Khamis, 29 September 2016

Pembentukan Barisan Rakyat..!


Demi membebaskan Malaysia dan rakyatnya dari cengkaman penyamun dan penyangak..!

Layan..

Muhyiddin jangka pakatan baharu pembangkang akhir tahun.

Beliau berkata pakatan itu menyasarkan untuk menyingkir perdana menteri dan gabungan parti pemerintah.

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata parti pembangkang akan membentuk pakatan baharu menjelang akhir tahun ini apabila semakin ramai ahli daripada parti diterajui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan bertukar ‘kapal’.
Pakatan itu menyasarkan untuk menyingkir Najib, yang kekal teguh memegang kuasa meskipun berdepan tekanan meletak jawatan susulan skandal kewangan berbilion dolar, serta menyingkirkan gabungan parti pemerintah, diketuai Umno.
“Parti itu berdepan sokongan yang semakin berkurangan dan ramai tidak pasti sama ada Umno akan bertahan pada pilihan raya umum (PRU) akan datang,” kata Muhyiddin yang juga bekas timbalan perdana menteri.
Ramai juga melihat beliau sebagai bakal perdana menteri daripada pihak pembangkang.
PRU akan datang dijangka sebelum hujung 2018 dan Najib, ketika lawatannya di Berlin berkata, beliau tidak bercadang mengadakan PRU lebih awal.
Dalam temu bual bersama Reuterus, Muhyiddin tidak menyatakan mana-mana pemberontak dalam Umno yang berpotensi menyertainya memandangkan parti baharunya, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), baru 2 minggu didaftarkan.
“Ramai pemimpin Umno berminat menyertai PPBM kerana tidak selesa dengan masalah dihadapi parti pemerintah kerana imej Najib yang tercemar,” kata Muhyiddin.
Najib menafikan sebarang salah laku.
Seorang jurucakap kerajaan menolak kenyataan Muhyiddin yang menyatakan ia hanya helah untuk membangkitkan semula kariernya.
“Sudah lebih setahun Muhyiddin dakwa yang pemimpin Umno, dan rakyat Malaysia hendak masuk parti itu.
“Ini membuktikan ia hanya angan-angan, dengan BN memenangi semua 3 PRU dan parti itu semakin bersatu,” kata jurucakap itu.
Parti baharu itu dipengerusikan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Anaknya, Mukhriz yang juga bekas menteri besar Kedah, juga menjadi ahli parti itu.
Pemimpin pembangkang sedar mereka perlu bekerjasama untuk mengelak pertandingan banyak penjuru yang boleh memecahkan undi dalam PRU, kata Muhyiddin.
“Saya mahu lihat pakatan ini ditubuhkan tidak lama lagi, sebelum akhir tahun,” katanya.
Muhyiddin disingkirkan daripada Kabinet tahun lalu, dan kemudian Umno, kerana mempersoalkan cara Najib mengendalikan skandal 1MDB.
Tekanan semakin tinggi terhadap Najib selepas Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat memfailkan tuntutan saman sivil memohon untuk menyita aset bernilai lebih AS$1 bilion yang didakwa diselewengkan daripada 1MDB.
Sejak penyingkirannya daripada Umno, Muhyiddin menjadi jambatan untuk membaiki keretakan dalam parti pembangkang selepas terkuburnya Pakatan Rakyat tahun lalu.
Dr Mahathir bulan lalu berjabat tangan dengan pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini dalam penjara, dan ia menjadi isyarat pembuka jalan untuk pakatan antara Anwar dan PPBM.
Anwar yang menerajui pakatan pembangang kini menjalani hukuman penjara 5 tahun selepas disabitkan bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya pada 2013.
Berani kerana benar..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. PM bodoh Lanun Bugis Bangang yg di sokong oleh Kejora dan pencacai yg bermakkan Babi dan Berbapakkan anjing.

    Kejora akan muncul dan beri komen dan pantun wakrak memaki hamun menfitnah kerana maknya dirogol babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.38, ale utoh...

      Padam
    2. 8;38
      A. Gila babi
      B. Babi gila
      C. Anjing gila
      D. Orang gila
      D. Semua di atas

      Padam
    3. 8.38 pg adalah pelakon filem lucah versi koboi terbitan tahun 69

      Padam
  2. Bukti2 samun dari kitab wsj dan sr yg berpandukan sumber tanpa nama dan sumber yg boleh dipercayai....juga tanpa nama. Kemudian salah tembak dan tembak tak kena. Contoh terbaru goldman sachs dikatakan bawa berbillion tapi habuk pun takde di Singapore.


