Ahad, 11 September 2016

PANAS ~ MCA Sudah Mula Kutuk Najib Secara Terbuka..?


Ikan busuk di kepala..! 

MCA: Umno hanya jaguh kampung, penting survival sendiri

Umno menjadi punca di sebalik kejatuhan BN kerana lebih mengutamakan survival sendiri dan menikmati sokongan pengundi luar bandar di kawasan majoriti Melayu dengan mengorbankan rakan-rakan gabungannya, kata MCA.
Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Ti Lian Ker berkata, kecenderungan Umno untuk menjadi jaguh kampung telah menyebabkan kekalahan BN di kawasan bandar.
Ujar beliau, tidak berguna jika BN terus menjadi wira kampung , bersorak di luar bandar tetapi terpaksa menggadai kerusi bandar sebagai balasan.
"Atas kesedaran inilah maka kita perlu berubah, mengembalikan BN ke tahap cemerlang yang dikecapi suatu masa yang lalu sebelum para pemimpin Umno mula berbalah sesama sendiri dan hanya mengutamakan survival Umno dan tidak kepada survival BN secara keseluruhannya," jelas Ti lagi.
Itu dulu..! jaguh kampung..! Dalam PRK Rompin PDM kampung dan Felda pun peti undi UMNO kalah macam mana nak jadi jaguh lagi..!
Lepas ni alamat...kampung dan bandar la kalah..!
Apa yang tinggal?
Lu FIkir La Sendiri!!!

26 ulasan:

  1. JAWAPAN" OXFORD " KHAIRY JAMALUDDIN
    MCA: UMNO HANYA JAGUH KAMPUNG


    Umno menjadi punca di sebalik kejatuhan BN kerana lebih mengutamakan survival sendiri dan menikmati sokongan pengundi luar bandar di kawasan majoriti Melayu dengan mengorbankan rakan-rakan gabungannya, kata MCA.
    Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Ti Lian Ker berkata, kecenderungan Umno untuk menjadi jaguh kampung telah menyebabkan kekalahan BN di kawasan bandar.
    Ujar beliau, tidak berguna jika BN terus menjadi wira kampung , bersorak di luar bandar tetapi terpaksa menggadai kerusi bandar sebagai balasan-Malaysiakini
    JAWAPAN KHAIRY:
    Ketua Pemuda UMNO Malaysia ,Khairy Jamaluddin telah memberikan jawapan "Oxford" kepada kritikan saya terhadapnya kerana membiarkan general-generalnya terus memainkan politik kekampungan untuk mendapat sokongan di kalangan orang Melayu dan Islam.

    Maksud saya politik kekampungan ialah mencari kekuatan dengan membangunkan ketakutan dan ketidakyakinan di kalangan orang Melayu dan Islam atas isu-isu yang bersifat bogey dan kesamaran sedangkan sekarang seluruh rakyat melampaui batas kaum berkongsi kebimbangan yang sama dalam isu lebih besar yang melupakan mereka dari isu perkauman.

    Khairy berpura-pura tidak nampak hal ini kerana berasaskan kepada kenyataannya di Utusan Malaysia hari ini" kita serasi dengan kampung dan kita mempunyai kekuatan sendiri di kampung."

    Ini tidak boleh dinafikan dan merupakan suatu jawapan poltik yang bijak,tajam,tepat ,realis dan berkualiti dari seorang yang berkelayakan Universiti Oxford.

    Mustahil Khairy tidak faham apa yang tersirat dari kenyataan Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA Datuk Seri Ti Lian Ker bahawa "telah berlalu hari- hari di mana UMNO boleh menunjukkan jari kepada golongan minority dengan mempamerkan kekuatan dan menjerit supaya Melayu dan Islam bersatu untuk menentang orang lain. Keyakinan di kalangan orang Melayu sekarang membolehkan mereka berfikir di luar kotak atau feudalistics."

    Walaupun termasuk dalam keyakinan ini tetapi sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy tidak dapat memenuhi hasrat rakyat walaupun diluar bidang politik seperti melantik peneraju FAM yang bukan dari kalangan kerabat diraja walaupun disedarinya bahawa hal ini telah menjadi halangan besar kepada kemajuan bola sepak negara.

    Khairy tidak kehadapan dalam permainan politik kekampungan yang berpandu kepada pemikiran yang cetek tetapi menampilkan general-generalnya untuk memburukkan tokoh-tokoh profesional negara yang mahu membantu menegakkan kerajaan yang bersih.

