Ahad, 11 September 2016

Bukti UMNO Semakin Tandus & Semakin Pupus..!


Agak agak ini nak dipanggil transformasi apa??? Sangat biasa seorang politikus menyatakan hasrat mahu bersara dan kemudian ditentang oleh ahli..! lebih lebih lagi apabila ianya disuarakan didalam mesyuarat parti yang politikus tersebut ketuai..!

Kesian dengan barisan kepimpinan yang lain..! Mereka sebenarnya tidak layak malah tidak berupaya langsung memimpin..!

Ku Li tak jadi bersara, mahu kekal jadi YB

Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah hari ini menarik balik hasratnya untuk bersara daripada pentas politik dan menjadi wakil rakyat.
Beliau yang juga Ketua Umno bahagian Gua Musang berkata demikian semasa ucapan penangguhan Persidangan Perwakilan Umno bahagiannya di Bukit Chekati, hari ini, demikian menurut laporan Bernama.
Kata Tengku Razaleigh atau lebih popular dengan panggilan Ku Li, keputusan itu diambil selepas persidangan itu meluluskan usul supaya beliau kekal menerajui Umno bahagian Gua Musang dan menjadi calon bagi mempertahankan kerusi Parlimen kawasan yang sama.
Itu lah juga yang berlaku di banyak kawasan pilihanraya yang lain..! Ada Ketua bahagian yang sudah 2 kali tewas bertanding pilihanraya DUN namun tetap memasang badan dan menyuarakan hasrat untuk bertanding..! Cuma kali ni bertukar ke kerusi Parlimen katanya..! DUN yang kecil pun lingkup macam mana boleh menang di Parlimen?
Tapi itulah realitinya parti Najib..! bukan winable candidate tapi wincable candidate..!
Itu yang banyak lingkup dalam PRU yang lalu..!
Biarkan luncai terjun dengan labu labunya..!
Biarkan..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

67 ulasan:

  1. Tidak daya bertahan lagii Putera M kitorang terjah serbu
    Dia sendiri sebenarnya sedar hala tuju dia makin kelabu
    Tapi tak dapat dedak kalu dia sembunyii dalam kelambu
    Sudah jadii bodoh bingai serupa itu gemok punya lembu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    2. Kenapa Ted 12.49 tetiba jer nak jadii resah tersinggong
      Apa cai Ted anjing ni udah tiada tulang nak digonggong
      Terima kasih ler Ted ko kasii dekat Kejora bola tangong
      Kalu jemu, Ted buka seluar suruh Nuat tutoh ponggong

      Padam
    3. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    4. Kesian cai bingai ni meroyan lihat pantun berlapis-lapis
      Meraban biol le kena hantam lanyak tak retii mau tepis
      Ulang-ulang komen tu je le dah bahalol unta otak nipis
      Budaya tok guru mereka Othaman Kadok copy & paste

      Padam
    5. Imej najis brtambah baik ke dgn pantun bodoh tu?
      Hutang 1mdb berjumlah lbh 50b boleh selesai dgn pantun siang ke mlm?
      Undi umno bertambah dgn strategi alih tiang gol hired dedakman?

      Padam
    6. Mengharapkan janji ditepati....mengharap kerusi pieem bila,najib terpaksa bersara...nk harap perkhidmatan sbg yb mp...rasa nya org pun dah meluat..najib dah bg hint kot..tu sb zahid dah kepong paklah..siao pyji melangit lg paklah..sb nk team up dgn kj...tkkan nak biar ku li jd pm..kan zahid dah tpm..

      Padam
    7. Mengharapkan janji ditepati....mengharap kerusi pieem bila,najib terpaksa bersara...nk harap perkhidmatan sbg yb mp...rasa nya org pun dah meluat..najib dah bg hint kot..tu sb zahid dah kepong paklah..siao pyji melangit lg paklah..sb nk team up dgn kj...tkkan nak biar ku li jd pm..kan zahid dah tpm..

