Selasa, 13 September 2016

Gaduh ~ Jangan Tak Gaduh..!


Baru betul layar dikembang...sauh di labuh..! Gerak tidak...karam tidak..! Dia orang ni suka betul sadai kapal Najib..!

Tourism and Culture Minister Nazri Aziz asking MCA to leave BN, could be because he did not fully listen to what was said by MCA central committee member Ti Lian Ker.
This was what Federal Territories Minister Tengku Adnan Tengku Mansor had to say when asked to respond to Nazri's comment.
Lagi cepat tersadai apabila...
Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata bahawa mereka yang "besar" boleh mendisiplinkan mereka yang "kecil" merujuk kepada kritikan pedasnya terhadap Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker.
“Saya bongkak sombong kerana anak kapal sombong.
“Dalam kapal kita kena ajar disiplin sebab itu saya nak cerita pada dia (Ti), awak jangan bongkak sebab awak kecil.
“Jadi saya bongkak sebab saya besar saya boleh ajar dia,” kata Nazri yang juga adalah menteri pelancongan kepada Malaysiakini.
Semalam, Ti membidas Nazri yang sentiasa angkuh dan mengeluarkan kenyataan “Umno bongkak pun kita menang pilihan raya", sambl mengingatkan pemimpin Umno itu bahawa kapten kapal tidak akan memperlekehkan anak kapal dan bahawa dirinya hanya "pembantu" kepada kapten.
Ini susulan selepas Nazri melabel MCA sebagai “parti kecil" kerana hanya mampu memenangi tujuh kerusi parlimen dan mencabar parti Cina itu supaya meninggalkan BN.
Nazri berkata walaupun dirinya hanya sebagai "pembantu", namun beliau tetap memenangi pilihan raya tetapi perkara yang sama tidak boleh dikatakan mengenai MCA.
“Saya pembantu nahkoda sebab saya terror. Walaupun saya hanya pembantu nahkoda, rakyat pilih saya.
“Yang dia (Ti) ini saya tak tahu latar belakang. Pernah bertanding ke? Kalau rakyat tak pernah pilih dia jangan cakap besar.
“Saya cakap besar kerana anak kapal bodoh dan bongkak,” katanya.
Nazri turut membidas Ti kerana berkata dirinya tidak akan menjadi menteri kabinet tanpa bantuan parti komponen yang menjadikan BN kuat.
Nazri juga berang dengan cabaran pemimpin MCA itu suapay beliau bertanding pada pilihan raya umum akan datang bukan atas tiket BN.
“Yang dia suruh saya keluar BN kenapa? Saya tak pernah merungut pun, yang suka merungut ni MCA.
“Yang kata Umno merugikan dia, kalau Umno rugikan dia, dia yang kena keluar. Ini apa pasal pula saya yang kena keluar? Saya tak pernah merungut pasal BN pun.
“Ini lah bodohnya Ti Lian ke ini,” katanya.
Logo Umno
Menurut Nazri, beliau bersedia bertanding di bawah logo Umno dan bukan BN jika parti Melayu itu membenarkannya.
Nazri berkata, beliau tetap menang di parlimen Padang Rengas pada pilihan raya umum lalu walaupun MCA bahagian itu memulaukannya.
“Saya nak bagitahu pada dia (pada) 2013, MCA Padang Rengas buat sidang media boikot saya dalam PRU13, tapi saya menang besar juga walaupun MCA ajar orang dia dan pengundi supaya jangan undi saya.
“Tapi saya menag majoriti besar. Saya bertanding 2013 bukan atas sokongan MCA.
“Oleh itu saya berhak saya kata saya menang bukan atas sokongan MCA, ini fakta. Sampai sekarang MCA Padang Rengas tak pernah tarik balik pengisytiharan boikot pada saya,” katanya.
Perang mulut antara Nazri dan Ti tercetus selepas pemimpin MCA itu menggesa Umno mengubah taktik politik ‘jaguh kampung’ iaitu dengan menakut-nakutkan bangsa lain untuk memenangi hati pengundi Melayu.
Ti berhujah retorik Umno itu membantu parti Melayu berkenaan memenangi undi di kawasan luar bandar tetapi taktik seumpamanya menghakis sokongan pengundi bandar di kawasan majoriti Melayu dan mengorbankan rakan-rakan gabungan BN.
Mengulas lanjut, Nazri mengulangi cabarannya supaya MCA meninggalkan BN kerana berterusan mempersalahkan Umno setelah ditolak oleh masyarakat Cina.
“Saya saran dia keluar BN sebab berkali-kali dia tuduh Umno ni punca kekalahan dia, saya hairan MCA bila MCA kalah Umno yang salah. Ini orang gila punya keputusan.
“Saya mudah, siapa kata Umno tak bantu keluarlah,” katanya.
Tunggu apa lagi MCA???
Lu Fikir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. "The Wall Street Journal yesterday reported Rosmah bought clothes, shoes and jewellery totalling about US$6 million from 2008 to 2015."

    Haram jadah, kak mah belanja bershopping sakan sampai 25 juta!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg kau bodoh sgt percaya cerita ni apa hal?...

      Padam
    2. Xberani lawan.
      Xberani saman.

