Rabu, 7 September 2016

Yang Betul Bagi Tun M..!


Hanya yang berani dan tabah akan berjaya membawa bangsanya ke puncak jaya..!

Layan...

APA YANG BETUL UNTUK TUN M?


- Menegur dan mengkritik Najib Razak berhubung skandal 1MDB dan derma RM2,600 juta - SALAH.

- Menegur dan mengkritik pembaziran serta kemewahan Najib dan keluarganya - SALAH.

- Menolak pemberian BR1M kepada rakyat dan menganggap ia sebagai suatu bentuk rasuah - SALAH.

- Mendesak Najib berundur berikutan pelbagai kelemahan dan masalah yang dicetuskannya yang jelas merugikan negara - SALAH.

- Mendesak Najib berundur kerana skandal 1MDB dan terdapatnya wang sebanyak RM2,600 juta dalam akaun peribadinya - SALAH.

- Menyifatkan tidak sepatutnya seorang Perdana Menteri memiliki wang sebanyak RM2,600 juta - SALAH.

- Mendesak Najib berundur kerana bimbang UMNO dan BN kalah pilihanraya akan datang - SALAH.

- Keluar UMNO sebagai tanda protes terhadap Najib - SALAH.

- Terus menegur dan mengkritik Najib, seiring dengan kedudukannya bukan lagi sebagai ahli UMNO - SALAH.

- Menggerakkan Deklarasi Rakyat melalui kutipan tandatangan untuk menunjukkan rakyat menolak kepimpinan Najib - SALAH.

- Bekerjasama dengan pemimpin-pemimpin pembangkang bagi meneruskan usaha menyingkirkan Najib - SALAH.

- Menubuhkan parti BERSATU untuk menyertai pilihanraya akan datang bagi memastikan Najib dapat disingkirkan - SALAH.

- Memohon maaf kepada rakyat berikutan pindaan perlembagaan berkaitan kuasa Agong yang dilakukannya dahulu sehingga terbuka kepada pelbagai tafsiran yang akhirnya membuka ruang kepada Najib meluluskan Akta Majlis Keselamatan Negara - SALAH.

- Bersalam dan berbaik semula dengan Anwar Ibrahim - SALAH.

Sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun yang membina negara ini dengan penuh kehormatan dan sanjungan, tapi kini semakin merasakan detik-detik kehancuran, apa sebenarnya yang BETUL untuk Tun Mahathir lakukan?

Berdiam diri? Tidak peduli? Atau terus memuji-muji Perdana Menteri?


Sayang Najib ~ dedak dedakkan..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

19 ulasan:

  1. Ada tiga lagi Putera M tertinggal:

    1. Berpakat dengan DAP jahanam untuk hancurkan Melayu.
    2. Memfitnah Najib kerana menyekat syarikat anaknya melalui 1MDB
    3. Memfitnah Najib kerana menyekat anaknya jadi PM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kupra worak kamu

      Padam
    2. Go Fly Kite

      Padam
    3. Nak habaq mai kat hang, Cina di Malaysia ni waima DAP, MCA, Gerakan atau lain-lain, cina tulah juga. Selama ni yang menyokong BN, cina tulah juga.
      Adakah mereka telah hancurkan Melayu
      Itu cuma propaganda cybertroper BN sahaja.
      Usah bimbang, teruskan bersatu...

      Padam
  2. Kerana ketamakan serta gila kuasa Matdey terlalu juah
    Di atas segala tindakan terdesaknya dia hilang maruah
    Orang Melayu tak rela nak menggadai ini bumi bertuah
    Dah tak ada harga lagii apa yang Putera cuba nak luah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jing Jibo,

      Tahi kucing kamu ha nya menyalin apa yang kamu dah tulis di masa lalu. CV kamu perlu di pinda saperti berikut -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, (terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak). Terakhir ini, banyak memantun macam kartun. Di salin nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang - dia mengarut, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
    2. 6:21 PTG

      Go Fly Kite

      Padam
  3. Ke mana habis cai-cai kenapa bediam diri mengelamun
    Sebenar nya Kejora inii baik tidak lah tahap penyamun
    Cuma Kejora inii pantang sikit orang suka maki hamun
    Kalau cai mula Geng Kejora akan mengamok kerumun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekor saja Jung Jibo, mcm di CV di atas tuh

      Padam
    2. Sapa cakap Kejora baik? Kamu asyik memaki hamun dalam pantun yang mengatun.

      Jing Jibo memang tabiat nya mengarut, maki hamun dan mencarut.

      Kalu kamu lain orang nya, mengapa tak sekali pun ada menyebut begitu tiap kali di salin CV Jing Jibo terhadap komen atau pantun kamu.

