Isnin, 19 September 2016

HOT ~ Kerajaan Ingkar Perintah Raja Raja..!



Layan...

Kerajaan Ingkar Perintah Raja-raja 


TUN Dr Mahathir Mohamad hari ini melaporkan kepada pelopor Deklarasi Rakyat di rumahnya di Seri Kembangan hasil menghadap Yang di-Pertuan Agong 15 September lepas.

Dr Mahathir menghadap Seri Paduka Baginda di Istana Anak Bukit, Alor Setar, Kedah bagi menyerahkan petisyen Deklarasi Rakyat kepada Seri Paduka Baginda.

Hadir dalam mesyuarat hari ini adalah penandatangan dari parti-parti politik, badan bukan Kerajaan, bloggers dan penggiat media sosial.

Mesyuarat memperbaharui keputusan untuk menyembahkan petisyen yang sama kepada Majlis Raja-raja melalui Penyimpan Mohor Besar Raja-raja Melayu.

Selain itu, usaha juga akan dibuat untuk menghadap mana-mana Raja Melayu yang sanggup berjumpa dengan wakil Deklarasi Rakyat.

Mesyuarat diperingatkan semula mengenai titah Raja-Raja Melayu pada 6 Oktober tahun lalu yang mahukan kerajaan menyelesaikan siasatan berkaitan 1MDB secepat mungkin dan mengambil tindakan tegas yang bersesuaian ke atas semua yang didapati terlibat dan arahan Persidangan Raja-raja kepada Peguam Negara, (Tan Sri) Mohamed Apandi Ali, pada 17 Februari supaya membuat beberapa pindaan ke atas Akta Majlis Keselamatan Negara.

Sebaliknya, Apandi menutup siasatan ke atas 1MDB dan membebaskan Perdana Menteri (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Tun Abdul Razak daripada segala tanggungjawab.

Akta Majlis Keselamatan Negara pula dikuatkuasakan menjadi undang-undang pada 4 Ogos tanpa mendapat persetujuan Yang di-Pertuan Agong.

Dr Mahathir mengulangi hujah beliau bahawa Yang di-Pertuan Agong boleh merujuk kepada Mahkamah Persekutuan bagi mendapat perintah mengenai status undang-undang akta tersebut di bawah Perkara 130 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan Yang  di-Pertuan Agong boleh meminta mahkamah agung memberi pendapat mengenai kesan mana-mana peruntukan perlembagaan. (Baca lanjut di sini)

Mesyuarat berpendapat kerajaan telah mengingkari dan tidak mempedulikan titah Raja-raja mengenai 1MDB dan Akta MKN.

Wallahuaklam.

kadirjasin

Usaha menyelamatkan agama, bangsa dan negara perlu diteruskan walau apa jua rintangan..!

Berani kerana benar..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

47 ulasan:

  1. Matdey barua kinii memang dah betul2 panas ponggong
    Dia ibarat anjing tua lapar tulang diluah kutip gonggong
    Dulu dia beriiya2 mau kasii lucut kuasa raja2 dan Agong
    Kini muka tak malu terhegeh2 rela melutut bertinggong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ternyata tanpa nama tidak dapat membalas tindakan TUN dengan hujah dan fakta,sebaliknya hanya kata-kata maki hamun yg mampu diucapkan.Golongan yg lemah minda....

      Padam
    2. Merepek dah....'tinggong' tu ada dalam kamus perbendaharaan Melayu ker...nyata pantun sampah kamu main hentam kromo bagai anjing kurap menggonggong pada bukit & gunong, macam tuan empunya tuan dah bengong lagi tongong.

      Padam
    3. Betul tu..Mlaysia dah tiada pilihan lain lagi..

      50 Bilion = 200 billion campur faedah, kesalahan yg dilakukan tamak..

      Mahyudin lemah dan ada skandal..