    Dengan laporan "buruk" mengenai mereka dibuat kepada polis, kalangan profesional ini digambarkan seolah
    -olah akan membunuh masa depan Melayu sebaliknya mereka inilah yang diharapkan oleh orang Melayu untuk mengangkat maruah Melayu.

    Khairy tidak berani untuk mengambil kesempatan dari kehilangan keyakinan rakyat terhadap kepimpinan negara untuk bertindak sesuai dengan citarasa kebangkitan generasi Melayu baru yang mahukan kepada kepimpinan yang berwibawa, bersih, cekap dan amanah.

    Khairy berada dalam krisis keyakinan diri untuk bertindak berani samada mengambil risiko melancarkan suatu revolusi dalaman atau meneruskan tradisi evolusi politik cara UMNO untuk survival politiknya.


    ZAMKATA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala hotak MCA cakap Umno lebih gutamakan survival sendiri dan menikmati sokongan pengundi luar bandar di kawasan majoriti Melayu. Apa lagi kalau tak gitu? Nak suruh Umno tanding di kawasan majoriti Cina? Bodoh punya cakap.

      Apa dia "mengorbankan rakan-rakan gabungannya"? Nak mintak Umno tatang MCA macam budak kecil? Banyak jutawan dalam parti atau yang sokong parti, dapatkan derma dan gunakan duit tu untuk menarik pengundi Cina di kawasan Cina lah.

      Bikin Red Bean MCA, bayar mahal mahal, suruh jawab setiap komen DAP setiap hari siang dan malam. Jangan malas, jangan nak tunggu bas UMNO dahtu mengata mengarut.

      Padam
    2. MAHATHIR GEMPARKAN NEGARA

      Benarlah kata-kata Tun "Tidak ada musuh dan kawan yang kekal dalam politik." Penyokong-penyokong Anwar tentunya menerima realiti ini dengan melihat hakikat bahawa Mahathir benar-benar political animal( Haiwan Politik).

      Jika Mahathir berbaik dengan DAP di anggap sebagai mengkhianati Melayu, maka apakah pula kata-kata UMNO dengan langkah Mahathir berbaik semula dengan Anwar. Adakah beliau mengkhianati Negara, Agama dan Bangsa?

      ZAMKATA
      5 September 2016

      Padam
    3. Ya! Memang si tua iblis bangsat ini pengkhianat negara
      Demi mencapai cita peribadii sama Melayu dia berpura
      Nuat dulu dajal inii yang fitnah dan humban ke penjara
      Kini dia tergamak menyembah buat lakonan sandiwara

      Padam
    4. Sesuai sangat Zam Mydin labelkan Matdey ini binatang
      Orang yang dia fitnah dan aniaya kinii dia mahu tatang
      Boleh pakai ke orang diia kata tiada moral jadii bintang
      Memang dia inii manusia barua India punya pendatang

      Padam
    5. Org dia fitnah tp zaman najis masuk jail lg.
      Kalau setuju dia kene fitnah kena sokong lawan najis

      Padam
    6. Matdey punya hati kotor busuk bernanah dan berulat
      Segala kata-kata dia hanya ibarat taik dihurungi lalat
      Kalau babi boleh kasii jatuh Najib, jubor babi dia jilat
      Usah mimpii ko bunuh Umno Matdey barua taik palat

      Padam
  2. Jahanam Umno dan BN. Walau pun MCA dapat ha nya 7 kerusi Parlimen di PRU13, depa menambah juga situasi di mana majoriti BN tak besar.

    Sekarang dah nampak BN akan lingkup di PRU14. Najib punya pasal.

    BalasPadam
  3. MCA pun satu hal. Sepatut nya mereka hentam DAP setiap kali orang DAP cakap tak betul. Tapi mereka selalu nya diam sahaja, hingga timbul perasaan bahawa MCA sama inginkan Cina naik walau pun di teraju DAP.

    Sekarang MCA nak blame Umno pulak. Puak Protun tak kisah lah itu semua berlaku. Asalkan Najib lingkup di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu asalkan najib lingkup PRU14, tiada seorang rakyat malaysia yg waras, tidak kebulur dengan sumber haram, korup, menyeleweng, zalim dan menganaiya rakyat sanggup ber PM pemimpin bernama Najib, seadil adilnya minta najib letak jawatan beri pada zahid tin kosong sebagai PM yg baru.

      Padam
  4. Mca keluar BN saja lah.. org cina pun dh tak sokong u.

    BalasPadam
  5. Itu semua berlaku sebab Najib tak reti nak mimpin BN. Mana dia nak reti mimpin BN, mimpin Umno pun tunggang langgang lintang pukang. Dua pemimpin Umno Johor cabut lari dari UMNO sehari dua yang lalu.