      Padam
  2. Dah masuk ari ke 3 BERSATU didaftar... yg kompom 2 vateran jer yg dah berambus......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa lah admin upahan nii, sembang tu mestii lah lebat
      Walaupun tidor tak cukup susah hati asyik je telan ubat
      Mahu tidaknya, hari hari kena terajang tujah tibai sebat
      Dia punya cara fikir, sakau dulu nanti tua baru bertobat

      Padam
    2. Berambus lebih baik dari menjadi tukang cuci najis yang dibuat oleh pengsonglap wang rakyat.

      Padam
    3. Bongok..banyak rakyat dh sertai..byk ahli2 umno turut serta secara senyap..jangan jeles ok..prOoTt

      Padam
    4. Kemungkinan veteran tua dua ekor tu Muydin dah upah
      Elok depa ini keluar, duduk dalam Umno hanya sampah
      Kalau ibarat pokok kelapa depa ini reput punya pelepah
      Kalau Umno nak cari penyokong ganti banyak bersepah

      Padam
    5. Mat pantun pantun belaan parti diketuai pemimpin Lanun 1MDB!!

      Takde komwn lain selain dari Maki Hamun Menghina dan Memfitnah!!

      Lanun Boogees beri dedak tak balik modal sebab nenambah kebencian orang!!

      Padam
  3. Kih kih kih… seronok tengok cai2 biol meroyan meraban
    Keluar mari racau riuh pekak seperti ayam dalam reban
    Kalau komen pun bodoh biol bengap tolol tahap jamban
    Apa2 pun cai bingai bahalol: Selamat Harii Raya Korban

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    2. Kesian cai bingai ni meroyan lihat pantun berlapis-lapis
      Meraban biol le kena hantam lanyak tak retii mau tepis
      Ulang-ulang komen tu je le dah bahalol unta otak nipis
      Budaya tok guru mereka Othaman Kadok copy & paste

      Padam
    3. Kih kih kih …siaan cai bingai ini miskin harta miskin ilmu
      Kecil dulu malas sekolah kini bodoh mengalahkan lembu
      Resah tidak senang duduk dia keluar juga darii kelambu
      Nak dikata apa lagi menutup ego selain kata udah jemu

      Padam
    4. Kih kih kih… siaann Ted bingai 1.04 biol nenek kebayan
      Oghang Peghak kater miker inii banyok telan deghoyan
      Pasti Ted bingai ni tidak tidor malam meraban meroyan
      Tak per yeop, ke Hospital Bahagia pula kalu tak dilayan

      Padam
  4. Sebenar nya Matdey jiilat jubor Nuat, Bersatu bunuh diri
    Ramai yang takut diradak batang bengkok Nuat Aljuburi
    Yang dulu ada bercadang mahu join pun habis cabut lari
    Tak sabar menunggu PRU14 nak buat tahlil dan kenduri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen sama jer.
      MACAM SIAL!!!!

      Padam
  5. Kejora ni seronok berpantun sambil dapat juga berhibor
    Selain itu misii kitorang pengaruh Madey mau kasi lebor
    Raya ini cai tinjau ler tapak sesuai Bersatu punya kubor
    Sambil itu siila ler ke rumah Nuat kalau rasa gatal jubor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    2. Kih kih kih siaann Ted bingai dungu biol nenek kebayan
      Oghang Peghak kater miker inii banyok telan deghoyan
      Pasti Ted bingai ni tidak tidor malam meraban meroyan
      Tak per yeop, ke Hospital Bahagia pula kalu tak dilayan

      Padam
  6. Matdey jahanam tak kiisah kalau bangsa Melayu hancor
    Bangsat ini kacau daun cucoh apii PKR dah jadi melecor
    Bagai jalang si tua ini upah orang rahsia negara dibocor
    Mulai hari ni gabungan ini kita namakan peliwat-pelacor

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    2. Kih kih kih siaann Ted bingai dungu biol nenek kebayan
      Oghang Peghak kater miker inii banyok telan deghoyan
      Pasti Ted bingai ni tidak tidor malam meraban meroyan
      Tak per yeop, ke Hospital Bahagia pula kalu tak dilayan

      Padam
    3. Anon 2:02 PTG!!

