Ahad, 11 September 2016

Pilihanraya Awal Untuk Menyelamatkan Jho Low Dan Sekutu..?


Betul ke boleh selamat? Semakin melingkup adalah..! Layan...

Umno bergegas adakan PRU14 elak pembangkang bersatu?

Bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sentiasa menekankan kepentingan pembangkang untuk bersatu bagi mengalahkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.
Mungkin ini sebab-musabab tindakan mengejutkan Mahathir yang merungkai permusuhan selama 18 tahun dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menjurus kepada perdamaian.
Banyak pihak melihat perkembangan ini sebagai petanda sesuatu yang mendatang sebagai sebahagian daripada usaha untuk menyatukan pembangkang.
Tetapi Umno tentunya tidak akan hanya duduk dan tidak berbuat apa-apa. Baru-baru ini, khabar angin bertiup kencang mengenai pilihan raya umum ke-14 bakal diadakan seawal Mac tahun depan.
Perkembangan tersebut diakui oleh pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang yang melihat potensi pilihan raya umum diadakan lebih awal agar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) tidak mempunyai masa untuk mengatur pergerakan.
"Itu mungkin salah satu faktor," kata Lim kepada Malaysiakini ketika ditanya sama ada pilihan raya umum awal akan memihak kepada pembangkang.
Ditanya sama ada DAP bersedia menghadapi pilihan raya umum lebih awal , anggota parlimen Gelang Patah itu menambah, pihaknya tidak mampunyai pilihan tetapi menghadapinya.
Bagaimanapun, jika pilihan raya umum diadakan pada bulan Mac 2017, Lim percaya bahawa ia akan mengejutkan semua orang, termasuk parti pemerintah sendiri di luar kawalan.
"Beberapa pemimpin Umno mengatakan mereka sentiasa bersedia tetapi saya fikir semua orang akan terkejut," tambahnya.
Namun, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mengatakan beliau telah mendengar mengenai pilihan raya umum lebih awal sejak sekian lama.
"Cakap-cakap selalu berbunyi (Perdana Menteri, Datuk Seri) Najib (Razak) mahu mengadakan pilihan raya selepas sambutan raya tahun depan.
"Bagaimanapun, jika beliau berasa peluang lebih baik jika pilihan raya diadakan sebelum itu, beliau akan mengadakannya seawal bulan Mac," tambahnya.
Anggota parlimen Pandan itu turut mengakui beliau pada mulanya meragui tarikh pilihan raya lebih awal itu kerana parti pemerintah akan memerlukan sejumlah dana yang banyak untuk menghadapi pilihan raya umum.
Namun, pengumuman Putrajaya baru-baru mengenai projek Taman Tugu bernilai RM650 juta membuktikan menimbulkan persoalan yang cukup besar, ujar Rafizi.
Jadi apakah pembangkang bersedia untuk menghadapi pilihan raya?
Rafizi berkata, orang ramai marah dengan Najib disebabkan oleh isu-isu yang melingkari Perdana Menteri. Ini membawa makna separuh daripada tugas pembangkang telah selesai.
"Hampir tiada apa-apa yang pembangkang perlu sediakan dengan tugasan berdepan dengannya tidak lagi menjadi seperti dahulu.
"Kalau kebiasaannya, pembangkang berdepan kesukaran dalam bilangan program dan ceramah untuk mengenengahkan isu-isu kerana menanggung kos dan masa - dan semua itu telah selesai," ujarnya.
Bagaimanapun, Rafizi melahirkan kebimbangan mengenai sepantas mana parti-parti pembangkang dapat menyelesaikan perbezaan terutama rundingan kerusi.
Cabaran dalam merundingkan kerusi
"Dalam usaha untuk mendapatkan tahap kesediaan kepada kira-kira 70 peratus pada Februari akan datang, rundingan kerusi perlu dimuktamadkan pada Disember.
"Jika ia melepasi bulan Disember, orang ramai akan bosan dan pastinya isu seperti ini tidak akan memberi kelebihan kepada kami," jelas beliau.
Sebenarnya rakyat tak sabar menunggu pilihanraya..! Rakyat dah muak dengan kerenah kepimpinan negara yang rosak..!
Barisan pembangkang yang diketuai oleh Tun M juga rakyat..! Pasti sudah ada persefahaman yang belum dimuktamadkan..! Namun sudah wujud gandingan bersama atas satu matlamat..! satu tujuan..!
Tujuannya sama..! sama dengan apa yang rakyat seluruh negara mahu dan nantikan..! Adakan la PRU bila bila..!!! 
Jangan salah guna kuasa dengan menggunakan MKN sudah la..! Kerana jangan lupa bahawa kuasa rakyat lebih besar lagi pengaruhnya..!
Tunggu..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Kepada yg belum daftar, pergi lah ke suruhanjaya pilihanraya Dan daftar kan diri anda, pastu jangan undi parti Najib, undi parti bersatu Dan jika umno beri habuan ambil Dan undi bersatu....