      Jgn marah org nk percaya ye bang

      Padam
    3. Itu dipanggil finah..nabi pun sebut priksa dulu kalau orang fasik bawa berita yang ini wsj lagi teruk...ni media yahudi..kalau anda percaya bulat bulat bermakna anda dgn yahudi sama je...

      Padam
    4. Hang sendiri mampu ke nak periksa kebenaran berita wsj ini.Hang pi tanya Kak Mah sendiri yang beragama Islam betui ka dia belanja besar.Apa-apa sikit yahudi,yahudi,yahudi. Berani ka Hang minta Kah Mah sumpah laknat.Kan Islam tuuu...

      Padam
    5. Cai najis tau x goldman sach tu yahudi?
      Mungkin sebab malas membaca atau xnk baca berita yg xdisahkan oleh najis, maka mudah utk ditipu

      Padam
    6. Apa nak kecoh-kecoh dengan orang yahudi.. orang arab kat sana selalu berurusan dengan orang yahudi. tatapi orang melayu pulak terlalu fobia dengan yahudi. Last-last PM yang berbangsa Melayu Bugis tu juga yang menipu melayu

      Padam
  2. Bukan pembantu. Itu mentaliti penjahat dan gengster (thug and gangster).

    Kalau lah dia bertelagah dengan yang satu lagi - bos dia yang kedua...

    BalasPadam
  3. Nazri,

    Jangan sombong dan bongkak

    Time will tell...Allah maha mendengar dan maha mengetahui.

    BalasPadam
  4. Gaji najib SETAHUN = RM284,194.89.

    HARAMJADAH JUGA, MANA KAK MAH CEKAU SAMPAI 25 JUTA????

    BalasPadam
  5. Tak gitu orang tak panggil si Mamat terror tuh "the man with a foot in his mouth".

    BalasPadam
  6. Parti kompenam BN yang minority sh dah tak relevant. Kalau UMNO nak kuat, kenalah bersatu dengan BERSATU. Sapertimana Semangat 46 dibubarkan dan kembali kepada UMNO. Majlis Tertinggi UMNO kena cantas dahan dahan yng busuk dalam UMNO. Cari tunas baru dan ambil balik kegemilangan bangsa melayu.

    BalasPadam
  7. WSJ punya repot mme dari dulu bias... akhbar yahudi penjajah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. selasa saman je...cerita banyak tak guna...rasanya najib dah kena badi yahudi...bermesra n bersalam salam lah lg

      Padam
  8. Cerita banyak tak guna... bila nk saman... bila nk tangkap.. sita.. rampas.. beku...assets nihhh... duit rasuah puluh juta dah hangus... kirja mcm cifut babi

    BalasPadam
  9. Botak Najib, botak Nazri, Kedua botak buat rakyat susah... Elok aje 2 botak ini dicampak ke kawah gunung berapi demi selamatkan negara Malaysia daripada kehancuran.

    Yang menjemput kuasa asing jajah Malaysia bukanlah pembangkang, tapi si Najib sendiri yang telah menggadai maruah negara hingga mudah dijajah kembali.

    BalasPadam
  10. Spin bodoh... kikiki... mamak kutty mintak nyawa... melutut supaya USA.. DoJ.. FBI tangkap dan campurtangan dlm urusan mesia... dasar pengkhianat ... anak dannkroni mcm cacingbkepanasan setelah beratus billion bailout utk srlamatkan syarikat kronibdan anak beranak... tak cukup dng itu melacurkan islam dn akidah dng brrsatu pluralisma murtad... syiah. . DAP komunis evangelist. .. mamak kimak sungguhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hikhik..
      Komen xde ape pun.
      Sembang bodoh najis je

      Padam
    2. Aku suka mamak... pasai mamaklah aku dapat makan roti canai,tadori,tose dan nasi kandar. Pasai mamak kutty tu lah mengangkat Melayu dari layu jadi segar kembali. Pasai mamak kutty tu lah pendidikan anak Melayu terbela.Pasai mamak kutty tulah tak dak GST,bla bla bla..... Kah kah kah. Pasai Bugis lah jadi cacamerba kah kah kah...

      Padam
  11. Campurtangan dalam urusan Malaysia?
    Bukan SSK ke yang suruh WSJ kemukakan calun untuk PRU14?

    BalasPadam
  12. apa yang bongkaknya?
    ahli umno je macam taik takut sangat tak reti nak hujah balik....
    MCA minta supaya diberi kerusi yang majoriti melayu kat dia,ikut je bagi..
    lepas tu perasan menang sebab MCA.cuba tanya paklah dulu apsal dia senang je bagi kerusi gua musang tu?
    cuba tarik balik supaya kerusi MCA ni bagi balik kat UMNO.sampai ke sudah takmau nak bagi balik macam Wangsa Maju dulu.menggelupur konon laungkan kesatuan BN..
    patutnya MCA kena tanding kawasan majoriti cina la.buktikan boleh menang dulu.bukannya senang je salahkan umno bila kalah.

    mentang mentang ahli umno dan pemimpin tau cium keris je tak reti bersilat,senang je kena tipu oleh geng sendiri....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sori bukan parlimen gua musang,tapi wangsa maju

      Padam