Khamis, 1 September 2016

Dedak Bertaburan Di Mesyuarat Bahagian..?


Dengan pelbagai isu dan perkara berbangkit sudah cukup menghina parti keramat UMNO, namun tidak cukup dengan itu ianya di sahihkan lagi dalam mesyuarat bahagian Sungai Besar semalam apabila dilaporkan...

Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos hari ini membatalkan janjinya untuk membawa kesemua ketua cawangannya bercuti ke Dubai.
Sebaliknya, janji percutian itu ditukarkan kepada pemberian wang tunai berjumlah RM1,000 kepada setiap ketua cawangan tersebut.
"Lima bulan lepas saya dah berjanji kepada 115 ketua cawangan tetapi hanya 80 yang bersetuju untuk dibawa bercuti ke Dubai.
"Justeru itu saya batalkan tawaran percutian tersebut dan kos percutian kita kongsi bersama yang mana setiap seorang perwakilan akan mendapat RM1,000," kata Jamal disambut tepukan gemuruh para perwakilan.
Jamal berkata demikian dalam majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Sungai Besar kali ke 13 bagi tahun 2016 di Dewan Umno Bahagian Sungai Besar, Selangor, hari ini.
Sementara itu, Jamal hari ini turut 'mengumumkan' pemberian RM300 kepada perwakilan dan tambahan RM200 ketua cawangan Umno yang berdiri tanda sokongan kepada beliau dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi serta parti itu.
Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan sama ada beliau menyatakan perkara itu secara serius atau sekadar berseloroh.
“Saya minta semua perwakilan yang menyokong saya bangun dan berikan tepukan gemuruh,” kata Jamal diikuti dengan tindakan perwakilan.
“Okey, RM100 untuk semua,” kata Jamal.
Begitu juga perkara sama dilakukan apabila beliau meminta perwakilan berdiri sebanyak dua kali lagi untuk menyatakan sokongan kepada Zahid dan Umno BN.
Ia bermakna setiap perwakilan mendapat RM300 setiap seorang dan Jamal berkata tambahan sebanyak RM200 lagi akan diberi kepada ketua-ketua cawangan yang berdiri dan memberikan tepukan.
Sementara itu, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Tan Sri Noh Omar dalam ucapannya berkata beliau tidak akan memberikan RM1000 kepada ketua bahagiannya, sebaliknya RM2000 setiap seorang.
Noh bagaimanapun berkata Jamal boleh berbuat demikian kerana beliau hanya ketua bahagian.
“Kalau saya jadi Jamal saya bagi RM2,000 tetapi saya tidak boleh lakukan sebab saya wakil rakyat yang mana perlu menjaga 42,000 orang dan itulah yang membezakan ketua bahagaian dengan anggota parlimen,” kata Noh yang juga anggota parlimen Tanjong Karang.
Semuanya berkisar mengenai duit..! patut la rakyat melihat pemimpin dan ahli UMNO hari ini tidak boleh lari dari hal ehwal duit..!
Dilaporkan juga...
Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos akan menawarkan RM1000 untuk setiap perwakilan yang menghadiri mesyuarat bahagian selepas tidak dapat menunaikan janjinya menaja mereka lawatan ke Dubai.
Dianggarkan lebih 600 perwakilan yang hadir ke mesyuarat perwakilan hari ini akan menerima jumlah wang yang dijanjikan oleh Jamal.
“Lima bulan lalu, saya berjanji kepada pemimpin bahagian dan ahli-ahli jawatankuasa (Sungai Besar) untuk membawa mereka bercuti ke Dubai sebelum pilihan raya umum akan datang.
“Namun, oleh kerana hanya 81 daripada 115 pemimpin bahagian yang boleh menyertainya, saya mengambil keputusan batal lawatan itu.
“Saya tidak mahu sesiapa (yang tidak boleh pergi) untuk merasa kecewa.
“Sebaliknya, saya akan memberikan RM1,000 kepada setiap seorang perwakilan di sini hari ini,” kata Jamal pada mesyuarat Umno Bahagian Sungai Besar di sini hari ini.
Bagaimanapun, bayaran itu akan dibuat dalam dua ansuran iaitu RM500 dibayar hari ini dan baki RM500 akan diberikan pada tahun depan.
Pengumuman yang tidak diduga ini diraikan dengan sorakan dan tepukan oleh perwakilan yang hadir.
Turut hadir ialah Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Ketua Biro Teknologi Maklumat Umno Datuk Ahmad Maslan, Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed, Ketua Umno Selangor Tan Sri Noh Omar, dan Ahli Parlimen Sungai Besar yang baru dipilih, Budiman Mohd Zohdi.
Soalnya dari mana datang duit yang sebegitu banyak? apa perlunya duit yang sebegitu banyak?   Siapa pun selepas ini pasti memerlukan duit yang cukup banyak untuk menjadi ketua didalam parti UMNO..! Soalnya duit yang banyak tu datang dari mana?
Dari derma? atau dari sini?