    BalasPadam
  2. Yaa..ada khabar angin kata bln 3 atau 5 akn ada pru14..ketua2 bahagian dijangka akn dipanggil mohd najib dlm masa terdekat..dn sebagai menghadapi sebarang kemungkinan beg2 besar telah bersedia di klia..andai bn kalah sng nk cabut ametika..prOoTt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ohh di sinii rupanya ngko Ted Manop sial anak luar nikah
      Nak ganggu hal negara tak padan anak peminta sedekah
      Baru anak anjing tak tumbuh giigi kaki orang nak kerkah
      Nko suka permainkan kitorang ternyata ko siilap langkah

      Padam
    2. Ini pantun seloka yang kita sengaja mahu ulang-ulang
      Khas ingiin tujukan dekat ngko Ted Manop anak jalang
      Sebab ngko ini ibarat anjing yang sentiasa suka tulang
      Secara perlahan kiitorang nak tunjuk nko jalan pulang

      Padam
    3. Kita ulang-ulang pantun tuju kat Ted Manof haram jadah
      Seronok nak gurau dengan ni mat rempit penagih dadah
      Budak anak jalang ini udah biasa dia tak akan terngadah
      Sebab itu Ted anak haram ni muka dia kami mahu ludah

      Padam
    4. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    5. Ini pantun seloka yang kita sengaja mahu ulang-ulang
      Khas ingiin tujukan dekat ngko Ted Manop anak jalang
      Sebab ngko ini ibarat anjing yang sentiasa suka tulang
      Secara perlahan kiitorang nak tunjuk nko jalan pulang

      Padam
    6. Tiada manafaat langsung membaca pantun-pantun menggerapu low class yang mutunya seakan komen-komen maki hamun Nek Tempoyak.

      Padam
    7. Pantun pantun low class yang penuh caci maki dan carut marut. Tak ada nilai intelek langsung. Bukan setakat jemu ja, malah menjelikkan. Kalau tak suka jangan masuk sini, pergilah ke blog2 pemakan dedak.
      Blog ini hanya untuk orang2 waras dan selamat dari dedak ja.

      Padam
  3. Kenapa dengan MKN ni admin terlampau-lampau gelisah
    Kalu kuasa rakyat lebih besar kenapa kelam kabut resah
    Tak kan admin dah jadii makan tak lalu mandi tak basah
    Ini semua api-api fitnah mahu elak Matdey kena belasah

    BalasPadam
  4. Sabotaj Najib: Exco Pemuda Umno Pulau Pinang Digantung



    Ahli exco Pemuda Umno Mohd Rafiq Naizamohideen mengecam apa yang disifatkannya sebagai tindakan "terpilih" selepas beliau digantung kerana dikatakan cuba mensabotaj Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron.

    Dalam satu kenyataan hari ini, Mohd Rafiq berkata beliau digantung sebagai ahli Umno selama enam tahun atau dua penggal manakala jawatannya sebagai exco Pemuda Umno juga digugurkan.