      Maka Nuar yg kuat , kesalahan main bontot bukan lah teruk mana jika dibandingkan..hiutang 50 bilion yg boleh membunuh satu negara


      Darurat, kita tiada pilihan
      -AD 700
      Rasulullah juga memanggil Umar yg sudah insaf mambunuh anak menjadi wira penyelamat..
      -AD1407
      Sultan juga memamnngil Tuah yg bersalah bercumbu dgn gundik menyelamatkan Melaka

      Maka
      AD 2016 Mahathir melakukan Memanggil Nuar..menyelamatkan Malaysia dari keborosan gemok kembar lain bangsa & jantina

      Padam
    4. Lautan mana tak bergelombang, pantai mana tak dipikul ombak, bumi mana tak ditimpa hujan. Allah SWT maha pengampun walau sebesar apapun dosa selagi kita bertaubat & tidak menyekutukan Nya. Dalam catatan sejaran Kesultanan Melaka pun ada menyebut pemimpin terbilang berdarah campur Melayu/India bernama Tun Mutahir banyak jasanya seperti Tun Mahathir. Portugis hanya dapat menawan Melaka setelah Tun Mutahir mati dihukum bunuh kerana hasutan2 pembesar istana.
      Melaka dan Mutahir bagai Malaysia & Mahathir, begitu sinomim sekali.

      Padam
  2. Mahathir is a statesman. He observes protocol. He does not publish what have transpired in the meeting. This is no ordinary meeting. Inspite of his critics condemnation and pessimism, he maintains his cool and does not disclose content of meeting in respect of YDP Agong.

    Why mahathir calls for meeting ofall his supporters following that meeting. Just wonder why he asks his supporters to present the declaration to Keepers of Rulers Seal? Only Agong and mahathir knows. Why try to meet Rulers who may want to meet them? Only Agong and mahathir knows....Those who attended the meeting is reminded of the goverment's failure to resolve 1MDB issues....read between the lines....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Very well said... concise & precise.....!!!!

      Padam
    2. Akhirnya muncul juga Wak Seman boboi punya bapa tiri
      Sudah sebulan lebiih kitorang kejar merata si tua inii lari
      Tetapi raja penyamar dan copy paste ini jenis pukul curi
      Kesiaan ler ngko Seman Kadok, buat komen puji sendiri

      Padam
    3. Let me repeat.....

      Not once and not twice
      I've given my advice
      From far east to far west
      Tun Mahathir is still the best.

      Padam
    4. Kah kaah... Othaman Kadok return try to tease
      But his stupid joke will just make wet our teeth
      D.Sri Najib never swallow back his spit at least
      Once now and forever Matdey wiil be the beast

      Padam
  3. Rakyat semua dah tau baca akal munafiiq Matdey puaka
    Dulu masa bekuasa dengan Agong sanggup diia derhaka
    Kinii kerana kemaruk gila kuasa dia tak malu tebal muka
    Sanggup merayu merengek melutut dengan Seri Paduka

    BalasPadam
    Balasan
    1. rakyat dedak memeng macam tu...

      Padam
    2. Kajang Lekir kajang berlipat
      Kajang Jebat berliku-liku
      Datang Mahathir datang berhajat
      Darang berhajat pembelaan tuanku

      Padam
    3. Madey masa dia berkuasa dulu teramat sombong megah
      Demii kepentingan diri dengan raja si tua ini bertelagah
      Kinii dia berpura hormat raja bila rasa diri tak lagi gagah
      Dah bergelen-gelen air ludah dia jilat balik telan langgah

      Padam
  4. Terima Kasih Tun.

    BalasPadam
  5. Matdey nak Najib jatuh segera tidak mahu cara perlahan
    Anak diia tak ada peluang jadii PM mana dia boleh tahan
    Kinii merata nak begantung macam monyet dicari dahan
    Kalu boleh memorandum tu dia mau bawa jumpa Tuhan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir seorang Muslim yg percaya TIADA TUHAN KECUALI ALLAH.
      Jadi...mana mungkin dia mau jumpa tuhan, fahammmm.....!!!!!

      Padam
  6. ikhtiar tun m harus d beri pujian.

    sungguh pun saya turut berdoa agar usaha tun mengadap baginda akan menghasilkan sesuatu yg positive, namun dlm hati kecil saya sudah membuat kesimpulan bahawa tidak banyak akan berubah.

    baginda adalah bertahta berlandaskan perlembagaan persekutuan yg banyak keterbatasan nya. saya pernah atas daya usaha sendiri, menyediakan kertas kerja ringkas mengenai masa depan P Pinang n bagaimana Kedah bolih mendapat munafaat yg besar.

    rakan karib saya yg juga sepupu baginda tlh menasihat kan supaya menunda usaha saya. alasan beliau adalah kerana baginda tidak berkenan dgn controversy apatah lagi d akhir pemerintahan nya.