Lu Fikir La Sendiri!!!

46 ulasan:

  1. Parti memerintah banyak duit kenapa nak sakit hati
    Kenapa tak keluarkan soalan ini zaman Matdey kuti
    Jaga tepi kain orang jer ke yang admin blogger reti
    Atau pun risau tidak sempat bernafas Bersatu mati

    BalasPadam
  2. Biiar lah banyak duit parti Melayu yang memerintah
    Apa pasal admin blogger mula kelam kabut melatah
    Parti China DAP lagii kaya tak pula risau nak bantah
    Atau admin macam Muyidin sangkut amoi bergetah

    BalasPadam
  3. Hidup UMNGOK sekarang adalah atas duit haram... iaitu RASUAH... bukan lg perjuangan suci membela agama bangsa dan tanah air... klu KC dpt 1k sorang... tk taw la brp KB dpt... perwakilan... MKT...Menteri... bapak kpd segala menteri... so jgn terkejut kalau bangsa Melayu hancur disebabkn kerakusan pemimpin mereka dr sekecil2 nya hinggalah yg teratas sekali... Dayus nya bangsa Melayu krn memilih golongan ini menjadi pemimpin... dan celaka lah bagi mereka yg hidup dgn duit rasuah hasil menipu anak bangsa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap saja mulut mengata orang makan duit haram
      Ini le jadinya bila hati dengki jiwa rasa tak tenteram
      Ditambah pulak terasuk dendam amarah dan geram
      Cuba gii chek kot darah terlebih gula dengan garam

      Padam
  4. Kesiann..begitu murah harga diri ketua cawagan..tuu baru peringkat cawangan bagaimana pula diperingkat atasan..?Jamal lahanat nii ingat duit segalanya..umum dpn tpm plk tuu..celakalah mereka tuu..prOoTt

    BalasPadam
  5. Pakcik Jamal Stongkol saje jee buat hal nak bagi highlightkan kisah berleluasanya politik wang dalam parti Umno pada era Najibon. Lagi Tuan Presiden nak elak kontroversi pasal politik wang, si Mat Ikan nie pula saja2 tambah garam pada luka yang maakin bernanah.. Maka makin cepatlah tenggelam bahtera lanun Bugis daripada muka bumi ini.... Aaamiin.

    BalasPadam
  6. Korang baca tak ciiter mahasiswel gedik Anis Syafiqah
    Kalau exam selalu diia inii tahap rendah dapat markah
    Polis sedang carii tak tau ke mana diia nak melangkah
    Rasanya minah ni akan ke dalam tak sempat menikah

    BalasPadam
  7. Apa masalah budak admin nihh... ko dah berambus dari umno apa lagi yg lu mau...?
    merenyeh renyeh dng umno utk apa lgi...
    ko bela jer parti bersatu barua penjajah zionis yahudi rothchild tuuu
    bela parti bersatu dulu nnti lum PRU dah bubar...
    tak payan terhegeh lagi d g umno
    pi ggan x retak nasi x dingin
    Barua penjajah umno dah x hingin...

    dah berambus buat cara berambus...

    BalasPadam
  8. Admin dengkii UMNO banyak duit dari Bersatu sundal
    Bersatu Botox nii kalau berniiaga tahap makan modal
    Di Sabah pulak tak ada sokongan dari geng Pie Apdal
    Boleh tengok le nanti parti ini mudah jer UMNO bedal

    BalasPadam
  9. Sdra Admin,

    Biar macai2 najib dalam umno kutuk anda. I tnink you have been vindicated TODAY, sir, by RAHMAN DAHLAN

    Malaysian Official 1 received US$681 million of stolen money.
    Malaysian Official 1 was also responsible for the fraud.
    Malaysian Official 1 also treated (1MDB) as a personal bank account.

    Rahman Dahlan now confirms that this thief who defrauded the Malaysian people is Najib Razak.

    Sdra Admin,

    Saya fikir mulai esok hari, tulis pasal apa sdra fikir tentang kes saman sivil di US.