    "Saya dijatuhkan hukuman yang sangat berat ini atas hanya satu pertuduhan kononnya saya didapati menghasut dan merancang untuk melakukan sabotaj terhadap Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Melaka Datuk Seri Idris Haron melalui satu Program Bicara Negarawan yang dicadang dianjurkan di Melaka pada tahun lalu,” katanya.

    Acara ini, katanya adalah untuk menampilkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam satu perbincangan tentang masa depan Umno menjelang pilihan raya umum ke-14.

    Mohd Rafiq yang kecewa dengan penggantungan itu berkata acara itu tidak menjadi kenyataan dan jemputan awal dibuat kepada Mahathir ketika beliau masih ahli Umno.

    Mohd Rafiq berkata beliau memanjangkan jemputan itu sebagai bantuan kepada seorang ketua cawangan Umno yang berminat untuk menganjurkan majlis yang menampilkan Mahathir tetapi kemudian membatalkannya atas kebimbangan mereka tidak boleh mengawal setiap butir kata ucapan bekas perdana menteri itu boleh katakan.

    Beliau berkata setahun selepas kejadian itu, Idris atas sebab tertentu membangkitkan isu berkenaan semula sehingga menyebabkan beliau dirujuk kepada Jawatankuasa Disiplin Umno.

    "Saya berasa hairan bagaimana saya boleh dituduh menghasut dan merancang untuk mensabotaj Presiden Umno dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Melaka dan dijatuhkan hukuman yang sangat berat atas program yang tidak dianjurkan saya oleh saya, dan yang paling penting program itu dibatalkan dan tidak diteruskan atas usaha saya menyakinkan pihak penganjur sendiri,” katanya.

    Mengutuk tindakan terpilih itu, Mohd Rafiq berkata, ada pemimpin Umno lain yang melakukan dosa lebih besar tetapi tidak menghadapi sebarang tindakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita nak ulang-ulang pantun untuk Ted Manof pendengki
      Sebab Ted Manof anak haram jadah ni busuk punya kaki
      Biar sampai Ted inii menyorok celah mak dia punya puki
      Lagi pun sesuai macam itu sebab dia bapok bukan lelaki

      Padam
  5. "1MDB no longer disturbs my mind and heart”.- bekas Menteri kewangan Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.

    Satu demi satu dah sedar.... bahawasanya pemimpin mengsonglap menganaiya menzalimi menindas mencuri menyamun wang milik rakyat Dan negara TIDAK SESEKALI DIIZINKAN!!!!!

    Maksudnya DiHARAMKAN!!!, di hari pengadilan nanti,OTOMATIK tubuh badan kamu akan menjawab!!!

    Termasuk juga mereka2 yg bersubahat bersekongkol Dan bersimpati dengan Najib Dan partinya!!!

    BalasPadam
  6. dah mula dah kempen nak PRI14 awal ... dah tau skrip madey kutty ni... nak beri tekanan pada parti pembangkang sepaya ikut telunjuk dia ... pii rahh mabuk ... go fly kite !!!

    BalasPadam



  7. Muhyidin menitiskan air mata ketika melihat buat pertama kali benderanya berpijak di bumi malam tadi.



    "Buat pertama kali saya melihat bendera saya berpijak di bumi Malaysia, buat pertama kali juga di Negeri Sembilan," kata Presiden Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Malam tadi adalah majlis pertama selepas PPBM diluluskan sebagai sebuah parti politik baharu oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS) pada 9 September lalu.

    "Saya rasa nak menitis air mata berkibarnya bendera parti pribumi di Jelebu petang tadi dan Ampangan malam ini."

    Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata demikian ketika melihat bendera parti barunya berkibar malam tadi.
    Beliau bercakap demikian pada 3,000 penyokong dalam Program jelajah selamatkan Malaysia 'Bicara Rakyat Bersatu' anjuran Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM) di padang berhampiran Surau Al Mustofa Ampangan, Negeri Sembilan malam tadi.