    Diktator mamak dan kroni dipuja2...kemudian dengan bangga menjadi anjing suruuhan dapigs....


    Malaysia dah bankrap ke belum? Kenapa saman mathias dan husam ditarik balik? Saya tak ada bukti kata si Mamak tua nak mampus. Saya cuma dengar org kata. Siapa org tu?

    KAHKAHKAHKAH.....diam seribu bahasa...cuma boleh ulang perompak, merompak tapi terlupa tengok cermin.....KAHKAHKAH.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..FuuuCcKkk..

      Padam
    2. Ted...

      Tolong tanyakan dia mana & apa dah jadi pada Unit2-unit yg disimpan di BSI. Singapura. Berapa perolehan keuntungan 1mdb dapat?

      Padam
    3. kpd keris berayon,
      sebagai Negara berdaulat, Malaysia tidak mungkin akan bankrap.
      lihat saja Negara GREECE, EU tlh menyelamat kan mereka dgn memberi hutang. badan2 kewangan yg lain senetiasa bersiap siaga utk membantu.
      pernah dengar konsep 'prosper thy neighbour or love thy neighbour?'

      saya tahu kem kewangan/bhg belanjawan sedang memeras otak utk menyediakan budget 2017.

      mari lah kita sama2 berdoa agar keadaan tidak akan merosot k tahap Korea Utara.

      Padam
  3. Dalam Barisan Rakyat, DAP ialah sbg abang sulong, PKR yg kedua dan Bersatu adalah adik bongsu dalam susunan siapa lebih dahulu jadi pembangkang.
    Yg kedua bertanya: “kalau ayahnda mati siapa yang patut dapat semua harta?”
    Yg bongsu cakap: “adindalah lebih layak, sebab adinda anak bongsu”
    Yg sulong mencelah: “kepala hotak engkau, abang ngah kita lah lebih layak, sebab dia lebih pandai!”
    Yg bongsu jawab: (tak puas hati) INI TIDAK ADIL!

    Itulah skrip cerita P.Ramlee, “Tiga Abdul”, yg mana si anak-anak berebut harta sedangkan si bapak masih lagi hidup.

    Dan kisah Tiga Abdul ini berulang menjadi perkara sebenar dlm masarakat kita bagi keluarga Barisan Rakyat yg melibatkan tiga beradik:
    Abdul Guan Eng Perasuah Banglow.
    Abdul Nuat Penjubur Batang Bengkok
    Abdul Muydin Penutoh Nyonya Gee

    Maka, makin mengurut dadalah bapak mereka, si Matdey Ulam Raja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PrOoTt... Arghh leganya

      Padam
    2. Ted..
      Adakah itu Award/Anugerah "PrOoit" atas hasil seni Kejora yg tak ada tolok bandingnya di dunia persuratan nusantara Melayu? Sampai hatimu, Ted....!!

      Padam
  4. MATDEY MEROYAN MERABAN LAGI

    PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad tidak percaya dengan kenyataan Tan Sri Gani Patail yang mengatakan perdana menteri berhak menamatkan perkhidmatan peguam negara, dan pemberhentiannya mengikut aturan kerajaan.

    “Kenyataan ini amat berbeza dengan kenyataan yang dibuat sendiri olehnya sejurus selepas hilang jawatan. Oleh itu orang ramai yang tahu akan kepercayaan Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak) bahawa “Cash is King” menolak kenyataan baru ini.

    “Mereka menjangka banyak dedak yang diguna, selain dari ugutan-ugutan. Mereka yang bersama Najib pun tidak percaya akan kenyataan baru Gani Patail, walaupun mereka tidak berani menyatakan apa yang terbuku dalam hati mereka,” kata Dr Mahathir di blognya hari ini.

    Bekas perdana menteri itu menyifatkan kenyataan Gani sebahagian daripada usaha untuk memperbaiki imej Najib, yang dikaitkan kepada dakwaan melesapkan berbilion ringgit wang 1Malaysia Developmenet Berhad (1MDB).

    Dr Mahathir menyamakan mereka kepada Menteri Propaganda Nazi Jerman, Joseph Gobbels.