    barang d ingat baginda amat menyayangi permaisuri yg juga amat akrab dgn rosmah. kalau hendak buat bandingan,sila rujuk kpd karya sastera 'she stoops 2 conquer' olih Oliver smith.

    usaha utk menyembah hasil deklarasi rakyat kpd raja2 yg sudi mendengar n majlis raja2 harus d teruskan tetapi saya tidak fikir banyak akan berubah. hope I m wrong here.

    dlm masa yg sama usaha habis habisan utk memenangkan hati nurani rakyat wajib d lancarkan olih kerana dlm system demokrasi, penerimaan undi terbanyak d nobat sebagai pemenang.

    olih demikian saya suka merayu kpd semua warga yg sudah celik n menetang kemungkaran, dgn rela hati pulang k kampung asal dan membantu menyebarkan mesej kebenaran.

    ini adalah lah kerana penduduk bandar sudah pun tahu segala kepincangan n tidak lagi bolih d selewengkan dgn fakta2 yg kurang meyakinkan. olih demikian saya berpendpt penduduk luar bandar lah yg akan menentukan hayat UMNO/BN.

    usaha persempadanan SPR dgn tujuan utk mengekalkan kuasa UMNO/BN tidak bermakna jika pengundi menolak mereka secara massive.

    selamat menyebarkan kebenaran.

    BalasPadam
  7. Gelagat akal tiipu helah Matdey kita dah faham dan fasih
    Kinii diajak berguling atas jalan walhal dulu kutuk Bersih
    Masa berkuasa dengan raja dan Agong diia inii berselisih
    Kini dia berpura-pura melutut sembah menjunjung kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. beruk mkn dedak akan berguling berebut dedak atas jalan..mesti ko ada teropong mcam Arwah Tompel guna dalam laksamana do re mi...hebat..!

      Padam
    2. Tuanku DYMM berusia 89, Tun M 91 sama2 warga emas yg luas pengalaman, berpendidikan tinggi. Tak seperti Najib baru 63, belajar pun sekerat jalan, jadi pemimpin sebab tumpang tui nama ayahnya saja. Kejora lagi teruk, umur tak seberapa, tak bernama, tak berbapa, sekolah tah di mana & sampai darjah berapa... bahasa kesat, maki carut-karut jadi gaya bahasa.

      Budak hingusan usah campur urusan orang tua, itu biadab namanya.

      Padam
    3. Usah nak belakon le Seman Kadok munafiq haram jadah
      Dulu ko hina Anwar dan DAP tapi kini semuanya tu indah
      Memang nko dengan Matdey sama je, kaki penjilat ludah
      Kalau pasal Matdey, ke pintu neraka pun ngko ikut redah

      Padam
  8. 2:23 & 2:36 (cai yang sama ni)
    Kamu pantun le banyak2. Buat le dosa berbanyak2. Mahkamah Allah belum dibuka lagi. So moh buat lah dosa selagi mhkamah Allah belum mengatakan kamu berdosa, kamu tak berdosa. Kalau nak minta ampun dengan Allah, perlu bertaubat je. Dengn manusia kena fce to face. Ada berani minta ampun dengan Tun M dan keluarga? Jangan jadi muflis diahirat esok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cai2.59, Najib tu didakwa atas apa jenayah punya kanun
      Apa ko fikir kitorang inii jahil sangat ke nko nak pekunun
      Dari zaman Ku Li lagii kita tau ini iblis punya ‘ta wau nun’
      Tak ada hari ler nak minta ampun dengan ini fasiq lanun

      Padam
    2. spesis beruk makan dedak memang RARE!

      Padam
  9. Segala tindak tanduk Matdey ni rakyat dah cukup meluat
    Demii cita peribadii apa saja si tua nyanyuk ini akan buat
    Namun dia dah mati akal bagai pen sudah kering dakwat
    Rasanya tak berapa hari lagi terlantar kat IJN punya wad

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya rakyat pemakan dedak tegar yg meluat dgn MatDey..sian ko..

      Padam
  10. Posting PuteraBarua ini nampaknya dah tiada sambutan
    Mungkiin ramai sudah muak dengan Matdey si tua setan
    Kerana kecewa belot darii UMNO kinii jilat jubor pakatan
    Bila dia dah rasa tersepit baru ingat carii raja dan sultan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampaknya beruk pemakan dedak tak jemu2 melawat blog ni..terima kasih sebab sudi singgah..