    BEBANAN RAKYAT
    Muhyidin berucap di Ampangan Negeri Sembilan malam tadi.
    Muhyidin berucap di Ampangan Negeri Sembilan malam tadi.

    Dalam majlis malam tadi, Muhyidin menekankan isu utama sekarang adalah kenaikan bebanan rakyat.

    Bekas timbalan perdana menteri itu mendedahkan daripada penyelidikan yang dilakukan oleh empat orang profesor untuk mengkaji beban sara hidup rakyat.

    "Daripada perbandingan yang dibuat empat orang profesor itu, dapatan mereka pada tahun 2012 dalam tempoh 4 tahun ini (2016) kenaikan kos tiga kali ganda iaitu 209 peratus beban dalam setiap perkara yang dibangkitkan rakyat selama ini.

    "Tidak ramai fikir soal 1MDB sekarang ini. Pandangan saya apa yang ditanggung adalah kesusahan dan penderitaan yang dihadapi sebahagian besar rakyat hari ini.

    "Dari laporan itu jelas terbukti situasi negara begitu cukup membimbangkan, " ujarnya.

    Katanya lagi kerajaan BN gagal selesaikan masalah kehidupan rakyat. Kesusahan yang sedang ditanggung rakyat kerana pendapatan tidak memadai menampung hidup rakyat.

    "Ini bukan cerita omongan kosong. Rakyat sekarang melakukan dua kerja seperti Ahmad Maslan cakap.
    "Sebab itu saya tidak percaya lagi pemimpin Umno lebih-lebih lagi Najib Razak," ujarnya.

    Malam tadi juga Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad menerima 1,000 borang keahlian PBBM.
    Dimaklumkan juga 30 cawangan parti itu akan di buka di Negeri Sembilan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kejora dah cakap bagi kitorang inii pantun dah jadi hobi
      Kadang-kadang itu kitorang guna untuk kempen melobi
      Tapii inii sengaja kita ulang-ulang untuk Ted Manof babi
      Kasi Ted Manof anak haram ni menyondol kat batas ubi

      Padam
    2. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    3. Ini pantun seloka yang kita sengaja mahu ulang-ulang
      Khas ingiin tujukan dekat ngko Ted Manop anak jalang
      Sebab ngko ini ibarat anjing yang sentiasa suka tulang
      Secara perlahan kiitorang nak tunjuk nko jalan pulang

      Padam
  8. PETALING JAYA: The stress of handling the 1MDB controversy had caused Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah to fall ill, leading to his resignation from the Cabinet this year, the former Finance Minister II said today. In a press interview, Husni disclosed that a question from a senior official of Bank Negara finally prompted his decision. Husni resigned from the Cabinet in June, when a Cabinet reshuffle took place, and also from all party positions. He said the official had said: “Everyone knows that you are not involved in 1MDB. Why are you feeling stressed over the 1MDB issue?” Husni said he had been under heavy stress for months in dealing with the controversy over the debts and financial affairs of 1Malaysia Development Berhad, which is fully owned by the Finance Ministry.

    He suffered prolonged high blood pressure, and had contemplated resigning since January. However, while he was flying to Laos for a meeting of Asean finance ministers, he fell ill. “I told the officers that I can’t attend the meeting in the evening,” Husni told the Sinar Harian newspaper. He said the Bank Negara officer’s question “words opened my heart… I had to separate work, things that do not involve me and my condition.” After his resignation, he felt relieved and “1MDB no longer disturbs my mind and heart”. In the interview, Husni was reported to have spoken about hypocrites who dealt with corruption issues, and said he had been criticised for proposing efforts to improve Malaysia’s standing on corruption.

    -:KREDIT KEPADA FMT.

    BERRAUBATLAH PENCACAI SEKALIAN, TERNYATA MASIH ADA YANG MELIHAT WANG BUKAN SEGALA GALANYA....