    “Sejak Najib dituduh melesapkan berbilion ringgit wang 1MDB (duit rakyat), ramailah Goebbels kecil yang ditugaskan memperbaiki imej Najib dengan berbagai jenis penjelasan dan dakwaan,” kata Dr Mahathir.

    “Yang baru dan bukan terakhir ialah dakwaan oleh Gani Patail,” katanya lagi, namun menambah ia tidak akan dapat mengubah pandangan masyarakat terhadap Najib.

    “Demikian kenyataan oleh Sirul (Azhar) yang lari ke Australia bahawa Najib tidak terlibat dengan pembunuhan Altantuya.

    “Demikian juga dengan peralihan kesetiaan blogger Big Dog dan Rockybru. Mereka boleh nafi mereka telah dibeli, tetapi masyarakat semua faham sebab peralihan haluan oleh mereka.”

    Bekas perdana menteri itu seterusnya berterima kasih kepada Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Rahman Dahlan dan Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad kerana “menipu Najib bahawa kenyataan mereka berkesan”.

    “Sebenarnya dengan pembohongan dan propaganda Najib, mereka (masyarakat) lebih yakin tuduhan-tuduhan terhadap Najib mempunyai asas yang kuat dan benar.”

    Malah, pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia itu juga tidak percaya yang bekas peguam negara itu tidak dianiaya.

    Link:
    http://www.msn.com/en-my/news/national/dr-mahathir-tidak-percaya-gani-patail/ar-BBwJfBE?li=AAaD62f&ocid=spartandhp

    Kah kah kah

    Bila kalah mengundi kat Sg Besar dan Kuala Kangsar, kata PAS buat kacau.

    Bila orang makin yakin yakin dengan Najib dan tak percaya kelentong fitnah dia, dia cakap makan dedak ler, ‘cash is king’ ler, kena ugt ler….

    Bloger-bloger pula, makin mereka selongkar cari maklumat, makin terserlah kebenaran.
    Bila blogger beralih sokongan kpd Najib, dia kata makan upah dsb. Yg PuteraBiol ni beralih dari Umno kpd Bersatu dia tak kata pulak dia beri upah.
    Bullshit you Matdey. Puiiii....

    Matdey…Matdey…Tuhan sengaja nak bagi dia hidup lama lagi, nak kasi dia lihat bahawa dia buka selama-lamanya akan menjadi dewa.

    BalasPadam
  5. Matdey biol tua kutok ni jiwa dan mental punya masalah
    Diia macam mahu paksa semua orang cakap Najib salah
    Apa dia ingat semua rakyat bodoh biol tak pergi sekolah
    Makin dia lagi meraban makin jelas dia punya tipu helah

    BalasPadam
  6. Ayah aku juga ada menceritakan Umno ketika zaman *Tun Mahathir* juga tidak kurang atau lebih hebat menaiki nilai Bangsa dan Negara. Tanpa Tun Mahathir dan pemimpin seangkatan tiadalah KLCC, Litar Sepang, Putrajaya, Proton dan bermacam lagi pembangunan telah mereka lakukan. Tetapi paling menarik tentang cerita bagaimana Tun M dan rakan - rakannya *merampas kembali beribu - ribu hektar tanah ladang dari Syarikat Guthrie yang pada masa itu di miliki oleh England*.
    Dengan jasa Tun M juga orang Melayu ramai yang berjaya, Malaysia dikenali seantero dunia. Selayaknya pemimpin zaman bapa saya di gelar *Bapa Pembangunan Malaysia*.

    *TETAPI PALING MALANG ZAMAN SAYA SENDIRI, APA YANG HENDAK CERITAKAN KEPADA ANAK-ANAK SAYA TENTANG KELEBIHAN UMNO*.

    Apa saya hendak jawab...?

    *Jika anak saya bertanya tentang* :-
    1. Betul ke zaman ayah banyak aset negara dijual...?