    Pendirian Cash Is King punya bala. Dalam pada nak gunakan duit berbilion yang di songlap untuk menang PRU, jugak guna untuk kesenangan kemewahan sendiri. Latak atas nama anak tiri, contoh nya.

    Ha engkau, harta yang di US nak kena rampas dek DoJ. Tuhan tu kaya. Nak dera rakyat, Tuhan balaskan.

    BalasPadam
  6. Menang semua negeri miskin, Slangor, Penang, KL semua kalah! Negeri kaya semua kt pembangkang,so cara nak sakau duit, kebas duit rakyat la...easy what! ha.ha.ha

    BalasPadam
  7. MCA sudah tidak ada aura, Parti Melayu di persalahkan.Kawasan Cina ngko jagalah. Apa jaguh kampung. Memang Melayu ada hak di kampung. Apa ngko dengki.Bongok punya olang.

    BalasPadam
  8. UMNO takkan mengaku kelemahan parti. Bercakap jadi salah, Oleh kerana tak boleh bercakap ramai yg bengkak hati, jadi biarkan ......Si luncai terjun dengan labunya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan biarkan, Bang. Ngurat depa. Pujuk depa masuk Parti Bersatu. Kita mesti nyahkan Najib di PRU14.

      Padam
  9. Tengku Razaleigh nak bersara tapi tak jadi. Tarik balik kata kata dia. Masih nak jadi Wakil Rakyat Gua Musang sampai mati.

    Tak tahu lah desas desus di sana. Kalau pengundi kawasan dia dah bosan dengan Najib sesangat, kot dia pun lingkup kali ini di PRU14. Lagi lintang pukang Umno.

    Kot Najib tak puas hati dengan "taat setia" Ku Li kpd Presiden party, pernah cakap not politically correct di masa yang lalu, mungkin drop dia dari senarai calon Umno PRU14. Kalau gitu, tunggang langgang le.

    Aku nak tengok Najib dan Umno tersungkur di PRU14.

    BalasPadam
  10. Atlet oku mengharumkan nama negara..

    Najeeb? Memalukan negara..

    Kesimpulan..najeeb lebih hampeh dari orang oku..

    Hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di era 1 MDB semangat Malaysia boleh menjelmakan pingat berharga di dua kategori olimpik.

      Di era PM 22, hanya ISA dan kes liwat yang menjadi sebutan dalam dan luar negara.

      Padam
  11. Kes Anakanda, ERL, PKFZ dan PERWAJA mencacatkan nama parti Kerumat dan di tambah dengan kes Jo Low maka bertambah busuklah mereka. Namun kes rasuah di Penang mengubah segala galanya. Setakat ini peluang untuk parti kerumat mengekalkan kedudukan sebagai pemilik kerusi terbanyak masih tinggi. Noktah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di PRU13 dapat majoriti hanya lk 20 kerusi. Di kasi Tsunami Cina. Sekarang kalau MCA pun dah menuding kpd Umno, amacam?

      GST dan harga barangan melambong tinggi memeritkan hidup mereka berpendapatan rendah yang kebanyakan nya Melayu. Tambah seleweng 1MDB dan songlap berbilion duit, 1MDB membebankan rakyat lagi.

      Kalau Melayu jugak kasi Najib tsunami di PRU14, lingkup lah dia dan Umno sekali.

      Padam
    2. Selagi ada brim dan cream parti cap bunga bukan akan jadi benteng pemecah ombak tapi pemecah umat adalah serba berkemungkinan.

      Padam
  12. Yg ade wave utk membangkitkan semangat melawan anwar ajer... masa reformasi.... skg dah tak ade lagi dah... medey.. pp lebam... boboi.. org yg dah kenyang perut buntang sah tak ade semangat melawan lagi dah.. grass root pun tak ade.... setakat buat fitnah jèr la... mane maunyerrr...!!! Meh kito sedokah alfatihah kat bersatu ngan medey.....

    BalasPadam
  13. Bukan sekadar jaguh kampung. Jaguh felda juga. Habis warga felda di gula gulakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Warga FELDA majoritinya gulungan manusia yang tahu mengenang budi. Eloklah. Bayangkan seramainya warga bercucu cicit di Felda. Apa tak untungnya. Tahniah UMNO.

      Padam
  14. MCA kalah kat kawasan BANDAR..... salah UMNO ker????
    Salah MCA sendiri!!!! Apa pasal tak rancang, perkuat parti, kempen dan sebagainya. Bengong lah MCA!!!

    BalasPadam