    BalasPadam
    Balasan
    1. *** TAUBAT DAH TAK JALAN...Pergi BERUBAT LAH PENCACAI SEKALIAN PUN BOLEH JUGA...MAKSUD BERUBAT DI SINI ADALAH, PERGI KE PUSAT JAGAAN HOSPITAL BAHAGIA, HARMONI DAN TENTERAM.

      Padam
  9. Kiita ulang-ulang pantun untuk Ted Manof biol otak nipis
    Kasi Ted anak haram sial ini tengok pantun belapis-lapis
    Untuk anak jalang luar nikah ni tak perlu nak kena tapis
    Sengaja ulang-ulang bagi perut iblis ni kembong kempis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    2. Ini pantun seloka yang kita sengaja mahu ulang-ulang
      Khas ingiin tujukan dekat ngko Ted Manop anak jalang
      Sebab ngko ini ibarat anjing yang sentiasa suka tulang
      Secara perlahan kiitorang nak tunjuk nko jalan pulang

      Padam
  10. Kita ulang-ulang pantun untuk Ted Manof anak haram
    Sebab Ted babi inii belum begitu cukup makan garam
    Bagi can Ted haram jadah ni copy paste buang geram
    Lepas itu belajar lontar komen secara aman tenteram

    BalasPadam
  11. Kita ulang-ulang pantun bagi Ted Manof dajal jadi sedar
    Kita tendang terajang balun ganyang kasi dia tersandar
    Kiita tiibai paku tajii tujah tunjal sampai mata dia pudar
    Aahh..lega rasa bila budak anak haram ni udah beredar

    BalasPadam
  12. Inii mau ulang-ulang pantun pasal Ted Manof kera duku
    Budak anak haram luar nikah ni di blog lain dia tak laku
    Di mana jer dia muncul dia akan kena lanyak tibai paku
    Dia dah teruk kena ganyang tumbuk terajang lutut siku

    BalasPadam
  13. Chai pantun, othman cam mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah mual nak pantun pasal si tua kutok Othaman Kadok
      Terlentang dajal itu kena Kejora punya penumbuk cedok
      Dia ketakutan lari ke hutan kena pula pagut ular sendok
      Apa lagi iblis keparat tu kini jadii kubor punya pendudok

      Padam
    2. Sebelum ini Othaman ada juga mari menyamar menipu
      Macam biiasa lah bawa bahan copy paste pastu merapu
      Konar sana pusing sini bagai kereta malam tiada lampu
      Si tua kutuk bangsat tu nak jadi hero tapi itu je mampu

      Padam
  14. Ini ulang-ulang pantun pasal Ted Manof mau lagak Tuah
    Budak anak haram luar nikah ini kinii rebah makan kuah
    Mungkin sebab mak bapak dia dulu penzina kakii rasuah
    Rasa nya lepas ini budak biol kuda kayu ini tak lagi juah

    BalasPadam
  15. Ted, kau tu dahlah tua, bodoh pulak. Dahlah tunjuk bodoh depan rumah. Simpan sikit bodoh tu utk anak cucu.

    BalasPadam
  16. Chai pantun,

    Pantun2 kat atas tu boleh naik kan nama najib ker?

    Boleh bersihkan nama najib ker?

    Boleh halalkan songlapan najib ker?

    Ini lebih penting...

    Chai punya pantun, najib boleh menang PRU ker?

    Nanti bila najib KALAU & JIKA menang PRU nanti mesti keluar di dada akhbar bertajuk begini....