      Padam
  11. Kamu pantun le banyak2. Buat le dosa berbanyak2. Mahkamah Allah belum dibuka lagi. So moh buat lah dosa selagi mhkamah Allah belum mengatakan kamu berdosa, kamu tak berdosa. Kalau nak minta ampun dengan Allah, perlu bertaubat je. Dengn manusia kena fce to face. Ada berani minta ampun dengan Tun M dan keluarga? Jangan jadi muflis diahirat esok.

    BalasPadam
  12. Cai 328
    Kome ingat Raja & Sultan tu UMNO punya ke?

    BalasPadam
  13. nak tambah sedikit. dato sri syed denial, peyimpan mohor raja2 (kalau masih memeggang jawatan), pernah menjadi boss saya semasa d treasury.

    saya mengenali nya sebagai pegawai yg bersih n 'no nonsense'.

    dia lah harapan terakhir warga utk memyembah kan kpd raja2 tindakan susulan yg sesuai d ambil. saya berharap salh satu perakuan ialah penubuhan RCI( suruhanjaya siasatan d raja).

    sungguhpun kita belum nampak hasil pertemuan, namun dari segi psy war, tun m berada dlm keadaan amat selesa.

    kalau kita faham permainan catur(chess), pergerakan tun tlh berjaya menutup salah satu jln keluar 'king' lawan.

    kita tunggu n lihat cara najib mencari jln keluar.

    opsyen yg masih ada makin berkurangan.

    permainan catur amat mengashik kan.

    BalasPadam
  14. Satu pntun dpat satu dedak. Berdedak dedak le jika banyk pantun. Deme tk ada modal dn idea. Apa jasa mereka kalau nak bandingkan dengan Tun. Dulu boss pantang ada meeting kat US dn lain2 tempat syuga beli belah. Tetiba dah tk ada selera nak melancong ke US. Rugi besor bebenor tu.Tk ada chan le nak beli new arrival.

    BalasPadam
  15. Bagus pantun tuuuh.. kalau mana mana pantun ker citer ker yg menhina mahathir mamakkutty haramjaddah phkimak mahazalim mahacelaka mahafiraun....aku cukuo cukup suka...kertawa aku berdekah dekah...dah tua nak mampoh si celaka mahathir makin gila babi dok sondol sana sini..

    Suroh hasmah botak ker, mukhriz boboi botak sondol anak mak nak jadi PM kunun..pie lah mampus.

    Mahathir, kau aku tak suka, keturunan kau pon aku tak suka...makan dedak kunun....kau orang sokong haramjaddah babi lagi mulia drp mahathir..ada aku kesah...pie lah mampks sesat dgn mahathir gila babi.

    Arwah Fadzil Noor doa dimakbulkan Allah...banyak sangat buat kecelakaan sesama makhluk

    Jumpa anwaf nak serah bontot ker..dulh kata anwar macam macam...luu pikiar aar sendiri jangan sedap dok minum air mani mahathir boddoh banggang, bebal..

    Blogger putra merdeka dah seronok minom ayaq mani...tak gitu gitu...

    BalasPadam
  16. Budak suman dan raman jer yg suka sssgt kena bangang dng medeyyy.... 22 tajun masih x serik2 kena tipu.... dah la bodo ... sombong plakkk tu... kikikiki...

    BalasPadam
  17. Makin parah dahh, makin hilang arah, makin hilang akal, makin menipis iman para juak-puak si Najibulshit dan rakan subahatnya.

    Habis segala perkataan yang langsung tidak mencerminkan diri itu manusia diluahkan tanpa segan silu. semua ini akibat termakan dedak basi yang dituai hasil penipuan dalam operasi 1MDB, makin jelas di mata rakyat yang punya iman segala tipu daya si Sanbrone lanun Bugis makin nyata.

    Ramai dan ramai lagi rakyat Malaysia dah sedar akan kejahatan keluarga Lanun Bugis. Dunia dah lama sedar dah...
    Terbukti kini Sang lanun tak berani nak keluar negara daah.
    Paling jauh pun takat Indonesia dan Laos jeee lah..

    Tu Yang buat Cik Shoopee Hiyypo jadi haru biru dan sawan gila tak dapat nak menghabis duit dengan shopping sakan macam selalunya. Tak pe dia boleh kirim kat bini Encik Jahit Komediri pula.