    Mereka2 ini kena sebiji dari orang mereka sendiri Rahman Dahlan

    Allahuakbar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam cerita Pizi mengaku BAFIA dan sanggut masuk penjara. Belum tentu itulah pengakuan sebenar.

      Padam
    2. Rahman Dahlan mengesahkan MO1 is Najib. MO1 tu DoJ yg sebut.
      Itu kes money laundering in US of which DoJ still cant prove anything...it has nothing to do with 1mdb back in Msia.
      Lu faham english tak Cai?

      Padam
    3. Awal awal dulu semua nafikan...
      Kononnya Mo1 bukan si najeeb sialan...
      Tapi hari ini raman dalan dah sahkan...
      Pegi mampus lah pencacai najeeb sekalian..

      Kuang kuang kuang

      Padam
  10. Admin blogger ni serupa Matdey semakin tidak cerdik
    Cai-cai tukang backing dia pula jenis kaki maki herdik
    Gaya ini diterap sampai ke budak U punya anak didik
    Contoh paling jelas ialah minah bingai Syafiqah gedik

    BalasPadam
  11. mungkin ini salah satu caranya hendak pekenakan pembangkang dengan permainan mereka sendiri: beri racun (cerita lakon) sebagai umpan.

    adalah jelas percakapan secara terbuka dibuat depan ribuan orang dan para pemberita hanyalah lakonan bagi menguji akal si kuda trojan dan operatif Probunga semata-mata.

    yang nak tergelak itu ada juga putra/puteri yang telan bulat-bulat umpan jamal tanpa berfikir lebih panjang dan lebo!

    kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekali baca tobat aku ingat cerita betul. Dua kali baca, rupa-rupanya mesej pekenakan geng Bunga Raya! Cilako lu Ikan Bako! kik kik kik

      Padam
  12. Ewaah ada marii pulak entah mana punya cai si polan
    Datang jual aota putar belit statement Raman Dahlan
    Udah tentu cai ini pun banyak dedak Matdey dia telan
    Tak perlu nak bertakbir ler cai fasiiq ngko boleh jalan

    BalasPadam
  13. Dasar pengkhianat 22 tahun berkuasa beratus billion untuk kroni dan anak beranak... legasi beban hutang yg menimbun untik rakyat... konsesi perjanjian untung atas angin beratus billion untuk jangkamasa panjang yg membebankan rakyat....

    Dasar pengkhianat melutut minta nyawa minta penjajah asing utu campurtangan dan menjajah

    Dasar pengkhianat tidak mengenang budi
    Dasar pengkhianat penting kan diri irihati tak sudah sudah sampai diri tak ingan tunggu nak mati.....

    berambus dari parti keramat UMNO....jalan terbaik untuk pengkhianat tak kennang budi....
    Racun diberi budi dikhianati....

    BalasPadam
  14. Admin ni dan sewaktu dengannya memang jenis spesis dengki khianat terhadap bangsa melayu untuk maju..komen2 panjang macam sampah..ingat dapigs yang kau puja2 tu boleh bantu orang melayu selain hanya suka tengok orang melayu berpecah dan bermusuh macam yg berlaku sekarang..dasar pengkhianat..

    BalasPadam
  15. Kelihatan cai-cai bahalol dah tidak lagi banyak cakap
    Mungkin kes berarak hari tu ramai polis dah tangkap
    22 Ogos mereka termasuk Matdey punya perangkap
    Agaknya ada bersama Syafiqah dalam satu sel lokap

    BalasPadam
  16. Sejam yang lalu:

    AKJ serang MO1
    OSTB serang MO1
    Blog ANC serang MO1

    Wah macam dah berjanji-janji nak kuo citer sama bersama-sama. Apa yang melata? wakakaka

    BalasPadam
  17. Admin ni apa muslihat sebenar rakyat nak diperdaya
    Kenapa didengkii kalau parti Melayu Umno kaya raya
    Parti ini udah bantu ramai orang Melayu jadi berjaya
    Termasuklah juga anak beranak puak Matdey buaya

    BalasPadam
  18. Blog budak kadir jasin main lagu sama dng putrayahudimerdeka.... masalah org tak layan blog budak kadir jasin.... kah kah kah... kadir oooo kadir...budak kadir tu elok gi jasin jer la.... mana tau dapat jdi wakli rakyat jasin pulak... kah kah kah