    "NAJIB MENANG, KERANA PANTUN PENCACAINYA!"

    hebat lah chai, mantop! Mantop!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu pantun2 khas untuk Ted Manof bangsat anak haram
      Sebab yg lepas2 budak babi ni komen cara lepas geram
      Dia copy & paste ganggu sana sini tiada aman tenteram
      Malam ni kita nak kasi budak luar nikah ni lemas karam

      Padam
  17. Ini ulang-ulang pantun kasi Ted Manof cai yang bersalah
    Pasti Ted anak babi menyesal tetapi malu nak mengalah
    Lagi satu Ted bingai ini menyesal dulu dia malas sekolah
    Namun semua dah settle, anak haram itu pun dah belah

    BalasPadam
  18. United MACAI Najib Organisation aka DEDAKERS hanya pandai bagai berPANTUNPANTA*. Otak dah overflow dgn DEDAK yg expired. Kesian MACAI. Kurrrrr........Kurrrrrrr.........Kurrrrrrrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada kualiti langsung tulisan anda...

      Memang anda seorang yang keliru , dikelirukan dan cuba mengelirukan orang lain yg anda ingat kurang cerdik mcm kamu...

      Percayalah !!! apa yang anda faham tentang sesuatu isu bergantung apa berita yg anda baca...kalau baca berita fitnah, maka sesatlah kamu...

      Sebab tu , buatlah analisa sikit....jadi mansuia yg berfikir bukan mengikut mmebuta tuli

      Padam
  19. United MACAI Najib Organisation aka DEDAKERS hanya pandai bagai berPANTUNPANTA*. Otak dah overflow dgn DEDAK yg expired. Kesian MACAI. Kurrrrr........Kurrrrrrr.........Kurrrrrrrr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waah ini sudah bagus, ibarat ikan mabok masuk unjam
      Enak je jadii makanan Kejora fikir tumpul ke fikir tajam
      Sama saja cai-cai mangsa ni rapat terbenam kita rejam
      Cai 11.58 ini dapat kat Nuat dia tutuh jubor mau sejam

      Padam
  20. Ini ulang-ulang pantun kasi kat Ted Manof babi binatang
    Kiita mau lanyak sampai mata berpiinar nampak bintang
    Mau bagi babi ni lemah semacam wanita dalam pantang
    Setakat ini alhamdulillah dia sudah tersandar terlentang

    BalasPadam
  21. Semekom, Lama tak masuk sini, ada masuk, Cuma tgk banyak Sgt pantun. Jadi Takde la Baca. Tak minat pantun. Tapi pasal hari ni cuti, luangkan la sikit masa membaca, Emm, komen masih hebat, maki org tetap ada. Tapi trselit gak nama tuhan. Emm, nak buat camne, cari makan ye bang. Sudah2 lah tu, cari rezeki halal. Tak kisah la keje ape pun, Mcm zahid cakap 3D pun Takpe. Janji halal, kalau jujur pahala pun dpt, berkat lagi. Nak sokong Sape tu hak masing2. Ni org yg disokong makin kaya, ada duit bilion2. Awak maki org dpt dosa, tak tau la pulak kalau jual 1 kilo pantun boleh makan 1 bulan. Kalau Mcm tu, terus berjuang. Senang awak sampai mati. Dan Kat sana nanti jambatan masuk syurga tuhan bukak luas2 untuk apa yg Awak kerjakan. Ok, sorry ye kalau terasa. Mai pantun sekilo. Ikat tepi aaa.

    BalasPadam
  22. Amazing.......

    Ada seorang hamba Allah dalam blog ini. Suka caci, maki. Kutuk sana kutuk sini. Tiap tiap hari tanpa rasa bersalah dan berdosa.

    Menganggap semua pembaca blog ini bodoh dan tak berguna. Dia saja betul dan berani konon membela perompak penyamun yang telah membangsat dan mendedak nya.
    Dia seolah tak kan mati dan tidak akan dikubur dan dibangkit pada pafsng masyar. Dialah hero dialah pembela penyamun dan perompak.

    Ali tinju dan jamal tak dapat lawan kesombongan manusia ini. Dialah menang dialah gagah,

    Kepada manusia ini, semoga anda terima balasannya baik di dunia mahupun diakhirat kelak.

    Laillahailla anta sibhanakainni kunyuminazzalimiin....