    2. Betul ke zaman ayah banyak rasuah hingga negara jadi mundur semula...?

    3. Betul ke zaman ayah negara Vietnam dan Indonesia mula mengatasi Malaysia dari segi pencapaian ekonominya...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku hidup zaman tun n ITU tak payah bodoh kan orang.
      Perwaja jadi milik siapa dah milik China
      Logi Llp buatan menipu petronas
      Sime daby tayar milik siapa sekarang continental German sebab terpaksa jual pada geremen ialah untuk projek bakon menrugikan negara..
      Syrikat proton selalu minta bailout sebab menbeli agustar ketika kowangan proton tak mampu tun m hanya mengajar syrikat Malaysia bergantung pada kerajaan..
      Litar sepang milik siapa salah sekarang Anak tun m uruskan sebab ITU dasar deb gagal boleh dikatakan semua Anak tun m kaya raya.
      Klcc sekarang siapa yg buat jepun Dan korean, akitak ITU Orang swiss.
      Saya tanya Pada anda 'tun m yg tulis buku malay delima kenapa dia gagalkan dasar deb bina oleh tun razak itu tun razak berjaya bina dasar deb di kampung, tun m telah gagal bina dasar deb di Bandar.
      Tun m banyak idea bangunkan Malaysia tak dia tak mahir uruskan kecekapan kowangan Dan syarikat, semua masalah ini telah tun m tinggal yg terpaksa tangung Pak lah Dan najib

      Biar aku bagi tahu ekonomi kau Indonesia bekembang pesat pada era Suharto boleh dikata boleh hampir aTasi malaysia tapi sikap korap suharto sama macam tun m yg sayangkan Anak yg merosakan Indonesia ITU

      Banyak lagi aku tulis sikap melampau tun m sayangkan anak ITU menyebab dasar deb ini gagal..

      Padam
    2. Beri fakta chai...

      Tak kan stakat tabur fitnah?

      Nak tanya, ekonomi dan pembangunan malaysia di bawah pemerintahan tun mahathir, berjaya atau tidak?

      Bagaimana pula dengan ekonomi dan pembangunan dibawah pemerintahan najib? Berjaya atau tidak?

      Bagaimana dibawah pentadbiran najib;

      1.ekonomi malaysia?

      2.Daya saing negara?

      3.Pelajaran?

      4.Kesihatan?

      5.Keselematan?

      6.hutang negara?

      7.agama dan maruah negara?

      Bandingkan pencapaian di antara prntadbiran tun dan najib yg mana lebih berjaya?

      Ayuh chai bentangkan disini, fakta mengikut index antarbangsa.





      Padam
    3. 9.38

      Ayah ko hidup di zaman matdey. Aku mungkin sebaya ayah ko.

      Fakta apa ke benda cai?
      Index pukimak apa ko nak?
      Berpegang lah kpd realiti kehidupan, jgn hanya dibayangi toahman dan angka2 yg boleh dimanipulasi bila2 masa.

      Zaman matdey dulu berapa kali 'economic recession', ramai graduate yg tak dapat kerja. Yg dah kerja pun terpaksa diberhentikan. Aku taulah sbb aku hidup zaman itu.

      Sekarang, sebuah rumah dua atau tiga buah kereta, motorsikal jgn cakaplah, dahjadi alat mainan budak2 merata kampung. Budak2 umur 9-10 tahun meronda2 dgn motor. Cukup mewah zaman sekarang. semua hantar anak tuisyen dari sekolah rendah lagi.

      Zaman dulu sebuah rumah sebuah kereta pun susah. Mana ada budak2 pergi tuisyen, mak bapak tak mampu.

      Tengoklah segala prasaran kemudahan asas dikampung2, jalanraya, jambatan, kemudahan pendidikan dan kesihatan.

      Tak payah nak main dgn angka indeks taik minyak tu. Berpegang kpd kenyataan.

      Rakyat hidup sengsara? Sengsara mcm mana? Anak2 umur 5-6 thn pun dah dapat handphone sbg mainan.

      Ini semua tohmahan negara bankrap lah, rakyat teraniaya tak terbela dsd adalah retorik kotor puak pembangkang yg menghasut rakyat membenci kerajaan agar mereka mudah merampas kuasa.

      Berpijak di bumi nyata cai.

      Padam
    4. Aku asal anak petani miskin. Keluarga aku sekarang sebelah mertua aku, abang ipar aku suami isteri pun masih lagi hidup ambil upah menoreh getah sambil bertani. Dia mampu memiliki motorsikal dan kereta.
      Anak dia 7 orang, seorang kerja guru, seorang kerani kerajaan & yg lain semua kerja kilang dan semua anak2nya itu mampu memiliki kereta.

      Tak ada pun mereka hidup menderita terseksa teraniaya.

      Padam
    5. Jingwel,

      "ramai graduate yg tak dapat kerja."

      Bagaimana pula dengan kemasukan buruh asing diperkenalkan oleh
      tun?