    BalasPadam
  19. http://www.tv14.my/2016/09/01/rpk-dakwa-mahathir-bakal-hilang-rm100-billion-jika-mukhriz-tidak-jadi-pm/

    macai2 madey mmg takkan terima kebenaran ini... apatah lagi depa pun turut serta kenduri makan najis kafir2 DAP PKR RBA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. RPK..?kesian ko nii..masih percayakn mamat lahanat nii...kalau gitu betullah apa yg dikata oleh rpk dulu bahwa kak mah berada ditempat pembunuhan altatuya tu..prOoTt

      Padam
    2. Cerita 100 bilion tu bukanlah rahsia tertutup. Sume olang termasuk pembangkang sudah lama tahu itu celita tapi tak boleh buat apa-apa kelana itu wang ploksi yang pigang.

      Padam
  20. Umno perjuangkan Melayu sejak era perti kapal layar
    Kini nak dihancur oleh konco Matdey punya empayar
    Salah sekor dari nya si Putera M nii blogger berbayar
    Tapii kalu buat posting selalu tahap biol putus wayar

    BalasPadam
  21. Demi kepentingan dirii Matdey dah ketepi soal maruah
    Berpuluh tahun sudah samaa UMNO menumpang tuah
    Dia anak beranak udah kumpul rezekii melimpah ruah
    Kini nak hancur Melayu berpakat DAP kemain dia juah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemakan dedak tegar UMNOnok!!!

      Padam
  22. Admin blogger udah kehabisan aota nak pusing putar
    Diia sangat risau kelak Parti Bersatu tak ramai daftar
    Dari caii-cai dia pulak sokongan dah tak lagii dilontar
    Rasanya admin ni kesudahan kat hospital le terlantar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penghisap kotek Lanun Bugis demi dedak!!!

      Padam
  23. Matdey dah lama rancang UMNO mahu dikasi hancor
    Geng sekutu dia Muyidin kekasih nonya Nika pelacor
    Diguna dalang rahsia sulit negara mereka jual bocor
    Biar dulu mereka main api kelak nanti akan melecor

    BalasPadam
  24. UMNO tiidak rela nasib bangsa Melayu nak dipertaruh
    Ahlii-ahli nya akan terus berjuang tidak perlu disuruh
    Biar tumpah darah patah sayap bertongkatkan paruh
    Sediikit tak akan gentar hadapi kiilat petir dan guruh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang Bahlol mcm kau jer yg berpendirian Bongok mcm ni suka sgt hisap pelir Najib demi dedak!!!

      Padam
  25. Tak usah banyak berbalah pendapat. Kalau tak nak guna duit, guna lah air liur je, sebanyak mana pun boleh. Suka hati ngko lah.

    BalasPadam
  26. Resepi gorengan Putera M kali ni tak dapat sambutan
    Ntah apa kejadah pula nak direka inii blogger syaitan
    Bagi orang Melayu UMNO tetap kan menjadii rebutan
    BERSATU ibarat tak kena perencah tak cukup santan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gorengan Putera M tak seenak dedak yang ditabur Lanun Bugis Penyamun 1MDB Tersohor Dunia!!!

      Padam
    2. Melayu UMNOnok sekarang memang kuat makan dedak!!!

      Padam
  27. Banyaknye pemakan dedak pekak kt sini..

    BalasPadam
  28. Putera M elok le buangkan sikap buruk tak berhemah
    Rentikan lah mencarii makan hasil fitnah dan tohmah
    Tidak berkat rezeki kalu rosakkan perpaduan ummah
    Kejora nii sekadar nak nasihat bukan le beri ceramah

    BalasPadam
  29. HIDOP UMNOnok!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak baik mencarut. Kalau omak ngko tau macamane.

      Padam
  30. Dalam Blog ini pon byk dedak bertaburan yang taburkan si Lanun Bugis sebab itu ramai ayam aka penggosok Pelir Lanun Bugis!!!

    BalasPadam
  31. Pencacai najeeb memang bangang lagi bodoh...
    Asyik nafi nak backing si jahanam..
    Siapa gerangan mo1 dah heboh..
    Pencacai tak kisah sebab syok melantak dedak haram..

    Kuang kuang kuang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasal mo1 pun riuh rendah. Kelakar betul le ajk protun semua ni.

      Padam
    2. Bila dah kantoi kata kelakar lah pulak..
      Awal2 dulu kata itu bukan si penyangak..
      Pencacai bangang tak peduli negara dah rosak..
      Yang korang tahu hanya dedak dedak dedak...

      Kuang kuang kuang

      Padam