    Rasalahperitnya nanti...insyaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teriima kasih 6.47 pg, anda ahlii syurga pejuang sufi suci
      Ko baca dari awal posting terdahulu siapa mula maki caci
      Mereka inii jadikan berdepa-depa benda kecil yang seinci
      Tokok tambah berbagaii macam supaya PM terus dibenci

      Padam
    2. 8.03

      "Ko baca dari awal posting terdahulu siapa mula maki caci"

      Sebelum nak tuding satu jari telunjuk kat orang, empat jari lagi kearah kamu.

      Perangai macam budak2, akal macam budak2 nafsu org tua tapi takder tenaga...

      Padam
  23. Ada PRU awal pun bising...

    buat lewat pun bising

    tak ada isu ke??

    apa kena mengena dgn Jho Low??

    Masalah sekarang ialah yang buat fitnah tak menjadi

    Najib tak tumbang tumbang....malah lagi kuat (hasil dari pertolongan Allah)

    Itu yang makin sakit hati dan dendam membuak buak sehinggakan musuh paling kuat dah jadi kawan, prinsip perjuangan dibuang dlm tong sampah, parti yg dia dokong dulu nak dihancurkan padahal tunggu ajelah pemilihan pucuk pimpinan nanti kalau tak puas hati....

    Memang kotor politik yg dikotorkan oleh politikus yang kotor

    BalasPadam
    Balasan
    1. PrOoTt... Arghhh lega baq hang

      Padam
    2. Awat semalam Ted Manop hang laghi meghata ulu iliaq
      Ni kami nak ulang-ulang pantun tibai hang giliaq-giliaq
      Biaq la ghaya nii hang kegheyau ayaq mata mengaliaq
      Dok melengung dii ghumah gheja ughut batang peliaq

      Padam
    3. Bukti dah berlambak-lambak, masih kata fitnah, fitnah, fitnah. Aduhai, kenapalah bongok sangat?

      Padam
  24. Tak ada kualiti langsung tulisan anda...

    Memang anda seorang yang keliru , dikelirukan dan cuba mengelirukan orang lain yg anda ingat kurang cerdik mcm kamu...

    Percayalah !!! apa yang anda faham tentang sesuatu isu bergantung apa berita yg anda baca...kalau baca berita fitnah, maka sesatlah kamu...

    Sebab tu , buatlah analisa sikit....jadi mansuia yg berfikir bukan mengikut mmebuta tuli

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeye jer..

      Padam
    2. Awat semalam Ted Manop hang laghi meghata ulu iliaq
      Ni kami nak ulang-ulang pantun tibai hang giliaq-giliaq
      Biaq la ghaya nii hang kegheyau ayaq mata mengaliaq
      Dok melengung dii ghumah gheja ughut batang peliaq

      Padam
  25. Kejora jing nama yang satu
    Buruk perangai lagaknya hantu
    Tak ingat mati kalau begitu
    Dalam mulutnya masukkan sepatu

    Hari hari dia mencarut
    Otak kecil letak kat lutut
    Tak ada maruah berhati perut
    Gila memaki mulut pun herot

    Pantun orang semuanya salah
    Hanya pantunnya yang menyerlah
    Diajak berdebat lari tak sudah
    Penakut rupanya budak sekolah

    Tanjong Rambutan dia penghuni
    Tujuh tahun berkandang bergari
    Memaki malam hingga ke pagi
    Akibat mintak bini tak kasi


    BalasPadam
  26. Sempena Aidil Adha ni diucap Selamat Hari Raya Korban
    Semoga di hari mulia ini tidak keluar kata mulut jamban
    Hidup ler cara elok dan aman usah sengaja dicari beban
    Usah suka cerca orang nanti diri jadii meroyan meraban

    BalasPadam
  27. Ini 7.21 jing jibbo yg memaki hamun tapi sekelip mata bertukar konon baik jadi punasihat. Mmg dajal mata satu dia in..

    BalasPadam