko kini dah seperti hidup punya mayat
      Mahu tulis komen pun bimbang berhatii-hati rasa gayat
      Ubah ke style pantun pulak tapi kitorang cam cara ayat
      Beginilah menyamar sembunyi identiti sepanjang hayat

      Padam
    2. Hey anjing, pantun pun macam taik, pantun gila takda susunan indah, hanya tulisan anjing gila dan tepuk dada syok sendiri...

      Maksudnya da sewel.

      Padam
  36. Anjing gila 7.05 menyalak kuat je, berdengung telinga...apabila kami kejar dan hambat anjing gila ni, bertempiaran lari lintang pukang la anjing gila ni sambil menyalak nyalak tak puas hati, apabila anjing gila dah lari jauh, kami baling dan rejam anjing gila ni dengan batu, kena! Direct hit! Anjing tak menyalak tapi masih ada bunyi chit chit chit...

    Anjing gila ni tak pernah alami macam ni...

    BalasPadam
  37. Kah kaah kaah memang berat kerja gila si Matdey kutti
    Sampai cai-cai mahu lontar hujah komen pun akal mati

    Kalu nak komen cara berpantun madah lagii ler tak reti
    Ramai caii2 memendam rasa amat pedih terhiris di hati

    Bahkan ada sampai ke tahap rasa jantung nak berhenti
    Tapi cai jangan jadi Seman Kadok kelak kubor menanti

    Termakan dengan da’yah aota kelentong mamak capati
    Duit 1MDB tidak ada pun hiilang disuruh DS Najib ganti

    Tak tahu ler nasib korang cai2 semua hari akhirat nanti
    Bersama si tua tu tegelincir siratul mustaqim punya titi

    BalasPadam
  38. 8.09 anjing gila menyalak, kah kah kah tu nahu nyalak dia,kalau dayah klentong beri butiran klentong, tak kan setakat nyalak kah kah kah? Boleh plak nak hukum org diakhirat, anjing gila ni tak takut ke? Ayuh chai mari kita bersemuka jika tidak takut pada kebenaran.

    BalasPadam
  39. KEJORA,

    Let me tell you, i am not Othaman. You kutuk dia teruskan. Itu hal kamu dengan dia.

    Kejora, you are a mad man. Pernah dengar a mad man mengaku dia gila? Hari hari kutuk orang. Hari hari caci orang. Kamu nak pro najib....tak kisah. Kau nak jilat najib tak kisah. Kau nak makan dedak hari tak kisah. Namun kalau kamu seorang yang siuman...stop the cursing. I know someone here in this blog is condemning you as well...i do not give a damn....hahaha

    As a muslim....perlihatkan kemusliman anda. As a malay, pertunjukkan kemelayuan anda..bukan dengan cara mencaci cerca...

    Kalau anda masaalah kesihatan....jumpa doktor, makan ubst, buat solat istikharah, tahjud, taubat. Nanti jatuh sakit, nak minta denfan orang yang kamu telah kutuk...payah.....

    Jadi beristighfar banyak2...insyaAllah Allah akan selamat semua melayu yang beragama islam dari bahana dan bahaya 1MDB yang diistilahkan sebagai rompakan terbesar dalam sejarah dunia....

    Wallhuaklam

    BalasPadam
    Balasan
    1. What proof you have that you are not Othaman, old man.

      And why must you be so annoyed with the cursing.

      If you're feeling so bad and uncomfortable with my words, then you should as well go and see the doctor.

      Wassalam old man...

      Padam
    2. What proof you have that you are not Othaman, old man.

      1st proof - i do not know who this othaman is, living in malaysia, KL or timbaktu?

      2nd proof - i believe my english and bm is different

      3rd proof - kamek bukan orang malaya

      And why must you be so annoyed with the cursing.

      As a muslim malay,saya pelajari agama dan jelas melarang kita cursing orang lain...dah tu tiap2 hari. I am not annoyed but trying to help you to realise that it is wrong.

      If you're feeling so bad and uncomfortable with my words, then you should as well go and see the doctor.

      Hahaha.....i do not need to see a doctor because i am healthy. People like you, kejora need psychiatric help. If not given immediate care...you may be permanent in tg rambutan

      Wassalam old man...

      Wa'alaikumsalam ... semoga bunga kejora ini tak jatuh tersungkur menyembah bumi.....penuhilah dada dengan ilmu. DAN KALAU BOLEH BELAJAR BAHASA INGGERIS YANG BETUL WITH GOOD GRAMMAR....BOLEH BACA SEMUA NEWSPAPER...ehem ehem

      Padam
    3. DAN KALAU BOLEH NGKO GOLONGAN DAYAK NI BELAJAR JUGAK BAHASA KEBANGSAAN DENGAN NAHU DAN TATA BAHASA YANG BETUL.

      KALAU NAK TUSYEN, CARIK CIKGU2 MALAYA YANG RAMAI BERTUGAS DI SEGENAP PELUSOK HINGGA KE HUTAN RIMBA.

      ADIOS. JAGA DIRI, JGN TERLANGGAR BABI MASA MEMBURU BRO...

      Padam
    4. Semoga kaum dayak ada baca blog dan tulisan kejora ini.

      Saya orang melayu islam, bukan dari kaum dayak seolah2 mereka ini menghina bangsa kamu, orang dayak.

      Kaum dayak dikenali seantero malaysia.
      Orang malaya sepert kejora ini hanya berani dalam blog ini saja. Jamal dan ali tinju sekapal dengan kejora. Ditakdirkan kejora ini datang ke sabah ke sarawak ke, tolong

      1. Letak anu kejora atas dahi seperti apa berlaku pada askar malaya di limbang dulu

      2. Cari kepala kejora untuk digantung dalam muzium

      3. Terbangkan polong, masih banyak berterbangan di mukah sarawak.

      4. Suruh kejor7a rasa ubat kuning....biar kejora ni merasa

      Tak percaya kejora.....tanyalah pesara2 askar yang pernah bertugas di malaysia timur....

      Itulah kejora....sakitkan hati othaman, sedangkan yang menjawab itu orang lain
      Sakit hati kat orang lain, kaum dayak pula dituduh dan dihina.

      Haha....dah makan ubat?????

      Padam
    5. Pengomen 10.58,

      Orang malaya bodo di antar ngajar di sarawak....

      Padam
    6. Jgn lupa bro antor sekali keropok amplang, bijik mutiara, kek lapis & ikan terubok masin...
      Kah kah kaahh..

      Padam
    7. 11.16 , nak buat apa kebenda kote terpacak kat kepala
      Tak boleh ke kalu puja bagi saiz besar dari kote Bangla
      Yang ubat demam kuniing susah ngantor buat apa pula
      Kalau gambir Sarawak tu kiitorang mau terima bila-bila

      Padam
    8. 11.50,

      Hahahahaha

      Kote kepala supaya kejora gunanya mencaci, menghina orang.....nanti orang kata kejora orang gila....

      Boleh kasi kote kejora besar dari bangla. Takut nanti naik belon, tsk dapat dudok.,..hahaha

      Ubat kuning....biar kejora rasa...mampuih

      Kote dah di kepala buat apa guna gambir.....hihihihihi, kesian pula dengan kejora....hahaha

      Padam
    9. 1.31 ptg Kejora nii rasa kesihan ler jugak dengan awak
      Korang semua ni telah dimainkan Seman Kadok bewak
      Dengan nkgo sekalii cai si Seman jadikan bahan lawak
      Kerana nak lepaskan diri barua inii jual nama Sarawak

      Padam