      Takde modal lain ka???

      Da Makan dedak Lanun Bugis tu kreatif la sikit.

      Komen mcm budak sekolah rendah!!!

      Padam
  7. Masih menaruh harapan untuk jadi MO1. Mungkin dia terhidu peluang nak datang menggolek sebab MO1 yg sedia ada pun dah tinggal nyawa2 ikan .

    BalasPadam
  8. Rasanya statement macam ni dah lama dengar...

    Tapi UMNO still kuat dan berkuasa

    Sebabnya ialah satu...Allah masih melindungi UMNO

    UMNO terus mara dan kuat biarpun diasak dari luar, atas, bwh dan sebagainya...sebab Allah sentiasa bersama UMNO

    Hehe...jgn marah

    BalasPadam
  9. Pribumi parti hangat taik ayam ajer...

    BalasPadam
  10. Parti yg diasaskan atas dasar benci dan berkepentingan pribadi ta akan kekal lama....

    Lu tunggu dan lihat...

    Presiden : Muhyiddin
    Pengerusi: Mahathir

    Yg byk buat keputusan ialah Mahathir...

    As usual, Presiden akan jadi boneka...Muhyiddin akan jadi "the real boneka"

    BalasPadam
  11. penyokong anwar dah naik angin....dulu kena hentam oleh Mahathir....sekarang Mahathir nak baik baik semula dengan anwar...


    Nampak sangat Mahathir dah TERDESAK sangat..atau DESPERATE...

    Semua yang dia perjuangkan dan prinsip yg dia buat, telah dikhianati dan nafsu dia sekarang ni dah membuak buak akibat kebencian yg amat sgt kepada Najib...

    Semua usaha dia telah gagal..(Inilah akibat tak yakin pada kuasa Allah)...Dia ingat dia kuat sangat!!!

    PRIBUMI akan hancur jua akhirnya kerana tak ada keberkatan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai penyokong2 PKR:

      Korang tak malu kah bermandi peluh memperjuangkan ketua korang Anwar Al-Juburi yang tidak ada akhlak dan agama.

      Ketua korang ni sanggup tutoh lobang jubor drebar dia, Azizan.
      (Bukan aku kata, mahkamah yang kata.)

      Ketua korang sanggup tutoh lobang jubor si Munawar tua kerepot. Jubor hitam berkedut tu pun ketua korang kebulor.
      (Bukan aku kata, mahkamah yang kata.)

      Ketua korang sanggup tikam lobang burit bini orang kat sebuah Villa. Sampai di usong tilam penuh air lendir pelir dia dibawak pergi mahkamah.
      (Bukan aku saja kata, mahkamah simpan semua bukti.)

      Akibat dari kekejian dan kedurjanaan ketua korang ini dia telah dihumbankan ke penjara Sg Buloh.

      Korang nak harap rakyat Malaysia terima ketua korang, binatang bertopeng manusia seperti Anwar ini menjadi ketua negara?

      Aku tahu, pasti ada penyokong PKR di sini yang menafikan bahawa ketua korang begitu teruk akhlaknya. Kalau tidak, tak kan korang sanggup bersama dia keluar dari UMNO untuk membentuk PKR dan seterusnya berperang dengan kerajaan untuk mempertahankan ketua korang itu.
      Pasti korang kata Anwar bersih dan dia difitnah.