    BalasPadam
  18. Kalau susah ssgt nak jumpa agong atau majlis raja raja... smpikan sesapa saja sultan yg bole terima deklarasi boboi... medey akan ngadap... aku cadangkan medey jumpa Sultan Melako ajerr lah... cepat sketttt... kah kah kah kah...Sultan Kiram kat Sulu pun bole jugak tu... kah kah kah...janji pangkal nsmo ado namo sultan... kah kah kah.....

    BalasPadam
  19. Rakyat boleh nilai sendirii kemunafikan Matdey bedebah
    Sanggup mau jilat Nuat peliwat darii hina punya lembah
    Sama Kit Siang bapak kominis pun rela melutut sembah
    Semua ludah dijilat balik bila terasa dirii udah nak rebah

    BalasPadam
  20. Matdey sangat riisau dia punya empayar dah nak runtoh
    Tiada cara lain boleh selamat melainkan kasi Najib jatoh
    Dulu dia hina Anwar kata nya tiada moral kakii menutoh
    Kinii demi ‘survival’ rela dijilat Nuat punya batang butoh

    BalasPadam
  21. Dulu Matdey kata partii DAP antii Melayu dan chauvenist
    Manakala Kit Siang pula dia label sebagai bapak kominis
    Namun itu semua Matdey kata biar jadi kenangan manis
    Rakyat semua tau akal Matdey sekadar tersenyum siinis

    BalasPadam
  22. Madey bagai pokok menunggu mati tak perlu nak dibaja
    Dulu diia buat kempen nak tarik semua kemudahan raja
    Merata dia lobii bahkan dalam radiio dan tv dia arah jaja
    Bila udah tersepit dengan raja dan Agong nak bermanja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pantun haprak tak berseni langsung
      Pembayang tiada maksud 'ntah ke mana
      Baunya hapak tidak terhitung
      Merusak budaya seni bangsa

      Nah, sekarang baca ini.....

      Bernama dengan bangganya melaporkan konon Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dipilih untuk menerima anugerah 'Lead by Example' oleh Pertubuhan Pendidikan, Kebudayaan dan Saintifik Pertubuhan Bangsa Bersatu (UNESCO). Tahu-tahunya...Rosmah Mansor, yang dijadualkan menerima anugerah 'Lead by Example' berhubung program PERMATA telah dibatalkan.

      Difahamkan si Bernama ini dikatakan tersalah lapor mengenai anugerah itu pada Sabtu lalu membuat kesilapan kononnya anugerah itu diberikan oleh Pertubuhan Pendidikan, Kebudayaan dan Saintifik Pertubuhan Bangsa Bersatu (UNESCO). Oleh yang demikian Rosmah tak jadi terbang ke Washington Amerika Syarikat kerana anugerah tersebut telah dibatalkan.

      Persoalan yang bermain difikiran rakyat bagaimana si Bernama boleh tersalah lapor dengan melaporkan berita palsu? Kelihatan si Bernama juga dah pandai cong & over ampu. Dah jadi macam RTM & TV 3suku sebaris & sekelas dgn si Kejora Tak Bernama-Pemantun tak bersantun.

      Padam
    2. Kah kaah... Othaman Kadok return try to tease
      But his stupid joke will just make wet our teeth
      D.Sri Najib never swallow back his spit at least
      Once now and forever Matdey will be the beast

      Padam
  23. Budak2 najib dah meroyan... nak membela bos tapi takde fakta sbb fakta yg ada semuanya mengesahkan bos mereka ialah MO1....he..he... nampak sangat mereka ni dah sewel
    Manalah si Najib kutip budak2 kurang akal ni?...

    BalasPadam
  24. 8.52
    fuuuyooooooo... awesome pantun.... that's awesome. .. suman amat terkedu eith that awesome pantun... bravooo.....!!!!

    BalasPadam
  25. Pencacai Najib semakin meroyan di sini. Kesian..... Sekolah mana agaknya diorang belajar ye? Tuturkata & makihamun kalian memperlihatkan tahap pendidikan dan jenis didikan yg diterima daripada ibubapa. Kesian.....

    BalasPadam
  26. Pencacai Najib semakin meroyan di sini. Kesian..... Sekolah mana agaknya diorang belajar ye? Tuturkata & makihamun kalian memperlihatkan tahap pendidikan dan jenis didikan yg diterima daripada ibubapa. Kesian.....

    BalasPadam