      Bila kamu mengata "Geng Kejora akan mengamok kerumun", nyata kamu membohong, konon nya ada lebih dari sorang saja Kejora di sini. Kamu yang mengaku Kejora ada sorang aje di sini.

      Berikut ini tabiat buruk Jing Jibo yang kamu juga selalu buat dlm pantun memantun kamu itu:

      Tabiat buruk Jing Jibo:

      1. Komen tak ikut tajuk atau isi kandongan pos
      2. Tak menjawab tuduhan atau points di komen komen lain
      3. Tak pedulikan apa orang lain kata, macam DAP Red Beans
      4. Tak ikut peraturan, norma atau cara bertutur - anarchistic
      5. Maki hamun bila tak dapat jawab atau takda fakta dan hujah
      6. Alih Tiang Gol apabila too hot to handle.
      7. Apabila tak ada fakta dan bukti untuk lawan argument orang lain, terus tuduh fitnah
      8. Apabila argument dipatahkan, orang lain dikata bodoh, anak luar nikah, pro Dap, yahudi, pro tun etc etc etc.

      Padam
  4. Tak rela gadai...dah tergadai la bro...apa yang belum tergadai?...

    BalasPadam
  5. Nampaknya dah tak ada respon lagi dari cai2 penjahat
    Barangkali cai2 dah kehabisan modal ota tipu muslihat
    Atau setengahnya terasa gayat takut kena paku pahat
    Tak apa lah Kejora minta dirii dulu rasa mahu berehat

    BalasPadam
  6. Aku tak minat dengan pos Shahbudin.com yang menulis cara negatif itu. Senang di eksploitasi dek Anjing Jibo di sini.

    Sepatut nya dia keluarkan hujah2 yang mengatakan mengarut menuduh semua yang Tun M lakukan itu salah. Jika begitu, penulisan itu akan menjadi positif. Anjing Jibo perlu memikirkan hujah hujah melawan nya. Tidak ha nya menyutujukan nya sebagai salah.

    BalasPadam
  7. To me, the real issue is the 1MDB fiasco.

    Based on my observation in PM...the pro najib group has conceded that it was jho low who caused najib's predicament...thus vindicating including but not limited to tdm, muhyiddin and many others who became casualties. They are now training their anger jho los in the hope people would now think najib IS THE VICTIM.

    But tdm has all along said the najib is the boss...not jho loW who influenced him

    KEJORA and KERIS BERAYON are 2 of najib macais who are now diverting the real issue....i.e jho low the culprit. No way can they defend najib...so jho low becomes the hunted.



    BalasPadam
    Balasan
    1. its true !!!
      sooner or later d walls will start talking n revealing all.

      after d civil suit n if it is not challenged, criminal proceedings will begin in d USA. that is when all d names mentioned including MO1 will b asked 2 enter their defence.

      kalau dinding dah bercakap, susah utk najib/rosmah nak beri makan dedak.

      Padam
  8. Kalau Brim adalah rasuah kenapa tidak Tun buat laporan pada Sprm? Dan kalau Tun tak lapor tidakkah itu bermakna Tun tidak percaya ianya adalah rasuah? So yang mana satu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai cer citer tang mana tun cakap brim tu rasuah? Akal pendek tak boleh buat analisa komen tun?

      Tu pasal masyarakat seluruh dunia hormat tun dr mahathir kerana strategic thinking beliau.

      Najib?

      Pun ada gak la....definasinya adalah, strategic thinking of songlapans.

      Padam
    2. Di kata bodoh, marah. Tapi apa tak bodoh nya mengata kalau Brim adalah rasuah kenapa tidak Tun buat laporan pada Sprm.

      Laporan berlubur bukan saja dari SPRM jugak dari PDRM dan Bank negara (Pasuan Petugas Khas Menyelidek 1MDB dan berbilion dalam akaun Najib) dulu di ketepikan dek AG Apandi.

      Jadi, siapa nak buang masa melaporkan pasal Brim masakan lebih penting masa di gunakan untuk menggulingkan Najib di PRU14.

      Setuju bahawa menanya "kalau Tun tak lapor tidakkah itu bermakna Tun tidak percaya ianya adalah rasuah" menunjukkan akal pendek yang tak berupaya membuat analisa komen tun.

      Padam
    3. Dah tahu apa yang madey buat semua salah, saman sahajalah. Apa nak bising bising. Pusing 1 Malaysia dalam PAU? Hakim, peguam semua kamu dah pegang. Orang tua tu baling cawan pun tak pecah. Apa nak takut???

      Padam