      Kalau begitu, korang kena beralih dan tala penumbuk dekat Mahathir. Dan katakan:

      Haram jadah engkau Mahathir, demi kerana nak pertahankan jawatan PM engkau sanggup fitnah Anwar. Engkaulah selaknat-laknat manusia di muka bumi ini. Engkau sanggup hina dan rosakkan maruah dia seumur hidup. Engkau sanggup pisahkan dia dari keluarga dia dan porak perandakan keluarga dia. Engkau sanggup biarkan dia yang dulu membantu engkau merengkok di dalam penjara, kerana engkau mahu terus berkuasa. Dan kini apabila engkau dalam keadaan tersepit, engkau mari peluk cium dia mengharapkan bantuan. Memang engkau inilah sebenar-benarnya dajjal, haram jadah, bangsat keparat lahanat yang dilanjutkan umur oleh Tuhan untuk melihat kebinasaan anak cucu engkau.

      Jadilah jantan wahai ahli2 PKR, atau tutup sahaja parti ini.

      Padam
    2. Memang lah si Matdey ini manusia bangsat haram jadah
      Kalu tiidak tak kan gamak dia jilat kahak hijau dia ludah
      Air kencing Kit Siang dan berak Guan Eng dia rela tadah
      Mamak pelesit inii ingat nak perbodoh Melayu itu mudah

      Padam
    3. Dulu Matdey suruh tolak Nuat alasan dia kaki menutoh
      Buat cerita hebah satu dunia bagai langit mahu runtoh
      Kinii dia ni sanggup jiilat dan lancap Nuat punya butoh
      Asal saja sii Nuat mahu tolong bagii Najib segera jatoh

      Padam
    4. Tahun 1998 Matdey nak kasi aura Nuat terus tenggelam
      Diarah akhbar citer jubor & puki kote Nuat masuk dalam
      Bawa ke mahkamah buktii air butoh Nuat bersama tilam
      Kinii disembah Nuat biila masa depan dia nampak kelam

      Padam
    5. Muydin pun lebiih kurang sama dia punya munafiq sesat
      Dulu dia kecam DAP dan dia lempar pelbagai kata kesat
      Kini dah jadi lain bila dapat barang si Nika bawah pusat
      Diia marah pulak kalau orang Melayu kata DAP bangsat

      Padam
    6. Perjuangan parti Bersatu ni hanyalah bertuhankan nafsu
      Orang Melayu mereka berii tuba pihak lain nak beri susu
      Namun orang Melayu cerdiik dan tak kan diam membisu
      Makin ramai akan mari menyokong Umno berpusu-pusu

      Padam
    7. Matdey bangsat terus resah gelisah menuju kegagalan
      Blogger upahan pulak bagi cai2 terus terbuai khayalan
      Mesti dia akan reka lagi strateji jahat ini Matdey sialan
      Tak mustahil dia hasut lagi rakyat berguling atas jalan

      Padam
    8. Madey Mahaafiraun prinsip nya ialah menghalalkan cara
      Sanggup dia fitnah kasii Nuat merengkok dalam penjara
      Tiada belas kasihan Nuat dan keluarga dibadai sengsara
      Kini dia pergi sembah Nuat terhegeh-hegeh serupa kera

      Padam
    9. Madey kata Kiit Siiang racist dan rakyat tak usah sokong
      Tapii kinii dia sanggup peluk jilat sembah ini DAP tokong
      Rakyat boleh menilai sendiri prinsip apa si tua ni dokong
      Semua yang haram bertukar halal biila dirii terkongkong

      Padam
    10. Sebelum inii ada cai mari kata citer 1998 sengaja direka
      Rupa nya cai itu masa zaman reformasi dia masih tadika
      Semua citer yang diberii adalah kisah mahkamah belaka
      Merakamkan betapa kejam dan hina Matdey tua bangka

      Padam
    11. Ceritera kejahatan Matdey ini sejarah bukan darii firasat
      Pastii orang2 Melayu tidak mahu turut ini manusia sesat
      Matdey ini adalah paling terbangsat dari segala bangsat
      Kiita tak akan lagii termakan lakonan air mata dia kesat

      Padam
  12. Putra Merdeka dah kuar UMNO dan masuk PRIBUMI...