      Graduate takder kerja? Mungkin jingwel sorang je akibat kuat beronani masa tu?,masalah peribadi?kuat berangan? Keje malas nak pakai kete merc? sehingga hilang daya ingatan...takder plak dengar?

      Ada keratan akhbar? Bukan keratan akhbar zaman tun jing, luar negara ada? Tak pun Bagi link jingwel?

      Padam
    6. Jingwel

      "Sekarang, sebuah rumah dua atau tiga buah kereta, motorsikal jgn cakaplah"

      Semuanya bermula dari pemerintahan terdahulu, adalah tidak adil jika kita mengabai kan nama TAR, tun razak, tun hussein on dan terutamanya tun dr mahathir.

      Hari ini najib hanya perlu pandu dan tekan brek sahaja jika ada bahaya dihadapan.

      Apa yg najib telah lakukan? Jika mengikut rekod buruk najib sejak menjadi mb pahang lagi.

      Padam
    7. Hanya orang yg pernah hidup yg melaui kerajaan sejak Tun Razak hingga kini & pernah mengalami semua peringkat hidup, dari miskin melarat kpd sederhanà kpd agak senang, baru boleh buat perbandingan nak cakap kerajaan zaman mana lebih baik baik, PM yg mana lebih bagus dan bukan hanya menilai dgn membaca di kertas.

      Padam
    8. Anak haram jadah 12.24

      Kalau baru nak besaq sehari dua ni tak payah cakap banyaklah.

      Baik hang pi korek burit mak hang ka atau hang lancap batang peliaq pak hang. Hang nganga mulut, telan ayaq burit & ayaq peliaq pak hang, kot hang boleh berubah jadi orang.

      Padam
    9. "Zaman dulu sebuah rumah sebuah kereta pun susah."

      Zaman siapa yg takder rumah jingwel? Tun perkenalkan projek perumahan untuk rakyat berharga 24 hingga 45 ribu se unit di lembah kelang.

      Hari ini najib perkenalkan skim prima berharga 240 hingga 500 ribu se unit untuk rakyat di lembah kelang

      Luar lembah kelang pula berharga sekitar 150 hingga 280 ribu seunit.

      Lihat bezanya...

      Persoalannya?

      Siapa mark up harga begitu tinggi tak masuk akal ni?

      Siapa dapat faedah hasil dari penganaiyaan terhadap rakyat ini?

      Padam
    10. Jingwel,

      "Tengoklah segala prasaran kemudahan asas dikampung2, jalanraya, jambatan, kemudahan pendidikan dan kesihatan."

      Bermakna najib yg buat atau pentadbir sebelum ni yg bina? Tak kan nak beri kredit kepada tun Mahathir seorang sahaja? Bagaimana pula dengan TAR? Tun Abdul razak? Tun hussein onn?

      Bagaimana pula dengan Najib?

      Najib hanya perlu pandu dengan penuh hemah dan berhati hati, jika ada bahaya dihadapan tekanlah brek yg sudah disediakan...hentak kaki tu jibbi oooi, owhhh lupa plak jibbi tak tau bawa krete.

      Sebaliknya, apa yg telah jibbi lakukan terhadap negara?

      Padam
    11. 12.39, dia tutoh burit mak hang ha ha

      Padam
    12. Jungwel berkata... (disaksikan malaikat pencatat buruk baik, bakal dipelangkung malaikat nangkir)

      "Syrikat proton selalu minta bailout"

      Sila lihat berapa banyak keuntungan proton dan cukai dibayar kepada kerajaan selain memberi pekerjaan dan sub kontrak kepada vendor.

      P.s

      Selain jingwell bakal dipelangkung, termasuk jugalah najib serta pencacai2nya kerana bersubahat tabur fitnah.

      Padam
    13. Jingwel,

      "Tun m banyak idea bangunkan Malaysia tak dia tak mahir uruskan kecekapan kowangan Dan syarikat"

      Bagaimana pula dengan krisis kewangan asia, dimana malaysia negara pertama keluar dan berjaya mengatasi krisis ini, menyebabkan negara jiran terpaksa menanggung beban hutang akibat mengikut nasihat telunjuk imf (anwar ibrahim?)

      Nak bagitau jugalah jingwel,

      Rugi perniagaan seperti dialami zaman tun amat berbeza dengan mencuri wang dan harta rakyat seperti yg dilakukan oleh najib.

      Manusia mana tidak lakukan kesilapan? Jangan pula pukul sama rata kesilapan dan menyamun sama plak...