    Hehe...tak heran pun.

    Biasalah, kalau masuk UMNO pun masih tak faham asas perjuangan UMNO, elok berambus ajer...dari jadi musang berbulu ayam..

    Muhyiddin yg TOTOK UMNO pun boleh tiba tiba berubah...dan terus membenci UMNO....inikan mamat sorang ni...

    Tak heran!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. BOLEHKAH KITA BERHENTI MEMBURUKAN LAWAN


      Adalah lebih elok setiap parti, setiap ahli dan setiap penyokong parti melihat cermin diri masing masing.

      Memperbaiki mana yang lemah dan kurang, mencantikan mana yang huduh dan memperkuatkan diri dengan akhlak terpuji.

      Memburukan apalagi menfitnah musuh dan saingan melampau lampau bukan sahaja berdosa tetapi tidak menguatkan parti sendiri.

      Hentikanlah adudomba yang berterusan, memburukan Azmin tidak menjadikan Azizah cerdik dan bijak, memburukan Zahid tidak akan membersihkan Najib, memburukan Lim Guan Eng tidak menjadikan Hadi Awang hebat, memburukan BERSATU tidak menjadikan UMNO kuat....

      Bolehkah kita berhenti dari memburukan lawan... Boleh, tetapi sukar.

      CARILAH KEKUATAN SENDIRI
      kluangman at Saturday, September 10, 2016

      Padam
    2. Kih kih kih siaann Ted bingai dungu biol nenek kebayan
      Oghang Peghak kater miker inii banyok telan deghoyan
      Pasti Ted bingai ni tidak tidor malam meraban meroyan
      Tak per yeop, ke Hospital Bahagia pula kalu tak dilayan

      Padam
    3. Elok sangat cadangan tu...tapi dlm politik macam tu lah....UMNO parti yg sentiasa diburukkan dari dulu hingga kini..Tapi Allah masih sayangkan UMNO. sbb tu masih berkuasa dan terus kuat

      Padam
    4. Bila dah berambos Umno lagi syok tibai ini PuteraSetan
      Ada dalam Umno buat apa kalau guntiing dalam lipatan
      Biar diia tenggelam ikut peliwat-pelacor punya pakatan
      Lama diia ingin jilat pelir Gone End yang tak berkhatan

      Padam
  13. Tuan,

    Boleh tak link kan blog kita. Blog saya:

    biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Terima kasih.

    BalasPadam
  14. Tuan,

    Boleh tak link kan blog kita. Blog saya:

    biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Terima kasih.

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. Kesian sungguh Mat Sabu...

    Mengeluh-ngeluh dia kerana dia dan parti pimpinannya tidak mendapat perhatian sewajarnya terutama sekali daripada PKR. Bahkan, kehadiran PAN di dalam Pakatan Harapan, seumpama malukut tepian gantang. Ada tidak berguna, tiada pun tidak dirasa.

    PAN ditubuhkan dengan bantuan kewangan dan taktikal DAP selepas barisan kepimpinan pilihan Lim Guan Eng kecundang dalam pemilihana agung PAS yang lepas. DAP menerusi Lim Guan Eng telah menunjukkan permusuhan keterlaluan terhadap Abdul Hadi Awang, Presiden PAS dan Harun Din, Mursyidul Am PAS.

    Penubuhan PAN diharapkan dapat menggantikan PAS di dalam Pakatan Harapan. Pakatan Harapan pula ditubuhkan oleh Lim Guan Eng bagi menggantikan Pakatan Rakyat setelah DAP memutuskan hubungan dengan PAS.

    Walau bagaimanapun, PKR di Selangor tidak memutuskan hubungan dengan PAS dan Pakatan Rakyat juga masih wujud walaupun secara rasminya, Pakatan Rakyat telah dibubarkan manakala DAP dan PKR di luar dari Selangor telah memutuskan hubungan dengan PAS.

    Kehilangan jawatan dan kuasa di Selangor, menyebabkan Azmin Ali yang mengetuai Kerajaan Negeri Selangor terus mempertahankan hubungan dengan PAS dan kewujudan Pakatan Rakyat dengan DAP sekali masih salah satu komponennya.

    Kesian Mat Sabu... kesian PAN... makin meneballah benci Mat Sabu kepada Cap Bunga dan Mahathir sendiri!

    BalasPadam
  17. Tuan,

    Boleh tak link kan blog kita. Blog saya:

    biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin..tolong link kan blog en.adam nii yaa..

      Padam
  18. org pun tak terungin dgn blog lembu ni...

    Hantar sekali dah la...

    hantar byk kali dah bodoh mcm .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Caii..tlg jgn melembukan diri anda boleh..prOoTt

      Padam
  19. Hoi Adam bahalol bingai apa sudah jadi dengan kamu
    Blog PuteraBangkai ni pun ramai yang cai sudah jemu
    Biar ko sorang ler dah lembu terus saja ler jadi lembu
    Hantar posting sama berulang-ulang bodoh tiada ilmu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
  20. Citer keluar Umno ini baik tak usah lah dibuat sembang
    Dua veteran Johor diiupah itu pun maut dah di ambang
    Lagi tak berkesan kalu Putera penjilat si Nuat sumbang
    Madey Muidin Mukriz Piie belah pun Umno tak bimbang

    BalasPadam
  21. Kalaulah bos Bebunga boleh berpelukan dengan bos Pkr, apalah sangat lain lain seteru. Makanya usahlah dicaci hasrat untuk kekal sebagai YB kerana entah besok atau lusa YB ini jugaklah yang akan dipeluk dan dicium. Dan akhirnya PH sendiri membuktikan bahawa dalam politik tiada musuh yang kekal. Yang kekal hanyalah kuasa semata2.

    BalasPadam
  22. Kita tau ‘peristiwa’ pemilihan 1988 Ku Li masih dendam
    Matdey dajal main tipu bila Ku Li dia tak mampu godam
    Dibuat komplot kasii Umno haram Ku Li diia nak padam
    Itu lah sejahat-jahat manusia darii anak cucu tok Adam

    BalasPadam
  23. Syabbas Ku Li, anda tampil kerana Umno anda mau bela
    Tak rela liihat Umno dirosakkan oleh Madey bersiifat cela
    Manusia keling dajal inii tak kan tau kenyang sampai bila
    Demi nafsu dan kepentingan diri, bangsa hancur dia rela

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah udah le.. Jemu baca pantun berulang ulang ni yop..

      Padam
    2. Pembaca boleh tahu pantun inii baru atau yang diulang
      Duduk diam usah kacau ler kalu tak bisa tunjuk belang
      Kasihan jugak aku dengan ini Ted bingai budak malang
      Mesti Ted biol ni bapak dia penyangak emak dia jalang

      Padam
  24. Ini lah kalu anda nak tahu kejahatan Matdey ular kapak
    Mungkin kedajalan tahun 1988 ada tiidak boleh nampak
    Sebab ada jugak caii masiih atas dukong ibu bercelapak
    Nak tau jelas Raya nanti tanya dengan atuk atau bapak

    BalasPadam
  25. PENCACAI YG BERPANTUN KAT ATAS NI....

    JIKA BERPANTUN, BOLEHKAH NAJIB MENANG PRU HANYA BERPANTUN?

    JIKA BERPANTUN, BOLEH TAK ISIKAN DENGAN FAKTA DAN HUJAH MENEPIS DAN MENOLAK TUDUHAN TERHADAP NAJIB?

    JIKA BERPANTUN BERJAYA MENYAKINKAN RAKYAT NAJIB TAK BERSALAH, TAK TUNGGU ESOK SEKARANG JUGA KAMI SOKONG NAJIB.

    BalasPadam