      Tapi otak jingwel ni sume dah tau ianya adalah baka hasil kacukan keldai+lembu=kelembu.

      Padam
    14. ha ha 1.05 biol anak tuhan harun kena tipu hidup2 dgn matdey

      Padam
  7. adoi caca marba betul PH ni...Muhyidin nak jadi PM, Anwar Nak jadi PM..Mukhriz pun nak jadi PM...last sekali baki kat Kit Siang la jadi PM...

    BalasPadam
  8. hujung-hujung akan terbentuk barisan rakyat jugak....barisan rakyat nak ambik BR1M...
    Lawak betul la abg din dgn pakcik madey ni. Takpelah u all, teruskan sampai pecah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BRim ko nak canangkan satu malaysia? Padahal rakyat hidup sengsara.

      Umpama makan satu kali satu hari zaman najib,berbanding 3-4 kali satu hari zaman tun siap dengan makan kat kedai.

      Beza betul tuh...

      Padam
  9. 'Council of elders' adalah bukti bahawa Tun Mahathir masih mahu memegang kuasa dengan Perdana Menteri hanya lah puppet.Keengganan Najib menerima cadangan ini menyebabkan beliau diserang bertalu-talu.1mdb hanya lah isu yang perlu sentiasa dimainkan bagi mencari rasiaonal untuk Najib diturunkan.Teori ini semakin mendapat perhatian kerana dia tidak berselindung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Council of elder adalah untuk check and balance, tun pun brapa lama hayat dia lagi jinghwel?

      Tempoh pegang kuasa pun tak di hadkan (jika tun memerintah takper, sebab hidup rakyat bertaraf dunia; aman damai dan senang, tak kaya tak susah ikut sunah nabi)

      Najib memang wajib diturunkan seterusnya dihadapkan ke mahkamah bersama sama dengan;

      1.menteri2nya
      2.punahsihat2nya
      3.bloger dan unit medianya
      4.pencacai2nya

      Atas kesalahan menyebabkan hidup rakyat sengsara, pelbagai kenaikan cukai, ditimpa pelbagai ancaman keselamatan, satu contoh adalah isis dan daesh, Ianya kerana alasan tidak masuk akal, najib terima "derma" untuk membenteras isis dan daesh.Bermakna najib mengisytiharkan perang terhadap isis dan daesh.

      Padam
    2. Ralat: Tempoh pegang kuasa di hadkan....

      Padam
  10. Pagi lagi sudah keluar nelayan
    Waktu zohor makan nasi bekal
    Matdey kian meraban meroyan
    Sultan Johor cakap hilang akal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup perlu adil dan saksama,
      Suara tun suara rakyat,
      Ada akal perlu ada suara baik buruk bersama,
      Tidak perlu batu api yg penting hasil nya demi rakyat.

      Padam
    2. Kepala butoh, suara tun suara rakyat! Rakyat mcm mana? Hanya beberapa kerat rakyat yg terpedaya dgn keling malabari putar alam tu.

      Padam
    3. Kepada semua sdra seperjuangan kebenaran....

      Hentikanlah menggunakan perkataan mencarut kotor kerana perjuangan kita suci....semoga diberkati Allah sebagai umat Muhammad SAW.

      Sekian, terima kasih.

      Padam
    4. sokong sepenuh nya. jgn sesekali kita mengurangkan martabat dgn mencarut n memaki hamun d khalayak ramai.

      itu lah saya sarankan bagi yg mencarut tak habis2, agar kita gunakan unkapan 'argh! u get out no fotin kliaun' yg d cipta olih adik saya semasa beliau berumur 6 tahun.

      d antara kawan2 rapat saya ia nya sudah lama popular.
      jika d antara kami mula merapu, unkapan ini akan d sebut beramai ramai dgn penuh gelak ketawa.

      gunakan lah unkapan tanpa was2. latar belakang nya akan saya kongsi kelak.

      Padam
    5. Sokong2..

      Saya sendiri pun bila baca carut marut akan terus skip. Kali ni dah konpius mana. Buat apa kotorkan diri dgn carut-marut.

      Hati yang ikhlas dan lidah yang kotor tidak boleh bersama untuk jangka masa yang lama. Salah satu akan tewas kpd satu lagi. Sama ada hati menjadi kotor atau lidah semakin bersih.

      Biarlah pemakan dedak terus mencarut sebab rezeki yang dia orang dapat tu faham2 je lah..

      Padam
  11. Mencari ulam di bulan puasa
    Sambal belacan mari dicicah
    Madey tamak kemaruk kuasa
    Dia tidak kisah Melayu pecah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib pencuri no 1,

      Jika tun kemaruk kuasa,

      Brapa lama lagi hayat untuk jadi no 1,

      Antara jibi dan hipi mana satu lebih gila kuasa?

      Padam
  12. Bila Reuters wawancara PP lebam.. Reuters dengan WSJ kan tak jauhhhh....SR dengan Mkini pun kan tak jauhhhh... PP lebam ckap ramai tinggalkan UMNO... Fakta dan bukti mana...? dah 1 bulan BERSATU murtad daftar... ahli klu ikut tandatanhan drklarasi boboi 1.2juta tandatangan...tapi 1 cawangan pun x ujud lagi...Pagoh...Kebang Pasu..1 cawangan pun tak ada lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Caii..ko nii dh tua pun bongok..bukti dpn mata saja buat tk nmpak..FuuUccCcKkk

      Padam
    2. Ted tua bodoh nak mampus,
      Bukti dgn fuckta sama tak?

      Padam
    3. Pencacai najib memang bodoh,
      Tanya soklan budak spastik,
      Budak spastik bukan bodoh,
      Pencacai sumbat kehalkum benda tiruan jenis plastik,

      Inilah akibatnya sumbat benda haram,
      Jatuh kedalam keturunan anjing najib,
      Bermegah kaya hasil duit haram,
      Dituntut rakyat dunia akhirat perbuatan najib.

      Padam
    4. Klu fakta serta bukti ramai kuar UMNO susah nak dapat... sila berikan fakta dan bukti sahih berapa ramai dah masuk BERSATU murtad...?

      Padam
  13. Disini dapat kita menilai bugis dan tukang tutup semua dalam keadaan stress yg amat.
    Orang yg gembira tidak akan mengeluarkan bahasa keji dan kesat.
    Takut sangat kalah pru tapi tak takut soalan kubur.

    BalasPadam
  14. Zaman dulu banyak juga syarikat yang rugi yang tidak diurus dengan baik. Syarikat tersebut PM zaman tu tak jadi punahsihat. Sekarang lain dulu lain. Buta hati ke kome2 semua. Yang senang dan berjaya sebab zaman dlu punya cerita. Zaman sekarang tumpang tui je. Ada faham? Jaga baik baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro 1:08 ptg, Assalamualaikum....

      KESIMPULAN:

      2 pemimpin setelah Tun Mahathir banyak beretorik..tak ada 'significant contribution' yg boleh dibanggakan & dikenang sepanjang zaman. Benar kata sdra, Pak Lah & Najib tumpang tui atas inisiatif, wawasan & kerja keras The Grand World Statesman. Tun Mahathir juga adalah diiktiraf sebagai jurucakap bagi negara2 membangun & negara2 dunia Islam. Sehingga kini pun beliau masih diundang memberi ceramah/pendapat di pentas dunia & menjadi buruan wartawan2 luar & dalam negara buat tajuk berita seantero dunia.

      Kehebatan & keberkesanan Tun Mahathir dapat dilihat bila isu skandal penipuan 1mdb dapat perhatian dunia & tindakan undang2 di 7 buah negara setelah Tun mula bersuara. Sebelum ini, hampir 6 tahun Anwar, Tony Phua, Rafizi, Claire Bloom, SR, WSJ & KL Chronicle berbunyi..tapi isu 1mdb hanya dipandang sepi.

      Allah swt masih memberkati beliau umur yg panjang, kesihatan & daya fikir sehingga beliau mampu berdikari, terbang & menjelajah seantero dunia..tak kenal penat & lelah. Tanpa botox atau obat2 penahan tua, beliau masih kelihatan segar, bertenaga & berkharisma... berbanding mereka2 yg jauh muda, baik yang masih hidup maupun yang dah meninggal dunia.

      Namanya masih dikenali oleh warga2 dunia Arab, Palestin, Bosnia, Indonesia & Filipina..malah lebih mengenali beliau dari nama negara Malaysia. Abdullah Badawi pun kebanyakan orang arab tidak kenal.. apatah lagi Najib Razak...hanya mula melonjak dgn skandal samunan laki-bini harta penbendaharaan negara.

      Padam
    2. Well said pak Othman.. Salute..

      Padam
    3. Well said pak Othman.. Salute..

      Padam